Sari la conținut

Prima revizie Dacia Duster


Postări Recomandate

Interesant ca e acelasi ulei atat pentru motoare pe benzina cat si pentru diesel.

Am comparat preturile de la revizia masinii lui @ARAMIS2k19 (1,5 blue dci 2019) cu cele de la revizia masinii mele (1,5 dci 2018 fara adblue). Preturile la manopera (operatiuni generale revizie) sunt mai bune la el, diferenta insa o face uleiul asta Castrol nou care e cu 65% mai scump decat ELF, 5W30 DPF plus ca la blue dci intra cu peste 1 litru mai mult (4,5 vs 5,7). Mi se pare ciudat ca la el n-au schimbat filtrul de motorina. La mine l-au schimbat la ambele revizii de pana acum.

Mai observ o diferenta intre codurile filtrului de ulei: 152089599R (1.5 dci fara adblue) vs 152092567R (1.5 blue dci). Vad ca si forma lor difera.

Editat de Stef13
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 430
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pe rând: 1. Poți sta lângă mașină, legea îți permite, în cel mai rău caz semnezi pe propria răspundere pentru protecția muncii. 2. 1,6 SCe aka 1,6 16v 114CP aka H4M738 are distribuția pe lan

197.82 fara TVA manopera  544.63 fara TVA piesele Si eu ma asteptam la pret ceva mai mic, dar e ok. Legat de manopera.. fiind singura reprezentanta pe o raza de 50 de KM, cred ca profita de asta

Daca mergi numai pe autostrada in Elvetia e ok sa faci la 15. daca nu, 10k( bine, oficial poti sa mergi si 30k daca masina sta la tine sub 5 ani). am pus eu poze cu filtrele cand mergi PE A3

Posted Images

Acum 3 ore, Stef13 a spus:

Interesant ca e acelasi ulei atat pentru motoare pe benzina cat si pentru diesel.

Am comparat preturile de la revizia masinii lui @ARAMIS2k19 (1,5 blue dci 2019) cu cele de la revizia masinii mele (1,5 dci 2018 fara adblue). Preturile la manopera (operatiuni generale revizie) sunt mai bune la el, diferenta insa o face uleiul asta Castrol nou care e cu 65% mai scump decat ELF, 5W30 DPF plus ca la blue dci intra cu peste 1 litru mai mult (4,5 vs 5,7). Mi se pare ciudat ca la el n-au schimbat filtrul de motorina. La mine l-au schimbat la ambele revizii de pana acum.

Mai observ o diferenta intre codurile filtrului de ulei: 152089599R (1.5 dci fara adblue) vs 152092567R (1.5 blue dci). Vad ca si forma lor difera.

Filtru de ulei acum este carcasa de plastic cu cartus filtrant si se schimba cartusul plus garnitura. Legat de filtru de motorina stiam din manualul de intretinere ca se schimba la 2 ani sau 60k si am zis ca nu il vreau schimbat. Mecanicul nu avea nici o treaba, nici nu l-a interesat ce tip de revizie e.... In receptie mi-au confirmat ca nu trebuia schimbat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si eu (nu dati cu parul prea tare), uleiul asta Castrol mai nou, mai scump si "universal" (la noile motoare) o fi bun si la cartofi prajiti? La "motorasele mai vechi" (alea cu Dacia Oil/ELF) cum va mai fi cu (in)compatibilitatea in reprezentante la revizii?

Oricum e interesant atat pe hartie cat si practic, vorba aceea: timpul le "rezolva" pe toate.

Editat de Gil26
  • Haha 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate și fericire tractoarele sunt pe făraș (- intră hibridizarea), nu e problema producătorului ce face clientul după expirarea garanției - așa că problema e a clientului să-și găsească uleiul recomandat motorului său după terminarea garanției/ sau altă mașină

Trendul actual e să se lanseze un produs, apoi un termen de x ani de la data fabricației toate piesele/consumabilele facute de X și Y să fie disponibile doar în reprezentanță, producătorul având interdicție de comercializare a respectivelor repere altor terți pentru x ani.

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mda, producatorul a introdus un nou tip de ulei si e problema clientului sa mai gaseasca uleiul recomandat (care a fost folosit si la reviziile precedente) la achizitia masinii (daca mai il poate gasi sau nu, ori "noul" ulei este sau nu compatibil). Producatorul a vandut produsul, de aici incolo devine "problema" clientului, egal daca masina mai e sau nu in garantie. Iar partea cu "alta masina" e si mai "tare". Pana intra "hibridizarea" clientii folosesc masinile produse pana acum si vandute de catre producator (diferite benzinare si tractorase blue sau nu).

Interesant si cu "trendul" asta actual, colegii au efectuat reviziile in reprezentantele producatorului, pentru ambele motorizari s-a folosit acelasi "polivalent" ulei,

La 22.04.2020 la 12:00, ARAMIS2k19 a spus:

prima revizie dintre cele obligatorii facuta ieri, la 14700 si 1 an m-a dus la 960ron.(am mai facut una intermediara doar ulei, filtru ulei si filtru aer la 7800km)

La 29.04.2020 la 14:56, ElfStone a spus:

exact uleiul asta l-au pus si la benzinarul meu

plus asta (si nu e vorba doar de tractorasele pe faras)

La 29.04.2020 la 8:18, Mak a spus:

Am vazut la Dacoserv acel ulei.Bidon auriu.Nu mai folosesc Elf.

cu piesele/consumabilele facute de X și Y "disponibile". Iar despre efectele "benefice" ale monopolurilor prost intelese\facute - no comment.

 

 

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"alta masina" înseamnă că acum masina e percepută ca un consumabil, de preferintă TG(termen de garanție) + 1min

Cum toți de pe aici au dat niște bani munciți pe mașina lor (nu câștigați la pufuleți) sigur nu vor da cu piciorul la garanție - deci revizie în reprezentanță, reprezentanță care va răspunde de eventualele probleme apărute în TG.

Nu faci o revizie în reprezentanță pierzi garanția deci TG = 0 și abia atunci devine problema clientului

Un motor vechi pre 2018 va merge și cu RN07xx și cu RN17.

Un motor după 2018 cere RN17, dacă se folosește RN07xx pot apare probleme, când ?  Care vrea poate testa pe banii/timpul/nervii săi și apoi ne poate comunica rezultatul.   B-)

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

OK, masina e perceputa ca un consumabil, dar pentru clientul care a facut\face toate reviziile in reprezentanta problemele aparute dupa TG+1min sunt platite tot din niste bani munciti (nu castigati la pufuleti), asta pe langa cei platiti pe bunul respectiv si chiar cei platiti la revizii in TG.

Ma bucur insa ca cei din grup au gasit la Castrol “potiunea magica” RN17 buna la toate, mai ales si pentru orice “motor vechi pre 2018”, iar asta va fi “testata” in timp evident tot pe banii/timpul/nervii clientului. Cei de la Dacia\Renault pot face orice doresc cu\pe produsul lor dar si clientii pot decide daca viitoarea masina va mai fi (tot) o Dacia in toate aceste conditii.

Iar perceptia “consumabil de preferinta TG+1min” pentru o masina noua "suna" ca un sut in partea dorsala, chiar daca este interpretata de unii drept un mare salt inainte. Ramane de vazut ce\cum va mai fi cu aceasta licoare(motor plus alte repere), atat in TG cat si dupa.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak featured și pinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...