Sari la conținut

Schimbare bujii preincalzire pentru DIESEL


Postări Recomandate

Subscriu celor scrise anterior. As mai adauga ca demontarea este indicat sa se faca cu motorul cald (dilatarea chiuloasei) iar la montaj sa se foloseasca vaselina ceramica (rezistenta la temperaturi), de multe ori detaliile conteaza, de aceea am mai adaugat cateva la cele scrise de colegul cristic1982 (grija si la cuplul de desfacere, daca nu suntem siguri mai bine apelam la un service specializat). Plus ca o bujie de preincalzire care nu functioneaza corespunzator nu neaparat genereaza o eroare (DTCxxxx) dar influenteaza functionarea injectiei (de aceea cam dupa 100k km ar cam trebui sa le acordam atentie). Apoi ar mai fi si releul de preincalzire, contactele, etc.

Editat de Gil26
  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Referitor la bujiile si releul de preincalzire nu pot atasa fisiere in alt format asa ca pentru cine doreste atasez cateva capturi cu schema electrica pentru un motor K9K856\858 (neavand informatii de

Bujiile de preîncălzire sunt folosite la pornire și oricând injecția (calculatorul nu operația) "simte" că e nevoie. Deci niște bujii proaste(arse) pot influența negativ funcționarea motorului - trepi

Subscriu celor scrise anterior. As mai adauga ca demontarea este indicat sa se faca cu motorul cald (dilatarea chiuloasei) iar la montaj sa se foloseasca vaselina ceramica (rezistenta la temperaturi),

Posted Images

Bujiile de preîncălzire sunt folosite la pornire și oricând injecția (calculatorul nu operația) "simte" că e nevoie. Deci niște bujii proaste(arse) pot influența negativ funcționarea motorului - trepidații, check engine aprins, etc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

esti sigur ca mai au vreun rol dupa pornire? stiu ca la ce am eu, in afara de pornire nu mai au niciun rol ( releul se deconecteaza automat).scuze..chiar nu mi dau seama ce ar putea sa mai faca dupa ce a pornit masina.

ma rog, pesemne ca stii tu mai bine, eu eram curios de rolul "secundar"( de care pana acum n-am auzit.

Editat de foxbat
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ok. am inteles. deci la acest motor bujiile mai au ceva si dupa pornirea motorului. ciudata solutie tehnologica dar asta e.

multumesc frumos pentur raspuns.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare Gil, mulțumim ! 

 

Torquemada, asta cu blocarea bujiilor... e intr-adevăr o problemă, la CLIO m-am cam chinuit la două dintre ele, am dat cu WD40 vreo 2 ore...  
Am auzit că ai șanse să le mai și rupi, e nasol tare de tot uneori... 

Deci e foarte utilă avertizarea ta, mulțumim. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Asa este, riscul de a le rupe la demontare este destul de mare (si ar trebui desfacuta chiuloasa, etc.) de aceea trebuie avut mare grija, este bine sa se dea cu generozitate WD40, mers apoi cu masina pana cand motorul ajunge la o temperatura optima (chiar termostat deschis), chiuloasa se dilata, uleiul unge filetul bujiei, etc. La desfacere este bine sa se foloseasca o cheie dinamometrica buna, din cate tin minte cuplul maxim la care rezista filetul bujiei este cam 40 Nm (dar e bine sa fie setata chiar mai jos), se tine cont si de ”simt”,... La montajul celor noi (recomandat sa se inlocuiasca toate) se foloseste vaselina ceramica rezistenta la temperatura, apoi strangerea facuta la 12-15 (max) Nm. Asa cum bine s-a scris bujiile de preincalzire influenteaza mersul motorului, trepidatii FAP, ...., si ar fi bine sa fie schimbate dupa vreo 100k km chiar daca nu sunt arse sau apare eroare.

PS: Locatia cutiei cu sigurante a motorului (597) se poate vedea in a doua captura din postul #7, atasez si pozitia sigurantei F6 a unitatii de preincalzire (257).

SigurantaBujiiIncandescente1.png

SigurantaBujiiIncandescente2.png

Editat de Gil26
  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...