Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 181
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

E carantină bre!! Ce tot Lacu Roșu si offroad.. Drojdie aveti pe site-ul ăla?

Salut.  As mai recomanda o bucata de scandura mai groasa, ce se aseaza sub cric, in off-road.   Iar daca tineti la aspectul masinii, o foarfeca de taiat crengi, cu brate telescopice. 

Sau esti intepenit intr-un sant pe care voiai sa-l treci, sau ai alunecat lateral si esti cu curu' spre prapastia de langa drum (experimentat fara troliu in dotare, s-a lasat cu suc de morcovi, noroc

Posted Images

Pare de alpinism. E cam 10lei metrul dar desi aparent este rezisenta, corzile de alpinsim se taie foate usor deci trebuie altceva mai rezistent

O coarda de alpinism in primul rand e o coarda elastica (dinamica) si preturile sunt mai mari: incepand cu 400 ron, functie de grosime, de lungime care de regula variaza intre 50 si 70 metri (standard), de forta de impact (de obicei > 5.5 kN), de numarul de "caderi" in coarda, etc.

Mai ieftina este coarda de speologie care are caracteristici dinamice mult mai slabe (o cadere in o astfel de coarda poate fi fatala) si care are preturi incepand apropiate de 10 lei / metru.

Cred ca si din perspectiva costurilor cat si a caracteristicilor de elasticitate cred ca in off e mai buna o coarda statica (de speologie) :)

 

LE: Coarda de alpinism se taie relativ usor la frecare cu muchii ascutite sau la frecare cu ea insasi (se arde) - no hidden joke intended

Editat de jugulator
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O coarda de alpinism in primul rand e o coarda elastica (dinamica) si preturile sunt mai mari: incepand cu 400 ron, functie de grosime, de lungime care de regula variaza intre 50 si 70 metri (standard), de forta de impact (de obicei > 5.5 kN), de numarul de "caderi" in coarda, etc.

Mai ieftina este coarda de speologie care are caracteristici dinamice mult mai slabe (o cadere in o astfel de coarda poate fi fatala) si care are preturi incepand apropiate de 10 lei / metru.

Cred ca si din perspectiva costurilor cat si a caracteristicilor de elasticitate cred ca in off e mai buna o coarda statica (de speologie) :)

 

LE: Coarda de alpinism se taie relativ usor la frecare cu muchii ascutite sau la frecare cu ea insasi (se arde) - no hidden joke intended

Exista si corzi statice in alpinism, dar se folosesc predominant la utilitar... corzile elastice au prostul obicei sa pocneasca atunci cand ai nevoie de ele, adica la socuri/caderi/etc

 

Sent from my S50 using Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bun si pt noi astia ne-alpinistii care nu stim ce si cum cu coardele, ce luam sa punem in portbagaj, fara prea multa intretinere si bataie de cap, pe care sa punem mana cand avem nevoie sa ne scoatem din "problema" ? :D

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Personal, cred ca o coarda statica cu rezistenta statica cat mai mare. Coarda, in mod teoretic, in sarcina ar sta tot timpul intinsa. Chiar daca s-ar produce o alunecare ce ar genera un soc, nu cred ca acest soc ar putea fi atat de mare cat sa aiba repercusiuni asupra elementelor de prindere. La cataratori, o coarda statica un soc datorat caderii intr-o coarda statica poate produce daune semnificative coloanei vertebrale, inclusiv deces

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca discutia asta despre coarda statica vs dinamica e cam un pic pe langa dar oarecum tangential ca sa zic asa.

 

In privinta recuperarilor off-road de obicei avem 2 metode

 

