Sari la conținut

Experienta mea cu Duster PH1 in Amsterdam


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Incep prin a va spune ca nu sunt mecanic :) si nici pasionat neaparat de masini. Am lucrat mai tot timpul in marketing/publicitate dar cu studii tehnice pe la Poli.

De curand m-am mutat in Olanda si pe langa bicicleta aici iti cam trebuie si masina - toate magazinele mari sunt in afara orasului iar autostrazile sunt impecabile dar cu limitare la 100 kmh in intervalul 06:00-19:00 ..apoi 130 maxim.

Din pacate aici este foarte scumpa taxa de drum si asigurarea iar daca ai diesel sau brand scump te duci in ceruri. Dupa 3 saptamani de cautari m-am oprit asupra Dusterului. De ce ?

1. greutate mica = taxa de drum mica aka 83 euro pe 3 luni vs un diesel cu greutate pana 1500 kg 400 euro pe 3 luni :)

2. benzina = taxa de drum mica

3. Dacia = masina ieftina = asigurare ieftina aka 64 euro/luna

4 masina simpla si usor de intretinut. Imi fac singur orice mai putin distributie momentan la orice hobby garaj - 9 euro pe ora all inclusive  - poti sa iti faci si geometria

 

Ce este foarte fain aici este ca istoricul masinii il afli introducand numarul de inmatriculare iar pentru 5 euro afli tot. Acelasi lucru este valabil pe site-urile de piese auto, introduci numarul de masina si gata.Inmatricularea s-a facut la RAR-ul lor - RDW in 3 minute si 11,4 euro.

Bugetul maxim alocat a fost 5000 de euro, anul minim 2010, km pana in 150.000 si maxim 2 proprietari. Asa am gasit Dusterul asta cu:

Motor 1.6 16V K4M96 parca

Tractiune fata

109.400 km

Un singur proprietar

Pret final 5500 euro 

In Olanda este destul de scump sa inmatriculezi o masina din afara tarii..ai dracu astia au aceeasi taxa de prima inmatriculare inca valabiala. Din cate am inteles este 2000 de euro pt benzinar si 4000 pt un diesel.

Cum se prezinta o masina de Olanda in comparatie cu cele din Romania si Germania:

-tapiteria este murdara ...."cursa" - asta pentru ca aici ploua destul de mult iar oamenii se aseaza cu hainele ude :). Asta e expicatie mea

-interiorul este murdar si neintretinut. Asta pt ca exista doar spalatorii self-service iar detailing-ul este foarte scump

-discurile de frana nu au buza si placutele sunt originale  dupa 110.000 :) in 12 ani

-amortizoarele sunt bune doar ca protectia de plastic/cauciuc pe fata este rupta si desprinsa. Asta pentru ca in oras sunt extraordinar de multe limitatoare de viteaza si toate din beton/aspfalt. Sunt mai aprupte, mai scurt, mai lungi ......si daca dai in ele dai in amortizoare si in bara - nu e cazul la Duster. Din acest motiv viteaza medie de mers in Amsterdam este 19 kmh :) iar pe autostrada asa cum am zis maxim 100 kmh...si lumea chiar merge pentru ca sunt camera multe iar unele sunt "average speed camera" care se intind pe 10-15 km.

-rugina nu exista pe caroserie insa toate suruburile si bratele fata sunt ruginite de numa numa. Daca va trebui sa schimb vreo bucsa pe fata sigur schimb bratul cu totul...iar la geometrie nu mai zic

-caucicurile erau pe masina cele originale din 2011. Calea de rulare era ca noua dar pe laterale urau mancate/coapte/dezmembrate ca la un joc de tetris si nu se mai vedea aprope nimic. Foarte ciudat pentru ca aici soaree este mai putin, temperature mari nu sunt...doar imiditate 90% tot timpul :)

-toata bucesle de cauciuc sunt rigide si mai scartaie la limitatoarele de viteza

Pentru ca momentan nu lucrez si am timp + service-ul aici este pe masura veniturilor - manopera schimb de ulei 83 de euro minim, am cautat "hobby garaj" si am gasit pe langa mine unul care are 12 rampe si toate sculele necesare pentru orice la 9 euro/ora.

