Sari la conținut

Electronic Stability Control 2WD vs AUTO


Postări Recomandate

Salut!

Am inteles in ce fel FRANAREA individuala a unei roti corecteazatendinta de subvirare a Dusterului.

Intrebarea mea este (am citit dar nu am reusit sa gasesc raspunsul): transferul de CUPLU pe axa spate are vre-un rol in corectia traiectoriei sau doar in tractiune (spre inainte)?

Altfel spus, Modul AUTO fata de modul 2WD aduce vre-un avantaj in curbe ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 5 minute, ISZY56 a spus:

Modul AUTO se cupleaza doar daca sesizeaza lipsa de aderenta

Pai si atunci de ce spui ca nu aduce nici un avantaj in curbe fata de 2WD?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul meu se referea la abordarea corecta a virajului, fara derapaj, fara pierdere de aderenta. In acest caz in modul AUTO tractiunea ramine neschimbata. In acest caz raspunsul la intrebare este: NU.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Puntea netractoare are aceeasi viteza de rotatie ca a puntii tractoare, atata timp cat exista aderenta. Cand aderenta se pierde pe puntea netractoare, atunci, aceasta, va primi tractiune, functie de gradul de nonaderenta, pana la un maxim de 50% pe fiecare punte.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In curba s-ar putea ca transferul pe spate sa fie ceva mai mult decat trebuie pana intra ASR-ul in functie. Eu unul am reusit sa invart dusterul aproape pe loc, cu cel putin 180 grade, cand a intrat spatele mai mult decat trebuia, intr-o curba la 90 grade. E adevarat ca fata avea anvelope noi si spatele pe cele vechi din fabrica. Nu aveam viteza, tocmai ieseam dintr-o parcare, pe zapada.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@taviro  vezi, nu degeaba la modelele 4x4 cu ESP se recomanda ca toate cele 4 anvelope sa aibe acelasi profil si aprox acelasi grad de uzura.

@AndreiAAndrei   in curbe o masina 4x4 va avea un comportament net superior unei masini 4x2...ca un 4x4 permanent va fi si mai stabil decat un 4x4 auto unde exista un mic timp de reactie al transmisie e alta poveste. Evident vorbim de supeiroritatea 4x4 atata timp cat masina este in viteza si ambreiajul nu este apasat...daca e ambreiajul apasat sau masina e scoasa din viteza evdeint ca 4x4 nu va face diferenta fata de 4x2.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Nu sunt insa inca lamurit (diferenta dintre asa cum "cred ca este" si asa cum "este in realitate" poate fi micsorata daca se aduc argumente (nu am vazut in raspunsuri).

Cred insa ca pot clarifica intrebarea: ESC al Daciei Duster II actioneaza numai REACTIV (la pierderea traiectoriei) sau este si PREVENTIV (trimite cuplu in spate pentru a PREVENI derapajul.

Cineva de la uzina ne-ar putea lamuri (poate) daca stie exact ceva algoritmi de functionare ai programului.

In lipsa, exista un (cateva ?) Renault asemanatoare (Captur? Cadjar?) care au un sistem 4X4 asemanator si care afiseaza in bord in timp real cuplul pe ambele punti. Am vazut un filmulet facut pe prundis - unde evident aparea pierderea aderentei si crestea cuplul pe spate. Sunt curios daca cineva cu o astfel de masina ne poate spune daca, intr-o curba luata corect, fara derapaj, masina trimite cuplu si pe rotile din spate, sau daca la demaraj fara patinaj se trimite cuplu pe ambele punti.... inteleg ca Dusternu este frate ci numai verisor cu masinile alea dar poate exista totusi niste asemanari in functionarea sistemului. Altfel am mai putea vedea daca exista diferente de consum intre 2WD si AUTO pe cateva sute/ mii de kilometri...

Stie cineva?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
    • nu am nici o modificare, totul e cum a venit din fabrică
    • Salut @RobertR, merci de raspuns. Suspensia e standard? Ai inaltare sau ceva mai rigid?
×
×
  • Creează nouă...