Sari la conținut

alex_v

Duster preparat pentru offroad (varianta decenta)

Postări Recomandate

Bună ziua,

Vă rog să mă ajutați cu un sfat referitor la profilul anvelopelor: mă interesează (la munte) nu numai pe noroi, dar mai ales pe o zăpadă moale (nu mai înaltă decât garda, și cu asfalt sau piatră dedesubt) să mă pot deplasa, eventual să pot tracta un autoturism sau să împing un plug. Am întâlnit:

- ? = zigzag din "insule" de la un flanc la altul, flancuri netede

- "M+S PNEUS ELITE" = 2 șiruri de "insule" mici pe mijloc, "insule" mari și rare la marginile benzii de rulare, dar și pe flanc "insule" mici

- "ALL CROSS" = șiruri rare (pe direcția axială) de 4 (alternat cu 5) trunchiuri de piramidă mult mai proeminente, flancuri netede

- ? = profil de tractor, cam aceeași înălțime și gol ca la precedentul, pe flanc dintele până la raza de lățime maximă

Ce s-ar potrivi mai bine pentru scopul meu?

Mulțumesc, Eduard STĂNESCU

Ca inginer mecanic, vă atrag atenția că ET negativ nu înseamnă doar probleme cu poliția (depășirea gabaritului caroseriei) și frecare de pasaje la oscilații, dar și o suprasolicitare a rulmenților, roata nu mai e centrată pe rulment (doar forță tăietoare), ci apasă mult mai în exterior (se adaugă și moment încovoietor) și face și direcția mai instabilă când o roată lovește o denivelare.

Eu dacă aș avea când merga la off-road locurile din spate libere, m-aș duce pe șosea cu roțile normale și cu roțile off-road în spate (spătare rabatate), schimbându-le la ieșirea de pe șosea.

Editat de SEduardG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 15 ore, SEduardG a spus:

Bună ziua,

Vă rog să mă ajutați cu un sfat referitor la profilul anvelopelor: mă interesează (la munte) nu numai pe noroi, dar mai ales pe o zăpadă moale (nu mai înaltă decât garda, și cu asfalt sau piatră dedesubt) să mă pot deplasa, eventual să pot tracta un autoturism sau să împing un plug. Am întâlnit:

- ? = zigzag din "insule" de la un flanc la altul, flancuri netede

- "M+S PNEUS ELITE" = 2 șiruri de "insule" mici pe mijloc, "insule" mari și rare la marginile benzii de rulare, dar și pe flanc "insule" mici

- "ALL CROSS" = șiruri rare (pe direcția axială) de 4 (alternat cu 5) trunchiuri de piramidă mult mai proeminente, flancuri netede

- ? = profil de tractor, cam aceeași înălțime și gol ca la precedentul, pe flanc dintele până la raza de lățime maximă

Ce s-ar potrivi mai bine pentru scopul meu?

Mulțumesc, Eduard STĂNESCU

Ca inginer mecanic, vă atrag atenția că ET negativ nu înseamnă doar probleme cu poliția (depășirea gabaritului caroseriei) și frecare de pasaje la oscilații, dar și o suprasolicitare a rulmenților, roata nu mai e centrată pe rulment (doar forță tăietoare), ci apasă mult mai în exterior (se adaugă și moment încovoietor) și face și direcția mai instabilă când o roată lovește o denivelare.

Eu dacă aș avea când merga la off-road locurile din spate libere, m-aș duce pe șosea cu roțile normale și cu roțile off-road în spate (spătare rabatate), schimbându-le la ieșirea de pe șosea.

Buna seara.

 

Sunt posesor de Grand Vitara 1 si ex-posesor de Vitara.  Profilul recomandat de mine ar fi BF Goodrich All Terrain.  Pentru zapada mare,  pentru zapada batatorita si gheata- caucioace de iarna. Recomandare din experienta mea si al multora.

 

Nu cunosc legislatia privitoare la roti iesite in afara caroseriei. Puteti invoca, rogu-va pasajul de lege?

 

Frearea pasajelor se rezolva inr-u fel sau altul.

 

Despre suprasolicitarea rulmentilor, practica a demonstrat contrariul, in sensul ca, dincolo de suprasolicitare, functionaza ansamblul ok.

 

 

 

 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru sfat, este foarte potrivit, eu fiind interesat pentru Samurai.

Referirea la probleme cu "miliția" a făcut-o Cristian1 mai sus (19.06.12, pag. 1).

Presupun că este necesară înălțarea vehiculului pentru a scoate pneurile în afară fără a risca să frece pasajele.

Am reținut idea că rulmenții rezistă, dar probabil depinde de modelul vehiculului - cunosc cazul unui Matiz care schimba anual rulmenții spate din cauza unor pneuri exagerat de late. Am înțeles că Duster nu are probleme cu rulmenții de la mers mult prin apă (vad), dar eu am schimbat în fiecare an rulmenții la Tico de la mers câte 2x200 m prin apă în zilele ploioase.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 39 minute, SEduardG a spus:

Mulțumesc pentru sfat, este foarte potrivit, eu fiind interesat pentru Samurai.

