Sari la conținut

Duster 1,6 16 V - 2010 & GPL ulterior nu porneste inexplicabil...(inca, sper)


Postări Recomandate

Va salut pe toti , cu stima

Duster 1,6 16V 4x4 , motor K4M 690 , unic proprietar din 2010 , cu gpl BRC instalat in 2013.  Km 165.000 A functionat aproape perfect pana de curand. Prin primavara au aparut unele probleme cu pornirea, in sensul ca pornea mai greu. Pe 28 mai am fost lovit in dreapta fata, reparata dupa aprox. 6 saptamani la APAN Braila. Luata de la APAN, a doua zi nu a mai pornit. Dusa inapoi cu platforma, dupa cateva ore am luat-o cu bujiile schimbate. Desi bujiile le schimbasem de nici 2.000 km. Bineinteles, dupa cateva zile nu mai porneste. In urma documentarilor de pe google am identificat, scos si curatat senzorul rotire motor de pe volanta. Surpriza, masina porneste instantaneu ! Preventiv am cumparat alt senzor si l-am inlocuit. Am si un tester OBD cu care pot vedea si sterge erorile, senzorii. Dupa alte cateva zile iarasi nu porneste. Pe tester apar P1351 si P1352 care sunt erori ale circuitului de aprindere , bobine, bujii etc. Sterse aceste erori, porneste instantaneu. Am verificat bobinele, circuitele de alimentare, releele de injectie, respectiv alimentare pompa de combustibil. Am dus-o la un electrician care si el a verificat inclusiv conexiunile la ECU. Nimic in neregula.  O scot dimineata din garaj, porneste. O opresc, incerc dupa 5 minute, nu mai porneste. Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. 

Singura anomalie pe care am observat-o pare a fi urmatoarea : are doi senzori de oxigen, 1 in amonte si 2 in aval de catalizator. In functionare, la primul senzor parametrul Oxygen sensor 1 Bank 1 Short term fuel trim se modifica intre 0 - 5 % La al doilea senzor parametrul este 100 % si nu misca  !

Tensiunile de alimentare pe cei doi senzori sunt aproximativ la fel.

Am scos mufa si am curatat-o la acest al doilea senzor. 

Intrebare : ar putea un senzor de oxigen ( sonda lambda ) defect sa nu permita pornirea motorului ? 

Va multumesc, cu scuze pentru lungimea expunerii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, referitor la senzorii oxigen /sondele lambda (plus catalizator) si pornirea motorului dumneavoastra ati mai scris si intrebat prin Februarie 2024 aici: 

Apoi erorile acelea P1351 si P1352  plus valorile sondelor se pare ca au fost citite cu o aplicatie /program generic multimarca gen CarScanner, Torque, etc. dar nu am inteles "... Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. ", daca va referiti la citirea si stergerea celor doua erori, altele sau altceva, puteti detalia va rog.

Oricum sugestia mea este sa folositi o aplicatie /program dedicat Dacia, atat erorile cat si parametri pot sa fie citite mai bine si corect, daca tot aveti interfata aceea.

Daca doriti puteti sa descarcati aplicatia ELM327 Identifier, sa scanati interfata si sa postati rezultatul aici, iar daca este conforma atunci va pot ajuta cu un program dedicat (putem discuta si pe PM).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Într-o ordine cronologică:

- ai pus GPL, deci e normal să ai probleme - revizie la sânge la toată partea GPL*

- în dreapta fată ai canistra de carbon - altă piesă generatoare de probleme

* are rost să întreb dacă instalația gpl are releu pentru oprirea pompei de benzină când e pe GPL ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 12 ore, Gil26 a spus:

Va salut, referitor la senzorii oxigen /sondele lambda (plus catalizator) si pornirea motorului dumneavoastra ati mai scris si intrebat prin Februarie 2024 aici: 

Apoi erorile acelea P1351 si P1352  plus valorile sondelor se pare ca au fost citite cu o aplicatie /program generic multimarca gen CarScanner, Torque, etc. dar nu am inteles "... Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. ", daca va referiti la citirea si stergerea celor doua erori, altele sau altceva, puteti detalia va rog.

