Sari la conținut

Uleiuri utilizate Dacia Duster


Postări Recomandate

Salutare domnilor,

 

Posed un Duster 1.5dCi, 110CP, 4x4, an fabricatie 2011, iar acum am in bord 120k km.

Am decis sa schimb uleiul pe care l-am folosit pana acum, uleiul Dacia 5x30 DBF (cu toate ca auto comercializate in tara nu au filtru de particule), si am optat pentru Motul X-clean + 5w30, ACEA C3. Am parcurs pana acum aproximativ 1k de km, si am vaga impresie ca pe joja a scazut putin.

 

Mai este cineva care a optat pentru un alt producator de ulei?

 

Legat de primul post de aici, am intrebat si eu la un dealer Dacia despre schimbul de ulei din cutie/diferential, si au recomandat sa nu schimb. De asemenea, nici in cartea service nu sunt mentionate aceste schimburi.

 

Multumesc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 150
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pentru ca toata lumea sa afle ce tipuri si marci de ulei se utilizeaza pentru Duster, scrieti aici ce fel de uleiuri au fost folosite pentru reviziile Duster-ului vostru.   Modelul: Dacia DUSTER 1,5

Uleiul din cutii nu se inlocuieste periodic my ass...   Astazi mi-am facut de lucru pe sub masina si am scos asta (dupa 120.000 km si 5 ani):   In stanga e din cutia de viteze, in dreapta e di

Ma repet.   ELF Evolution Full-Tech FE 5W30. Este pentru DPF, motoare Renault+Dacia.   De ce sa te legi la cap daca nu te doare?

Posted Images

Castrol EDGE 5w30 . De unde ideea ca nu au filtru de particule ? La mine e scris in cartea de identitate a masinii - filtru de particule.

 

Multumesc de raspuns. Eu am sunat la Dacia, si conform VIN nu am filtru, lucru confirmat la dealer Dacia; doar cele pentru export avand filtru.

 

La al catelea schimb mergi cu Castrol? Esti multumit? Ai schimbat uleiul in cutie, diferential? Cati km ai?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Legat de primul post de aici, am intrebat si eu la un dealer Dacia despre schimbul de ulei din cutie/diferential, si au recomandat sa nu schimb. De asemenea, nici in cartea service nu sunt mentionate aceste schimburi.

Cred ca se poate "reanaliza" cartea de utilizare a masinii si... se v-a observa exact ceea ce spune @melcu la postul #7.

Daca se merge in zone de umiditate ridicata (vaduri de apa) se recomanda a se schimba uleiurile. Asadar, eu am considerat ca NU STRICA sa schimb uleiurile dupa ce am bagat-o pe unde am bagat-o.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Da, scuze si eu am filtru de particule, lucru confirmat la vocea clientului Dacia, dupa VIN.

 

Legat de uleiul din motor, am reverificat astazi dimineata uleiul si este la maxim.

 

Iar despre uleiul din cutie + cutia de transfer, raspunsul lor oficial este:

 

" Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca pentru cutia de viteze Dacia Duster este necesara o cantitate de 2 l ulei TRANSELF TRJ 75W90 sau TRANSELF NFJ 75W90 iar pentru cutia de transfer o cantitate de 0,25 l ulei TRANSELF UNIVERSAL FE80W90.

 

Uleiul din cele doua cutii nu se inlocuieste periodic."

 

La telefon mi-au recomandat sa le schimb, datorita exploatarii dese dar si a nr. mare de km intr-un timp scurt, dar ca nu obliga clientul sa faca acest schimb, oarecum mi-au dat de inteles cam la 100k sa se inlocuiasca.

 

Concluziile le trageti voi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Legat de primul post de aici, am intrebat si eu la un dealer Dacia despre schimbul de ulei din cutie/diferential, si au recomandat sa nu schimb. De asemenea, nici in cartea service nu sunt mentionate aceste schimburi.

În cartea de service este scris ceva referitor la schimbarea la 2 ani a uleiului din cutia de transmisie 4×4 la rularea cu preponderenţă în mediu umed(treceri repetate prin vaduri de apă, rulaj frecvent prin ploaie torenţială, etc.)…

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak pinned this topic
  • Mak locked this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
    • Salutare,   Scriu tot in acest topic pentru ca are legatura cu ...blocul de lumini.  Cam in urma cu 1 an , atunci cand semnalizez ( mai mult dreapta decat pe stanga ) imi reseteaza sistemul de cruise control.  NU i-l pune in "standby" ca si atunci cand apesi "0" pe volan.  Ci are acelasi efect ca si cand , acum pornesti masina sau cand treci de pe limitare la crusie .  Adica in loc sa apara viteza memorata, apare "---" cele 3 liniute.  Simptomul bine inteles, erea acompaniat de nefunctionarea claxionului cu pozitia / faza scurta aprinsa.  Am schimbat acu 1 saptamana blocul de lumini cu unul....NO NAME BRAND...250lei. Ok funcioneaza...am testat sa vad daca imi afecteaza cruise control si nimic timp de ...5 zile pot sa zic. Azi dimineata spre servici ...a aparut problema.  cum semnalizez dreapta imi dezactiveaza cruise control. ..dar nu este la fiecare semanlizare.  E total aleatorio.   Cu blocul vechi la fel erea.  Tin sa mentionez ca am un Duster PH2 2014 1.6 16v k4m 4x4 laureate..cred..nu imi aduc aminte exact daca e laureate.  Cineva a intampinat cu un astfel  de caz?  
    • Din cate stiu pentru Duster HJD ph3 motoarele 1.3 TCe H5H470 \490 sunt cu o transmisie 4x2 TL4, motoarele H5H480 \494 sunt cu transmisie 4x4 TL8.
×
×
  • Creează nouă...