Sari la conținut

Un nou membru cu Duster Avantaj


Postări Recomandate

Acest Duster SL Avantaj, este echipat cu:

- ESP - sistem de stabilitate electronica a autovehiculului;

-ASR - functie antipatinaj;

- HSA - sistem de asistenta a pornirii in rampa ?

deoarece am active numai 4 butoane si anume, start/stop, ECO, avarii, incuiere portiere.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 184
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 (4x2) după 5000 km (2 luni si 10 zile de la achiziție) Într-o postare anterioară spuneam că voi pleca în vacanță și voi reveni cu detalii despre cum se comportă ac

Salutare  Cum se prezintă Duster TCE ECO-G 100  după un an si jumatate de la achizitie si 28000 km ? Garantii:  - înlocuit senzorul buclucaș (GPL) cu care multi din posesorii aceleiași

DE CE AM LUAT DUSTER ? Cel puțin în teorie, orice mașină nouă creează puține probleme spre deloc în primii 4-5 ani, bineînțeles, în funcție și de stilul de condus, calitatea drumurilor și nr. de

Posted Images

Trebuie sa aibă ”butoane” pentru toate aceste functii? 

Uite un SL Avantaj la vanzare - scrie acolo ce are la ”Siguranta” https://vanzari.dacia.ro/autoturisme-duster-sl-avantaj-vf1hjd40667555406.html

Uite si un ”Comfort” (SL Avantaj are dotari suplimentare fata de comfort) cu GPL

https://vanzari.dacia.ro/autoturisme-duster-comfort-vf1hjd20767814259.html

La ”Siguranta” apar toate functiile enumerate de tine 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pentru o perioada, în mai toată țara, dar si in zona in care locuiesc, ANM anunta:

”vijelii puternice, cu rafale de peste 80...100 km/h, frecvente descărcări electrice, averse torențiale și grindină, îndeosebi de medii și mari dimensiuni”

Pana acum un an, parcam masina intr-un loc ferit, dar acum, chiar nu am unde, decat expusa la intemperii. Ma intreb oare rezista la ”grindină, îndeosebi de medii și mari dimensiuni”? Cum as putea sa o protejez? Voi cum procedati? Ma gandesc sa pun parasolarul pe parbriz, dar restul ... :(

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cum se prezintă ”bolidul” bifuel după 4000 km? 

Răspunsul ar fi că, se prezintă foarte bine (!)

- a trebuit sa completez, o singură dată, cam 250 ml lichid de răcire (14 lei/l - Glaceol RX type D) - de atunci a mai scăzut juma de deget sub semn si .... așa a rămas. Nu l-am diluat - cantitate mică și nu era cazul. Asta se întâmpla (completarea) acum ... 2500 km;

- am simțit o ”plafonare” a puterii motorului in treptele superioare la accelerări mai bruște, în trepte de viteza superioare, despre care am vorbit într-un post anterior. Între timp am realizat că era vorba de ... stilul de condus. E simplu, vrei să accelerezi mai rapid (ex. depășiri în scurt), trebuie sa retrogradezi iar mașina își face treaba destul de lejer;

- în oraș este mult mai ”fășneață” decât un Logan 1,6 MPI (vechea mașină pe care nu am dat-o la ”Rabla” pentru că, la aproape 14 ani, se prezintă foarte bine). Practic, în oraș,  diferența între această motorizare si cele superioare este aproape anulată; 

- consumul in București (în mare parte trasee, dimineata 7.40 - 9.00 și după amiaza 17.00-18.20) - 2 sau 3 persoane in mașina) cu AC pornit peste 90% din timp - 10,7 l/100km (nu merg „la consum”) - Stop/Start folosit doar pe unele porțiuni de traseu, unde sunt semafoare ”lungi” - fără Eco. Peste 2 zile plec într-o vacanta, în care voi parcurge mai mulți kilometri extraurban și atunci o să-mi pot exprima o părere, mai bine documentată, vis a vis de consumul la drum ”întins”;