Oricum sugestia mea este sa folositi o aplicatie /program dedicat Dacia, atat erorile cat si parametri pot sa fie citite mai bine si corect, daca tot aveti interfata aceea.

Daca doriti puteti sa descarcati aplicatia ELM327 Identifier, sa scanati interfata si sa postati rezultatul aici, iar daca este conforma atunci va pot ajuta cu un program dedicat (putem discuta si pe PM).

Cu respect. Va raspund in ordine.

1. Da, am scris in februarie 2024. Pornire dificila la cald, apoi tot mai greu pana n-a mai pornit deloc. Rezolvare : la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului.

2. Da, am cumparat un tester PDF si am descarcat o aplicatie  numita CarScanner pe telefon. Si este exact cum am scris : incerc o pornire, doar una, nu porneste, apoi citesc erorile, nu gasesc nimic. Totusi fac Clear si apoi porneste. 

Daca incerc mai multe porniri, la citire  imi apar acele doua erori, P1351 si P1352. Cumva acestea sunt efectul faptului ca motorul nu porneste, nu cauza. Asa cred. Dupa ce le sterg porneste negresit. Sper ca acum am fost mai clar.

3. Voi cauta aplicatia pe care mi-ati recomandat-o, incerc sa vad daca se conecteaza cu interfata si ce se intampla. Revin apoi, multumesc pentru amabilitate. 

 

 

Acum 8 ore, t0rquemada a spus:

Într-o ordine cronologică:

- ai pus GPL, deci e normal să ai probleme - revizie la sânge la toată partea GPL*

- în dreapta fată ai canistra de carbon - altă piesă generatoare de probleme

* are rost să întreb dacă instalația gpl are releu pentru oprirea pompei de benzină când e pe GPL ?

Multumesc pentru atentie

1. Revizia GPL a fost facuta in iulie 2024, cu ocazia inlocuirii vaporizatorului si a filtrelor. 

2. Canistra de carbon este acel dispozitiv care capteaza vaporii de benzina si ii trimite inapoi in rezervor ? Daca da, a fost schimbata cu ocazia accidentului suferit. 

3. Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza. 

4. Intrucat pornirea se face intotdeauna doar pe benzina si sunt sigur ca nu ajunge gaz in galeria de admisie ( voi verifica dupa amiaza ) nu vad cum instalatia GPL poate impiedica pornirea. Oricum voi merge si voi face o revizie la cei care mi-au schimbat vaporizatorul. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului."

Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza. 

E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
    • Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc. Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.
    • @ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 
    • La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.  
    • Cu respect. Va raspund in ordine. 1. Da, am scris in februarie 2024. Pornire dificila la cald, apoi tot mai greu pana n-a mai pornit deloc. Rezolvare : la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului. 2. Da, am cumparat un tester PDF si am descarcat o aplicatie  numita CarScanner pe telefon. Si este exact cum am scris : incerc o pornire, doar una, nu porneste, apoi citesc erorile, nu gasesc nimic. Totusi fac Clear si apoi porneste.  Daca incerc mai multe porniri, la citire  imi apar acele doua erori, P1351 si P1352. Cumva acestea sunt efectul faptului ca motorul nu porneste, nu cauza. Asa cred. Dupa ce le sterg porneste negresit. Sper ca acum am fost mai clar. 3. Voi cauta aplicatia pe care mi-ati recomandat-o, incerc sa vad daca se conecteaza cu interfata si ce se intampla. Revin apoi, multumesc pentru amabilitate.      Multumesc pentru atentie 1. Revizia GPL a fost facuta in iulie 2024, cu ocazia inlocuirii vaporizatorului si a filtrelor.  2. Canistra de carbon este acel dispozitiv care capteaza vaporii de benzina si ii trimite inapoi in rezervor ? Daca da, a fost schimbata cu ocazia accidentului suferit.  3. Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  4. Intrucat pornirea se face intotdeauna doar pe benzina si sunt sigur ca nu ajunge gaz in galeria de admisie ( voi verifica dupa amiaza ) nu vad cum instalatia GPL poate impiedica pornirea. Oricum voi merge si voi face o revizie la cei care mi-au schimbat vaporizatorul. 
×
×
  • Creează nouă...