Sari la conținut

Turmalinul Meu


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 67
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut!   Intr-un final, dupa (relativ) multa asteptare si umblat pe la banci, am intrat in posesia noului meu Duster O sa las pozele sa vorbeasca mai mult, dar, pe scurt, am urmatoarea configuratie

Salutare,   Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj Din pacate n-am mai putut urc

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)   Planul era sa mergem cu cele 2 Hil

Posted Images

un ușor tremur în volan am și eu ...cu toate că nu-l observ mereu...

plus că uneori la virat ( tot la parcări ) ... îmi pocnește ceva, parcă pe stânga față - parcă zgomot de plastic...

cineva îmi zicea că poate am virat maxim și asta ar putea fi cauza...

și mai am o nemulțumire...deși este schimbat recent ambreiajul ( cca 2000 km - am cumpărat-o cu ambreiajul schimbat ) - am un mic...greier la ...rulment ambreiaj zic eu ( deoarece când calc pedala dispare greierașul ...);

am întrebat mecanicul care a schimbat ambreiajul și mi-a zis că nu are nimic, că o să dispară...( eu am zis că poate nu o fi bun rulmentul pus - el zice că nu se poate, căci a pus ceva de firmă, nu acceptă să-i aducă omul piese aiurea că nu poate să dea garanție lucrării cu piese de la cine știe ce producător... )

 

stimă!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de "greierasi", am observat ca dimineata, cand e motorul rece, se aude un soi de suierat cand accelerez. Banuiesc vreo curea pe undeva sau vreo rola de la ceva, dar dispare dupa 4-5 minute de mers, cand incepe sa se incalzeasca motorul. O sa vad daca se mai manifesta peste 3-4 saptamani, ca acum inca e noua masina si ma astept la zgomote ciudate de la chestii care trebuie sa se "aseze". Sper sa nu faca asa si la iarna, cand o sa fie mult mai frig si o sa-i ia mai mult motorului sa se incalzeasca.

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj :hyper: Din pacate n-am mai putut urca pe munte, ca una din celelalte masini din grup "s-a stricat" (niste mesteri de la reprezentanta au scapat ceva in motor si au stricat atat de bine incat trebuie desfacut motorul :( - cel putin asta-i explicatia oficiala), asa ca am mers doar pe malul lacului Bicaz. Am testat vreo 6 kilometri (plus retur) din drumul forestier care inconjoara lacul plus o coborare pana pe malul lacului. N-am avut emotii pe nicio portiune si la urcare a mers pe AUTO, fara sa fie nevoie sa cuplez pe LOCK (eram 4 oameni si bagaje in masina, o panta scurta de vreo 7-8 metri cu diferenta de nivel de vreo 2 metri). In filmuletul din link (nu stiu cum sa-l fac embedded) se vede ca a ajuns acolo si un Mercedes mai vechi, deci traseul nu e chiar solicitant (desi la plecare cred ca a cam chinuit-o pe urcare si in bucata cu santuri in noroi).

 

La capitolul consum, am scos 5,6 l/100 km la dus (Iasi-Pascani-Durau, ~160 km cu diferenta de altitudine de ~800 m). Cu tot cu drumul de intoarcere, am facut in total 350 km cu un consum de 5,2 l/100 km, viteza medie 51,2 km/h (60 km/h la dus, dar a scazut pe forestier). Traficul a fost destul de aglomerat si la dus si la intors, cu mers in coloana cu 70-80 km/h in afara localitatilor :(

 

Imi place cum arata cu un pic de noroi si praf pe ea :D O(o sa merg totusi la spalatorie saptamana asta).

 

Saptamana usoara tuturor!

 

https://www.youtube.com/embed/LHTriSORYsM

post-4847-0-29643900-1470597907_thumb.jpg

post-4847-0-16054300-1470597916_thumb.jpg

post-4847-0-14911600-1470597919_thumb.jpg

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou!

