Sari la conținut

Postări Recomandate

Ieri am iesit la un schi la Toplita, iar inainte de plecarea spre casa, ne-am aventurat pe un drum forestier. La un moment dat ne-am dat seama ca drumul nu ne duce unde credeam initial ca vom ajunge si am decis sa ne intoarcem. Am dat cu spatele intr-o zona cu zapata mai mare, solul fiind si inclinat putin, iar rotile fata au ajuns pe gheata. Normal ca doar din tractiune fata nu mai puteam iesi. Interesant a fost ca masina era pe "auto", rotile fata se invarteau pe loc dar, cel putin eu nu am observat, sa fi fost cuplate si cele din spate. Nu am vrut sa fortez mult, de frica sa nu imi sap o groapa adanca pe un drum forestier neumblat, de unde sa nu mai pot iesi, deci am schimbat pe "lock" si am iesit fara probleme. Ceea ce vreau sa va intreb, fiind pe auto, nu ar fi trebuit sa simta ca nu are aderenta in fata si sa cupleze si rotile din spate ? Se simte/auto ceva cand sunt complate si rotile spate ?

 

ps: timecruzer - ai gasit drumul care te duce la acea cabana care se afla in partea de sus a partiei? Eu am vazut 3 masini, toate 4x4 in parcare, si tocmai din cauza asta am vrut sa gasesc drumul care dupa acolo.... dar nu am reusit :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 466
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Duster diesel 4x4 - 15000 eur Sufa rezistenta - 20 eur Mirosul de cauciuc ars de dimineata dupa ce ai scos o masina din sant - de nepretuit!   S-a intamplat pe serpentina spre Predeal ieri dimine

Salutare,   Baieti, cred ca una dintre cele mai frumoase poze de grup.....ce mai o intalnire superba, camarazi adevarati, atmosfera placuta. De la stanga la dreapta, au evoluat titulari in echipa d

In sfarsit am reusit sa evadez cateva ore de pe asfalt sa-mi incerc noile upgrade-uri, pe teren. Diferenta de +6 cm la garda merita toti banii si toata osteneala cu modificarile. Masina trece fara emo

Posted Images

Ieri am iesit la un schi la Toplita, iar inainte de plecarea spre casa, ne-am aventurat pe un drum forestier. La un moment dat ne-am dat seama ca drumul nu ne duce unde credeam initial ca vom ajunge si am decis sa ne intoarcem. Am dat cu spatele intr-o zona cu zapata mai mare, solul fiind si inclinat putin, iar rotile fata au ajuns pe gheata. Normal ca doar din tractiune fata nu mai puteam iesi. Interesant a fost ca masina era pe "auto", rotile fata se invarteau pe loc dar, cel putin eu nu am observat, sa fi fost cuplate si cele din spate. Nu am vrut sa fortez mult, de frica sa nu imi sap o groapa adanca pe un drum forestier neumblat, de unde sa nu mai pot iesi, deci am schimbat pe "lock" si am iesit fara probleme. Ceea ce vreau sa va intreb, fiind pe auto, nu ar fi trebuit sa simta ca nu are aderenta in fata si sa cupleze si rotile din spate ? Se simte/auto ceva cand sunt complate si rotile spate ?

 

ps: timecruzer - ai gasit drumul care te duce la acea cabana care se afla in partea de sus a partiei? Eu am vazut 3 masini, toate 4x4 in parcare, si tocmai din cauza asta am vrut sa gasesc drumul care dupa acolo.... dar nu am reusit :)

 

Mai Szabi....lasa tu aderentele :)) vii la Bran?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ps: timecruzer - ai gasit drumul care te duce la acea cabana care se afla in partea de sus a partiei? Eu am vazut 3 masini, toate 4x4 in parcare, si tocmai din cauza asta am vrut sa gasesc drumul care dupa acolo.... dar nu am reusit :)

 

Nu stiu cum se ajunge sus la cabana dar poate cercetam zona impreuna data viitoare :)

(Am fost si noi duminica...)

 

A fost bine si la schi dar pentru mine a fost mult mai interesant ocolul facut sambata in drum spre Toplita...

La intrarea in Reghin, am facut dreapta spre Valea Gurghiului cu intentia de a ne aventura in Muntii Gurghiului pe DJ 153c, care, dupa Lapusna se transforma intr-un drum forestier de toata frumusetea. Pe timpul verii drumul (uscat) este practicabil pentru mai toate masinile cu asumarea unui risc rezonabil...

Mai interesant este insa pe timp de iarna cand masinile mici fara 4x4 nu au nici o sansa acolo ...

 

M-am dus mai mult din curiozitate, banuiam ca nu prea sunt sanse sa trecem dincolo, pe un drum forestier inzapezit, circulat doar de tractoare cu roti de 1.5m la diametru echipate cu ditamai lanturile...

Peisajul a fost superb iar conditiile de drum extraordinare, cu provocari de toate felurile: de la portiuni plane si late cu zapada batatorita tare ca asfaltul unde mergeam cu 60-70 si faceam derapaje sa pun la munca ESP-ul, pana la zapada moale de 20-30 cm sfaramata de tractoare, in care lanturile sapau intr-o veselie, plus manevre sofisticate de trecere langa alte vehicule (tractoare, trailere forestiere)....

