Sari la conținut

Schimbare bujii preincalzire pentru DIESEL


Postări Recomandate

Am cautat aici pe forum dar nu am gasit.... 

Cum se schimba / verifica bujiile de preincalzire de la DUSTER DIESEL ?

La un CLIO m-am descurcat repede - dar la DUSTER nici macar nu am gasit locul unde intra catre cilindri ! 

Nu sunt tot in partea dinspre fata masinii ? Vad un capac mare de plastic pus deasupra, mi se pare ca e ceva de surubareala pana sa ajung la ele. 

Asa ca eu consider ca ar fi util un tutorial - HOW TO. Nici macar pe Youtube nu am gasit - asa ca ar fi grozav daca un membru mai surubaci vrea sa isi impartaseasca descoperirile.

 

Multumesc anticipat ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Referitor la bujiile si releul de preincalzire nu pot atasa fisiere in alt format asa ca pentru cine doreste atasez cateva capturi cu schema electrica pentru un motor K9K856\858 (neavand informatii de

Bujiile de preîncălzire sunt folosite la pornire și oricând injecția (calculatorul nu operația) "simte" că e nevoie. Deci niște bujii proaste(arse) pot influența negativ funcționarea motorului - trepi

Subscriu celor scrise anterior. As mai adauga ca demontarea este indicat sa se faca cu motorul cald (dilatarea chiuloasei) iar la montaj sa se foloseasca vaselina ceramica (rezistenta la temperaturi),

Posted Images

Acel tutorial il vazusem, intr-adevar a fost util pentru CLIO 1.5 dCi.
Am reusit sa le schimb, nu a fost usor dar am reusit.

Insa la Duster cu 1.5 dCi de 110 CP... m-am uitat ca mâța în calendar,  sunt ascunse pe undeva pe dedesupt și nu se văd cu ușurință.... 
Stie cineva ce trebuie demontat ? Furtunul de la intercooler pare ca incurca si trebuie scos, apoi mai e un capac de plastic... 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 years later...
La 02.06.2017 la 14:04, i96nds a spus:

Am cautat aici pe forum dar nu am gasit.... 

Cum se schimba / verifica bujiile de preincalzire de la DUSTER DIESEL ?

La un CLIO m-am descurcat repede - dar la DUSTER nici macar nu am gasit locul unde intra catre cilindri ! 

Nu sunt tot in partea dinspre fata masinii ? Vad un capac mare de plastic pus deasupra, mi se pare ca e ceva de surubareala pana sa ajung la ele. 

Asa ca eu consider ca ar fi util un tutorial - HOW TO. Nici macar pe Youtube nu am gasit - asa ca ar fi grozav daca un membru mai surubaci vrea sa isi impartaseasca descoperirile.

 

Multumesc anticipat ! 

salut, stiu ca este un topic mai vechi, dar...ai reusit sa inlocuiesti bujiile?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Mașina a fost în garanție până la sfârșit de 2018, in total 5 ani garantie.
Și dacă tot mi-am adus aminte că am plătit bani pe garanția extinsă.... m-am dus la ei, i-am pus să verifice. Ei zic că au inlocuit una sau 2 bujii incandescente, nu mai stiu exact. 

Dar cert e că nu am putut sta atunci lângă ei, din păcate... așa că nu pot fi 100% sigur ce au făcut. 

Acum am garaj subteran - acolo nu prea contează bujiile, e mai cald oricum ca afară.
 

Deci imi pare rău că nu am un răspuns să te ajute - dar sigur se demontează tot ce e deasupra și încurcă, cum zicea cristi.

Baftă ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la bujiile si releul de preincalzire nu pot atasa fisiere in alt format asa ca pentru cine doreste atasez cateva capturi cu schema electrica pentru un motor K9K856\858 (neavand informatii despre ce cod de motor are fiecare) dar care este asemanatoare si pentru 612, 630 si chiar 626 al meu (al lui Sanderica), pozitia releului 257 poate insa sa difere intre aceste motoare.

Preincalzire(0).png

Preincalzire(1).png

Preincalzire(2).png

Atasez si instructiunile de demontare\montare din manualul de reparatii (si MR502 pentru Duster2 este asemanator): demontarea capacului motorului, scoaterea conectorului, etc.

Preincalzire(3).png

Preincalzire(4).png

Preincalzire(5).png

Preincalzire(6).png

Deasemenea cred ca sunt importante si modul\metodele de diagnosticare\masurare\verificare (in ultima captura sunt informatii oferite de un alt coleg)

Preincalzire(7).png

Preincalzire(8).png

Preincalzire(9).png

 

Releu_4(erori).jpg

Temperaturi.jpg

Releu_3.png

Preincalzire(10).png

Preincalzire(11).png

Releu_1.png

Releu_2.png

zCaptura.png

Daca moderatorii considera ca sunt prea multe capturi le pot sterge pe cele care le considera ca nu sunt necesare (cu scuzele de rigoare) iar daca am gresit sau omis ceva, asa cum am mai scris, rog colegii cu mai multa experienta sa corecteze\adauge.

Drumuri bune! (si fara probleme cu bujiile\releul de preincalzire)

Editat de Gil26
  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Întrebarea era cum se schimbă, iar la asta a răspuns cristic1982 încă din 2017 !

Pe diagnoză de obicei  ai DTCxxxxxx Conexiune diagnostic cutie de preincalzire 1.DEF ceea ce înseamnă că una sau mai multe bujii sunt defecte, iar cum schimbatul bujiilor implică ceva demontare e indicat să le schimbi pe toate 4 o dată.

Revenind, nu te apuci de schimbat bujii de preîncălzire dacă nu poți răspunde la întrebarea "Ce fac dacă o bujie e înțepenită, am cu ce să o scot fără a cauza alte probleme ?", dacă răspunsul e nu apelați la un service.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Am o problema, nu mai merge sa deschd si sa inchjd masina cu cheia din telecomanda, am inlocuit bateria si am verificat si daca cheia emite, esye ok.
    • , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
    • Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc. Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.
    • @ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 
    • La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.  
×
×
  • Creează nouă...