Sari la conținut

functionare Sistem 4x4 Duster


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 28
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salutare Dusteristi! Felicitari pentru comunitatea prezenta aici si pentru evenimentele pe care le-ati organizat respectiv la care ati participat.   Vreau sa-mi iau Duster, disel, 110cp, 4x4. Sunt f

Speram sa-ti spunem cat mai curand: Sa-l stapanesti sanatos! Ma apuc eu sa-ti scriu primul deoarece cred ca, cel putin legat de filmuletul de pe zapada, fiind eu cel cu masina din spate, cred ca pot

cum functioneaza sistemul 4x4

Desi nu cred ca scap asa usor...., s-ar putea sa nu mai fie nevoie de diferential blocabil. Acum, la un duster nou poti sa pui ASR (care vine impreuna cu ESP cei drept).

 

Eu acum am observat ca a aparut gama Prestije si odata cu ea ar fi aparut si optiunea de ASR. Asa este? Voi aveti ASR pe masini?

Eu din articolul asta: http://0-100.hotnews.ro/2012/03/12/daci ... -suv-ului/ inteleg ca pana acum nu ar fi fost optiunea asta.

 

Daca ASR -ul asta e potent, teoretic (din cate am inteles), blocheaza (franeaza) roata care se invarte degeaba iar cuplul este directionat catre roata care are aderenta. In felul asta s-a terminat cu necesitatea de a avea un diferential blocabil.

Acum, am vazut ca de fapt ce am zis mai sus se intampla doar daca are si EDL (Electronic Differential Lock) si ca asta este responsabil pentru franarea rotilor fara aderenta, iar ASR -ul ar fi doar o frectie care doar micsoreaza viteza de rotatie a rotilor pana la limita de alunecare fiind totusi o smecherie foarte inteligenta; cumva invers ABS -ului.

 

1. Sunt depasit, va rog cine se pricepe sa aduca putina lumina.

2. La voi cum se manifesta acest ASR? aveti? merge? cum merge? implica si EDL?

 

Eu am optat pentru ESP pentru siguranta la drum si nu pentru capacitati offroad.

Am descoperit cu bucurie ca isi face treaba excelent in teren cu aderenta buna, gen prundis drum de pamant uscat, blocand rotile care pierd aderenta si transmitind puterea la roata cu aderenta, fapt ce prezinta o alternativa electronica la diferentialul blocabil.

In teren cu aderenta scazuta namol, zapada, datorita faptului ca trebuie o roata sa patineze ca sistemul electronic sa intre in functiune, atunci chiar daca se cupleaza alta roata masina deja patineaza.

In plus sunt situatii cand poti sa inaintezi doar patinand rotile, gen zapada afanata 20cm. In astfel de situatii am resuti sa merg doar cu ESP-ul decuplat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Si eu, dar pe benzina, inca nu am ajuns la offroad, am doar 400km, oricum in situatia de mai sus esp-ul iti "omoara"motorul din cate stiu eu, inca nu am apucat sa testez, dar la fostul passat (2.0 tdi/320Nm) cu cauciucuri de iarna si zapada destul de mica nu reuseam sa fac nici 1m cu esp-ul activ, la iesirea din parcare, deceda motorul. Fara ESP sapa transee in zapada.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...