Sari la conținut

''Aro''-ul meu - Duster Prestige PH2 1.5 dci 4X4


Postări Recomandate

Da de aceea sint milioane de posesori de Dacia multumiti de ani de zile .....(cu foarte putine excepti la cite unitati sau vindut) chiar nu te ai intrebat cum e posibil daca e un "gunoi" de masina !?!?

https://www.whatcar.com/news/2021-what-car-reliability-survey/n23397

Si cu asta am incheitat ,eu cel putin ,ca nu are rost .

Toate bune ,Ovidiu

LE:https://www.topgear.com/car-reviews/dacia/duster/specs

Singura cu 9/10 ,dintre zecile de masini testate ,daca nici astia nu le fac pe bune !!

Editat de ow3x3xpr3ss
Mi am reamintit ceva .Multumesc
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 6 ore, tynn23 a spus:

Pai nu am argumentat de ce? Datorita legilor idioate care le dau astia... alfel nu as fi avut ganduri sa o schimb, mai ales ca are si pachet de drumuri grele, cu suspensie fata inaltata si scut metalic. Dar orice ar fi, de dat nu o mai dau, prefer sa platesc taxe mai mari, este o masina intretinuta, cu km putini si nici nu iau pe ea banii care i-ar merita.

Ai scris ceva referitor la taxe marite pentru masinile poluante.

Dar sa stii ca de la vorba la fapta e cale lunga.

Eu am Dacia cu norma de poluare euro 4 si sa stii ca nu platesc nicio taxa suplimentara iar impozitul este mic. 

Imi amintesc ca in urma cu cativa ani consiliul local al primariei generale din Bucuresti a adoptat o hotarare prin care se impuneau restrictii si taxe pentru masinile poluante.

Masurile intrau in vigoare de la 1 ianuarie anul urmator iar sanctiunile pentru cei care nu respectau se aplicau din trimestrul al doilea al anului urmator (asta a fost buna!).

Faza cu adevarat tare a fost ca unii s-au dus sa plateasaca noua taxa in ianuarie desi se spunea clar in hotararea emisa ca nu se aplica sanctiuni in primele 3 luni.

Ulterior, in cel mai adevarat spirit romanesc, hotararea a fost aBrogata (chiar destul de repede, in luna februarie). Celor care din exces de zel (ca sa fiu politicos) au platit li s-au restituit banii.

Apropo de restituri: eu cand mi-am cumparat masina noua am platit o taxa de prima inmatriculare in functie de emisile de CO2. Peste mai multi ani banii dati i-am primit + dobanda.

 

Referitor la dotarile masinii: daca o masina are mai multe dotarii/accesorii este intr-adevar mai confortabila, mai apreciata de sofer/pasagerii/viitori propietari dar nu este obligatoriu mai buna. Cu cat masina este mai simpla, mai putin echipata cu atat scad sansele de a avea probleme. Altfel spus: nu poate strica ceva ce nu exista. 

Iar referitor la reducerea poluarii printr-o norma cat mai stricta pentru masinile noi plus alte sisteme (gpl si diverse variante de hibridizare): in Romania reducerea poluarii generate de intreg parcul auto se poate face foarte simplu (daca se doreste) printr-un itp  facut "pe bune", adica corect.

Editat de Mak
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@tynn23

Spuneai de Logan 1,4 mpi - 2008 si Skoda Octavia 1 Tour  1.9 TDI - 2008. 

Despre Skoda Octavia 1 Tour  1.9 TDI se zice, în glumă, că au scos-o din fabricație pentru că nu se strica și consuma prea puțin. Despre Logan ph1 (după 2007), tot în glumă, românii spun că este ”Cobra” Daciilor (cu trimitere la renumitul  Mercedes Cobra, care, întreținut corespunzător, îl puteai ține o viață).

Ținând cont de acestea, s-ar putea spune că sunt 2 rivali cu ”greutate” ai Duster-ului diesel pe care îl ai, dar :

- sunt masini cu muuuuult mai putine dotari iar ce nu există ... nu se strică (cum spunea @abc

- preturile de 7000 E (Logan), respectiv 14000E (Skoda) sunt la nivel 2008 - trebuie sa compari cu preturile din prezent si mașini similare ca dotari cu Duster-ul diesel pe care îl ai (ex. la Logan trebuie sa iei in calcul varianta diesel, care, totdeauna a fost cu minim 1500 E mai scumpa). Din 2008 încoace a existat și inflație, pentru că, da, și Euro ca orice monedă este supusă inflatiei. In medie, preturile față de 2008 au crescut cu de la 50% in sus (acum, un Logan de mijloc - Comfort 1.0 TCe GPL, care sa zicem ca e in loc de diesel, pleaca de la 13500, dar cred ca dieselul ar fi mai aproape de 15000 E, iar o varianta ieftina de Skoda 2.0 TDI costa 26300 E - ambele masini fara vre-o extraoptiune). Acestea fiind zise, daca Duster-ul a costat 21000 E, acum ai cu ce preturi sa compari (nu cu 14000 sau 7000).Comparativ, Duster Prestige diesel 2022, 4x4 costa de la 21600 E. Asa aduci ”la zi” prețurile si poți avea o imagine mult mai aproape de adevăr. Dacă este să compari 7000 Logan benzina/14000 Skoda cu 21000 Duster diesel 4x4,  concluzia pe care o tragi va fi total în afara realității. 

