Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 679
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasc

Mort sau nu, măcar e organizat. Sau se încearcă să fie. La povești, în alt topic, pe alt forum sau pe Facebook. Sunt eu sătul de câte discuții și păreri mai mult decât subiective se tot reia

Între produsele Dacia, Duster este mașina despre care s-a vorbit cel mai puțin ”de rău”, atât în țară cât și ”dincolo”. Dacă nu esti între cei care preferă doar ”high class” (chiar si la mâna 3,

Posted Images

Nu inteleg ,pai eu zic ca, chiar au ,despre asta vb avantaje ,dezavantaje ca nu vb despre probleme tehnice :). oricum e cam mort forumul si nu sintem deviati de la subiect asa tare (decit acum).....povestim si il mai tinem in viata .

 

Mersi ,Ovidiu

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Comentariile au treaba cu achizitionarea unui Duster pentru ca omul a intrebat de portabagaj si de masina la drum lung cu familia... astea fiind intrebari pertinente in vederea deciziei de a achizitiona sau nu un Duster.

 

Parerea mea si a lui tynn (probabil si a altora care "repeta la infinit aceeasi placa", totusi oare de ce se repeta?) e ca drumurile lungi nu sunt punctele ei forte... ea se preteaza pentru cine are nevoie de masina pentru drumuri proaste, cai de acces dificile, iesiri la pescuit/in natura/offroad, si nu vrea/poate sa cheltuiasca mai mult pe o masina.

Nu judec pe nimeni care vrea sa cumpere Duster pentru oras si drumuri lungi, doar ca parerea mea (personala, subiectiva etc) e ca astea nu sunt punctele ei forte. 

 

Duster se vinde bine pentru ca are multe atuuri fata de competitie (pretul fiind unul important), dar trebuie sa vedem si punctele slabe, sau macar sa acceptam ca ele exista, mai ales intr-o discutie despre achizitie, mai ales acum, cand preturile pe piata auto au crescut, si perioadele de astepare sunt mari, deci automat si decizia de a cumpara masina X sau Y trebuie facuta mai atent.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea, metrica cea mai importanta la aceste drumuri lungi este frecventa lor. Considerand "drum lung" ca fiind macar 300-400 km (adica stai multe ore / multi km in masina), avem 2 categorii:

- cei care merg doar de 3-4 ori pe an intr-o astfel de calatorie o sa considere ca merita compromisul pentru restul avantajelor pe care le obtin de la Duster in restul anului

- cei care fac macar o data pe luna un drum mai lung o sa prefere o masina mai confortabila si mai silentioasa, chiar daca asta inseamna alte compromisuri pentru ei in restul timpului

 

E clar ca o masina relativ usoara, cu garda la sol inalta si fara prea mult interes pentru aerodinamica nu se preteaza pentru mers cu viteze mari si stat multe ore in masina, comparativ cu o masina mai joasa, mai grea si cu mai mult confort interior.

Evident, e o chestiune care depinde de la persoana la persoana, in functie de ce criterii prioritizeaza fiecare. Eu cred ca cine cauta masina de drum lung nu ar trebui sa se orienteze la SUV de 20-30.000 de euro. Ori sedan sau break (stau mai bine pe sosea la viteza si la banii astia sunt antifonate decent), ori daca e neaparat nevoie de SUV atunci marit bugetul la 40.000+, ca acolo deja sunt masini mai bine proiectate din toate punctele de vedere (aerodinamica, putere, materiale, confort interior etc.).

