Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare, 

Eu am un duster de la Petrom ce a venit cu cu arcuri H&R, trei scuturi si bandouri. Ca upgrade am facut un soft la 130CP (marire cuplu de la 240Nm la 300Nm nemasurat pe dyno dar se simte diferenta), diferential Torsen B spate de la Mudster, insonorizare, media nav si alte chestii marunte. 

Am pus amortizoarele Blistein galbene de la Mudster. Pentru utilizare zilnica folosesc rotile cu anvelopele originale Continental 215/65/16. Pentru iarna sau in offroad am un set de Cooper Weather-Master WSC 215/70/16. Nu am vrut sa iau cu talon mai mare pentru a putea utiliza lanturi in situatii de zapada mai mare sau chiar noroi. De ce am luat de iarna si nu AT? Pentru ca inainte am avut Nokian Rotiva AT si ma exaspera zgomotul de rulaj cu toate ca masina este insonorizata. Pareri despre comportamentul suspensiei dupa aproape un an de utilizare:

Pro:

- inaltarea chiar face diferenta in teren

- suspensia mai rigida este ideala pe asfalt cu 2bar cum recomanda atat Dacia cat si cei de la Mudster. A disparut senzatia de barca in curbe. Desi este mai rigida in teren ajuta pentru ca nu mai balanseaza asa mult masina si sunt sanse mai mici sa lovesti diverse coame, pietre etc.... Eu dezunflu rotile cam la 1,7-1,8bar pentru confort crescut in off road si drumuri accidentate. Acest lucru ajuta la aderenta si chiar la protectia suspensiilor.

Contra:

- chiar si cu kitul de coborare motor/cutie de 15mm, la treptele 1,2,3 exista o vibratie ce provine de la fortarea planetarelor. Aceasta vibratie a scazut prima data dupa ce am refacut geometria, apoi dupa vre-o 2000km dar tot nu a disparut complet.

- odata cu coborarea motorului a aparut o vibratie deranjanta a scutului motor. (am incercat diferite garnituri, decupaturi....).

Mai nou mi s-a desprins un burduf la o planetara relativ noua (probabil tot de la fortarea acestora).

Diferential Torsen B

Pro:

- am fortat odata lucrurile in teren sa vad cum lucreaza si intr-adevar are un cuvant de spus mai ales in momentul cand intra si sistemul de control al tractiunii. Adica: forta transmisa rotii care nu se invarte prin franarea de catre sistemul masinii a rotii ce se invarte in gol este amplificata semnificativ de catre acest diferential. Efectiv simti cum te impinge destul de brutal roata cu aderenta.

Contra:

- nu este neaparat contra ci mai mult o observatie, in cele mai multe cazuti cei cu care am fost si nu aveau acest diferential au putut urca pe unde am urcat si eu. Mai ales cei cu noul model de duster, care din ce am vazut in testele pe role franeaza mai bine rotile spate decat PH2. Exceptie face dusterul vechi fara controlul tractiunii si fara diferential care desi era inaltata si avea anvelope MT se blocheaza destul de des in diferite situatii.

- odata ce umblii la anumite componente de fabrica ale unei masini trebuie sa iti asumi ca este posibil sa ai probleme. La mine dupa primul montaj al diferentialului (nu intru in detalii), dupa un timp am observat un joc axial pronuntat la dif spate si ulei curs in scut. Dupa ce am discutat cu cei de la Mudster problema s-a rezolvat partial, in sensul ca a ramas totusi un joc mai mic si nu curge. Probabil mai mult de atat nu se poate. Atata timp cat dispozitivul isi face treaba ma declar multumit.

In legatura cu cei de la Mudster si mai ales dl. Brasoveanu apreciez faptul ca lucreaza "nemteste". Desi au existat o serie de probleme la achizitia/montarea diferentialului, nu au existat discutii contradictorii legate de garantie sau alte aspecte financiare. Mi se pare a fi o firma care incearca sa isi castige clienti prin calitate si seriozitate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 56
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Buna seara ,   Va prezint in cele ce urmeaza proiectul denumit Mudster :   - inaltare garda la sol cu 6cm - jante cu et 40 - anvelope BFG KM2 225/75R16 - power chip 143 cp - scut aluminiu de 6

Buna seara,   Multumesc tuturor pentru aprecieri si critici, atat de pe forumduster cat si de pe facebook ! Revin conform celor promise cu ultima modificare: bara spate metalica, cu carlig de remor

Salutare,  Eu am un duster de la Petrom ce a venit cu cu arcuri H&R, trei scuturi si bandouri. Ca upgrade am facut un soft la 130CP (marire cuplu de la 240Nm la 300Nm nemasurat pe dyno dar se

Posted Images

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @t0rquemada, nu stiam de lampile LED OEM pt numar, daca afli part number-ul, ti-as fi recunoscator daca mi l-ai da si mie. Merci anticipat! @Mak, am inteles din prima ca tu ai ph2, eu iti raspundeam doar de ce am retineri in ceea ce priveste eroare de pe diagnoza la ledurile P21/5W. Vreau nu vreau, trebuie sa le accept capriciile pentru ca am 5 ani garantie la masina si tipul ce e pe partea electrica la Verbita Arad e cat se poate de zelos, asta e motivul pentru care caut o solutie fara erori la diagnoza din cauza canbus-ului. Merci oricum pentru intentie!
    • @Kidu cred ca vorbeam impreuna si ne intelegeam separat.Eu s sarac am ph2.. Tu ph3..De aici uimirea..de ce ti ar pasa daca dau eroare la diagnoza?..garantie..etc..La voi sunt ai dreacu" cei din reprezentanta.
    • Eu ți-am spus ce se poate face, ce faci tu e treaba ta  . Există lămpi de număr cu led din fabrică (cod renault)* care nu generează erori.   *nu-l am momentan
    • @Mak, imagineaza-ti ca s-au legat de mine la reprezentanta pentru niste simple becuri LED Philips pe care le-am luat pentru lampile de la numar deoarece am preferat sa schimb doar becurile si nu toata lampa cum sunt cele cu leduri pentru ca dau o lumina mai discreta in comparatie cu lampile dedicate cu leduri care, in opinia mea, dau prea multa lumina si nici nu am incredere in fiabilitatea lor. https://www.emag.ro/set-2-becuri-auto-auxiliare-cu-led-philips-x-tremeultinon-w5w-12v-1w-6000k-127996000kx2/pd/D3D982BBM/ Ca si in cazul celor recomandate de tine, nici astea nu dau eroare in bord insa pe diagnoza se vad cu eroare de bec ars. @torquemada, multumesc pentru confirmare, acelasi lucru il banuiam si eu. In rest, mi se pare un compromis mai acceptabil sa iau LED-urile indicate de Mak, fata de a ma pune sa modific fizic triplele pe spate. Stiu ca sunt unii ce si-au activat stopul pe frana din tripla si la cel de-al doilea bec printr-un bypass de circuit insa astea sunt deja modificari fizice care pod duce la anulari de garantie daca dai de unul mai zelos.
    • La Duster ph3 cam toate becurile dau eroare pe diagnoză, unele (faza scurtă) și pe bord. Dacă becurile de frână par slabe la Duster ph3 se pot ''trafora" încă 2 becuri (câte unul în fiecare stop) spre interior unde ai doar 5w pentru poziție pui unul 21/5w stop/poziție
×
×
  • Creează nouă...