- despre fiabilitate: Skoda Octavia 1 Tour  1.9 TDI este o masină (una) fiabilă (deși nu se apropie de nivelul Toyota) de la Skoda, iar eu mă refeream la fiabilitatea Toyota în general, și nu, chiar nu mă contrazici pe mine pentru că afirmația referitoare la fiabilitatea Toyota nu îmi aparține, ci este părerea specialiștilor din domeniul auto.

- cu maxim 500 E vei remedia absolut toate problemele enumerate de tine la Duster-ul pe care îl ai (mai puțin cele  gen: ergonomie post conducere)

- Duster este o masina bună. Dacă dorești să o păstrezi, vei proceda cum am spus în paragraful anterior și vei avea o mașină rezonabilă din toate punctele de vedere, dacă dimpotrivă, dorești altă mașină, vei căuta mereu motive să faci  asta pana la momentul cand chiar vei ”scapa” de ea 

- Duster mașină ieftină: nu, Duster nu este o mașină ieftină, altfel, tot românu' și-ar lua Duster. În afară de faptul ca nu toată lumea își permite un Duster (este o mașină scumpă pentru buzunarul romanului chiar și SH) cu banii pt. un Duster nou, unii si-ar lua BMW X6 (SH mana 4,5,6 samd) si ... ar rămâne si cu bani. Proprietarii de Duster sunt in general oameni chibzuiți, care, realizează cu ușurință dezastrul ce urmează alegerii unei ”nemțești” de lux la mâna a ”N”-a. De ce nu este mai ieftin Duster? Păi este gama de varf de la Dacia, pe care s-a pus ce aveau mai bun la dispozitie, in conditiile pastrarii unui pret bun, comparativ masinile din categoria sa. Deci nu este o masina chiar ieftină, dar se vinde în draci mai ales în toata Europa și America de Sud de mulți ani. Asta poate fi un indicator corect, referitor la parerea generală vis a vis de Duster.  

Sigur, nu trebuie să-ți placă această mașină, este alegerea ta și nu esti absolut deloc de condamnat pentru asta, însă, când prezinți în fața proprietarilor unei asemenea mașini, anumite aspecte care nu se potrivesc cu ceea ce ei știu din experiență, vei primi răspunsuri, care, în mare măsură, vor contrazice ceea ce afirmi. 

Personal, cred că esti mai aproape de momentul cand vei înlocui mașina, iar asta te face să fii oarecum subiectiv atunci cand o evaluezi, pentru că, in fapt, cauți cat mai multe argumente care să susțină alegerea. Alegerea însă este doar a ta, nimeni nu te va convinge, indiferent de argumente, că Duster este masina bună sau vai mama ei. 

Asta este, cele bune !

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca eram hater Dacia, nu faceam aceasta alegere. Dupa cum am mentionat, am condus in permanenta si o Dacie (1310, Logan), din 1998 incoace, de cand am luat permisul. Sunt obisnuit cu ele, le stiu punctele slabe (tabla si vopsea proasta, comfort/ ergonomie scazuta) dar si cele forte (consum mic,  intretinere ieftina, revizii/ reparatii in regie proprie cu piese ieftine) . Pentru mine, Dacia a fost intotdeauna caruta de oras, unde nu merita sa omori o masina scumpa. Din anul 2000 incoace am avut intotdeauna o a doua masina (straina) pentru concediu si alte drumuri lungi. Doar ca, repet, am avut parte de la inceput o mare dezamagire cu Dusterul, cand m-am intors din drum cu ea din cauza unui cablu ros de la injectoare, care nu a fost izolat cum trebuie de romanasul care l-a montat. Probabil am fost si eu mai ghinionist cu acest incident si mi s-a pus pata cam tare pe ea... Incerc sa -i gasesc cat mai multe defecte, ca sa ma conving sa o vand mai repede.

Insa, dimineata la pornirea la rece, tot nu merge motorul rotund, parca intrerupe si ma enerveaza si chestia asta. Dar poate este doar o bujie incandescenta dusa, o sa verific cand o sa am timp, dar daca nu e de-acolo, atunci chiar ca o marit!

Este adevarat, daca treceam de la Logan la Duster si nu as fi avut si acea Octavie ca termen de comparatie, cu siguranta nu eram asa dezamagit... Compar mere cu pere si cam da cu virgula!