 

Personal, am fost de 2 ori pana in Germania si Franta cu Duster-ul Ph2 (6600 km si 4800 km) si nu pot spune ca mi-a displacut vreo clipa. Chiar am mers cu 140-150 km/h constant pe autostrada in Germania (166 km/h maxim, atat a putut) fara probleme. Stiam la ce sa ma astept, pentru ca stiam ce masina mi-am cumparat. Era clar ca nu o sa se auda muzica la fel ca in sala de concerte (zgomotul la vant e mare, ca la orice SUV inalt), consumul a fost si el mare (din nou, aerodinamica nu e punctul forte la Duster). Eu oricum nu sunt genul care sa mearga 7-8 ore fara oprire, ma opresc oricum dupa maxim 3 ore ca sa ma mai misc si sa mai imi odihnesc ochii (chiar daca nu e nevoie sa alimentez), deci nu m-au deranjat scaunele. E drept ca am fost doar 2 oameni cu bagaje, deci spatiul de depozitare nu a fost o problema, dar aici banuiesc ca ar trebui sa stie lumea ca 400-450 de litri in portbagaj nu e nicicum suficient pentru 4-5 oameni si bagajele aferente pentru o vacanta, indiferent de masina.

Asta e cazul meu personal, dar stiam ce poate si ce nu poate sa faca masina, eram familiarizat cu comportamentul la viteze mai mari si cu consumul aferent. Mi-am asumat ca nu o sa scot 5l /100 km, la fel cum am stiut ca nu o sa ajung de la Iasi pana in Germania in 10 ore, ci intr-o zi si jumatate.

 

Multa lume vrea o masina buna pentru absolut toate cazurile in care o sa o foloseasca (chiar daca unele din acele cazuri apar doar o data pe an sau mai rar), dar asa ceva nu exista. Niste compromisuri tot trebuie facute, inevitabil, depinde de fiecare la ce vrea sa renunte sau unde sa-si ajusteze pretentiile.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Omul tocmai ce s a întors de la Cap Nord  cu Duster ul ,aprox. 10K km in 24 de zile si odată nu l am auzit sa se plinga de comfort  ,luați-vă cușetă la tren ce sa zic pt drumuri lungi,sa mor daca inteleg ce inteleg unii prin comfort, am facut România- Anglia in fiecare an vreo 5 ani cu Suzuki Jimny, deci pt mine Dusteru ul e lux ...foarte mult se poate discuta de zgomot ( pe care eu nu il obs),comfort..etc ,da nu are rost , niciodată nu vom ajunge la un consens pe ca sintem diferiti in primul rind ca oameni (slava domnului) ,si apoi fiecare are standarde si cerințe diferite de la o masina sau orice altceva ,vedem lucrurile diferit ,cea ce e bine !

 

Bafta, Ovidiu 

  • Like 2
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Radu92

Gresit, omul a intrebat despre cum se descurca lumea cu bagajele la drum lung, mai ales cand iei si familia dupa tine.

Despre Dacia se repeta in continuu, de foarte multi ani ( cred ca din 2004 ?), aceleasi lucruri : nu este comfortabila, tinuta de drum ... ( fiecare poate completa cum vrea : este execrabila, exista si atat samd ), nu prezinta siguranta ( NCAP le-o da de fiecare data-n CAP), rugineste la orice incheietura, este scumpa pentru ce ofera. Cei care detineti Dacii, nu stiati sau nu ati auzit despre aceste aspecte inainte sa le cumparati ? "Ca se tot repeta, in continuu, pe orice forum sau pagina de Facebook".

Si ma frapeaza mai mult aspectul legat de comfortul la drum lung. Cum se poate sa fie comfortabila la drum scurt sau ce o mai fi insemnand asta, dar la drum lung, la fel ce o mai fi insemnand asta, devine o problema ? De ce ai detine o masina care nu este comfortabila la "drum lung" ? Dusterul, din ce stiu eu si zice piata auto de SH, are valoare de revanzare foarte buna, devalorizarea fiind foarte, foarte mica. E vorba despre sanatatea voastra pana la urma, deci intrebarea este de ce continuati sa le detineti ? Unii inca mai si investesc in ele si nu in chestiile esentiale, ba chiar mofturi si diverse briz-briz-uri.

Intrebarea pe care as dori sa o adresez celor care se plang de comfort este : nu credeti ca aveti o pozitie incorecta la volan ? Sau ca nu ar trebui sa conduceti mai mult de X ore, poate chiar deloc din pacate ? Scaunul din orice masina acutizeaza sau amelioreaza problemele preexistente oricarei persoane. Din pacate, Dacia nu are cele mai reglabile scaune sau si mai rau, nu are deloc scaune reglabile in anumite cazuri. Pozitia corecta intr-o masina nu inseamna doar sa ajungi la pedale si volan. 

