Sari la conținut

imbunatatire suspensie


Postări Recomandate

Sa luam un exemplu ipotetic. Punem "amortizoare de ridicare", oricat de ridicate . Dar le punem fără arcuri. Oare cat de sus v-a sta Dusterul nostru ? Clar el v-a sta pe burtă ca o mașină de Nascar :)

Intradevăr la amortizor se poate muta talerul pe care se sprijină arcul mai sus si atunci consecutiv arcul impinge mai sus masina. E ca si cum ai pune distanțier deasupra arcului. Efectul e acelasi. Zona activă medie a pistonului din telescop se mută și ea mai sus motiv pt care se mărește de fabricant lungimea cilindrului amortizorului pt a nu limita miscarea de destindere a pistonului din cilindru. Este exact cazul lui Bilstein dezvoltat de Mudster. Insa fie amortizorul oricat de lung si talerul oricat de ridicat, daca pui un arc scurt masina coboara, daca pui unul lung masina se ridică. Pentru ca toată mașina sta pe arcuri nicidecum pe amortizoare. :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 239
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

In sfarsit, dupa o lunga asteptare, a sosit kit-ul complet de suspensii Ironman +4cm (Arcuri, Amortizoare + suruburi reglat unghi de cadere)   Ca si prima impresie:   1. Se observa cu ochiul liber

Oho! Te-au tinut ceva, mister... Hai sa iti zic o treaba... Eu am tot Kit IronMan (Arcuri si Amortizoare), si pot sa spun ca e cea mai mare teapa pe care mi-am luat-o vreodata, si pe bani multi! Si p

Daca ar fi sa o iau de la capat, as merge pe amortizoare standard Billstein B6 cu arcurile de inaltare H&R. Parerea mea... Ce mai buna combinatie pentru strada 80% + off 20%. Mi se pare cea mai cu

Posted Images

Qk ai dreptate. Nici eu nu mă am cu filozofia , doar mă gândeam cu voce tare :) Totuși întrebarea rămâne: și-a coborât cineva Dusterul ? Ce arcuri a folosit ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 months later...

Salut

 

dupa o lunga absenta de pe forum , iata revin cu niste informatii, din pacate negative. Am fost saptamana asta la revizie la 67000 km (al 4-lea in varsta de cei 2 ani jumate al masinii - incerc sa fac reviziile dupa cca. 15000 km). La demontarea rotii fata dreapta mecanicul mi-a atras atentia ca ceva nu e in regula cu suspensia. Ne-am uitat mai de aproape. Am observat ca arcul are o bucata rupta din prima spirala de jos - cam o jumate de spira, un semicerc lipsea din arc. Am kitul complet Iron Man cu telescoape si arcuri, montate dupa 2500 km parcursi. La achizitie mi s-a comunicat o garantie de 2 ani sau 40000 km. Deci se pare ca inginerii la Iron Man chiar au calculat "viata" sau termenul de folosinta al kitului.

Din pacate nu stiu cand s-a produs defectul, dar revizia anterioara am facut pe la 52000 km, in Mai 2016, atunci totul era OK. De atunci pana acum nu imi amintesc sa fi simtit / observat momentul cand s-a rupt bucata de arc in timpul mersului.

 

Acum urmeaza sa schimb setul de arcuri pe H&R, dar pastrez telescoapele Iron Man.

 

Sper sa nu patiti ca mine. Dar verificati suspensia mai des, mai ales daca va apropiati de termenele de garantie.

 

La inceputul postului sunt niste poze cu rugina al Telescoapelor Iron Man. Aici mentionez si eu ca si pe Dusterul meu au inceput sa rugineasca telescoapele, cam dupa un an.

 

Numai bine.

OffWhite.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@huskyuk: daca te consoleaza.... Ironman, nu doar ptr Duster, sunt niste petarde.... multi , cu diferite masini, se plang de ele ... sau ca s elasa arcurile, sau ca le curg amortizoarele, dar oricum, nemultumiti...

Editat de kidu79
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt singurele tzepe, sunt si alte marci consacrate care s-au inmuiat dupa cativa km, pe forumul mare 4x4 este o discutie in acest sens si aici vorbim de marci ca Trail Master spre exemplu unde un kit de suspensie format din 4 amortizoare si 2 foi de arc pt cazanul meu este 460 euro frate.Cu 460 de euro imi iau 4 seturi fatza/spate de Monroe Adventure.Kiturile astea ''smechere'' sunt loterie, cand am vazut la masina unui amic rugina la prinderea aia de la amortizor am zis clar ca ceva nu este in regula.Eu parca as merge pe un producator vechi si cunoscut in domeniu.

Si pentru ce pentru 3-5 cm?

Editat de Caphonne
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...