Sari la conținut

Experienta mea cu Duster PH1 in Amsterdam

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

Incep prin a va spune ca nu sunt mecanic :) si nici pasionat neaparat de masini. Am lucrat mai tot timpul in marketing/publicitate dar cu studii tehnice pe la Poli.

De curand m-am mutat in Olanda si pe langa bicicleta aici iti cam trebuie si masina - toate magazinele mari sunt in afara orasului iar autostrazile sunt impecabile dar cu limitare la 100 kmh in intervalul 06:00-19:00 ..apoi 130 maxim.

Din pacate aici este foarte scumpa taxa de drum si asigurarea iar daca ai diesel sau brand scump te duci in ceruri. Dupa 3 saptamani de cautari m-am oprit asupra Dusterului. De ce ?

1. greutate mica = taxa de drum mica aka 83 euro pe 3 luni vs un diesel cu greutate pana 1500 kg 400 euro pe 3 luni :)

2. benzina = taxa de drum mica

3. Dacia = masina ieftina = asigurare ieftina aka 64 euro/luna

4 masina simpla si usor de intretinut. Imi fac singur orice mai putin distributie momentan la orice hobby garaj - 9 euro pe ora all inclusive  - poti sa iti faci si geometria

Ce este foarte fain aici este ca istoricul masinii il afli introducand numarul de inmatriculare iar pentru 5 euro afli tot. Acelasi lucru este valabil pe site-urile de piese auto, introduci numarul de masina si gata.Inmatricularea s-a facut la RAR-ul lor - RDW in 3 minute si 11,4 euro.

Bugetul maxim alocat a fost 5000 de euro, anul minim 2010, km pana in 150.000 si maxim 2 proprietari. Asa am gasit Dusterul asta cu:

Motor 1.6 16V K4M96 parca

Tractiune fata

109.400 km

Un singur proprietar

Pret final 5500 euro 

In Olanda este destul de scump sa inmatriculezi o masina din afara tarii..ai dracu astia au aceeasi taxa de prima inmatriculare inca valabiala. Din cate am inteles este 2000 de euro pt benzinar si 4000 pt un diesel.

Cum se prezinta o masina de Olanda in comparatie cu cele din Romania si Germania: