Sari la conținut

Zgomot Roata Dreapta Spate


Postări Recomandate

Buna seara,

 

Va supun atentiei o problema pentru care pana in momentul de fata nu am gasit rezolvare, oricat am incercat. Dar mai intai un scurt istoric al masinii:

 

Masina este un Duster 4x2 din 2011 si am cumparat-o la putin peste 80.000 km, verificata in reteaua dacia, km reali, doar ce schimbase respectivul distributia. Primul schimb l-am facut la 95.000 si acum doua saptamani am facut alt schimb la 105.000. La ultimul schimb am trecut pe ulei Motul de care sunt foarte multumit. Vechiul proprietar avea barca cu peridoc, motiv pentru care masina era deja echipata cu cui pe spate si bara spate a primit cateva lovituri de la peridoc/barca.

 

Acum vine partea cea mai importanta: la ultimul schimb am decis sa inlocuiesc si amortizoarele stock cu unele Bilstein B4 fata + spate si verificarea franelor spate. La franare se auzea un huruit serios pe spate si am presupus ca trebuie schimbate franele. Toate aceste operatiuni s-au efectuat in service autorizat dacia de la noi din oras. Franele spate DOAR au fost curatate, nici vorba sa fie nevoie de inlocuire. Curatarea s-a efectuat prin indepartarea "oalei" de la rotile spate dreapta (scuzati termenii atehnici) si pulverizarea unui spray de curat franele pe sistemul de franare ramas. In oale nu s-a intervenit cu nimic ca sa "nu fie afectat rulmentul", dupa spusele celor din service, adica le-au pus inapoi pline de praful acela negru si bineinteles ca dupa o saptamana franele fac la fel.

Amortizoarele spate au fost inlocuite prin desfacerea surubului cu care erau prinse in puntea spate si apoi a celui de deasupra din habitaclu. Remontarea celor noi s-a facut in ordinea inversa.

 

Toate bune si frumoase pana acum, numai ca dupa aceste operatiuni, in partea din spate dreapta a masinii, au aparut zgomote ciudate, mai exact: DOAR cand trec peste denivelari usoare cu partea dreapta a masinii, care induc vibratii, se aude o bataie ca lovitura intr-o sticla goala de plastic. Aceste zgomote nu se repeta la intervale foate mici de timp, adica nu se aud ca o vibratie, este o singura lovitura. Spre exemplu: la trecerea peste o gura de canal, se aude o data sau de doua ori aceasta bataie.

 

Ce am facut pentru depistarea problemei:

 

I. Mers in service si cerut insistent schimbarea amortizorului in garantie, crezand ca acesta este problema.

II. Tot in service am fost la departamentul echipare/dezechipare si am desfacut toata partea dreapta spate a masinii pentru eliminarea suspiciunilor ca ar fi ceva din interiorul masinii. Am facut test cu masina dezechipata si zgomotul este acelasi, nicio modificare.

III. Urcat mecanicul "calare" pe amortizorul din dreapta in mers si in momentul in care se auzea zgomotul se simtea si o vibratie in amortizor. Am trecut si eu pe locul cu pricina si la fel mi s-a parut si mie.

IV. schimbat bucsa aceea din partea de sus a amortizorului cu un mai scurta cu 2-3 mm, crezand ca nu strange suficient aceasta originala, dar tot degeaba. Prin urmare mi-au facut comanda de alt amortizor pana se rezolva cu acesta in garantie. L-am schimbat vineri crezand cu tarie ca am eliminat problema. SURPRIZA insa, problema persista, zgomotul este acelasi.

 

Drept urmare, cred ca se poate elimina fara probleme vina amortizorului, asa ca am un amortizor nou de spate Bilstein B4 de vanzare deoarece nu se mai pune problema inlocuirii lui in garantie.

 

Se pot elimina fara probleme si alte suspiciuni referitoare la bara spate sau elemente slab prinse in zona cu probleme, zona banchetei spate si usa dreapta spate(am mers si cu usa deschisa, zgomotul este acelasi) deoarece au inspectat-o 2 mecanici, mi-am aruncat si eu privirea cu atentie pe acolo si un alt prieten care se mai pricepe cat de cat...