Se uitau muncitorii la duster ca la urs - nu prea intelegeau cum a ajuns pana acolo si cum de merge IN directia muntilor... :)

 

Pe masura ce ne indepartam de civilizatie conditiile deveneau din ce in ce mai grele. Dupa ce am pus lanturile am mai mers vreo 2-3 km, daca mai aveam un set si pentru rotile spate (cand am cumparat lanturile nici nu mi-a trecut prin minte ca am 2 punti motoare :) ) mai mergem inca vreo 3... daca mai era inca o masina poate si mai mult, la fel daca era semnal pe mobil, daca nu eram in pragul lasarii intunericului, daca nu era masina tocmai la capatul celor 1500 km de "acomodare", etc... Daca aveam niste scuturi serioase + garda la sol ridicata cu +5-8cm poate chiar treceam dincolo :) ...

Dar pentru ca nu s-au intrunit toate aceste conditii, am facut cale intoarsa pe la punctul indicat pe harta :)

 

Am pus cateva poze sa va faceti o idee, poate va vine cheful de o plimbare sa mai atacam odata muntii Gurghiului dupa sarbatori... :)

Eu oricum intentionez sa prospectez terenul si din partea cealalta dinspre Remetea.

 

Masina s-a comportat excelent, mare parte a drumului am mers in modul AUTO si doar spre sfarsit am cuplat un pic 4x4. Masina inainta frumusel dar nu aveam nici o sansa sa ies din urmele sapate de tractoare, si cateodata se simtea cum masina e pe burta in zapada... Rotile nu patinau in exces dar nici nu am vrut sa fortez masina. Mai tarziu cand faceam derapaje pe portiunile late batatorite, atunci s-a auzit de fiecare data un carait de sub masina cand s-a cuplat puntea spate si s-a simtit imediat cum spatele se redreseaza. De altfel era destul de greu sa destabilizez masina, trebuia sa lucrez serios pt derapaje... Martorul ESP-ului parca clipea pe ritmul muzicii :)

 

Cand am ajuns inapoi in civilizatie pe asfalt, m-am simtit mult mai apropiat de masina, o simteam mai bine decat inainte, si intr-un fel stilul meu de condus s-a adaptat comportamentului masinii... s-a imbunatatit semnificativ sentimentul de siguranta la volan mai ales in viraje pt ca deja stiam cat poate masina pe zapada...

 

Din pacate pozele nu sunt cele mai bune, le-am facut cu telefonul iar lumina era deja pe duca...

 

ps - mi-am adus aminte se de un aspect negativ (de fapt singurul :) ) TREBUIE SA FACEM CEVA CU SUNETUL MEDIANAV - iti strica toata dispozitia buna cand ai vrea sa dai muzica mai tare si lipsa calitatii sunetului devine deranjant - basuri nu exista, inaltele slabute, mediile ca din cutii de conserve goale... Nu stiu daca problema e din Medianav sau de la boxe, dar o sa cercetez forumul/netul pentru solutii...

 

Gata, e timpul pentru impodobit bradul, si de mancat sarmalute asa ca va urez Craciun Fericit, si La Multi Ani!

post-289-0-41738900-1387880028_thumb.jpg

post-289-0-55910900-1387880041_thumb.jpg

post-289-0-88702300-1387880049_thumb.jpg

post-289-0-52425200-1387880058_thumb.jpg

post-289-0-93615300-1387880077_thumb.jpg

post-289-0-68911000-1387880091_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bravo Timekruzer

 

daca ma acceptati cu Daihatsu Terios in echipa, poate m-as aventura si eu dupa sarbatori. (cred ca te refereai la primele zile din 2014, poate sambata sau duminica?)

 

daca mergeti dati PM a ne schimbam numerele de telefon

 

pofta buna la sarmalute, cozonaci, ... si sarbatori fericite si un an nou fericit pline de impliniri si succese

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Caraitul e de la ESP.

 

Ce anume caraie la ESP? Nu cunosc exact cum functioneaza ESP la Duster 4x4, dar in principiu ESP-ul primeste informatii de la 3 senzori: senzorul de accelerare laterala si longitudinala pozitionat undeva aproape de centrul de greutate a masinii (de aici stie directia si viteza de deplasare) senzorul de unghi volan (de aici deduce daca directia de deplasare coincide cu intentia soferului sau nu) si senzorii de revolutie ale rotilor cu ajutorul carora stie vitezele cu care se invart rotile. Pe baza acestor informatii ESP intervine asupra sistemului de franare in mod independent la orice roata e nevoie, asupra sistemului de injectie, taie alimentarea, si modifica tractiunea (poate face acest lucru doar daca masina este 4wd), adica redirectioneaza cuplul la rotile cu aderenta mai buna sau la puntea cu aderenta superioara. Dintre toate acestea ABS-ul sau transferul cuplului poate sa caraie, si zgomotul nu mi s-a parut de ABS, pe care-l stiu - de aici am dedus ca era cuplarea puntii spate sau mai bine zis cresterea brutala a cuplului de la 5% la 50% (masina era in modul AUTO).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...