Sari la conținut

Postări Recomandate

Stie cineva cum functioneaza modul ECO?

Ma refer la ce anume se intampla la activare deoarece manualul este foarte evaziv: functie care optimizeaza consumul de carburant (...) Cum?

 

Ce am observat: 1. cu ECO activ masina e mai lesinata (asta stim cu totii); 2. In mers constant la dezactivarea functiei ECO consumul instantaneu creste automat cu aproximativ un litru. La activare scade tot cu atat.

 

Ar fi interesante niste amanunte tehnice.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S-a mai discutat. Pe langa reducerea de consum prin modificarea parametrilor de injectie (de unde lenevirea masinii), reduce consumul prin oprirea sau "subalimentarea" diferitilor consumatori de prin masina (ventilatie, climatizare, etc).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am gasit un subiect dedicat modului asa incat sa mai discutam si aici.

 

Acest mod de clarificare a problemei este prea general. Daca se poate sa fim putin mai expliciti. Adica: injecteaza mai putin, da scanteie mai tarziu sau cum? De asemenea ce inseamna sa subalimentezi diferiti consumatori care la mine nici nu functionau cand incercam modul?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am mai scris, caută.

 

Ideea e că, pe arhitectura electronică T4 comună la toată generația II Dacia (Logan/Sandero/MCV/Duster/Dokker/Lodgy) și Renault (Clio 4, Captur) se pot face multe, astfel o serie de informații și parametrii sunt diponibile pe rețeau CAN astfel încât toate calculatoarele știu un anumit lucru.

 

Caz concret: ECO mode

Activezi ECO, martorul e aprins și începe bâlciul:

- injecția trece pe altă hartă mai "leneșă"

- temporizările(plafoniere, TdB) UCH se modifică.

- în mers la apăsarea accelerației la podea și menținerea peste o secundă injecția trece pe harta normală, eco e tot aprins, iar la eliberea pedalei de accelerație se revine la harta lenesă, eco e tot aprins

- dacă ai AC pornit timpii On-Off ai compresorului se modifică

- dacă ai AC automat(SL10) se modifică radical comportamentul, inclusiv turația ventilatorului care oricum merge aproape permanent.

- în anumite situații (depășire, la deal subturat) alternatorul devine "roată liberă"

 

 

 

informații pe CAN

- puterea furnizată de alternator W,

- sarcină alternator %

- cuplul motor Nm

 

Mai explic termenii ?

BCM=UCH= body control module= unitate control habitaclu

TdB= Tablou de bord

SL10 = Logan Serie Limitată 10 ani ăla cu climatizare automată, ce se montează și pe Duster ph2 de Brazilia

Editat de t0rquemada

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mie ii place eco asta mai ales cand stationez mult timp cu AC-ul respectiv caldura pornita, parca nu consuma deloc masina timp de 2h sa zicem de stat pe loc, fata de cum ar fi fost cu ECO off

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt interesat de acest aspect; imi doresc ff mult climatizare automata...Daca Torqemada zice ca pe Dusterul din Brazilia exista asa ceva, plus ca pe Loganul SL10 exista, presupun ca se poate monta si pe Duster ph2...

 

Nu stiu cat de mult difera bordul/climatizarea la Logan/Sandero 2 comparativ cu Duster ph2, ca daca diferentele sunt mici/nesemnificative poate se poate pune climatizarea care e pe SL10...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De putut orice se poate, atata timp cat este vointa. Cat priveste costurile ... aproximez peste 1500 EUR. M-as bucura sa nu am dreptate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...