Sari la conținut

quarelin

Members
  • Număr conținut

    249
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

quarelin a câștigat ziua ultima dată pe 7 Noiembrie 2016

quarelin a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

57 Excelent

Despre quarelin

  • Rang
    Senior

Vizitatori Recenți Profil

375 citiri profil
  1. quarelin

    Recomandare filtre si ulei

    @MAK , mulțumesc! Am scris exact așa, înainte de a întreba, dar nu știu de ce nu a mers ... Apărea doar @ lipit de numele colegului ... ( fără acel chenar albastru : @SYL40 ) Am observat că dacă doar le scriu lipite, nu iese .. Dacă selectez din coloana de nume ce apare, atunci este ok! Mulțumesc! Stimă!
  2. quarelin

    Recomandare filtre si ulei

    Salut, Sirius, Mulțumesc de răspuns! Am zis că am măsurat după 20 h pentru că atât a stat mașina parcată de ieri ... Am măsurat azi după o staționare de cca 40 min pe plan mai drept (ochiometric ) Nivelul este exact până unde se termină pătrățica de la maxim ... Deci nu- i bai ... Am luat același ulei pentru că mi- a plăcut cum se comportă mașina cu el ( consum bun de benzină, nu am completat cu ulei, noxe ok ...) Adică Elf evolution 900 sxr 5w30 ... Mulțumesc pt sfat încă odată colegului SYL40 ! O întrebare în afara topicului: Sirius, cum scriu ca să apară numele unui coleg așa cum ai scris numele meu ? Stimă!
  3. quarelin

    Recomandare filtre si ulei

    Salut, Multumesc de raspunsuri! Masina are 51 k km. Dupa sfaturile primite m- am hotarat sa raman pe 5w30 900 sxr ( pe care l am acum). Desi ma batea gandul la un liqui moly ... Ce fac cu acel surplus? Am masurat si acum, dupa o stationare de cca 20 h si arata la fel... Adica este depasit maximul cu vreo 2- 3 mm. Cred ca pana la schimbul de ulei ( maxim 1 luna ) nu se intampla nimic daca merg asa, nu ??? Stima!
  4. quarelin

    Recomandare filtre si ulei

    Mulțumesc de răspuns! După ce am postat am completat cu ulei ...( dacă tot aveam acel litru rămas... ) Am pus cca. 400 ml ... ( am făcut un calcul rapid : 4 l înainte + 0.4 l acum = 4.4 l; deci nu are ce să se întâmple deoarece cartea zice de 4.8 l ) Pe jojă sunt cele două ... pătrățele între care este hașurat... Dacă înainte de completare nivelul era până la vreo 2 mm de pătrățica maximă, acum este la 2-3 mm după acea pătrățică ...( mașina stă cumva cu botul la vale - unghi mic, de cca. 10 * , unghi în care au fost făcute mereu verificările nivelului ) Deci iată că a depășit nițel ... Ce zici, să- mi fac probleme? Stimă! PS: În legătură cu acel aditiv? Mulțumesc!
  5. quarelin

