Sari la conținut

Romm3l

Probleme motorul rece

Postări Recomandate

Va salut!

Am mai scris despre problema asta, dar pe un alt topic. Asa ca vreau sa deschid un topic exclusiv pe aceasta tema.

Problema este urmatoarea: atunci cand motorul este rece si fara a fi in sarcina, turatia motorului fluctueaza.

O alta constatare, cu motorul in aceleasi conditii, daca apas acceleratia ca sa cresc turatia (sa zicem pana la 1.500 rpm) si sa o mentin acolo, am vazut ca eu chiar daca nu mai fac cursa la pedala si o mentin in pozitie fixa, turatia motorului creste fara sa se opreasca, ca si cum eu as continua cursa la pedala si o duc la apasare maxima. Repet, motorul nu este in sarcina (nu este bagat in viteza).

A mai observat cineva acest comporatment, si daca da, care este cauza si care este solutia.

Multumesc!

 

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Păi e logic ca turația motorului să crească:

- tu atunci când apeși pe pedală ceri un cuplu motor, în funcție de cât apeși poți să ceri mai mult sau mai puțin cuplu motor

- daca la poziția pe care o impui pedalei de accelerație, cuplul generat este mai mare decât cuplul necesar pentru a menține turația de 1500 rpm atunci motorul accelerează

- trebuie să te gândești că echivalența între poziția pedalei și cuplu motor este aceași indiferent că ești cu motorul în gol sau in sarcină

Când motorul este rece (<0 C) o fluctuație a regimului este oarecum normală, deoarece frecările interne ale motorului sunt mai mari, iar reglajul de compensare a acestora este dificil de realizat. Unii constructori pun un filtru la poziția acului de la turometru și chiar dacă ai fluctuație de regim nu mai bagi de seamă.

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu m-am facut bine inteles. Pozitia pedalei ramane aceeasi. In mod normal tutaria ar trebui sa ramana la 1.500 rpm. Tu nu ai incercat niciodata sa turezi motorul (in gol) pana la o anumita turatie si sa o menti acolo?! Eu am facut lucrul acesta de multe ori, dar la Duster-ul meu nu merge. Se tureaza  pana se "sparge" motorul.

Editat de Romm3l

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine face la rece la fel. Odata abia plecasem de pe loc si mergeam inca prin parcare cu vit. I fara sa apas acceleratia. Se mentinea singura pe la ~1200 cand deodata a smucit de aproape era sa iau un pieton. De atunci sunt tot timpul atent si pregatit in orice clipa sa apas ambreiajul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi se pare normal. Cred ca este o problema de soft. Poate ca ar trebui sa apelam VoceaClientului.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ba am incercat și merge să mențin turația la 1500 rpm în gol, dar nu vad logica de a face asta. 

Eu am spus că dacă valoarea de cuplu cerută de poziția de pedală pe care o aplici este mai mare decât cuplul necesar pentru a menține turația de 1500 rpm la mers în gol, atunci motorul se va accelera. 

Dacă tu apeși prea mult, sigur că se accelerează...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bine. OK. Multumesc pentru raspuns.

Altcineva a mai patit asta?

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga un comentariu

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează-te

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×