- Forta statica bruta - adica tragi pana iese. Aici se foloseste mecanica simpla: daca forta de tragere e mai mare decat inertia te-ai scos, daca nu mai incerci. In situatii d'astea unde folosesti forta "statica" evident se preteaza folosirea de corzi, sufe, lanturi, parghii etc. cu elasticitate mica si o forta de rupere mare care sa ajute la depasirea fortei de inertie a vehiculului intepenit atunci cand tragi de el. Mai toata lumea echivaleaza "inertia" cu "greutatea" masinii dar un mic calcul arata ca in functie de conditiile de impotmoleala, forta necesara depasirii inertiei este uneori chiar sensibil mai mare decat forta de greutate exercitata de masinis - de aici si discutia despre kgf (kilogramele forta aka masura a fortei) pe care trebuie sa le dezvolte un troliu. De regula troliile sunt facute pentru a trage sau depasii forte de rezistenta statice dezvoltate de obiectele tractate. Folosirea accesoriilor (scripeti) ajuta substantial uneori si face diferenta intre o recuperare si un esec. Deci pentru abordarea "forta bruta" in care urmarim efectiv smulgerea vehiculului din locul unde a ramas impotmolit, calculam si folosim sufe/lanturi/corzi etc cu rezistenta statica cel putin cat estimam ca avem de depasit. In cazurile astea corzile de alpinism care au elasticitate mare nu prea sunt indicate din cel putin 2 motive. Consuma forta de tractiune prin alungirea lor in sarcina, efectiv irosind-o iar la depasirea limitei lor de rupere pocnesc ca floricelele provocand surprize care mai de care mai neplacute, cel mai urat rezultat fiind ca masina e in continuare impotmolita iar cel mai tragic poate fi o gramada de fier propulsata prin parbriz sau in capul unui nefericit. Al doilea motiv ar fi ca fiind in principal concepute pentru alpinism si nu pentru recuperare de masini infpite, corzile de alpinism rezista chiar si in regim de abuz la sarcini mult mai mici decat cele intalnite in recuperari auto. Adica o coarda de alpinism e gandita sa nu se rupa decat dupa ce un om de sa zicem 100kg cade liber pe o distanta de maxim 50m, asta echivaland cu o anume forta de intindere maxima pe care trebuie sa o absoarba coarda fara sa se rupa si fara sa produca o decelerare fatala incarcaturii. In cazul folosirii lor in recuperari de masini, clar ca masina e mult mai grea decat alpinistul neatent iar limitele corzii sunt repede atinse si depasite, fara sa te chinui prea mult, si asta le face cel putin neindicate pentru recuperare statica.

 

- Ajungem si la al doilea mod de recuperare - Dinamica, adica nu ne mai bazam pe depasirea cu orice pret a fortei de inertie care tine masina intepenita si vrem ca prin imprimarea unui moment mecanic suficient de mare masina impotmolita sa capete suficienta energie cinetica care sa o faca sa sara efectiv din pozitie. Avantajul la metoda asta e ca se pot folosi forte mult mai mici pentru a produce "smucitura" necesara si ca atare nu este nevoie de sufe/lanturi/corzi cu rezistenta de rupere foarte mare dar care au insa elasticitate foarte buna. Aici se pot folosi corzile de alpinism, dar din cauza fortelor maxime pe care le suporta e recomandat ca sa fie folosite in cel putin doua ture, daca stii exact care e limita de rupere a corzii si estimezi/calculezi necesarul de forta pentru a scoate masina, dublezi infasurarile in coarda pana esti aproape de valoarea necesara. E o metoda estimativa, una corect matematica dureaza prea mult pentru a o rezolva si oricum forta necesara este si ea calculata cu o formula aproximativ-in jur de-circa, deci nu e chiar stiinta exacta. Deci se poate folosi si coarda de alpinism insa daca doar atat avem la indemana este pretabila abordarea dinamica, adica un prieten cu un alt vehicul, chiar sensibil mai usor decat cel impotmolit, se leaga cu o astfel de coarda dublata de tine si isi ia avant in speranta ca energia cinetica dezvoltata de el in combinatie cu rezistenta masinii tale nu depaseste limitele corzii. Este riscant si de aceea e mai recomandat ca daca aplici metoda asta a recuperarii dinamice, coarda sa fie speciala de recuperare dinamica auto - doar ca asta costa, si costa substantial mai mult decat una statica, pentru ca o astfel de coarda dupa ce este deformata trebuie sa se refaca, la propriu impletitura se dilata iar apoi intr-o perioada de timp considerabila isi revine la lungimea initiala insa trebuie avut grija sa nu o uzi, indoi, tii prea mult la soare sau cald etc. - o comedie sincer. Avanatajul major al recuperarii dinamice insa este acela ca poti sa scoti din namoale masini mult mai grele decat tine dandu-le doar un impuls cat sa poata apoi sa iasa singure, iar daca se coordoneaza eforturile si smuceala e aplicata cand masina impotmolita incearca sa iasa singura efectul este de multe ori garantat. Dar nu mereu.

 

 

Mai pe scurt, sufele de recuperare/lantul/coarda/cablul metalic e mai sigur sa aiba deformare mica dar rezistenta statica suficienta pentru a fi folosite cu un troliu fix plus 1--3 scripeti si un punct solid de ancorare iar pentru siguranta, multe si bine plasate absorbante de soc prinse pe capete, imbinari si mijlocul liniei de tragere a.i. in caz ca se rupe ceva sa nu te trezesti cu un "bici" din cablu metalic peste ochi sau prin parbriz.

 

Pentru folosirea troliilor manuale absorbantele astea de soc nu sunt doar o idee buna ci o necesitate aproape vitala dat fiind faptul ca operatorul este foarte aproape si pe linia de impact maxim in caz de ruptura.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...