Referirea la probleme cu "miliția" a făcut-o Cristian1 mai sus (19.06.12, pag. 1).

Presupun că este necesară înălțarea vehiculului pentru a scoate pneurile în afară fără a risca să frece pasajele.

Am reținut idea că rulmenții rezistă, dar probabil depinde de modelul vehiculului - cunosc cazul unui Matiz care schimba anual rulmenții spate din cauza unor pneuri exagerat de late. Am înțeles că Duster nu are probleme cu rulmenții de la mers mult prin apă (vad), dar eu am schimbat în fiecare an rulmenții la Tico de la mers câte 2x200 m prin apă în zilele ploioase.

 

Cristi este un off-roader autentic, priceput la mecanica. Insa cred ca nu a dezvoltat pana la capat.. O roata scoasa in afara, la o masina de off-road, inseamna, si o roata mai mare. Politistul, impreuna cu reprezentant RAR, iti poate da amenda pentru anvelopa neconforma cu dimensiunile consmenate in cartea masinii. Daca e si alta varianta, referitoare la roata iesita in afara caroseriei( desi nu stiu sa fie) sunt interesat. 
 

In ceea ce priveste rulmentul...ma refeream la masina de teren, nu la Tico. ( sus scrie.. off-road).Samuraiul cu motor mai puternic( de Vitara, de Swit) sau cu chiulasa de Jimny, sau cu CT cu reductii mai mari ori cu mize de diferentiale de Vitara duce si 31”, avand in talon 195/80/ R15 si 205/ 70/ R15.

Se poate inalta utilajul, cu SL, BL ori ambele si se poate decupa tabla, carenajele se pot modela la cald. La SJ/ Samurai se pot pune si arcurile deasupra puntilor. 

 

Scuze de off-topic, i-am raspuns colegului. 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc

Mă gândisem la ET negativ prin adăugarea de flanșe (am văzut pe olx căutând jante / anvelope), dar și modele de jante (din aliaj cu forme hidoase - lamaje adânci pentru piulițe - sau din oțel cu ambele fețe plane - se revendică montarea inversă, când ajung acasă mă voi uita la roțile mele, dacă au șanfren pentru piulițe și pe fața opusă). Eu nu am fost interesat de mărirea ecartamentului sau de supraînălțare.

Editat de SEduardG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ET negativ au jantele. Exista un model de janta tabla de SJ 410 ce se poate folosi pe ambele fete. La alte jante de tabla se poate obtine ET negativ prin taierea fetei si mutarea spre buza dinspre interiorul rotii. 

