Sari la conținut

alex_v

Duster preparat pentru offroad (varianta decenta)

Postări Recomandate

Bună ziua,

Vă rog să mă ajutați cu un sfat referitor la profilul anvelopelor: mă interesează (la munte) nu numai pe noroi, dar mai ales pe o zăpadă moale (nu mai înaltă decât garda, și cu asfalt sau piatră dedesubt) să mă pot deplasa, eventual să pot tracta un autoturism sau să împing un plug. Am întâlnit:

- ? = zigzag din "insule" de la un flanc la altul, flancuri netede

- "M+S PNEUS ELITE" = 2 șiruri de "insule" mici pe mijloc, "insule" mari și rare la marginile benzii de rulare, dar și pe flanc "insule" mici

- "ALL CROSS" = șiruri rare (pe direcția axială) de 4 (alternat cu 5) trunchiuri de piramidă mult mai proeminente, flancuri netede

- ? = profil de tractor, cam aceeași înălțime și gol ca la precedentul, pe flanc dintele până la raza de lățime maximă

Ce s-ar potrivi mai bine pentru scopul meu?

Mulțumesc, Eduard STĂNESCU

Ca inginer mecanic, vă atrag atenția că ET negativ nu înseamnă doar probleme cu poliția (depășirea gabaritului caroseriei) și frecare de pasaje la oscilații, dar și o suprasolicitare a rulmenților, roata nu mai e centrată pe rulment (doar forță tăietoare), ci apasă mult mai în exterior (se adaugă și moment încovoietor) și face și direcția mai instabilă când o roată lovește o denivelare.

Eu dacă aș avea când merga la off-road locurile din spate libere, m-aș duce pe șosea cu roțile normale și cu roțile off-road în spate (spătare rabatate), schimbându-le la ieșirea de pe șosea.

Editat de SEduardG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 15 ore, SEduardG a spus:

Bună ziua,

Vă rog să mă ajutați cu un sfat referitor la profilul anvelopelor: mă interesează (la munte) nu numai pe noroi, dar mai ales pe o zăpadă moale (nu mai înaltă decât garda, și cu asfalt sau piatră dedesubt) să mă pot deplasa, eventual să pot tracta un autoturism sau să împing un plug. Am întâlnit:

- ? = zigzag din "insule" de la un flanc la altul, flancuri netede

- "M+S PNEUS ELITE" = 2 șiruri de "insule" mici pe mijloc, "insule" mari și rare la marginile benzii de rulare, dar și pe flanc "insule" mici

- "ALL CROSS" = șiruri rare (pe direcția axială) de 4 (alternat cu 5) trunchiuri de piramidă mult mai proeminente, flancuri netede

- ? = profil de tractor, cam aceeași înălțime și gol ca la precedentul, pe flanc dintele până la raza de lățime maximă

Ce s-ar potrivi mai bine pentru scopul meu?

Mulțumesc, Eduard STĂNESCU

Ca inginer mecanic, vă atrag atenția că ET negativ nu înseamnă doar probleme cu poliția (depășirea gabaritului caroseriei) și frecare de pasaje la oscilații, dar și o suprasolicitare a rulmenților, roata nu mai e centrată pe rulment (doar forță tăietoare), ci apasă mult mai în exterior (se adaugă și moment încovoietor) și face și direcția mai instabilă când o roată lovește o denivelare.

Eu dacă aș avea când merga la off-road locurile din spate libere, m-aș duce pe șosea cu roțile normale și cu roțile off-road în spate (spătare rabatate), schimbându-le la ieșirea de pe șosea.

Buna seara.

 

Sunt posesor de Grand Vitara 1 si ex-posesor de Vitara.  Profilul recomandat de mine ar fi BF Goodrich All Terrain.  Pentru zapada mare,  pentru zapada batatorita si gheata- caucioace de iarna. Recomandare din experienta mea si al multora.

 

Nu cunosc legislatia privitoare la roti iesite in afara caroseriei. Puteti invoca, rogu-va pasajul de lege?

 

Frearea pasajelor se rezolva inr-u fel sau altul.

 

Despre suprasolicitarea rulmentilor, practica a demonstrat contrariul, in sensul ca, dincolo de suprasolicitare, functionaza ansamblul ok.

 

 

 

 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru sfat, este foarte potrivit, eu fiind interesat pentru Samurai.

Referirea la probleme cu "miliția" a făcut-o Cristian1 mai sus (19.06.12, pag. 1).

Presupun că este necesară înălțarea vehiculului pentru a scoate pneurile în afară fără a risca să frece pasajele.

Am reținut idea că rulmenții rezistă, dar probabil depinde de modelul vehiculului - cunosc cazul unui Matiz care schimba anual rulmenții spate din cauza unor pneuri exagerat de late. Am înțeles că Duster nu are probleme cu rulmenții de la mers mult prin apă (vad), dar eu am schimbat în fiecare an rulmenții la Tico de la mers câte 2x200 m prin apă în zilele ploioase.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 39 minute, SEduardG a spus:

Mulțumesc pentru sfat, este foarte potrivit, eu fiind interesat pentru Samurai.

Referirea la probleme cu "miliția" a făcut-o Cristian1 mai sus (19.06.12, pag. 1).

Presupun că este necesară înălțarea vehiculului pentru a scoate pneurile în afară fără a risca să frece pasajele.

Am reținut idea că rulmenții rezistă, dar probabil depinde de modelul vehiculului - cunosc cazul unui Matiz care schimba anual rulmenții spate din cauza unor pneuri exagerat de late. Am înțeles că Duster nu are probleme cu rulmenții de la mers mult prin apă (vad), dar eu am schimbat în fiecare an rulmenții la Tico de la mers câte 2x200 m prin apă în zilele ploioase.

 

Cristi este un off-roader autentic, priceput la mecanica. Insa cred ca nu a dezvoltat pana la capat.. O roata scoasa in afara, la o masina de off-road, inseamna, si o roata mai mare. Politistul, impreuna cu reprezentant RAR, iti poate da amenda pentru anvelopa neconforma cu dimensiunile consmenate in cartea masinii. Daca e si alta varianta, referitoare la roata iesita in afara caroseriei( desi nu stiu sa fie) sunt interesat. 
 

In ceea ce priveste rulmentul...ma refeream la masina de teren, nu la Tico. ( sus scrie.. off-road).Samuraiul cu motor mai puternic( de Vitara, de Swit) sau cu chiulasa de Jimny, sau cu CT cu reductii mai mari ori cu mize de diferentiale de Vitara duce si 31”, avand in talon 195/80/ R15 si 205/ 70/ R15.

Se poate inalta utilajul, cu SL, BL ori ambele si se poate decupa tabla, carenajele se pot modela la cald. La SJ/ Samurai se pot pune si arcurile deasupra puntilor. 

 

Scuze de off-topic, i-am raspuns colegului. 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc

Mă gândisem la ET negativ prin adăugarea de flanșe (am văzut pe olx căutând jante / anvelope), dar și modele de jante (din aliaj cu forme hidoase - lamaje adânci pentru piulițe - sau din oțel cu ambele fețe plane - se revendică montarea inversă, când ajung acasă mă voi uita la roțile mele, dacă au șanfren pentru piulițe și pe fața opusă). Eu nu am fost interesat de mărirea ecartamentului sau de supraînălțare.

Editat de SEduardG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ET negativ au jantele. Exista un model de janta tabla de SJ 410 ce se poate folosi pe ambele fete. La alte jante de tabla se poate obtine ET negativ prin taierea fetei si mutarea spre buza dinspre interiorul rotii. 

Prin flanse sa mareste ecartamentul. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...