Editat de tynn23
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Salut,

 

Stii din ce am mai discutat ca iti inteleg situatia cu masina, insa pana acum nu am stiut pretul.

 

Cred ca ai luat o masina corecta pentru pretul cerut. La momentul de fata o masina cu specificatiile tale in stare corecta e undeva la 10 mii, poate un pic mai mult -- deci la 8500 e normal sa o iei cu anumite probleme.

 

Ca idee, pe scurt:

 

Citat

1.prima si cea mai grava, care am detaliat-o intr-un topic dedicat, a fost ca mi s-a aprins pomul de Craciun in bord cand am plecat la primul drum lung cu ea si a trebuit sa ma intorc cu motorul ''in suturi'' dupa 150 de km parcursi pe autostrada si sa schimb masina acasa... Asta din cauza unui cablu de la injectoare, neizolat cum trebuie de Dorel, care s-a ros in timp

Aici stii ca am avut si eu problema similara, si se pare ca e des intalnita.

Citat

-2.motorul are un zgomot idiot dupa ce  incalzeste, un suierat- tremurat , care nu este sigur nici de la turbina, nici de la distributie/transmisie ( care au fost schimbate acum cateva mii de km in reprezentanta). Cand o turezi dupa 2000 de ture nu se mai aude, insa la turatii mai mici e enervant si iti inspira neincredere

Nu am avut si nici pe alt Duster cu care am mers destul nu am observat.

Citat

-3.pe fata e un troncanit metalic, ca si cum s-ar misca tija care tine capota ridicata,  insa ea nu exista, avand amortizor

Nu am avut, dar capota nu era foarte stabila -- am rezolvat lipind pe suportii de capota niste bucati dintr-o geaca veche de piele. Incearca sa misti capota din pozitia inchis, daca are un joc mic e posibil sa se poata rezolva ajustand inaltimea mecanismului de inchidere ("broastei"), daca are un joc mai marisor recomand solutia mea. E o taraneala completa dar functioneaza de vreo 2 ani de zile brici.

 

Citat

-4.facand o inspectie vizuala pe dedesubt, am observat ca axele planetarelor spate, cat si capetele dinspre diferential nu au nicin tratament anticoroziv si sunt mancate bine de rugina. Capetele de planetara era cadmiate chiar si la vechea Dacie 1310, acum e fier mort si au inceput sa se exfolieze straturi de rugina. Inadmisibil zic!

Este rugina de suprafata, nu am observat sa fie "mancate de rugine" (in sensul roase prin coroziune).

 

Citat

-5.la picioarele pasagerului fata, pe covoras, tot apar niste bucati mari de cativa cm de vopsea cauciucata, care se tot desprinde de pe pasla insonorizanta care este in acel loc. Problema imi este cunoscuta de la vechiul Logan din 2008, insa dupa 7 ani de zile ma asteptam sa nu mai fie asemenea probleme si la Duster... Din nou, calitatea Dacia isi spune cuvantul!

Nu am asa ceva...

Citat

-6.usile fata, pentru a se inchide bine, trebuie trantite binisor si fac un zgomot de tabla goala si subtire. Paradoxal, cele spate se inchid foarte usor si zgomotul e mult mai placut auzului

Zgomotul usilor fata la mine e plin... usile de pe spate sunt mai usoare. Toate se inchid usor.

La usa fata dreapta am avut probleme cand am luat masina, zornaia la propriu cand o inchideam. Am dus-o la tinichigiu si i-a refacut spuma de pe interior. S-a rezolvat.

 

Citat

-7.la capota fata, pe partea compartimentului motor, am gasit deja vreo 2 zone cu rugina, de cativa cm patrati. Am curatat cu smirghel si am revopsit... 

Nu am rugina pe nicaieri, am avut niste puncte pe zona aripi roti pe unde a sarit vopseaua de la pietricele, am dat cu silicon transparent si e ok inca. 

 

 

Cred ca ai avut un pret corect si masina se poate pune la punct in majoritatea problemelor cu bani putini, deci posibil sa nu o duci in 10 mii sa o faci "tipla"

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca e cazul de bagat bani aiurea, pretul bun a fost dat de faptul ca ma cunosteam cu vanzatorul, nu ca masina ar fi avut probleme. Cu 2 de mii de km inainte de a lua-o, masina a facut in Belgia revizia de 6 ani, cu inlocuirea distributiei complete, care s-a dus in 900 de euro  (conform facturii). Deci nu e o masina neglijata, care urma sa iasa la vanzare, e chiar una ingrijita, care a trecut numai prin sevice-ul Dacia din Belgia si a beneficiat de toate interventiile, conform planului de service. Si se prezinta foarte bine si estetic, insa cu greierasii specifici Dacia trebuie doar sa ma (re)obisnuiesc... :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...