Sari la conținut

Demontare Consola / Tunel Central (Iluminat Priza Bricheta)


Postări Recomandate

Ca urmare a unei discutii inceputa aici: http://forumduster.r...__30#entry54072 legata de becul de la bricheta care nu mai functiona... am observat ca nici la mine nu mergea. Nu am avut vreme sa desfac consola / tunelul central pana azi, desi e o operatiune foarte simpla.

 

Intai trebuie tras afara ornamentul pe care sunt prinse burduful schimbatorului, comanda de la oglinzi si proza 12V spate.

Trebuie doar tras putin in sus incepand din zona suportului de pahar din spate.

Trebuie scoase mufele de la comanda oglinzilor si priza 12V spate.

post-4304-0-99920300-1471710758_thumb.jpg

Burduful se declipseaza mai usor pe de desupt (din interior) dupa ce capacul a fost detasat.

post-4304-0-14577600-1471710760_thumb.jpg

Frana de mana trebuie trasa destul de tare ca sa iasa usor capacul.

 

Dupa aceea mai sunt 5 suruburi ce se scot cu torx 15 (suport pahar spate, suport pahare fata, stanga si dreapta consolei - toate la vedere) si o piulita care se scoate cu o tubulara de 10 (in zona unde se afla comanda oglinzilor).

post-4304-0-26070100-1471710890_thumb.jpg post-4304-0-34298600-1471710891_thumb.jpg post-4304-0-32998900-1471710892_thumb.jpg post-4304-0-37967300-1471710893_thumb.jpg post-4304-0-13454200-1471710889_thumb.jpg

Mentionez ca NU am mai desfacut comenzile de 2WD/4WD + ESP + ECO, doar am miscat tunelul central putin inspre spate, cat sa pot umbla la priza bricheta.

 

Cel mai usor cu priza bricheta fata e sa o impingi in sus dupa ce ai scos mufa.

post-4304-0-10209700-1471711038_thumb.jpg

 

Acuma... legat de priza bricheta... si iluminare...

(vorba lui Creanga) Nu stiu (la) altii cum sunt... insa la mine nu avea cum sa se aprinda becul la priza bricheta pentru ca acesta nu exista.

Se observa ca in mufa ajung 3 fire (am uitat sa verific cu voltmetrul, insa pot sa pariez ca ala mic albastru da 12V pe pozitie).

Iar bricheta are doar 2 pini.

post-4304-0-02182000-1471711039_thumb.jpg post-4304-0-05980800-1471711040_thumb.jpg

Si o comparatie cu aia de Megane 2 - care are practic un contact in plus pentru soclul de bec. In rest sunt la fel - inclusiv plasticul negru cu ala portocaliu, au ambele urechiusele pentru a atasa un soclu de bec. Cost cutting pentru un entry-level brand :)

post-4304-0-11245600-1471711041_thumb.jpg post-4304-0-13807900-1471711042_thumb.jpg

Si dupa ce o sa cumpar un bec - ca ala e ars (sau un led mic in locul lui) o sa incerc sa vad cum arata cu priza de bricheta de Megane. Ca de potrvit se potriveste la fix in locul ala (fiind identica cu cea de Duster).

 

Intrebare de final... exista Dustere care au de fabrica brichete cu bec? PH1 sau PH2? Mi se pare un pic ciudat ca pe PH2 Laureate la mine se pare ca n-au pus :) noroc ca o am aia de Megane din dezmembrari :P

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Vă plângeți degeaba :ahappy: , bricheta cu inel negru nu are iluminare dar se poate schimba ușor cu una cu inel galben, la voi Duster ph2 existând firul albastru(poziții). La mine lipsește firul, deci mai mult de muncă.

 

Totuși o brichetă mai adaugă 2w la consumul electric cu poziții

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 months later...

Brichetele de Logan PH1, PH2 si Duster PH1 au iluminare

 

In alta ordine de idei, ma ofer sa execut schimbul de brichete contra brichetei fara lumina, pentru cine nu are timp/nu se pricepe

Am nevoie de niste brichete d-astea :)

Editat de Dsign
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Multumesc pentru informatii si fotografii. Trei observatii:

1. La mine holzsuruburile se desfac cu TORX 20

2. Baza nu iese, oricat as trage de frana de mana, risc sa rup plasticul. Dar nu e problema, am loc sa dau patru gauri si sa bag niste suruburi.

3. Bricheta are bec, si cele doua fire mai groase sunt alimentarea brichetei, cel subtire alimenteaza becul. E logic.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Am o problema, nu mai merge sa deschd si sa inchjd masina cu cheia din telecomanda, am inlocuit bateria si am verificat si daca cheia emite, esye ok.
    • , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
    • Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc. Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.
    • @ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 
    • La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.  
×
×
  • Creează nouă...