Imbunatatiri si revizii:

Revizia am facut-o eu foarte usor chiar daca a fost prima data. Pana acum am avut doar masina de companie:

ulei Motul 0W-30 Motul Eco Energy - cel din masina parea destul de vechi :( - deci treaba cu un singur proprietar nu e chiar cea mai buna daca e nesimtit.

filtru aer de la Green Filter refolosibil precum K&N - cel gasit era uitat de vreme acolo ..pfff

filtru polen Mann - filtru de polen gasit in masina era cel original si nu vreti sa stiti cum era si cate gunoaie erau in el si pe traseu. Olandezii nu sunt cei mai curati vestici :)

filtru ulei Mann

bujii NGK iridium - bujiile gasite erau cele originale, foarte ruginite deasupra dar nu erau afumate. Chiar am gasit in tester pe la 70.000 de km erori de lipsa aprindere pisotnul 3 si 4. Bujii originale de 15 lei la 109.000 de km cred si eu.

cureaua de accesorii PK1200 - cea gasita era Contitech dar curea mai uzata ca asta nu am vazut. Nu stiu daca era cea originala, fiind Contitech, dar arata de neimaginat. Operatiunea de schimbare a durat 10 min + 10 min pana am calat Dusterul pe lift - are garda mare si nu am vazut lemne inalatoarte :). Sa nu mai zic ca poti face asta si in parcare :) la asemenea garda.

Urmeaza sa schimb uleiul din cutie tot cu Motul 75W-80, sondele lambda si tamponul anitbalans de la cutie pt ca smuceste putin.

Atasat cateva poze cu ce am gasit si in urmatorul post cele mai importante imbunatatiri.

 

 

IMG_20230310_144622.jpg

IMG_20230320_134132.jpg

IMG_20230120_124555.jpg

IMG_20230202_130000.jpg

IMG_20230202_125947.jpg

IMG_20230202_170007.jpg

IMG_20230202_170028.jpg

IMG-20230129-WA0012.jpg

Imbunatatiri

Primul si cel mai important lucru pentru mine la Dacia in mod deosebit este insonorizarea si  sistemul audio.

1. Insonorizarea:   

          - usile si fetele de usi le-am "tapetat" cu ALUBUTYL
interiorul si exteriorul usii cu - ‎Surga Performance - heat protection dar am mai avut nevoie de 2 metri si am comandat si de la China niste prostii ordinare si nu recommand - 10 Sheets Sound Deadener Heat Insulation Mat Car Van Sound Proofing Deadening Insulation Car Hood Insulation Silent 5mm - este moale, folia de aluminiu e parca plastic si foarte foarte subtire

fetele de usa cu Surga Performance - ‎Vibrofiltr - sound dampening

Cele de la Surga sunt foarte bune - primul pentru usi este mai moale dar rigidizeaza bine iar cel de pe fata de usa este foarte rigid si mai bun as zice. 

In felul asta am rigidizat usile - cred ca am pus 5 kg pe fiecare usa - si se inchid ca la VW :) . In masina s-a facut liniste acum 

       - capota - am pus pe interior tot Surga Performance - heat protection si nu mai vibreaza la viteaza. De zgomot nu zic nimic ca este benzina iar vantul aici bate mai tare decat orice motor

      - chedere suplimentare:
- un set pentru stalpi - Car B Pillar

- un set pentru usile din spate de sus pana pe la jumatate - Door seal strip
De cand le-am montat usile fata se inchid mai usor si zgomotul interior s-a redus simtitor

2. Sistemul audio
"Casetofonul" aici am vrut initial sa montez un MediaNav pe 2 DIN dar este prea scump si irelevant pentru ca la toate masinile avute eu am folosit doar Waze si atat.

