Sari la conținut

schimb ulei diferential spate , diferential cutie , cutie de viteze


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 27
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

O regulă nescrisă zice că întâi probezi desfiletarea bușonului de umplere, apoi cel de golire - logica fiind că, prin cel de umplere, la nevoie, poți și scoate lichid dar prin cel de golire e cam greu

Diferențial în față nu există. Poate te referi la modulul de transfer care are același tip de ulei ca și diferențialul spate. Norma ar fi 80W90, iar din fabrică se spune că ar fi Elf Tranself Typ

@SLD asa este, in cutia de viteze TL8 intra 2L de ulei TransElf TRJ75W80 sau NFJ75W80 (acum se gaseste NFX) iar in puntea spate (diferențial si modul) intra 0.8L respectiv 0.55L (XFE) de ulei TransElf

Posted Images

Diferențial în față nu există. Poate te referi la modulul de transfer care are același tip de ulei ca și diferențialul spate.

Norma ar fi 80W90, iar din fabrică se spune că ar fi Elf Tranself Type B. Unii mai recomandă Ravenol VSG 75W90.

Cantitățile ar fi in felul urmator :

~ 0.8L diferențial spate

~ 0.25L modulul de transfer

Oricum ar fi trebuie să îți cumperi 2L de ulei.

În cutia de viteze manuală trebuie 75W80, iar din fabrică se spune că ar fi Elf NFJ. Mai nou îi spune NFX în loc de NFJ. Cantitatea ar fi ~ 2.3L. O alta recomandare ar fi Ravenol PSA 75W80.

 

 

NFJ-NFX.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In CV e si diferentialul fata.  Trebuie sa transmiți mișcarea către planetare. Exista la orice masina 4x2. 

""Diferențialul este cel care preia mişcarea de rotație de la arborele de ieşire din cutia din viteze şi o repartizează, prin arborii planetari, către roţile motoare." 

In CV, care e impreuna cu distribuitorul de care vorbea colegul,  eu am folosit 75w-80 ELF. iar in diferential spate 80W-90 ELF . La 1,6 benzina, 105 cp.

 

 

Editat de Nic
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

EU AM UN 4X4 , 1.5 DIESEL

DECI IN DIFERENTIAL FATA ( SAU MODUL DE TRANSFER ) INTRA 0,25L , SA INTELEG CA TREBUIE SCHIMBAT SEPARAT FATA DE CUTIA DE VITEZE SAU NU?

ADICA E ACELASI ULEI CARE CIRCULA DE LA CUTIA DE VITEZE SI IN DIFERENTIAL FATA SAU TREBUIE SCHIMBAT SEPARAT. ASA INTELEG DACA SCRIE 0,25L IN MODUL DE TRANSFER.

AM SCHIMBAT ULEIUL IN CUTIA DE VITEZE . TREBUIE ACUM SA SCHIMB SI IN MODUL DE TRANSFER (DIFERENTIAL FATA)

https://daciashop.ro/blog/2020/05/31/norme-de-ulei-si-capacitati-umplere-duster-duster2/

 

AICI SPUNE 80W90 API GL5 pentru tot , cutie diferential fata si diferential spate

multumesc pentru ajutor

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie alt ulei pentru modul și diferențialul spate - 80W90. Nu se potrivește cel folosit la cutia de viteze. Că merge pus și nu face figuri (pentru moment) e altă discuție. Scrie și în manualul/cartea de întreținere, negru pe alb, ce și cum merge.

Iar pe daciashop, la articolul din blogul respectiv, unele informații sunt eronate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Modulul de transfer nu e diferențial. 

Din acest modul de transfer( distribuitor) pleacă cardan către diferențial spate. Distribuie putere către punte spate, prin intermediul a doua cardane. 

Dacă vrei sa ii spui asa, pana la urma e alegerea ta. 🙂

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, colegul @ PufarinaUcigasa are dreptate, in distribuitor si diferential este acelasi ulei. 

Nu circula din CV in distribuitor. Exista un simering intre CV si distribuitor.

Nu stiu unde e  busonul, dar pot vedea in ceva zile si iti comunic, daca nu primesti  raspuns pana atunci. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
    • Schimbarea uleiului întotdeauna face bine, atâta timp cât este respectată norma folosită de producător. Cu atât mai mult în cazul în care avem angrenaje și plăci de fricțiune în același ulei ca în cazul acestui diferențial. Dacă norma este respectată și componenta cedează, uzura era prea mare din alte motive. Depinde și dacă vrem să vindem subansamble OE, sau să asigurăm mentenanță și viață lungă componentei de pe mașină. Bineînțeles că toate reperele din schemă au coduri OE... au si echivalențe în aftermarket. Nu cred că are rost să dezbatem moduri de interpretare ale fiecăruia, sau semantica... Diagrama de piese este foarte clară pentru oricine are opt clase și a lucrat câteva zile într-un service auto. Informația pentru care am făcut rugămintea este disponibilă în Dialogys, am găsit-o, cupluri, metode de verificare etc. Cu un ceas comparator, lere, dinamometrice, spray revelator și multă răbdare...se face Nu este nici pe departe atât de complicat, cum nu a fost nici pentru montajul ambreiajului. Sunt alți producători auto cu sisteme mult mai complexe, și mai greu de reglat. Totuși Dacia este un brand low cost, cel mai bun pe segmentul lui de altfel, de câțiva ani. Sistemul tip Haldex este folosit de vreo 30 de ani deja, iar reglajele toleranțelor sunt în procedura de asamblare, de aceea am întrebat de această procedură încă de la început. Dacă vorbeam de recondiționarea unui diferențial de pe un sistem 4Matic, sau de diferențialul cu torque vectoring de pe Golf R, atunci puteam considera că este ceva complicat. Diferențialul de pe Duster este destul de simplu, pentru a rezista la cuplul și nevoile pe care le vede micul nostru off-roader național. Toate cele bune!
×
×
  • Creează nouă...