Sari la conținut

'18 Duster 1,5 dCI 4X4 Prestige


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 134
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Este vorba de al doilea meu Duster, de data aceasta un model 2018 4WD, motor tip K9K 1.5 dCI 110 cp, cutie de viteze M6, culoare Beige Dune, echipare Prestige la care am adaugat ca optionale BSW (aver

Pune mâna și citește legea DRL-ul e legal, deci nu trebuie să aprind nimic (DRL-ul se aprinde automat la pornirea motorului) Ai senzor de lumină și ploaie, cel de lumină asta face aprinde DRL pe

54545 km Pe 15 septembrie a fost schimbata pe garanție lampa marșarier; nu mai funcționa din cauză că ruginise soclul, așa că au preferat s-o schimbe cu totul. Consum mediu calculat la pompă

Posted Images

Am vazut mai multe discutii contradictorii pe  tema asta, unde argumentele pleacă  de la "am remorca de jdeani și nu m-a oprit sau nu s-a legat nimeni de asta" pana la citate din legislatie, declarații ale celor de la RAR si poze  cu ce scrie in CIV. Incerc sa fiu precaut, in fond nu costa cu mult in plus .

@Mak, nu-i bai, te scuz..😋

Editat de Stef13
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nimic contradictoriu în ce ți-am spus - conform legislației în vigoare, remorcile sub 750 kg NU au nevoie de sistem de frânare. N-ai decât să întrebi orice dealer de remorci - ei cu siguranță știu asta. Sau sună la RAR - cei de la NT sunt chiar băieți buni, am făcut la ei ultimul ITP la remorcă (da, de 750 kg FĂRĂ sistem de frânare! Mă gândesc că nu l-aș fi trecut dacă aveam nevoie, ce zici?!)

Că vrei TU sistem de frânare - asta-i altă poveste. Eu am încercat să-ți dau un sfat, crezând că nu știai chestia asta. În concluzie, nu te repezi să postezi fără să verifici. Nu de alta, dar uite așa se propagă informațiile contradictorii de care vorbești - citește unul postul tău, apoi pe-al meu - și gata contradicția!

 

Editat de ig2109
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de repezit la postări, ai tras o concluzie pripită și grosolan formulată.. Văd că-i dai înainte tot mai nervos cu ITP-ul remorcii în sine, când pe mine mă preocupa de fapt ce fel de remorca am voie sa pun legal la Duster, din punct de vedere al restricțiilor de omologare. Știam direct din lege ca nu-i obligatoriu sistem de frânare la remorcile cu MMTA <750 kg, deci nu aici văd problema.

RNTR7 spune ca masa remorcabila fără dispozitiv de frânare a unui autovehicul nu poate depăși jumătate din masa proprie a acestuia, care e ușor de identificat în caz de control, fiind trecuta și în CI, nu doar în COC sau CIV.

Dusterul are masa proprie de 1395 kg, deci teoretic n-as avea voie sa trag cu el o remorca a cărei masa maxima admisibila depășește 697 kg și care nu are dispozitiv de frânare (695 kg a trecut constructorul, respectiv 1500 kg, cu dispozitiv de frânare). Ma gândesc ca detaliile astea pot fi urmărite nu doar de RAR sau Politie, ci și de societățile de asigurare, dacă s-ar pune problema de vreo despăgubire.

Apar discuții contradictorii fiindcă în timp ce unii considera ca organul se uita la masa maxima omologata a remorcii (argumentând cu întâmplări și răspunsuri primite de la diverși oficiali), alții considera ca ar trebui sa se ia în calcul doar greutatea efectiva a remorcii cu încărcătura de moment (căci oricum n-ar sta nimeni sa cântărească) iar alții merg pe principiul că dacă nu s-a legat nimeni de ei vreodată înseamnă ca nu-i nicio problema.

N-am vrut sa intru în detalii, dar dacă tot s-a întâmplat, cred ca discuția ar merge mutata acolo unde-i locul.

Editat de Stef13
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

După o luna de așteptare am reușit sa întru în posesia remorcii și am pus-o deja la treabă. La mers înainte, viraje strânse, e foarte ușor de condus cu ea. Probleme apar la mersul cu spatele, care e mai dificil decât m-așteptam. Nu cu vizibilitatea e problema, ci cu anumite legi ale fizicii. Am învățat să-i dau direcția, dar e mai greu cu încadrarea atunci cand spațiul devine limitat. Noroc ca la nevoie se poate rapid decupla si apoi manevra ușor la mână..

IMG_20200814_224940.jpg

IMG_20200809_211212.jpg

IMG_20200809_103714.jpg

  • Like 3
  • Haha 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

36.500 km, 6.31 litri/100 km consumul la cel mai recent plin. Probleme nu sunt, doar ca in urma unor drumetii pe drumuri prafuite cred ca se impune o schimbare a filtrelor de aer si de habitaclu.

Fotografia de sezon:

 

IMG_20200830_105739.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 months later...

Urmare a discuției purtate pe un alt topic, să menționez că astăzi a fost schimbată armătura de la scaunul șofer al mașinii mele. O comandaseră la reprezentanță încă de luna trecută, dar am amânat programarea pe motiv că a trebuit să petrec și eu oleacă de covid, ca tot omu'.

Vestea bună e că operațiunea a reușit, scaunul nu se mai balansează. Vestea proastă e că inginerul de la garanții era cam pesimist spunând că speră să țină cât mai mult, deoarece sunt mașini la care s-a schimbat armătura scaunului de două ori până acum și că nu înțelege de ce "ăștia" nu vin cu o soluție definitivă.

39500 km, nimic altceva de reclamat. În Ianuarie 2021 tre' să-i fac revizia a 3a. Poză de sezon eventual după ce spăl mașina, că de la vremea de afară parcă n-a fost niciodată atât de murdară. Așteptăm zăpada si deschiderea pârtiilor de schi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak pinned this topic
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...