- plănuisem să cumpăr un set de jante de aliaj Maldive si cauciucuri de iarnă sau all season iar una din roți să o folosesc ca rezervă, însă, încă nu am făcut asta, iar acum, la drum lung am un pic de emoții privind o eventuală pană, mai ales că voi avea și trasee pe drumuri mai puțin circulate. Mă bazez (doar de data asta) pe chitul de pană cu care a venit dotată mașina, însă am cumpărat și un chit de pană cu șnur, la care voi ”anexa” cricul si cheia de roți de la cealaltă mașină (sper să nu am nevoie :) ):

- nu mă voi văita de creșterea prețului la GPL, doar menționez asta, mai ales că știu că și la benzină/motorină ”scorurile” au luat-o rău în sus;

- am circulat si pe ceva drumuri ”desfundate”  (șleauri) iar Duster este ”tătic” la așa ceva - exact ce aveam nevoie (nu e vorba de off road - exclus asta cu 4x2); 

În rest, aștept să plec în mini vacantă și vă urez tuturor să aveți, 

DRUMURI BUNE !

 

Pentru cei care nu au roata de rezerva, le recomand sa aiba in masina, pe langă kitul de reparatie cu compresor si un kit de reparatie cu snur, o cheie de roti si un cric. Fiind posesori ai unei masini capabile sa intre si pe drumuri greu accesibile, suntem tentați sa abordăm si astfel de trasee si ... niciodata nu se stie cand ne lasa chiar si ... rezerva sau ințepam 2 cauciucuri in acelasi timp. Instructiuni de folosire gasiti pe internet pt interventia cu snur (practic, aceeași interventie ca la o vulcanizare). Cam asa arata un astfel de kit: 

IMG_20210812_125726.jpg

Interventia este relativ simpla. 

1. trebuie gasit locul unde e intepata roata. De obicei, corpul ”delict” (cuie sau altceva) îl găsiți înfipt în cauciuc. Dacă nu puteti vizualiza obiectul ”crimei”, umflati roata cu compresorul si cautati o ”baltă” în care sa o introduceti pt a observa pe unde ”fâsâie”. daca nu gasiti asa ceva, puteti turna apa cu o sticla peste cauciuc pană observati de unde vine ”problema”. 

2. Se largeste gaura cu ”sula” (o pilă pt cauciuc) special destinata din kit

3 Se introduce snurul (ca in ac) in cealalta ”scula” din kit (se introduce in orificiu si se lasa jumatate intro parte, jumatate de snur in cealalta parte a orificiului pe care îl are ”scula” in varf)

4 În gaura lărgită cu inițial ”sula” :) introduceti cealaltă ”sculă” cu snurul pana ramane la exterior, cam 1 cm din capetele snurului. Extrageti ”scula” iar snurul va ramane in orificiu (”scula” are o fantă, in varf, care permite snurului să iasa și sa ramana in cauciuc. 

5 Taiati la nivelul fetei cauciucului capetele de snur ramase in exterior. 

6 Umflati roata 

FINISH !

Binenteles, aceste operatiuni impica scoaterea rotii de pe masină

Poate că nu vă va ajuta vreodata asta, dar ... e bine de stiut :)  

Dacă pana este datorata deteriorării jantei nu ai alta solutie decat o roata de rezerva sau ridicat masina pe ”platforma”. Chiar așa, kitul de reparatie cu care vine ”dotata” masina nu acoera toate situatiile cand ai putea avea pana.

Probabil că pentru o și mai mare ... economie, în viitor, pentru pană, ne vor pune la dispoziție oarece aplicație prin care vizualizezi nr. de telefon de la cele mai apropiate firme de service, care au posibilitatea sa intervină în zona în care te aflii :( 

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 (4x2) după 5000 km (2 luni si 10 zile de la achiziție)

Într-o postare anterioară spuneam că voi pleca în vacanță și voi reveni cu detalii despre cum se comportă această motorizare după ceva mai mulți kilometri parcurși într-un interval scurt de timp: 

Traseu principal:  Bucuresti - Pitești - Petroșani - Hațeg și retur. 

