Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 19
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Recapitulând: - motoarele de la Dacia sunt diferite în versiunile cu GPL, adică unele piesele sunt modificate față de versiunea pe benzină. - 1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare cu injecție d

1. Am scris destul de clar detalii când va fi posibil. 2. Atât timp cât pe site-ul oficial al prins la Dacia nu apare decât Logan 1,6 nu am ce discuta. (lista separată nu ține loc de omologare RA

O parerea " psiho-sociala" - motoarele astea sunt economice.daca vrei si mai multa economie mergi pe diesel. Realizezi ca se putea face " de fabrica" cu GPL ca la modelul de 1.0. Daca te ast

Salut! Am un prieten care si-a pus gpl pe 1.3 Tce si se declara foarte multumit de cum merge masina. Instalatia este Prins. Singurul dezavantaj este pretul instalatiei. Pe el l-a costat aproximativ 8000 lei. Si mai am un coleg la serviciu cu un Hyundai Tucson  1.6 GDI, la fel tot cu instalatie Prins. 

Editat de jelly
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Recapitulând:

- motoarele de la Dacia sunt diferite în versiunile cu GPL, adică unele piesele sunt modificate față de versiunea pe benzină.

- 1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare cu injecție directă, pentru GPL ai nevoie de o instalație GPL care folosește injectoarele de benzină pentru a injecta gaz - doar Prins are așa ceva.

- prin montarea GPL pierzi garanția

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 5 ore, jelly a spus:

Salut! Am un prieten care si-a pus gpl pe 1.3 Tce si se declara foarte multumit de cum merge masina. Instalatia este Prins. Singurul dezavantaj este pretul instalatiei. Pe el l-a costat aproximativ 8000 lei. Si mai am un coleg la serviciu cu un Hyundai Tucson  1.6 GDI, la fel tot cu instalatie Prins. 

Multumesc mult Jelly

 

Multumesc mult t0rquemada

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Plus ca vei consuma si benzina si GPL in acelasi timp...In proportie 20/80..ceva de genul..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Pe 1.3 tce se poate monta numai o instalație GPL de tip LPDI (Liqued Phase Direct Injection) deoarece este un motor cu injecție directă de presiune înaltă. Instalațiile sunt scumpe, in Deva se montau, costa undeva la 8000-9000 lei, marca PRINS. La căutarea pe google cu 1.3 tce gpl apare pagina de FB cu foto de la montaj.

Instalația e f fiabilă și performantă, consuma permanent raport benzina/gpl între 40/60 în oraș și 20/80 procente în afara, pornește direct pe gpl (sau amestec direct aici nu știu exact) și folosește injectoarele de benzina ale motorului de baza. Fiabilitatea motorului creste deoarece arderile sunt mult mai curate, iar materialele din care sunt făcute chiulasa și elementele asociate (supape, scaune, ghiduri etc.) nu sunt afectate de temperaturile mult mai ridicate la care arde gpl-ul (din cauza asta cedau unele motoare, se zicea că nu suportau gpl-ul).

La 1.0 tce gpl (derivat din 1.3 tce, 3 din cei 4 cilindri) Dacia a ales sa schimbe chiulasa transformând motorul in injecție indirecta (din directă) pt a monta o instalație gpl mult mai ieftina (simpla, secvențială, cu injectoare separate) din rațiuni economice.

La Dusterul meu, montarea unui PRINS LPDI se amortizează in aprox 4 ani ( rulaj 30-35000 km/an). A! Consumul și performanțele rămân aprox. la fel. Ei zic că consumul scade că urmare a puterii calorice mai mari a gpl-ului (acesta se injectează lichid in camera de ardere și nu gazos că la instalațiile secvențiale, fapt care provoca pierderi de randament in arderi că urmare a volatilității gazului). Cică și puterea ar creste un pic...

Cine mă poate contrazice va rog sa o facă pt că și eu vreau sa cunosc mai multe!

Cacofoniile le-am lăsat pt că bănuiesc că nu interesează...

Editat de aramis1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că firma montatoare oferă o asigurare in cazul in care apare vreo defecțiune la motor pe care Dacia o reclamă că fiind din cauza instalației gpl. E mai mult marqueting pt că, se pare, ei sunt siguri că nu se întâmplă nimic. Pe putinele modele pe care s-au montat până acum nu am auzit de vreo problema...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Clusterul de bord = Tabloul de bord = unul dintre ECU-urile prezente in masina.  Indicatorul de combustibil nu are treaba cu injectia. Intrebam de reprogramarea injectiei pentru ca unele serii de sasiu au OTS (Operatiune Tehnica Speciala). Daca este si a ta, vei afla la urmatoarea intrare in service autorizat/reprezentanta. Oricum, destula vorba...te rog sa ne tii la curent. Zi faina !
    • Di nou Cluj / Padis / Boga si retur> https://photos.app.goo.gl/7E4K2oLcBboPnXT47
    • Clar nu are legatura cu lag.ul turbinei. Lag.ul il ai la inceput cand accelerezi. Eu eram deja in repriza de ceva timp.  Am patit.o si eu si tatal meu (el merge mai des cu ea). Am crezut ca i se pare, ca poate era pe eco sau poate nu era in turatia de cuplu sau poate avea limitatorul de viteza setat. O sa fac o programare curand pentru ca initial voiam sa astept urmatoarea revizie sa le semnalez problema. @PufarinaUcigasa Am avut interventie in service pentru indicatorul de combustibil. Am mers de cateva ori, au schinbat si sonda din rezervor ca in final sa isi dea seama ca e din soft. Softul cui nu stiu exact...al clusterului de bord sau ECU? Nu stiu cata relevanta ar avea pentru ca s.a intamplat si inainte treaba asta. Ca idee ... de cand o am n.a vazut nici macar odata 5000 rpm pentru ca nu a fost necesar. Are reprize destul de bune pana in 4000-4500.  M.am chinuit putin sa reproduc problema si nu a mai vrut deloc. Va fi greu de reprodus treaba asta si poate va fi nevoie de un sistem de diagnoza conectat (asta daca nu e persistenta eroarea).    
    • E clar ca fiecare sofer simte altfel comportamentul masinii, dar eu totusi as crede ca e aceleasi motiv la baza : traseul injectie - clapeta de acceleratie - pedala de acceleratie, incluzand bineinteles si ECU-urile aferente. Din pacate, @mpaun a experimentat posibilul rezultat de care se temeau ceilalti - lag foarte mare, intr-o situatie critica. @mpaun ai avut cumva o interventie in service, in care s-a facut reprogramarea injectiei ? La comportamentul descris de tine, in jurul valorii de 2400 RPM, turbina trebuie sa fie sigur in sarcina, iar cand iti da asa de tare in nas, ori primeste eroare pe CAN, ori efectiv o componenta fizica e defecta. Ai incercat cumva sa forjezi putin motorul, spre limita superioara la RPM ? Poate vibratiile fac in anumite momente sa sara ceva de pe pozitie suficient cat sa faca comportamentul descris de tine. De asemenea as incerca cu cineva pe loc sa tureze motorul in gol, poate observi scapari de aer/presiune prin anumite locuri.
    • La diesel problema apărea doar la mers cu viteză constantă, cu pedala de accelerație un pic apăsată, deobicei in treapta a V-a. Si se simțea ca o smucitura foarte scurtă, nicidecum să se piardă din elan sau să-ți dea timp de vreo reacție. Lui i s-a tăiat gazul în accelerare puternică și se pare ca a fost destul de lung momentul de a avut timp sa gândească și să schimbe treapta..
×
×
  • Creează nouă...