Prin flanse sa mareste ecartamentul. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Am mai făcut o tentativa cu TotalCommander de pe USB și am aruncat o privire in StorageCard 4, și am observat ca in folderul NNG nu este nimic, este complet gol. Oare de ce? Ce pot sa fac?
    • Salut Nek, am o problema, am incercat sa instalez supermodd ca sa fac update la harti dar dupa instalare nu mi-a aparut icoana in dreapta sus(cea cu telefonul), dupa mai multe incercari am renuntat la idee, dar acum nu imi mai apare tasta de a da accept and pornesc navigatia. 9.1.3. Am incercat sa reinstalez softul original 9.1.3, l-a instalat dar tot nu imi apare tasta de a accepta la navigatie, deci navigatia nu functioneaza.......ce pot sa fac? iti multumesc anticipat.
    • La aeratoare nu am incidente de genul să se afle cineva să imi bage prin ele tot felul de lucruri. Nu imi respecți mașina, e simplu, stai pe bancheta din spate. La navigație nici nu ma gandesc sa conectez telefonul pentru apeluri. Mi se pare o prostie, atata timp cat exista pentru asta o opțiune atat de bună HandsFree-ul. Iar navi-urile AM vin la pachet cu toate mufele adaptoare pentru toate mufele de pe mașină. Adică plug&play. Nu prea am auzit probleme cu navigațiile pe android, mai ales ca sunt in mare parte universale si folosite pe mai multe mărci. O navigatie aftermarket cu specs mai bune, ajunge la aprox 1.300-1.400lei. Plus că oricum am cameră marsarier de la fosta navigatie oem, dar se poate trăi și fără ea activată, mi se pare un moft in plus. In legatura cu puterea, cand o să termin 100% cu modifcarile de interior/exterior, o sa incerc să ii văd si limita motorului. Pana la urma n-o sa am nimic de pierdut prin a incerca ceva mai bun, luând totul de la 0, cu componente mai performante, și tot ce se poate forja. Forma ca forma, nicio mașină de stradă nu are o aerodinamică perfectă, pe aia o vezi doar la mașinile F1...că până la urmă  nu facem acum raliu și drag racing pe străzile publice, e inacceptabil. De garda la sol nici nu mai zic, pe listă este și suspensia pneumatică, fără doar și poate. Și totodată cand se pune în calcul mărirea puterii motorului, nu e safe in primul rand pentru tine, ca șofer să rămâi cu sistemul de frânare stock...faci conversie pe spate la discuri si pui pe toata masina ventilate/perforate.
    • 1. Codul e de origine, covorasele sunt tip tavita - le-am avut montate eu. Le-am vandut pentru ca erau pentru D1 PH1 si PH2, pe cand eu am D2 si nu se potriveau...La momentul livrarii, inca nu aparusera noile tipuri de covorase 2. Legat de aeratoare, nu la asta m-am referit.  Efectiv nu exista un grilaj in spatele aeratorului care sa impiedice obiecte sa pice spre motorul aerotermei. Ca exemplu, un nepot vroia sa impinga pixuri si monede, pe care le-a gasit in interior, prin aeratoare...Mult noroc sa le scoti de acolo... 3. Navigatia, ca e aftermarket sau OEM, trebuie imperecheata cu telefonul, pentru ca sa poti suna/fii sunata. Mai mult, o navigatie aftermarket, pe langa faptul ca sunt niste chinezarii, in adevaratul sens al cuvantului din punct de vedere al fiabilitatii cat si al integrarii componentelor, trebuie sa le faci tot felul de adaptoare. Mai mult, specificatiile gen Android 14, 50 de nuclee, 1000 GB RAM sunt frectie la picior de lemn. Garantat nu s-au facut teste de integrare intre componente si chiar daca printr-un miracol rezista o buna perioada de timp, nu ai nevoie de asemenea putere de procesare. Este marketing pur. Si testezi pe banii tai, cu suport 0 in multe cazuri daca intampini o problema. MediaNav-ul simplu, chiar si Evo pana la versiunea 9.1.3, sunt destul de rudimentare, recunosc. Singurul MediaNav care merita, din punctul meu de vedere, este cel care are Android Auto/Car Play ( care au versiunea de la 1.0.13.1 in sus ). Ai multiple avantaje, spre deosebire de o navigatie aftermaket : - comenzile deja prezente si compatibilitate 100% - joystick, microfon, difuzoare - plug-n-play - poti instala alte lucruri OEM - camera de marsarier, multiplexorul celebru, poate si inclonometrul pentru informatiile 4x4 - la fel, plug-n-play, necesita doar mici activari din diagnoza - DDT sau CLiP Singurul avantaj la cea aftermarket e pretul si cam atat. 4. Nu recomand ceva mai mult decat STAGE 1 ( doar soft ) sau maxim 150 CP.  De ce ? Destul de simplu. Forma, garda si nu in ultimul rand, sistemul de franare de pe spate care este tip tambur, nu te ajuta absolut deloc. Caii aia o sa ii simti la viteze peste 140km/h, iar Dusterul nu se simte in apele lui in zona aia.  Soft + discuri ventilate pe fata este arhisuficient si cam limita ( Brembo - discuri 09.A727.1X si placute P 68 050X ). Alarma, te sfatuiesc sa te gandesti bine...Viper pe cheia masinii de exemplu am avut-o montata atat pe Stepway-ul de dinainte, cat si pe Dusterul actual. Nu mi se pare wow. Imi pare rau ca nu am montat Pandora, cu deschidere din telefon, pornire de la distanta etc.  
    • Multumesc mult! 😀 Mașina a avut in echiparea inițială MediaNav, dupa cum mi-a spus vânzătorul, dar se stricase si a inlocuit-o cu un Radio mp3. Iar pana acum nici mie nu mi s-a parut o prioritate sa caut o navi. Mulțumesc! 😉 1. Mulțumesc de cod, să văd ce găsesc. Cand am cumparat preșurile actuale, nu găseam un model mai bun de-atat care să fie si tip tăviță. 2. Sincer n-am avut pana acum problema cu aerul din ventilatie la acest tip de aeratoare, poate am dat eu mereu de aer destul de curat :))) Plus ca parcă imi place mai mult modelul de Ph2 la aspect 3. M-am gandit pe viitor să iau o navigatie aftermarket cu android 9/10. Dupa parerea mea, sunt net superioare unui MediaNav. Cu un modem in torpedou, ai tot ce vrei(Google, Youtube, Spotify, Waze/Maps), fara sa mai fie nevoie de conectarea telefonului pe ea. 4. Si eu ma gandesc la soft de motor(bine, nu doar soft, ci vreau sa vad si cam ce putere poate scoate motorasul ăsta dacă mai umbli si pe la admisie, intercooler, interne, evacuare, încercând dus la asa-zisul stage 2), dar o sa ma ocup si de motor cand i-o veni rândul...acum pe lista de asteptare mai sunt jantele/cauciucurile de vară, alarmă,navigatie, poate daca mai gasesc in stock alte stopuri,alte detalii marunte de făcut pentru exterior, etc. Am în plan si insonorizarea, ba chiar una cat se poate de totala...dar din nou, încă nu e timpul acum pentru asta și nici o prioritate expresă nu este. Dar clar odată si-odată o sa fie si acest lucru pe mașină.  Jantele au fost vopsite la Crystal Powder Iași. Superb făcute, de nici nu-ti dai seama că inainte au avut alta culoare. Multi chiar m-au intrebat: "Dar ti-ai luat jante noi?" 😂😂
×
×
  • Creează nouă...