Sari la conținut

Duster Ph2 Laureate 1.6 16V 114 Cp 4X2 E6


Postări Recomandate

34 minutes ago, Aramis474 said:

Salut!

Am o intrebare, nu am gasit pe forum nici un topic care sa vorbeasca despre asa ceva, ma refer la indicatorul de schimbare a vitezei.Mie imi indica sa schimb viteza la o turatie mica, spre exemplu cand ajung la 65-70, imi indica sa schimb a 5-a si mi se pare ca e subturata. Mentionez ca am 1317 km.

Ce parere aveti, e normal?

 

Cred ca ma corecta este discutia schimbarii treptelor de viteza in functie de turatie, si nu de viteza. Indicatrul de schimbare a vitezei (SGI) la mine functioneaza asa:

- am ajuns la o turatie <= 1500 rot/min, imi indica sa schimb in treapta inferioara;

- am o turatie >= 2000 rot/min, imi indica sa schimb in treapta superioara.

In timp vei vedea  - daca schimbi la 2000 rot intr-o treapta superioara, demarajul la inceput este slab. Tu, schimbamd la 2000 rot intr-o treapta superioara, in acea treapta superioara vei pleca, implicit, de la o turatie mica (spre 1500). Si de acolo nu prea ai putere/cuplu. La un drum lung, fara sa te grabesti, mai merge, ca incepi sa accelerezi lent, de pe la 1500 rotatii, si usor-usor iei si viteza. Dar daca vrei ca imediat ce ai schimbat in treapta superioara sa ai si demaraj, atunci trebuie sa schimbi la peste 2500 rot.

Eu am niste mii de km (deja cred) in afara localitatilor, unde e nevoie de depasiri destul de des + autostrada si am dedus ca motorul asta, ca sa se simta bine si el si sa ai si tu siguranta in depasiri, demaraj etc, trebuie tinut peste 2000 ture. Am mers constant cu 3200 ture si se simte bine, nu e foarte zgomotos, nu te oboseste pe tine, ca sofer. Este un benzinar simplu aspirat, deci trebuie turat.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 112
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salutare tuturor!   Dupa o asteptare care parea fara sfarsit, ieri am intrat in posesia noii masini :frantics: :hyper: - Duster Ph2 1.6 16V 114 CP 4X2 E6. Asteptarea a parut foarte lunga, mai ale

Trece vara, a trecut si concediul. Si cum concediu fara plimbari nu se poate, am alergat putin masinuta prin tara - un total de 1400 km cu un consum mediu, afisat de CB, de 7.0%. Am inceput cu Mo

Gata cu primii 10.000 km. S-a intamplat azi dimineata, pe Calea Grivitei

Posted Images

Pana la 3000 de km nu o s-o fortez, dar nu mi se pare normal sa schimbi treapta de viteza la o turatie mica, pentru ca nu ai putere deloc. O sa sun la service sa vedem ce spun.

Pai asta zic, ca e un motor de turatie, iar daca merge subturat ma gandesc ca ii dauneaza. Oricum in carte scrie ca dupa 3000 de km isi arata performantele motorul.

Multumesc!

Editat de Aramis474
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa este si eu am fost surprins la ce turatie imi arata ca trebiue schimbata viteza....masina este facuta sa mearga la turatii jose sa consume si sa polueze putin!!! Eu cred ca suni degeaba la service

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca service-ul o sa-ti spuna sa nu te iei neaparat dupa acel indicatorul. Ca e pus si el acolo, asa, orientativ. Nu stiu la diesel cum este, dar banuiesc ca indica fix la fel :) (in ideea ca masina, totusi, nu trebuie sa iasa foarte scumpa, deci pe ambele motorizari au pus tot ce s-a putut in comun, fara modificari, deci si indicatorul asta nu cred ca indica altfel la diesel).

Oricum, in mers normal, nu prea ai nevoie sa ii dai peste 3000 ture, ca asta inseamana ca ai peste 110 km/h in treapta a 5-a. Deci iti cam ajunge daca nu esti vitezoman si esti inca in perioada de rodaj.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La diesel este si mai jos!!! Pleci cu prima treapta si deja iti cere sa o schimbi!!! La 4x4 cel putin mesteci de numa in cutie!! Colegul zice bn nu tine cont ...rodajul scrie ca trebuie facut 1000 la benzina si 1500 la diesel parca!! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In carte scrie ca abia dupa 3000 de km, motorul isi arata performantele, asa ca o mai las.Dar unii zic ca se invata motorul puturos.Am fost pe transalpina cu ea, desi nu aveam 1000 de km, sper ca nu e vreo problema. Eu pe masina cea veche schimb intr-o treapta superioara la cel putin 3000 de turatii, si in pante  se simte daca nu o turezi masina, cade in nas.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Depinde si ce motor aveai pe masina veche, de putere si de cuplu. Am avut un Clio 1.2 16V, 75 CP. Daca nu il turai, nu tragea, mai ales in depasiri sau in panta. Pe autostrada, dupa 1h de mers te obosea, prea turata si zgomot. Cu Duster-ul nu e asa. Cilindreea mai mare se simte.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
2 hours ago, Aramis474 said:

Salut!

Am o intrebare, nu am gasit pe forum nici un topic care sa vorbeasca despre asa ceva, ma refer la indicatorul de schimbare a vitezei.Mie imi indica sa schimb viteza la o turatie mica, spre exemplu cand ajung la 65-70, imi indica sa schimb a 5-a si mi se pare ca e subturata. Mentionez ca am 1317 km.

Ce parere aveti, e normal?

 

Incearca sa accelerezi mai puternic (o apasare mai mare pe acceleratie) si iti va indica sa schimbi mai sus. Indicatorul ala tine cont si de "talpa". :) 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...