Asa ca am cautat in mintea mea bolnava daca exista casetofon de 1 DIN cu suport de telefon inclus,cu BT si cu cat mai putine lumini colorate :).  Culmea este ca exista asa ceva si culmea este ca are si lumini portocalii si mai mult este si smart :). Butoanele de pe el controleaza diverse aplicatii din telefon presetate de tine.
Pioneer SPH-10BT - nou este 110 euro dar sh l-am gasit la 50 de euro dar fara microfon ( 5 dolari Aliexpress :) ). Exista si modul pentru comenzile de volan dar cum la PH1 sunt acele comenzi imbecile am zis pas. Volumul si schimbarea de melodii se face si din aplicatie glisand cu degetul sus-jos si stanga-dreapta.

Pentru mine este de departe cel mai fain add-on adus masinii daca vrei sa pastrezi bordul original si mega mega util:

- support rotativ de telefon

- mufa USB de incarcare

- BT

- car kit

- smart 

- putere si claritate buna pentru cele 4 boxe la volum 53 din maxim 60

Boxele - cele originale sunt de departe cele mai proaste boxe de pe planeta. Nici de la China cu cumperi asa ceva.Mai rau este ca sunt puse exact unde nu trebuie - pe fetele de usi care flambeaza si sunt foarte rezonante si felxibile. Ca sa fie si mai rau au mai pus si o mega palnie sa obstrictioneze aproape tot flow-ul boxelor. Eu inteleg ca sunt utile pentru potectie , ca ploua in usa de zici ca nu are chedere, dar totusi lasa putin sa respire in usa :). 

Iar cireasa de pe tort este dimensiunea, 13 cm, fix cat este media la barbati in Romania...mama ei de marime..sigur la proiectare a lucrat unul cu ea atat de mica ca si-a dorit 13 cm.

16.5 cm este minimul mai ales la coaxiale ...offf.

Am ales:

fata JBL Stage 3 607 composite de 16.5 cm normal - sh la 45 de euro dar sunt noi 

spate , m-am calicit, m-am grabit si nici nu gaseam o pozitie fireasca pentru tweeter - am luat unele noi - JBL Stage3 627 coaxiale

Aici singura modificare importanta a fost decuparea totala a cupelor de plastic de pe fata de usa dar am pastrat mastile originale :).

Boxele au fost montate direct pe usa, nu a mai fost loc de adaptor dar la imbinarea cu fata de usa am pus un inet de burete pentru etansarea corecta cu fata de usa. Pe partea din fata filtrul a fost montat pe interiorul fetei de usa dar a trebuit sa las cablurile mai lungi pentru legaturile cu boxele de bass si intarea audio.

Tweeterele pe fata le-am pozitionat pe "umarul" aripionarei superioare de la fata de usa pentru a fi cat mai sus si orientate catre ascultator. Pozitia cea mai buna este fix la nivelul urechii insa montajul pe stalp arata aftermarket. In felul asta inaltele sunt inalte si basul e bas.

Ce pot sa va zic - boxele + insonorizarea usilor + Pioneer-ul canta exact cum ar trebui sa cante minim un sistem in orice masina. Fara bubuituri, fara scartaieli, cu bass carnos dar nu infundat si pierdut printre plastice. 

O greseala - boxele coaxiale pe bas se aud usor bubuit si nu este de vina usa pentru ca cele de pe fata au un bass corect si placut. Am gresit alegand coaxiale dar bine ca sunt pe spate.

Initial nu se auzeau pe masura asteptarilorchiar si pe formate audio FLAC-uri insa ieri am descoperit ca Pioneer avea setat default in meniu un filtru care taia tot sunetul catre boxe de la 125Hz in jos...pfff.

Voi continua insonorizarea cu plafon, podea si portbagaj - este simplu, ieftin si extrem de necesar.