 

Dati-mi va rog o parere / explicatie de la ce ar putea fi acest zgomot care ma scoate din minti. Urmeaza sa ma duc in "teste" cu un prieten care este si pilot de raliu si cunoaste masinile foarte bine sa isi dea si el cu parerea. Cei de la service sunt in pana de idei, iar eu nu sunt nici pe departe specialist sa le sugerez ceva. Astfel ca orice idee / sugestie este binevenita.

 

P.S. va rog sa tineti cont ca masina este 4x2 si suspensia spate este mai simpla decat la 4x4, dupa parerea mea de amator!!!

 

Multumesc anticipat!

Editat de vally007
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 26
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Masina este 4x2 si nu are bieleta antiruliu. Garantie nu mai are de anul trecut.   Multumesc oricum pentru sfaturi. Azi voi face inca o vizita la service sa vad cu acele bucsi de la puntea spate pr

Salut! Problema s-a rezolvat cu un mecanic priceput. La mine era de la amortizoare, chiar daca mai schimbasem 2 randuri pana atunci, tot noi. Succes in rezolvarea problemei.

Posted Images

Salutare. Multumesc mult pentru implicare. Dezechipata pe interior. Exterior nu stiu ce ar putea fi. Am dat tot afara din masina pana la tabla. Franele s-au verificat in stil pur romanesc, vizual, adica nu stiu daca trebuiau verificate altfel... Vizual sabotii mai aveau in jur de 3-5 mm din ce am vazut eu, oala avea pana intr-un mm uzura si din acest motiv au considerat ca nu este nevoie de schimbare.

 

Ce as mai putea adauga este ca la aceasta roata, cand s-a scos tamburul, pe partea din interior am vazut 3 "urechiuse" care probabil au rolul de a fixa rulmentul. Partea de metal ca o saiba a rulmentului, care se propteste in aceste 3 urechi, era deformata spre interiorul tamburului, m-am gandit eu semn ca a fost fortat la scoatere. Cei de la dacia au considerat cu tarie ca nu trebuie schimbat rulmentul doar pentru acest lucru, chiar daca eu am insistat.

 

P.S. Acum am vazut ca se numeste tambur "oala"! :drool:

Editat de vally007
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta precizare ar fi ca am incercat astazi varianta cu frana de mana trasa la trecerea peste gurile de canal sau frana putin calcata si zgomotul este acelasi!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dau si eu cu presupusul:

- omul a tractat barca = inseamna ca a avut o oscilatie permanenta de forta pe bila de tractare ( sus/jos ) care ar fi putut cauza o uzura care cauzeaza zgomotul, incearca sa faci aceasi miscare si cineva sa asculte din masina poate identificati mai usor sursa

- zgomot spate dreapta de plastic = io as suspecta furtunele din plastic de la rezervor, prinderea lor inclusiv polistirenul dintre rezervor si bancheta din spate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult t0rquemada pentru informatii. Foarte utile pentru verificarea problemei.

 

omul a tractat barca = inseamna ca a avut o oscilatie permanenta de forta pe bila de tractare ( sus/jos ) care ar fi putut cauza o uzura care cauzeaza zgomotul, incearca sa faci aceasi miscare si cineva sa asculte din masina poate identificati mai usor sursa

 

Am facut acest lucru si nu apare acest sunet. DOAR la trecerea peste mici denivelari care induc vibratii.

 

zgomot spate dreapta de plastic = io as suspecta furtunele din plastic de la rezervor, prinderea lor inclusiv polistirenul dintre rezervor si bancheta din spate.

 

Am testat acele furtune cat am putut in dreptul rotii, de la gura de alimentare pana unde am putut ajunge cu mana, adica in dreptul puntii spate si sunt prinse bine. Referitor la acel polistiren nu stiu ce sa spun pentru ca nu se vede nimic acolo.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...