 

Ieri (11.08) am trecut si de prima vizita in service, la Caremil Iasi. Cand am fost sa-mi ridic cartea de identitate a masinii si modemul de la Orange mi-au facut baietii programare in service pentru cele 2 chestii de care m-am plans:

 

1. indicatorul de combustibil mergea haotic: de 2 ori am mers la drum in exterior si a scazut doar 1 sau 2 liniute in cateva sute de km, iar cum am ajuns in oras, dupa descarcat bagajele a scazut brusc aproape de minim. Dupa primul drum aveam peste 700 km facuti (si 41 litri consumati conform CB) si cand am ajuns acasa erau doar 2 liniute lipsa. Am oprit in curte la ai mei, am lasat vreo 5 minute motorul sa se raceasca un pic (facusem 170 km fara oprire, erau 32 de grade afara) si apoi am oprit masina. Cand m-am urcat inapoi dupa jumatate de ora si i-am dat cheie am auzit un bip, s-a aprins martorul cu pompa si brusc eram la ultima linie).

Au verificat cei de la service si au dat un reset la CB, urmand ca eu sa tin sub observatie.

Mi-au zis ca umplerea pana sus a rezervorului inseamna vreo 10 litri in plus pe conducta de la rezervor la buson si ca s-ar putea sa-i dea peste cap calculele. Practic CB se asteapta dupa cativa litri consumati senzorul din rezervor sa-i spuna ca a scazut nivelul si la drum in exterior, cu consum mic, sa treaca 200-300 km fara ca nivelul sa scada simtitor.

O sa umplu tot pana sus si mai monitorizez si vad cum se comporta.

 

2. La drum intins ( pe AUTO), am observat ca atunci cand ridic de pe acceleratie in treapta 5 (aprox 2000 rpm, ~70 km/h) se auzea un zgomot infundat, ca o bufnitura. parea sa vina de undeva de la picioare, intre pedale si scaun. N-am auzit si in alta treapta de viteza, dar nu pot spune ca am facut teste amanuntite.

La service au verificat toate cuplurile de strangere pe la motor, cutie de viteze, diferential etc. si au zis ca e in regula. Am mers cu ei in test drive si au auzit zgomotul, iar explicatia lor este ca se invarte tot timpul cardanul care ajunge in diferential si ca la trecerea in frana de motor e posibil sa fie o vibratie suplimentara cand decupleaza.

La fel, o sa tin sub observatie sa vad daca se acutizeaza problema.

 

 

In legatura cu vibratia din volan la invartit pe loc, mi-au spus ca e normal: la viraj pe loc cauciucurile opun rezistenta si intra pompa de servo. Am observat si eu ca nu e la fel de grav tot timpul si vibreaza mai putin pe asfalt neted si mai mult pe beton cu pietricele.

 

 

Toate cele bune!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o relativ scurta (din fericire) intalnire cu birocratia romaneasca de la ANAF (pentru timbrul de mediu) si de la Serviciul Inmatriculari, am finalizat si operatiunea "numere definitive". Mai am de luat rovigneta pe un an si apoi stau linistit (sper) cu cheltuielile inca vreo 5 luni, pana cand trebuie sa re-innoiesc RCA-ul. Mi-am facut un spreadsheet in Google Drive unde-mi pun toate cheltuielile (inclusiv motorina), pentru ca vreau sa vad cat ma costa in total masina dupa cativa ani.

Aseara, cand am parcat acasa si am dat un ochi prin CB, am vazut ca tocmai atinsesem un (mic) milestone: 2000 KM :frantics:

post-4847-0-88413500-1471676655_thumb.jpg

 

In alta ordine de idei, se pare ca reset-ul de CB efectuat de cei de la service a avut efect: liniile de la indicatorul de combustibil au scazut corect, in ordine, fara salturi. Pe CB imi arata 34,6 litri consumati si mai am 3 linii, deci e in grafic. Prima linie a disparut mai greu, pentru ca am facut plinul pana sus. Dupa cum mi-au explicat la service, mai incap cativa litri pe conducta de la rezervor la buson si trebuie sa-i consume pe aceia mai intai, pana sa inceapa sa scada nivelul in rezervor, unde e senzorul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...