Sari la conținut

sielgabe

Pornire grea - 1.6 SCE

Postări Recomandate

Buna,

Am o intrebare cat priveste pornirea, uneori(cam de 5 ori in 6 luni de zile) se intampla sa porneasca greu, adica invarte electromotorul cam 10-15 sec pana porneste.

Este normal? Masina este luata de noua, are aprox 10 mii km.

In mod normal porneste instant. A mai patit cineva asta?

Mersi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

salut,

sunt posesor tot de 1.6 SCE cu care am probleme de la 2300 km. La 9.300 i-am facut up-date de soft injectie. Da, printre lucrurile care mi s-au intamplat in 12.000 km cat am azi este si o pornire anevoiasa uneori... 

Mers de doua ori in service, diagnoza, etc....nimic...

Singura explicatie primita este ca acest motor este extrem de sensibil la benzina (aspect care apare in toate articolele de pe internet citite de mine despre acest motor).

Al meu se impaca mai bine doar cu MOL 95. Cu benzina de 98/99/100 nu prea, cu Lukoil de 95 moare....

Eu iti recomand o vizita in service insa oricum, mare atentie si la benzina folosita. 

Personal sunt multumit de masina pana la motor. Culmea, imi luasem un motor aspirat ca sa nu am grija cu el. Acum regret achizita. Poate am eu pitici pe creier insa n-am auzit de vreo 20 de ani un motor care la rece sa sune asa, de cand am vandul ultima Dacie 1300, plus un sir de probleme inexplicabile inca (am scris de forum despre ele), fluctuatii de turatie, un comportament bizar in jurul a 2300ture/minut si o sensibilitate cum nu am mai intalnit pana acum la benzina. Cu zgomotul ma impac, asta e....dar cu restul, nu.

PS: al meu e cel Nissan, 1,6 SCE de 114CP. Dupa varsta banuiesc ca si al tau e....

Editat de claus

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc claus pentru impartasirea experientelor cu motorul 1.6 SCE.

Eu am avut 1.4 tce pe megane, tot de nou luat, si pot spune ca e un motor ok, dar nu pentru 4x4, asadar am luat dusterul cu 1.6 sce, care pot spune ca e multumitor in urmatoarele aspecte: consum rezonabil, control bun in turatie mica pentr 4x4. Nu exceleaza in: performanta.

Benzina am bagat 95 cam de peste tot, preponderent lukoil, motorul pare ca a mers ok, singura ciudatie ar fi asta cu pornirea anevoioasa din cand in cand, parca mai mult cand e cald afara(35 grade plus).

Tinand cont ca e cu start/stop, ciudat e ca la semafor porneste instant, fara greseala, doar la prima pornire uneori invarte mai mult.

Siel

Si as mai vrea sa adaug si faptul ca acelasi fenomen, cu pornirea grea, am avut-o si la megane cu 1.4 tce, dar doar de vreo 3-4 ori in 7 ani.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu uit, la ultima clacare a motorului ii facusem plinul cu 95 de lukoil. Facut plinul la Mangalia, venit ok Bucuresti. Dimineata urmatoare  pur si simplu motorul a pornit intr-un fel de safe mode si nu a mai accelerat peste 2000ture. Nu se accelera mai mult de 30km/h si m-am tarat in primul service. Pus pe calculator, nimic....resetat eroare, stat masina 2 ore la soare, a plecat fara probleme. Din discutiile (cordiale de altfel) cu cei de la Meridian Sud, acestia mi-au spus ca doar benzina putea sa fie cauza unor astfel de probleme pentru ca masina nu are absolut nimic, motorul fiind din constructie extrem de sensibil la benzina proasta. 

Da, consumul mi se pare OK. In weekend am facut Bucuresti-Cluj-Retur , 954 km cu o medie de 6.8 pe BC. Mers 130 autostrazi, restul...cat se poate, AC pornit, si 4 persoane la bord si ceva bagaje de weekend. In extrern nu am de ce sa ma plang, in Bucuresti nu fac calcule ca asta nu e oras. 

Incerca o vreme sa eviti 95 de Lukoil, vezi cum se comporta.

 

Bafta !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar azi am incercat un plin de Evo 100 de la Mol, doar din curiozitate sa vad daca mai apare fenomenul.

In mers nu se simte nicio diferenta, masina se comporta normal.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce usor este sa dai vina pe benzina..Astea sunt niste scuze penibile..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am avut inainte Logan ph2 1.6 16V euro 5 (iunie 2012).