    Recomandare filtre si ulei

    Salut, Am o nelămurire și de aceea apelez la voi ... La un duster 1.6 16V, an 2011 cât ulei motor trebuie? Când l-am schimbat prima dată, atât vânzătorul cât și mecanicul unde am schimbat uleiul mi- au zis că intră 4l ... Acum, căutând pe site uri uleiuri, prețuri ..., am văzut că pachetul de întreținere oferit pe diverse site uri conține 5 l de ulei ... În carte văd ( acum ) că scrie de 4,8 l ... Acum urmează întrebările la care sper să mă ajutați voi, răspunzând punctual dacă se poate : 1. Dacă trebuie 4.8 l, de ce la jojă arată maxim cu doar 4 l ( acesta a fost și argumentul mecanicului când a făcut schimbul de ulei ) Aici menționez că de 1.5 ani de când am făcut schimbul de ulei ( două, și de fiecare dată am pus doar 4 l și arăta maxim pe jojă ulei ) pe jojă nu s - a modificat nivelul niciodată, rămânând mereu la maxim ... 2. Dacă am mers cu mai puțin ulei în acest timp ( 1.5 ani și 12 k km ) am stricat ceva pe acolo? Ca idee ... parcă am ceva bătaie diferită la motor față de momentul achiziției mașinii ( poate că e doar o autosugestie știind că am dilema asta acum în ceea ce privește cantitatea de ulei ) 3. Ce să fac, să pun acum 4.8 l ulei ? ( chiar dacă pe jojă arată maxim cu 4 l ??? ) Sau să pun niște aditiv ulei pentru a ”remedia” eventualele daune pe care le- am făcut ? Am găsit așa ceva : 1. https://altex.ro/aditiv-ulei-liqui-moly-mos2-0-3l 2. https://altex.ro/aditiv-ulei-liqui-moly-mos2-0-3l Ce ziceți? Să folosesc așa ceva? Care din ele? 4. Cineva îmi zicea să pun ulei 10 W 40 în loc de 5W 40 Fiind mai ” gros ” poate îmi va dispărea acea bătaie ... Dar parcă nu aș pune 10 w 40 ... Colegii care au acest motor sunt rugați să mă ajute ... Voi ce mă sfătuiți ? Vă mulțumesc anticipat! LE: Am găsit bidonul de 1 l care mi- a rămas de la ultimul schimb de ulei ... Deci am avut dreptate că nu mi- au pus tot uleiul pt că pe jojă arăta maxim ...( aveam oarece dubii..., nu mai țineam minte exact ..., dar acum am confirmarea că nu mi- au pus tot uleiul deoarece era maxim pe jojă, nu că nu mai aveam eu la mine ulei ) Este Elf evolution 900 sxr 5w 30 ( norma RN0700 ) Deci apare întrebarea nr. 5: 5. Ce ziceți, să merg tot cu el ? Sau să schimb cu 5W 40 ? Mașina are acum 51 k km ... Mai am o idee... Ce ar fi dacă aș mai completa acum că tot am 1 l ... Dar depășesc maximul pe jojă .... Aici e ... nelămurirea mea... Vorba lungă ... Rugămintea mea este să- mi răspundeți punctual la întrebările de mai sus. Mare rugăminte!!! Stimă!
  6. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    Am scos din calcul anvelopele ... Să zic de ce, după părerea mea ... 1. a crescut acel zgomot ( am explicat mai sus ) 2. dacă ar fi anvelopele NU s-ar auzi acel huruit imediat ce plec ( deci la viteză miiică, mergi pe lângă mașină dacă vrei ), NU ??? Nu mai știu ce să cred ... Anvelopele sunt noi, jante noi echilibrate la montaj ...( nokian weaterproff) Stimă!
  7. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    Salut, Revin cu noi observații - acum huruie și la mers drept / viteză mică ( adică chiar de la plecare ..) Mecanicul zice că ar fi rulment... (spate stânga ) Huruitul se aude mai tare la plecarea de pe loc/ virare stânga Ce nu înțeleg eu : dacă este de la rulment nu ar trebui să se audă mai tare odată cu creșterea vitezei ? La mine e parcă invers ... la viteze mai mari parcă nici nu- l mai aud ( se aude, dar mult mai slab decât la plecarea de pe loc sau la virare stânga ) Adică acel huruit e acoperit de zgomotul roților și doar la reducerea vitezei, când mă apropii de oprire, începe să se audă mai tare ...( la viteză se aude huruitul, diferit de zgomotul roților, dar se aude mai slab ... nu mai este deranjant ca la viteză mică/ virare stânga ...; de ex. pe anumite tipuri de asfalt, unde nici zgomotul roților nu se prea aude, și acest huruit la viteze mai mari - peste 60 km/h - nu se prea aude ...) Cineva zicea că s- ar putea să fie planetara - dar mecanicul zice că nu are ce să huruie la ea...( așa este ?; cum pot verifica dacă huruie planetara? ) Altcineva : că să nu fie rulmenții diferențial din cutie/ planetara la intrare în cutie ... Dar cutia/ planetara nu s- ar auzi și pe elevator? Ca și până acum, pe elevator - nimic! ( un mecanic m- a pus să ascult cu stetoscopul la cutie - la capacul dinspre roata stânga - și se aude ca o mică bătaie acolo ..., el zice că de acolo ar fi ...că cică ar fi ceva rulment care are bătaie...și că la viraj apasă pe el planetara și de aceea huruie - ceva de genul ăsta a zis ...- nu prea mă pricep și cred că la cutii sunt puțini care se pricep ...; dar de la acea mică bătaie la acel huruit ...) Aveți idee? LE : Am vizionat și clipul postat de Caphonne... Am văzut ce zgomot face la viteză - la mine aproape că nu se aude deloc la viteza aia ( cum am zis și mai sus - la viteza aia dacă și asfaltul e ok, trebuie să asculți cu atenție ca să sesizezi zgomotul, adică să- l diferențiezi dintre celelalte zgomote ..) Am să fac un rezumat că presimt că v- am amețit la cât mă pricep eu la mecanică/ explicații legate de mecanică Deci, în urma discuțiilor/ constatărilor a diverși mecanici am câteva păreri : pentru acel huruit, mai tare la plecarea de pe loc/ mers cu viteză mică/ virare stânga ( care pe elevator nu se aude ) : 1. rulment spate stânga 2. planetară 3. cutie viteze - rulmenți diferențial din cutie ( sau ceva rulmenți de prin cutie...) 4. tambur/ maieu roată spate - să fie olărit ( dar ar trebui să se audă când învârt roata pe elevator, nu ? ) Mulțumesc!
