Sari la conținut

Trepidatii In Sarcina, In Panta Si In Viraj Dreapta


Postări Recomandate

Salutare,

 

Conduc de circa 6 luni o Dacia Duster 4x2 1,5 dci ca masina de servici. Prafosul are 278326 km, a fost achizitionat SH si am parcurs cu ea circa 25000 km. Alerg mult cu ea, jumatate din km parcursi sunt pe drumuri neasfaltate, fiind o masina de santier.

 

La sfarsitul lunii noiembrie anul trecut a inceput sa prezinte urmatorul simptom:

Pe asfalt,la peste 60km/h, in panta, in momentul in care accelerez se aud trepidatii in fata dreapta(ca si cum ar fi o planetara care bate). Daca ridic piciorul de pe pedala de acceleratie trepidatia dispare. Acelasi lucru se intampla in curbe la dreapta, nu se simte nimic cand virez stanga.

 

Dupa 2 luni de pauza, in luna Februarie am dus Prafosul in service( Meridian -Bucuresti) si dupa constatare am schimbat, bascule(pivotii aveau joc spun ei, bucsile erau OK), capat bara drapta, bucsi bara stabilizatoare, un total de aprox 2,000 lei.

 

Dupa vizita la "doctor" am plecat din Bucuresti cu Prafosul catre punctul de lucru undeva in Ardeal, circa 400 km. Pe Dealul Negru stupoare.... masina se comporta ca inainte, trepidatiile find mai innabusite(zgomotul nu este foarte mare). Sun in service, reprezentantul ca chema din nou pt constatare. Mentionez ca dupa circa o saptamana de rulat cu ea in interes de servici, zgomotul trepidatiilor se amplifica.

 

Ca parere personala nu au inlaturat cauza, ci doar efectul acestor trepidatii. Dovada este faptul ca trepidatiile se amplifica in timp. Basculele pe care le-au schimbat erau noi, se vedea pe ele inca codul de bare, chiar mecanicul mi-a spus ca la cum arata sunt in garantie, dar pentru faptul ca nu am avut factura (probabil vechiul propietar a schimbat basculele inainte de a vinde masina)a trebuit sa le achizitionam.

 

Ma intorc in service, imi pun o planetara dreapta de pe un Duster care avea 85,000 km de proba, trepidatiile persista insa nivelul lor este atenuat.

Seful de service citeste in Best Practice cum ca ar fi problema cu jentile de tabla pe care le are la viteze de 70-80 km/h. Jentile sunt echilibrate si nu vibreaza la viteza.

 

Facem un test cu alte jenti din aliaj, simptomul dispare, insa directia este mult mai greoiaie, probabil jentile de aliaj sunt mai grele. Primesc constatare in care este scris ca jentile cauzeaza acest simptom.

Am inlocuit jentile de pe fata cu cele din spate, simptomul persista :(.

 

Sincer m-am oprit aici, deoarece la intrebarea mea catre reprezentantul tehnic de vanzari: Ce se intampla daca achizitionez 2 jenti de tabla noi de la ei si simptomul persista? Primesc banii inapoi pe jenti?, raspunsul a fost sa ma duc in alt service pentru a doua opinie :(.

 

S-a mai lovit cineva de acest simptom?

 

Poate cineva sa-mi recomande alte service-uri in Bucuresti, in afara de Meridian. Sincer vorbind, sunt foarte scumpi si nu livreaza conform standardelor impuse de ei prin politica comerciala.

 

Multumesc pentru suport

 

PS: mai jos este o poza cu modelul de jenta cu care masina este echipata.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg ce intelegi prin trepidatii?

Masina scutura la vitezele respective sau auzi zgomote, bate ceva, batai din directia respetiva.

Ai spus ca jentile sunt echilibrate de aici presupun ca anvelopele sunt OK nu au umflaturi sau rupture ale insertiei, masina nu a stat undeva timp indelungat in aceasi pozitie..

Nu am citit de reglajul directiei

Si pe urma in sus pe fir de la roata pina la cutie.

Mai poti incerca daca trepidatiile sunt legate de anumita viteza ( rotiri ale rotilor ) sau anumita turatie a motorului. 60-70 cu a 4-a, 60-70 cu a 5-a....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata,

 

Masina a inceput sa faca asa pe la sfarsitul lunii Noiembrie, pana atunci nu a prezentat acest simptom. Cauciucurile sunt noi, nu prezinta umflaturi sau alte defecte.

Practic cand calc acceleratia mai mult de jumatate de cursa se aud batai sacadate( ca o arma la foc automat) si transmite vibratii in caroserie. Daca reduc acceleratie pana la un anumit nivel, bataile dispar.

Nu conteaza treapta de viteza, poate fi 3, 4,5,sau 6, daca este peste 60km/h, in panta sau in curba la dreapta(oricat de mic ar fi unghiul curbei) incep sa aud batai sacadate.

Bataile se aud chiar si cand schimb banda de mers de pe banda 2, pe banda 1 la viteza...

Mai jos este modelul de janta...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine de vina a fost planetara. A inceput ca o vibratie de rulment si in timp a evoluat ca o vbratie prezenta doar la accelerare si doar in treptele superioare de viteza. De la "doctorii" din meridian am plecat cu diagnostic de "cred ca e cutia de viteze".

La tine, daca zici ca si cu alta planetara s-a manifestat, m-as aventura sa spun ca poate si planetara cealalta e cu bube.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...