Sari la conținut

Curatare si igienizare / dezinfectare instalatie AC - climatizare


Postări Recomandate

Nu am gasit un topic dedicat pentru asta, asa ca m-am gandit ca nu ar strica sa discutam aici despre modalitati si produse de curatare / igienizare pentru instalatia de AC. O sa descriu ce am reusit eu sa fac pana acuma, insa sunt foarte interesat de alte sugestii de la voi.

- Cel putin 1 data pe an, cand ii vine vremea (revizie) verific filtrul de habitaclu (momentan il schimb in reprezentanta la revizie, masina in garantie, insa la vechiul Megane il schimb singur de fiecare data). Suflu cu aer comprimat in interiorul aerotermei (cu un compresor de 220v de-ala portabil, fara vas de expansiune, de la LIDL + pistol cu o tija mai lunga - improvizatie personala) apoi bag aspiratorul (atat cat imi permite accesoriul ala de aspirat in colturi inguste). De multe ori am scos de-acolo bucati de frunze, gandaci (sau bucati de gandaci) si mult, mult praf care ramane acolo cand se scoate filtrul de habitaclu. Toate acestea impreuna cu umiditatea data de condensul AC reprezinta "supa" ideala pentru bacterii, mucegai si altele.

Capture.PNG.aab115d87534990132d677a3a51095b9.PNG

- Cel putin 1 data pe an, la inceput de sezon de caldura, folosesc 1 spray dezinfectant (bactericid si fungicid) - produsele de acest tip de obicei se folosesc in felul urmator: se porneste AC la maxim (rece maxim si ventilatia la maxim) pe recirculare, se pozitioneaza spray-ul in dreptul pedalei de acceleratie, se apasa (odata apasat se blocheaza si arunca substanta in continuu) si se lasa masina inchisa timp de 10-15 minute cu AC mergand la max, ca sa se "plimbe" substanta aia peste tot.

Ce am folosit pana acum (eu am luat din benzinarii MOL / OMV sau din supermarket) - nu spun ca ar fi cel mai bun (nici pe departe) doar ca, din ce am putut observa, si-a facut treaba.

Capture2.PNG.0a1d3674126dd9bab2269491bd626635.PNG

Voi ce alte produse ati folosit (sau ati vazut pe la profesionisti ca au folosit)?

De exemplu, sunt curios daca a folosit cineva spray dezinfectant care se aplica direct pe vaporizator? de genul asta:

Capture3.PNG.7b2fac4408b5697a1dedce1d9888fe92.PNG

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Killer82, acelasi spray il folosesc si eu, o data sau de 2 ori pe an, la ambele masini (sotia are un Renault Symbol din 2005).

Filtrul de polen chiar daca il schimb doar o data pe an, il mai curat de inca 1-2 ori pe an, cu jet de aer de la compresor.

Am folosit si spray din acela ca o spuma care se da direct pe evatorator atat la masina (in special la Symbol unde mi se pare mai facil accesul la evaporator) cat si la AC din casa. Asta am folosit: https://www.emag.ro/spray-curatare-instalatie-ac-climaxpert-profesional-400-ml-5946136005937/pd/D047VMBBM/

 La Duster am la grila de admisie aer un filtru din acela Motrio: http://www.daciashop.ro/motrio-habitaclu Acest filtru de grila ma ajuta in sensul ca ajunge sa schimb filtrul de polen o data pe an. Inainte cand aveam Loganul (la care NU aveam montat acel filtru de grila) schimbam filtrul de polen de 2 ori pe an.

 

PS. Cand o fi sa schimb filtrul de polen as vrea sa incerc asa ceva la Duster: https://www.epiesa.ro/filtru-aer-habitaclu-mann-filter-fp1829-idprod-12153790.htm

si la Symbol: https://www.epiesa.ro/filtru-aer-habitaclu-valeo-701018-idprod-41699277.htm

Ce parere aveti ?

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesantă ideea cu filtrul ăla pentru grila de sub ștergătoare... ma bate gândul sa improvizez ceva din filtru de hota, accesul este foarte ușor în zonă.

O altă problemă cu filtrul de habitaclu este că oricum ai da-o, praful ăla mărunt și păcătos tot intră pe la colțuri :) poate ăsta de grilă ar ajuta și la faza asta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...