  8. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    Multumesc de raspunsuri! Deci: 1. Killer82 - presiune ok 2 atm. - Nokian weaterproff noi , cca. 1500 km 2. Caphonne - nu se aude asa ... Multumesc de oferta ... dar asta este ..., distanta mare mon cher... Cred ca pana la urma fac si eu un film... 3.Cain - planetarele nu caraie ... sunt ok ... 4. Marea nelamurire ( si totodata speranta ca sunt rotile de vina ?) vine din : - de ce la mers drept de abia se aude..., adica cu geam deschis nu se aude deloc, de exemplu... - de ce pe elevator nu se aude? - se aude doar la viraj si cu ceva viteza deci nu la mers lent... - ar putea fi o coincidenta sau ar putea fi exact raspunsul corect faptul ca dupa ce am facut directia a scazut mult zgomotul...50%... De aici eu cam trag concluzia ca ar fi rotile... Cauciucurile sunt Nokian weaterproof si sunt cam ca suratele lor de iarna - Nokian wrd4 ..., adica tot asa adanci santurile si profil de iarna ... Poate gasesc pana la urma niste cauciucuri sa le probez... Stima!
  9. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    Salut, Vă cer din nou ajutorul, având în vedere că am observat o chestie în legătură cu acel huruit... Și anume: După cum am mai zis a scăzut în intensitate acel huruit după ce am făcut direcția și/ sau schimbat rulment dreapta spate... Ei bine, eu înclin tot mai mult spre varianta mecanicilor - cauciucurile fac așa; Și iată de ce zic asta : - atunci când merg drept se aude încet acel huruit ... dar când fac viraj dreapta/ stânga huruie din ce în ce mai tare în fc de cât de strâns este virajul...( ajungând atunci când virez maxim la huruitul pe care îl aveam înainte de a face direcția/ schimba rulment ) - totodată la aceleași viraje la viteză mică zgomotul este mic, crescând în intensitate odată cu viteza ... - plus că pe elevator nu se aude nimic ... Dacă ar fi rulment NU ar face la fel indiferent de viteză/ viraj ? Sau atunci când este suspendată? Ar mai fi aceste diferențe ale nivelului zgomotului? Eu așa cred - că rulmentul ar face la fel și la viteză mică ... Până ajung la mecanic ( săptămâna asta nu am timp), stau pe gânduri ... Voi ce ziceți? Mulțumesc! Stimă!
  10. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    DA, au săgeți mici pe toată circumferința roții + semnul ăla <<< și scris rotation de aici deduc că ăla este clar sensul ... încă odată, mulțumesc !
  11. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    revin, cauciucurile sunt dispuse cele 2 de pe partea stângă cu FULL DOT în exterior și cele 2 de pe partea dreaptă cu DOT pe exterior ( full dot pe interior ) toate au săgeți care indică la fel ( și șanțurile au aceeași orientare ) dar altfel nu se pot monta ... dacă întorc roata să vină cu full dot în exterior se va schimba și sensul rotației, nu ? stimă!
  12. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    mă duc să mă uit...
  13. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    Mulțumesc de răspunsuri! Să fac un rezumat : 1. prima dată urcat pe elevator observat că avea un huruit diferențialul ...și că fulia ( sau cum i- o zice ) de legătură cu axul cardanic avea o mică descentrare așa că am schimbat diferențialul ( cu unul sh - verificat și le rece și în sarcină - care este ok); 2. după montarea acestui diferențial la fel huruia așa că am luat o prin eliminare ... am dat jos axul cardanic - la fel, același huruit - deci nu e axul 3. am schimbat un rulment ( spate dreapta ) căci parcă de acolo vine zgomotul ( probat cum zicea Cain în mers cu o persoană în spate ) totodată am făcut și direcția 4. zgomotul s a mai redus - cca. 50 % noi bănuim că venea în principal de la unghiul roților sau că ”s- a așezat” rulmentul ăsta nou zic asta pentru că am făcut direcția imediat ce am schimbat rulmentul și nu mi pot da seama care a schimbat huruitul ...( acum parcă regret că nu am mai așteptat între ele să văd dacă s a schimbat de la rulment sau de la unghiuri ) În susținerea faptului că vine de la roți ar fi : - mecanicul de la direcție zice că a văzut și cazuri când un cauciuc sau o roată dădea acel zgomot ma ales că sunt noi atât cauciucurile cât și jantele - am un cumnat care la fel a pățit... huruit ... mecanicul insista să schimbe rulment, el nu a vrut ... a schimbat cauciucurile și zgomotul a dispărut ...( deși era zgomot ca de rulment, nu vuit ca de roți ...) - cu mașina pe elevator NU se aude nimic .. ( am să încerc - căci parcă nu am încercat - și chestia cu schimbatul sensului de mers; noi am verificat parcă numai pe mers înainte în toate treptele) 5. NU merg 4x4 am folosit f rar 4x4, merg doar 2WD Vă mai țin la curent - sper să dispară așa cum a apărut ! Stimă!
  14. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    salut, am schimbat și rulmentul dreapta spate și tot am acel huruit... vreo 2 mecanici insistă să schimb roțile căci astea all season sunt cam spre cele de iarnă și normal mai zgomotoase... zgomot care susțin ei aduce ( uneori ) f. mult cu cel de rulment ... argumentul lor este că atunci când mașina este pe elevator nu am absolut nici un zgomot ... am să încerc să schimb caucioacele ... stimă!
  15. quarelin

    Fluierat diferential fata/cutie

    ISZY56, mugur, mulțumesc! sper să- i dau de capăt fără să demontez toată mașina!
×