Altele:

Jantele originale de tabla le-am inlocuit cu unele de aliaj de Nissan X-Trail 16" cu ET mai bun 45 vs 50 - 75 de euro toate 4  si cu gume de iarna bune pentru vremea de aici Maxxis ArcticExtreme ceva de genu + prezoane noi pentru jante de aliaj - cele cu saiba

O alta imbunatatire care trebuie facuta mai ales pentru drumurile mai lungi de 50 de km sunt scaunele fata - imi amorteste spatele, piciorul drept si fundul. Asa ca am luat 2 scaune de AUDI A4 ( 50 de euro ) si urmeaza sa le montez cu adaptoarele celor de la  RDA Group. Nu se poate cu astea originale...nu ai cum. 

Mi-am montat singur carlig si urmeaza sa fac si legaturile electrice - sper sa ma descurc. Usor de montat daca ai lift :) dar merge si fara la ce garda are Dusterul.

Sunt foarte multumit de alegerea facuta - nu se comparata cu alte masini dar raportat la taxe, tinuta de drum, spatiu, intretinere este de departe cea mai buna alegere cel putin aici in Olanda. Nemtii sunt mai pragmatici si mai inteligenti daca ma intrebati :) si acolo e plin de Duster si Dacii. 

TWEETER.jpg

IMG_20230208_224257.jpg

IMG_20230210_121641.jpg

IMG_20230210_151543.jpg

IMG_20230214_140926.jpg

IMG_20230217_163313.jpg

IMG_20230225_163221.jpg

IMG_20230225_163225.jpg

IMG_20230314_121400.jpg

IMG_20230314_121403.jpg

IMG_20230314_121408.jpg

IMG_20230321_214327.jpg

IMG_20230321_214442.jpg

pIONEER .jpg

776355a6-9397-4adc-9b30-4afde48799a0.jpg

IMG_20230208_133916.jpg

IMG_20230208_133919.jpg

IMG_20230208_133924.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit în comunitatea Dusteristilor!Îmi place ca ai grija de masina!Și cică vesticii au grija de mașini.. Vai de fostii proprietari!Îmi place ca ai grija si de picioarele tale.Columbia The best!:mrgreen: Motorul ala te duce încă 400.000 km..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Mak pentru primire ! uff

Nu stiu cum gandesc uniicand cumpara o masina sh dar revizia + bujii + cureaua de accesorii sunt minimul minmul necesar pentru a nu avea surprize.

Cat despre schimbatul lor.....doamne sunt sute de tutoriale si nu iti trebuie super scule pt asta.

In vara ajung in tara si voi schimba distributia, aici e 500 de euro minim :)

 

 

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • PufarinaUcigasa changed the title to Experienta mea cu Duster PH1 in Amsterdam
  • 1 month later...

Acum o saptamana a aparut un misfire la pistonul 3 :( . Cum in istoric pe la 78.000 de km a mai fost eroare asta pe 3 si 4 iar bujiile au fost schimbate cu unele noi NGK Iridium am hotarat ca cel putin o bobina este pe duca.

Bobinele din ce am vazut se schimba in pereche minim insa pretul uneia nu este mare raportat la importanta piesei la benzina - aprinderea este cea mai importanta.

Am hotarat sa le schimb pe toate 4 cu cele "mai scumpe" si cele mai bune din punctul meu de vedere - NGK la 27 euro bucata. Preturile variaza de la 14 la 27 de euro.

De schimbat este destul de banal - 4 bobine, 4 suruburi de 8 si o tubulara.

Suprize - bobinele originale sunt Valeo:

1. corpul bobinei NGK este mai gros in diametru si are ceva metal 

2. capatul superior este mai mare in diametru deci practic circuitul electronic este mai generos construit

3. relantiul este putin mai zgomotos dar acum este mult mai stabil - fluctueaza 4-5 turatii vs 10-15 cu cele originale. Relantiul e 752 rpm.

4. consumul la 300 de km parcursi a inceput sa scada

5. bobinele NGK ca si aparenta par a fi pt cu totul alta masina mult mai scumpa...sunt din alta liga

6. acceleratia este mai prompta si urca mukt mai repede in ture

Deci mitul asta cu piese originale vs unii producatori dedicati , cade serios.