Ca să vă feceții o idee pe unde m-a plimbat Dusterul FĂRĂ PROBLEME (!!!) - de la Hațeg am făcut diferite trasee pentru a vizita: 

Biserica de Piatră - Sântămăria Orlea, Cetatea Mălăiești, Castelul Kendeffy, Cascada Lolaia, Parcul Național Retezat (Râușor), Arboretum Simeria, Sarmizegetusa Regia, Castelul Corvinilor, Biserica din Densuș, Casa Vulcanilor, Muzeul satului hațegan, Sarmizegetusa Ulpia Traiana, Comuna Râu de mori, Biserica de zid Sfântul Gheorghe din Sânpetru, Cetatea Colț, Mănăstirea Colț, Valea Dinozaurilor, Mănăstirea Prislop, Cetatea Devei, Geoparcul Dinozaurilor, Padurea Slivut – Rezervatia de zimbri, Lacul Bucura, Peștera Bolii, Mănăstirea Lainici, Culele de la Măldăreşti și nu în ultimul rând, Fundătura Ponorului.  

Pentru cei care vor să viziteze acea zonă a țării, obiectivele pe care le-am menționat mai sus, pot constitui o bază pentru diferite trasee - mie mi-au fost de ajuns 5 zile ”pline” + ce am vizitat pe drumul ”la dus” (Mănăstirea Lainici și Peștera Bolii ) și ”la întors” (Mănăstirea Lainici ”again” :)  și Culele de la Măldăreşti) pentru a puncta tot ce am enumerat anterior.

Probleme: ZERO în ce priveste mașina, în general. Recepția semnalului radio mi-a creat unele probleme, dar, nu atât încât să spun că m-a deranjat teribil de mult (în munți, oricum sunt probleme cu semnalul). Am verificat in mod special nivelul lichidelor si nu am constatat vre-o problema (am completat lichidul de racire (250 ml) cand masina avea 1500km si de atunci totul este ok). 

Fără să am cea mai mică intenție în acest sens, am făcut si un soi de offroad ușor pe traseul până la Fundătura Ponorului iar Duster-ul a fost de nota mare (!).

Din satul Federi am intrat pe un drum forestier superficial întreținut, acoperit din belșug multa piatra sparta si  ... colturi de stanca iesite destul de mult peste nivelul drumului, pe care trebuia să le ocolești cu ... măiestrie în ale șofatului sau să treci peste ele, dacă ai o masina cu garda mare la sol, așa cum Duster ARE :) . Tocmai ce plouase cu o zi inainte si totul pe drum era cam alunecos - Duster a făcut față fară nici o emoție (sau, ma rog, cu foarte putină emotie :)).

La intrarea pe acest traseu (iesirea din satul Federi) stateau aliniate ”cuminți” de o parte si de alta a drumului, mașini de tot soiul, inclusiv din cele cu supermotorizări: am trecut liniștiți pe lângă ele, pentru ca mai apoi, pe traseu, să-i salut din Duster pe proprietarii lor, majoritatea echipați total necorespunzător pentru un traseu de 5-6 ore, pe jos, dus/intors. Pe acest traseu, cu pante destul de abrupte, cu multe serpentine in ”ac de păr”, slalom printre bucatile de stanca ce rasareau din ”carosabil” :) sau bucati de stancă picate de curand din amonte , cu padurea ce ”invadase” traseul pe ici pe colo, în condiții de drum semi-alunecos, Duster a mai intalnit pe traseu, doar un Nissan X-Trail cu numere nemțești - i-am salutat si pe curajoșii pasageri a-i bolidului japonez, atât la dus (pentru ca i-am depășit :) ) cât si la intors (pentru că ei sau oprit, în timp de noi am mai avansat, încă aproximativ 5-6 km :) ).