Si la acesta aveam cateodata pb de genul asta cu pornirea pe timp de vara, daca era sa o pornesc dupa 1cateva min - o ora (deci cu motorul cald). Se pare ca pb era ceva de genul ca se evapora benzina din ”ceva”(nu stiu exact termenul tehnic) si solutia era sa pun de 2 ori contactul sa bage pompa mai multa benzina si asa pornea la ”sfert”...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

SYL40 - sunt motoare diferite din ce stiu eu, chiar daca sunt amandoua 1,6. Cel de care vorbesti tu este Renault, 1.6 SCE este de la Nissan (cel de care discutasem anterior). 

 

Mak - da...asta cu benzina e ciclul "asa face toate" :)))) 

Ultima data cand am auzit asta cu benzina, la o alta masina detinuta de subsemnatul de la un brand mai bine cotat, s-a dovedit ca era clapeta de acceleratie...

Totusi, specimenul asta 1.6 SCE are o sensibilitate mare la benzina, recunoscuta pe toate blogurile citite de mine, din Rusia si pana in Franta. Asa e el cica...mai emotiv....mers fluctuant cand rulezi (se simte pe suprafata plana cu cruise activ), tuseste cand nu-i place zeama din rezervor, dinastea.... Ca cica e conceput pe la asiatici si alea au sensibilitate crescuta la benzenurile proaste de prin est Europa..... Asa zice la gazeta, desi eu am mai utilizat in trecut Toyota si Subaru si neam de neamul lor nu tuseau la benzina. Produse amandoua la aia cu ochi oblici...

Ideea e, daca ai cunostinta de o alta cauza a celor semnalate aici, chiar as vrea sa stiu. Nu sunt mare amorez dupa masina asta dar chiar am nevoie de ea. Fac drumuri des in tara cu doi copii mici dupa mine si nu am chef sa ma mai lase pe la Cuca Macaii si sa ma tarasc prin service-uri cu max 30km/h doar ca sa aflu ca am pus benzina de la o anumita firma si trebuia alilalta.....asa cum am patit ultima data....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Topicuri

  • Postări

    • Deși nu mai este de actualitate, trebuie spus totuși că în cazul de față cineva a mutat cele 2 siguranțe din dreapta jos, de 5A (portocalie translucidă) și de 10A (roșie), cu o poziție mai jos. Trebuie mutate la loc, iar jos trebuie pusă o siguranță de 30A (verde, că cele două, de mai sus).
    • Astazi i-a venit randul sa ii aplic o protectie ceramica. Imi pare rau ca nu i-am facut asta de anul trecut, de cand am scos-o de pe poarta dealerului. Eu am optat pentru Nanolex Si3D si ma declar foarte multumit de rezultat.
    • Fiecare dintre noi dorim perfectul. Nu spunem ca e normal sau e bine dar experienta ne spune ca acesta, perfectul,  nu exista. Tot experienta ne sopteste cum putem salvgarda momente de nereusita, spre binele nostru. Interesul nostru al tuturor este sa ajungem cu bine acasa. Am dat al dracului de multi bani pentru masini si am dori raspuns 100% pentru banii nostrii. Dar pina si satelitii ( India ) dau rateuri. Nu e bine, nu e normal dar asta e.     PAREREA MEA, CU rechemarea: au fost prea putine la Duster, fiindca au fost (lucru +) putine erori generale care sa necesite rechemari in masa. Erorile au aparut la anumite masini, care cum a prins componentele ( bune, rele ) pe linia de montaj. Si atunci s-a preferat varianta corectiei ( resoftare ) cu ocazia prezentarii la service daca se sesizeaza defectiunea in cauza. Nesansa ta a fost ca problema a aparut la mare, iar la mare cu munca e bai!
    • Daca ii faci testul CLIP, va spune cind si de la ce piesa a aparut eroarea.  Analizezi piesa implicata. Rezultatul poate fi o eroare involuntara din cauza de bilbiieli al unui calculator sau piesa ( sursa ) defecta..
    • Salut Luați o interfață Elm și Pyren sauPyclip. Aceasta funcționează cu Windows x86, Mac, Linux sau Android. Puteți extrage instrucțiuni de diagnostic din Dialogys și Clip, pentru ph1, ph2 și noul Duster. Pe internet veți găsi diagrama de cablare pentru ph1 și ph2.    
  • epiesa.ro

×
×
  • Creează nouă...