Sari la conținut

Gil26

Members
  • Număr conținut

    606
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    66

Gil26 a câștigat ziua ultima dată pe 9 Octombrie

Gil26 a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

334 Excelent

Despre Gil26

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Motor:
    1.5 4x2 90cp
  • An fabricație:
    2017

Vizitatori Recenți Profil

4.069 citiri profil
  1. , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
  2. Daca bateria de prim montaj a tinut patru ani si jumatate in conditii de exploatare preponderent urban /Bucuresti si trafic aglomerat, S&S activat, etc. inseamna ca sistemul isi face treaba si nu sunt "motive de ingrijorare". Totusi cred ca este bine sa se monitorizeze bateria noua in perioada urmatoare, indicat cu un tester de baterie si via diagnoza, sau macar cu multimetrul. Tangential la asta maine iti trimit un PM si putem discuta cateva detalii daca doresti.
  3. Cu placere, dar nu stiu unde ai gasit ceea ce ai citat ("seamana" putin a ChatGPT) pentru ca sunt destule greseli si inadvertente, se poate folosi si o baterie AGM inloc de EFB iar softul masinii sa stie asta, Stop&Start (asa este corect si NU Start&Stop) are mult mai multe conditionari, gama de tensiune de lucru: 12,8-14,4 V poate sa fie mult mai larga, tensiunea "15 Volți pe frânare când se recuperează energia" poate sa fie diferita functie de mai multi factori , repet mai ales la 1.0 TCe GPL unde energia se gestioneaza la sange (plus ca la alt model sunt cunoscute problemele cu inca
  4. Va salut, referitor la senzorii oxigen /sondele lambda (plus catalizator) si pornirea motorului dumneavoastra ati mai scris si intrebat prin Februarie 2024 aici: Apoi erorile acelea P1351 si P1352 plus valorile sondelor se pare ca au fost citite cu o aplicatie /program generic multimarca gen CarScanner, Torque, etc. dar nu am inteles "... Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. ", daca va referiti la citirea si stergerea celor doua erori, altele sau altceva, puteti detalia
  5. Repet, pe langa tensiune importante sunt si celelalte caracteristici ale bateriei, iar in softul masinii sunt si ceilalti parametri plus multe alte conditionari. Iar referitor la "... si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V ..." conteaza cu ce, cum si cand se masoara aceasta tensiune (variatia acesteia poate sa fie chiar si la cateva zeci de milisecunde), dar reiterez ca doar tensiunea nu este relevanta. LE: tinand cont de ceea ce ai editat /adaugat bateria noua poate sa fie OK, conteaza si cum o "gestioneaza" softul masinii.
  6. Ceea ce ai descris poate sa fie destul de “normal”, probabil ca bateria a stat mai mult “pe raft”, dar NU doar tensiunea conteaza (dupa cum poti vedea si in graficele pe care le-am atasat cei 14,91V pot sa varieze in functionare) si celelalte caracteristici al bateriei SoC, SoH si Ri. Tinand cont si de “…și încă nu s-a activat SS (am circulat doar 7 km cu noua baterie) ...” la fel de probabil este ca bateria are o incarcare sub 80% (una din conditionarile Stop&Start), apoi la motorizarea 1.0 TCe GPL cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii s-a “taiat in carne vie” de aceea cr
  7. Salut. Daca este vorba despre suruburile M12x1.25 ale suportilor etrier acestea se strang la 105 Nm (cele ale coloanelor etrierilor la 28 Nm).
  8. Iar pe langa discutiile si experientele de pe forum mai adaug cateva capturi:
  9. Salutare! Desigur depinde ce si cum ai (mai) "ciocanit" pe acolo, dar daca este vorba despre clapeta de evacuare (sau volet esapament ori vana blocare esapament) atunci destul de probabil ca ai si erori aferente, iar dupa demontare si montare trebuie aplicata si procedura dupa reparatie via diagnoza, etc. ... . Informatii si experiente despre clapeta evacuare gasesti destule pe acest forum, doar ca exemplu si in acest topic (valabil si pentru Duster HJD):
  10. Mda, se pare ca acum se doreste si "3 in 1" , dar chiar sunt curios cine /cum le "gestioneaza" (cu ghilimelele de rigoare) pe toate trei ...
  11. Sorry, wrong post. Hi Mario, For Duster II HJD (2020) 1.5 dCi (K9K874) 4x4: torque tighten the differential crownwheel bolts 108 Nm; torque tighten the bolts of the rear final drive housing 35 Nm and 15 Nm.
  12. @andygtafan , despre “…ce gasesc pe piata de cumparat? Daca merg la un magazit auto il gasesc sau trebuie sa comand din China?” nu stiu, dar codurile OE se obtin si verifica doar pe baza seriei VIN, iar sondele oxigen NU se schimba aiurea, plus ca detaliile pe care le-am oferit sunt pentru Duster H79 ph1 (2011) 1.6 16V ex cod motor K4Mxxx despre care s-a mentionat anterior, pentru un Duster HJD ph3 (2018) 1.6 SCe H4M7xx sunt si diferente, tot doar ca exemplu (am subliniat asta):
  13. Iar sondele oxigen se strang la 45 Nm:
  14. Atasat alte cateva capturi pentru puntea fata Duster H79 ph2, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
×
×
  • Creează nouă...