Sari la conținut

Instalare oil catch can pe Duster 1.2 TCE


Postări Recomandate

Salutare dragi dusteristi !

                             As dori sa aflu daca vreun posesor de Duster si-a  montat  oil catch can pe motorizarea 1.2 TCE 125 HP.  Pe un forum din UK dedicat Captur, un tip din Polonia a montat unul ( cumparat de pe Aliexpress) pe acest tip de motor, dar, dupa 100 km, l-a demontat deoarece acumulase mult condens.

image3A22_qnhnrqa.jpg.3ebaa80eff8e12e60b50598c3db6d66d.jpg

.  Acest dispozitiv este foarte folosit in SUA si Australia, in special pe motorizarile diesel.

               Avantajele ar fi ca, toate gazele (ulei, vapori combustibil, etc.) scoase din carter prin PCV (Possitive crankcase ventilation) si trimise inapoi in admisie sunt filtrate prin acest sistem. Este cunoscut faptul ca, motoarele ce functioneaza cu injectie directa pe benzina, de toate marcile, sunt predispuse la formarea de carbon pe supapele de admisie. Din cele descoperite pe internet rezulta o sumedenie de astfel de dispozitive, mai sofisticate (preturi pe masura) dar si unele mai simple (cutii goale). Cele mai "destepte"( si cat de cat accesibile ca pret ) par a fi cele de la Mann Hummel, Provent in diferite varinte (100, 150, 200) functie de puterea motorului si cele de la Mishimoto. Acestea au si si elemente de filtrare (cele de la Mann Hummel  se schimba la 60.000 km iar cele de la Mishimoto se spala). Este deci vreun posesor de motor 1.2 TCE care sa ne impartasesca experienta sa in  folosirea acestor dispozitive ? Sunt interesat in special de modelul Mann Hummel daca il foloseste cineva.

     s-l500.jpg.06c5a4b37bea70ba9504f0e870ba17e7.jpgs-l1600.thumb.jpg.da6b24ab1fef1c4ba280f542813ceb0f.jpg

mishimoto-compact-baffled-oil-catch-can-2-port-13.thumb.jpg.53ae2d98c5128fafa045be1f8cdef67b.jpg

        

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Polonezul de care sistem avea? De fapt ce l-a nemultumit, din moment ce fie se schimba filtrul la 60k, fie se spala?

Trebuie discutat in primul rand raportul cost/beneficii.. daca poti da mai multe detalii?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Polonezul avea unul gen cutie goala,  fara filtre ( unii au folosit ca si filtre in aceasta cutie spalatoare de vase metalice) unde chipurile uleiul se decanteaza prin condensare. La cele mai bune, pomenite de mine exista filtre in interior iar pretul lor se situeaza in jur de 100 euro. Beneficiile ar fi ca nu mai introduci in admisia motorului ulei si alte chestii  de combustie scoase din carter. La GDI supapele de admisie nefiind "spalate" cu bezina se depune calamina in foarte scurt timp (posesorii de Audi 2.0 TSI si Kia GDI americani ,spun ca aceasta acumulare de carbon pe supape si in admisie apare chiar si la 30.000 km) si una din metodele de a scapa de aceasta acumulare ar fi utilizarea acestor epuratoare.

  Pe mine ma interesa daca cineva a montat pe 1.2 TCE modelul Mann Provent si cum se comporta. 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Update la instalare Mann Provent pe Duster 1.2 TCE. Am vorbit cu un dealer din UK ce vinde aceste dispozitive si conform informatiilor, pe motorul 1.2 TCe se potriveste modelul Mann Hummel Provent 100 (pentru motoare pana la 135 HP) ce costa 57 lire . Pentru ca Mann Provent a fost construit sa trimita uleiul colectat inapoi in baia de ulei, ceea ce nu este ok tinand cont de ce colecteaza acolo, mai este necesara o bucata ceck valve ce lasa uleiul sa curga intr-un singur sens si un rezervor aditional de colectare a rezidurilor din Provent ce similar cu

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 years later...

Exact asta fac si eu zilele acestea ,decind am aflat cu depunerea de calamina pe supapele de admisie la motoarele cu injectie directa  ,oricum aceasta solutie nu va  elimina complet depunerile dar in proportie de peste 90% le elimina !  Oricum solutie mai eficienta nu prea exista deocamdata  si sa se foloseasca un ulei cu volatilitate cit mai mica ,pe mine asta ma depaseste pt ca nu stiu exact cu se verifica asta la un ulei !

Acum imi fac curaj (si sa nu afle nici sotia ) sa dau 300 de lire pe unul de la Mishimoto!!! :hyper: . Dar cu siguranta voi monta unul .

Stima, Ovidiu

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca vb de garantie nu are nimic de a face in citeva minute se readuce la starea initiala fara nici un stres ,inainte sa mergi la revizie ,dezavantajul injectiei directe despre care vb se manifesta la orice motor care foloseste tehnologia asta nu are importanta ce fel de motor este  cu exceptia celor care folosesc 2 injectoare unul in galeria de admisie si unul in cilindru functionind alternativ ....

Ideea e ca rau nu are ce sa ii faca dimpotriva ,gindeste-te simplu cum functioneaza sistemul ,este "sanatos" la orice motor daca te gindesti cum functioneaza. Deci garantia e cea mai mica problema aici...

LE: Da motorul trebuie sa foloseasca sisemul acesta de recirculare a gazelor de carter extern ,adica supapa PVE sa fie undeva extern ,pt ca am inteles ca exista motoare si cu sistemul asta in interiorul motorului cumva ,deci nu ai acces si nu ai ce ii face !

 

Mersi ,Ovidiu

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...