Mai am sonda lambda din catalizator care face figuri in sensul ca are zile cand e in parametri 32 vs 36 limita sau zile cand e explodata 2052 vs 36. Sper sa se rezolve cu noile bobine pt ca arderea acum sigur este corect facuta - bujii iridium si bonine noi puternice.

 

 

IMG_20230426_205102.jpg

IMG_20230427_033941.jpg

IMG_20230427_033956.jpg

IMG_20230427_034050.jpg

Editat de Opteron
adaugare
  • Like 4
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

A trecut ceva timp si asta pentru ca nu am mai folosit masina :) - traiasca Olanda si bicicletele.

In iulie am facut drumul dus pana in Romania 2600 km iar Dusterul s-a comportat exemplar cu un consum de 8.5 si medie de 90 km/h ...Romania inclusa.

Pana sa plec am inchiriat o rampa si am schimbat:

1.tamponul de motor antibalans si cel mic din stanga de sub baterie. La decelerare aveam ceva socuri si s-a rezolvat :). Montajul celor doua tampoane a fost destul de usor ...fiind prima data pentru mine.

2.scaunele fata le am schimbat cu unele de Audi A5 iar kitul de montaj l-am cumparat de la RDA Grup din Timisoara ( 550 cu transport pana in Olanda si mufe noi de Duster pt inlocuirea celor de Audi).Pe langa faptul ca montajul a fost oarecum banal si s a potrivit totul perfect, scaunele de VAG sunt Dumnezeu pamant.....am facut cei 2600 km in 2 zile fara cel mai mic disconfort...de departe cea mai buna investitie.

PS: scaunele de Audi A5 cu airbaguri cu tot au fost 50 de euro...a vrut olandezul sa scape de ele pt ca le a inlocuit cu unele din piele.

Acum sunt in RO si am zis sa profit de preturile decente de manopera si piese. Asa ca mi am dorit sa ma bucur de batranica asa cum era ea noua pe suspensie :)- inlocuit:

- bascule cu original

- amortizoare Bilstein B4 260/280 lei bucata

- flanse si protectii amortizoare Bilstein

- bielete antiruliu original

- distributie cu pompa original. Cureaua era aproape noua...rolele aveau ceva uzura pe partea de rulare

- toba intermediara after

- placute fata, discurile originale dupa 124.000 de km aproape ca nu au buza...na e din 2011 deci 10000 km pe an si viteza medie in Olanda e 30 kmh max in regim mixt

- saboti spate si cilindru original. Cei vechi nu prea aveau uzura insa uzura era inegala

- ulei 5W-40 Motul ca e vara ( vs 5W-30 Morul iarna ) iar filtrul doar curatat ca e Green filter

Total cu manopera - 1380 de euro. Sunt niste baieti cu un Service in Ceptura foarte priceputi si foarte civilizati. Hat off for them.

Altceva nu a mai trebuit schimbat :) si masina se comporta ca noua.In sfarsit intru in viraje linistit si mai tare.

Acum mai am de facut Grecia dus-intors 2500 km plus Olanda inca 2500 km...deci in septembrie o noua revizie la 10.000 km.

Tin sa mentionez ca in cei 12.300 de km nu a mancat pic de ulei 5W-30 Motul.

Daca si motorul nu va face figuri , mai ales ca am grija de el, cu siguranta voi tina masina pana pica tabla chiar daca e o caruta vs cele noi si "bune".

 

 

 

 

IMG_20230710_112349.jpg

IMG_20230710_112408.jpg

IMG_20230710_112352.jpg

IMG_20230710_111025.jpg

IMG_20230710_111022.jpg

Editat de Opteron
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Da stiu. Din acest motiv nu am fixat un an de fabricatie anume. k4m-ul e un motor bun, ieftin la intretinere si care suporta bine gpl-ul.  Cu toate acestea, daca gasesc auto ceva mai nou si in mintile lui, o sa fac un compromis. Momentan inca nu s-a ivit nimic care sa merite achizitionat.  
    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
×
×
  • Creează nouă...