Ce vreau sa se inteleaga clar e ca nimeni nu neaga faptul ca unii sufera la drum lung, inclusiv colegii de mai sus si imi pare foarte rau pentru voi. 

Niciunul din noi, cei din echipa de moderatori, nu cred ca a ascuns sau inchis gura oricarei persoane care a expus o problema legata de Duster. Orice problema reala, palpabila si nu subiectiva, interpretabila.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut @PufarinaUcigasa

- referitor la comfort la drum lung vs scurt, la 6 ore de condus (inclusiv pauze) scaunele si suspensiile conteaza. Cum ai spus si tu, scaunele sunt slabe la Dacia in general. Suspensiile nu neaparat, sunt moi, dar masina fiind usoara e destul de afectata de denivelari. Antifonarea slaba (cel putin la diesel euro 5 - la euro 6 e mai ok) contribuie si ea la discomfort daca mergi mult.

Aici trebuie nuantat, am vazut ca multi nu se plang daca vin de pe Jimny, Logan, 1310 etc, atunci comfortul este extraordinar, "lux" cum zicea cineva... dar aici si trabantul e comfortabil, daca vii de pe caruta nu te ploua... deci conteaza mult reperele. Nu te tortureaza dusterul dar nici nu se compara la capitolul comfort si tinuta de drum cu alte Suv-uri, unele la bani apropiati, gen Suzuki SX-4 S Cross, de alte SUV-uri mai mari nu vorbesc (gen Koleos, Tiguan, etc -- ar fi si nedreapta comparatia).

- evident, toate de mai sus devin mai vizible la drum lung. La mers o ora nu conteaza.

- am facut mult timp naveta zilnic cu Duster (40 minute dus, 40 intors), drum ce cuprinde si o portiune neasfaltata. La timpul asta e ok. Mai mult de 2 ore se simt.

 

 

Citat

De ce ai detine o masina care nu este comfortabila la "drum lung" ?

Cred ca intrebarea e retorica... raspunsul de altfel e evident. Nu toti fac drumuri lungi frecvent... pentru unii, printre care si pt mine, e important ca o masina sa intre peste tot - nu imi permit 2 masini pt zi cu zi si pescuit, naveta o faceam pe drumuri proaste, inclusiv neasfaltate (greu de iesit/intrat dupa ploi mari sau zapada), unde locuiesc e zona inundabila primavara, se deszapezeste greu iarna etc,  si comfortul la drum lung ma intereseaza mai putin pentru ca nu fac drumuri lungi... cele mai lungi nu trec de 180 de kilometri, si alea de 2-3 ori pe an maxim. Un drum mai lung de atat, o data la doi ani, nu moare nimeni (dar nu pentru aia iau masina, ca altfel luam altceva).

Dar sunt aspecte pe care cine e interesat de achizitie trebuie sa le stie, in principal asta:

 

Citat

Din pacate, Dacia nu are cele mai reglabile scaune sau si mai rau, nu are deloc scaune reglabile in anumite cazuri. 

 

In rest, discutia cam aia e, e clar ca nu e un break/sedan/hatch si nu trebuie cumparat pentru ceva ce face si un non-SUV, cam aia e tot.

 

In rest, ce se spune de Dacia de diferite specimene care arunca cu noroi aiurea, aia exista pentru fiecare marca, dar nu cred ca trebuie sa afecteze discutiile de aici... suntem toti posesori si nu vorbim "pe burta goala".

 

Numai bine!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Da stiu. Din acest motiv nu am fixat un an de fabricatie anume. k4m-ul e un motor bun, ieftin la intretinere si care suporta bine gpl-ul.  Cu toate acestea, daca gasesc auto ceva mai nou si in mintile lui, o sa fac un compromis. Momentan inca nu s-a ivit nimic care sa merite achizitionat.  
    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
×
×
  • Creează nouă...