Sari la conținut

Geometrie Si Directie


Postări Recomandate

'seara!

 

Va propun un exercitiu de imaginatie si inginerie aplicata :)

Se da una bucata duster cu care am coborat o panta de 30-40 grade plina de pietre si bolovani. Au fost zone in care eram cu volanul bracat maxim stanga/dreapta, eventual si cu una din rotile din spate usor in aer - cum nu se poate mai bine. Practic mare parte din masa masinii se sprijinea intr-o singura roata.

 

Buuun... dupa ce ajung la asfalt constanta subsemnatul faptul ca volanul nu mai sta drept, desi masina se comporta ok pe drum pana la 100 km/h. 3 drumuri de pamant cu sleauri si gropi mai tarziu - volanul isi revine in pozitia corecta.

 

De bine ce refacusem geometria acum 2 saptamani dupa o noroiala buna in urma careia o roata pe fata s-a gandit sa stea putin intr-o parte.

A mai patit cineva sa plece cu geometria zob dupa nitel offroad? Capetele de bara de la duster sunt din plastelina sau sunt eu un caz particular si poate ar fi bine sa le schimb? Imi seamana izbitor de asemanator cu alea de pe logan.

 

P.S. Am tras de toate articulatiile, bieletele si sfintii, nimic nu misca sau bate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 45
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Spala rotile ca is pline de noroi (mai ales pe jante de tabla stilizate) si sunt dezechilibrate.

Sunt camber bolts (suruburi excentrice) la imbinarea caroseriei cu grisinele alea pe post de brate.

Am schimbat capetele de bara, bucsele pe fata ca erau zob si alea... si cand sa plec din service, dupa 3 ore de uitat radioul pornit la volum mediu spre mic - hop si bateria (bine ca nu m-a lasat pe u

Posted Images

si eu am obeservat comportament ciudat dupa ce am chinuit masina pe offroad. Cand am dat de sosea a inceput sa tremure volanu cand accelerez,dar la viteze mici,sa fie oare capetele de bara?

Editat de pogor
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta proprie:

1. nu se stramba de la un singur soc, dar de la socuri multiple si suficient de tari, da\

2. capetele de bara, seamana, dar sunt diferite fata de logan, nu neaparat mai tari, dar un pic mai tari :D

3. la mine era stamba roata din cauza amortizorului; la service au zis si bieleta directie si fuzeta ( dar alea erau bune).

 

Parerea mea, ai un amortizor stramb si repet nu e doar de la un soc, e de la mai multe si destul de tari ( nu facem comparatii cu patrol, toyota, etc)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si eu am obeservat comportament ciudat dupa ce am chinuit masina pe offroad. Cand am dat de sosea a inceput sa tremure volanu cand accelerez,dar la viteze mici,sa fie oare capetele de bara?

 

Spala rotile ca is pline de noroi (mai ales pe jante de tabla stilizate) si sunt dezechilibrate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Spala rotile ca is pline de noroi (mai ales pe jante de tabla stilizate) si sunt dezechilibrate.

ce-i drept e ca aveam zapada si gheata pe roti,dar fenomenul s-a repetat si mai tarziu(pe uscat),o sa ma uit pe interiorul jantelor sa vad ce-i acolo
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Rotile erau curate, azi cel putin, ca e uscat totul. (L.E. - acum am observat ca mesajul ii era adresat lui pogor)

Cand a fost episodul noroiala, primul pas a fost sa ma opresc la spalatorie.

Amortizoarele... vai steaua mea, le-am schimbat acum 6000km (stock), sper ca nu-mi fac iar gaura in buget.

Editat de dragosb
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate ce jante si cauciucuri ai ? Dimensiuni si tip.

Sper sa ai noroc si sa fie ceva mai ieftin, dar roata sta stramb, in ordine, de la : amortizor, brat, bieleta directie si foarte greu sau deloc de la portfuzeta( ca asta mai degraba se rupe decat sa se strambe).

Si inca ceva, cum sta stramb roata ? Sus-jos sau stanga-dreapta ?

Editat de vsebas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Jante stilizate, anvelope conti AT 215/65.

Foarte ciudat e ca si-a revenit, ca si cum ar fi fost ceva intepenit care avea nevoie de putina zguduiala sa se aseze la loc. Volanul e perfect centrat iar masina merge drept.

 

Data anterioara a iesit prost, dar nu foarte, semiconvergenta stanga fata, iar pe spate au reglat ambele roti. Din pacate nu mai am raportul ca sa iti zic exact valorile.

 

L.E. Chiar si dupa ce am iesit de pe dealul ala, cu toate ca volanul era descentrat, masina mergea drept... sau cel putin nu tragea evident, ca asfaltul in zona era destul de valurit pentru a fi 100% sigur.

Editat de dragosb
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...