Despre peisaje si ce altceva a facut să merite drumul până acolo (pentru că A MERITAT!) gasiti detalii pe internet despre Fundatura Ponorului (și ceva mai incolo, pentru ca noi am depasit un pic destinatia initiala). Aproape de partea finala a traseului abordat, am vazut, de departe, si un Land Rover vechi cu o remorca (probabil a unui cioban). Tot traseul a durat dus/intors 2 ore si 30 min in afara de timpul petrecut pentru a admira ce era de admirat + poze + cules 5-6 mure :) 

 DA! Duster, chiar si 4x2, cu motorizare de ”drujbă” (cei care spun asta, habar nu au despre ce vorbesc) cu GPL, face fată cu brio la drumuri grele. Am urcat pe traseu doar cu viteza întâi si extrem de rar cu a 2-a. Consum la urcare 11% GPL - dus/intors  8,8%  (am resetat consumul la inceputul traseului, care a avut cam 15 km, începand de la locul unde erau aliniate ”cuminți” supermașinile colegilor de traseu (nu este o ironie ieftină, dar zău că, nu îi înțeleg pe cei în șlapi cu pantaloni scurți și maiou, fara macar o sticla de apa la ei - le-am lasat si noi o sticla pe drumul de intoarcere - cu telefonul intr-o mana si cu ochelarii de soare in cealalta pe un traseu de 6 ore - despre cei care au venit sa faca drumetie, echipati cum se cere pentru asa ceva, toata stima, dar acestia erau mai putini decat cei total nepregatiti - chiar i-am intrebat la intoarcere daca au persoane care vor sa se intoarca cu noi cu masina, insă ei ... încă urcau spre destinatie si spuneau ca aceia care voiau sa se intoarca, s-au intors deja). 

Concluzia: jos pălăria pentru Duster!

Doream sa cumpar jante aliaj de 17 pentru cauciucurile de sezon rece si nu eram hotarat daca sa iau cauciucuri all season sau de iarnă. Acum stiu ce îmi trebuie: tot jante de 16 si cauciucuri de iarnă - am vazut pe acest drum ce bine este sa ai cauciuc cu balonul mai mare si sunt dispus sa renunt la comoditatea oferita de all season (nu mai faci schimbul între sezoane) in favoarea sigurantei in plus oferite de cauciucuri DE IARNĂ (de calitate) pentru sezonul rece. 

Masina amortizeaza denivelarile, incomparabil mai bine decat o masina ”de oraș”, chiar 4x2 fiind - sunt extrem de mulțumit si din acest punct de vedere (stiu ca la 4x4 are suspensie independenta pe spate si sunt convins ca se prezinta mai bine pe drumuri grele, dar nici 4x2 nu e ”de lepădat” :) ). Nu mă voi apuca de offroad după ”aventura” de care am povestit, dar vreau să subliniez că, la nevoie, Duster 4x2 se descurcă mai mult decât onorabil. 

Aș vrea să mentionez că anvelopele de vara Continental Eco Contact 6 cu care ”a venit” mașina ”din fabrică” sunt foarte bune - aderenta excelenta si pe carosabil ud. 

Consumul la ”dus”  - Bucuresti - Pitești - Petroșani - Hațeg - 5h 40′ , cu AC pornit aproximativ 60 -70% din timp, viteza medie 74 km/h,  fara Eco, fara pilot automat sau limitator viteza, temperaturi de la 24°C la 34°C undeva intre 110-120 km/h viteză medie pe autostradă (100 km - A1), 2 persoane in masină + portbagaj FULL (nici eu nu sunt scutit, de soție, de la a lua ”toată” îmbrăcămintea din dressing-uri, după noi, în vacanță) - 7,5% GPL 

Consumul la ”întors” (același traseu) - 5 h 55′, temperaturi de la 16°C la 24°C, fără AC (!!), viteză medie 71 km/h, fara Eco, fara pilot automat sau limitator viteza, mașina la fel de ”încărcată” - 6,3% GPL  

Diferenta de consum este data de timpul de functionare al AC, traseu în urcare la dus si in coborare la intors, viteza medie ceva mai mică pe drumul de întoarcere. 

Cam asta este ”povestea” primei vacanțe cu Duster - sunt mulțumit de alegerea făcută - mi-am luat o mașină bună! :) 

Drumuri bune tuturor !

 

Editat de Sa1fire
  • Like 1
  • Mulțumesc! 3
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...