Postări Recomandate

Am resimtit lipsa unei cotiera de la momentul 0 . Dupa ce am vazut ce pun cei de la dealer m-am hotarat sa vad ce solutii alternative am.

Solutia a fost de la best auto (am prins si o promotie)

http://www.bestautovest.ro/cotiera-dacia-duster-model-identic-cu-cel-original.html

si ce pot spune e ca e acelasi lucru vandut ca si piesa originala Renault minus vreo 400Ron. Diferenta este la calitatea pieselor de prindere din cate am putut constata. Una peste alta m-am apucat singur ( nivel de amator – incepator) si am atasat cateva poze de la montaj in idea ca alcineva se poate lovi de aceleasi probleme. Am folosit fisa de montaj atasata

http://www.bestautov...iera-originala/

Piesele componente – supot metal , support cotiera, cotiera propriu zisa

Se scoate ornamentul superior si se desfac suruburile ( 5 la numar – 2 in fata lateral, 2 in gaurile de pahar + 1 in spate) + o piulita de 10 sub ornament. Frana de mana trebuie trasa la maximum. Se desfac cuplele electrice.

Se taie mocheta pe 150mm si se pune piesa de sustinere

A fost un pic dificila pozitionarea bucatii de metal de jos dar cu putina rabdare , 2 ciocane si un “Tatal Nostru” a intrat pe pozitie.

Am confectionat singur din hartie sabloanele cu dimensiunile date de dacia si am dat gaurile - burghiu de 8 . atentie sa nu scape burghiul mai departe ca poate gauri suportul de pahar din spate

Se pune totul la loc si se incepe pozitionarea cotierei. Ce e important la acest tip e ca se poate inlocui daca se uzeaza cotiera propriu zisa – am vazut la piese auto multe tipuri de cotiera _ culori piele etc care se pot monta in loc. Important este piciorul si suportul de jos care se potrivesc doar pe PH2.

Atentie la pozitionare ca exista tendinta sa scape sistemul si sa zgarie plasticul cu partile de metal. Suruburile se baga in locasuri si daca totul a fost cu grija facut ar trebui sa se potriveasca . Eu m-am grabit sa le fortez si piulitele din support au cedat – sunt doar prinse prin presare. Am reluat procesul dupa ce le-am pus la loc si le-am prins pe pozitie cu putina band adeziva. Dupa ce prind un pic e ok pt strans.

Am mai avut o problema la miscarea scaunului sofer – se freca unul din suruburi dar dupa ce l-am rugat frumos ( adica ciocan printr-o bucata de lemn ) s-a rezolvat.

Una peste alta la final am fost multumit de rezultat , e ferma ( sa o vedem peste 10.000km) Exista o mica jena la manevrat roata de pozitionare spatar – trebuie dusa mana peste cotiera dar nu se putea sa fie totul perfect. sa nu uit - scaunele trebuie manevrate de cateva ori dar pozitia de lucru e total in fata.

post-3799-0-67432400-1427528360_thumb.jpg

post-3799-0-09493800-1427528363_thumb.jpg

post-3799-0-47369600-1427528364_thumb.jpg

post-3799-0-88569100-1427528365_thumb.jpg

post-3799-0-25756400-1427528367_thumb.jpg

post-3799-0-64546500-1427528368_thumb.jpg

post-3799-0-12681900-1427528441_thumb.jpg

post-3799-0-54287500-1427528443_thumb.jpg

post-3799-0-88040800-1427528445_thumb.jpg

post-3799-0-26411000-1427528447_thumb.jpg

post-3799-0-97894100-1427528451_thumb.jpg

post-3799-0-36594800-1427528498_thumb.jpg

  • Îmi place 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

sistemul de prindere cred ca este diferența si implicit călcâiul lui Ahile. Din cate vad in poze, se prinde cu niște "" din plastic prin presare. Destul de sistem. Sa vedem cum se comporta in timp.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cotiera este data ca fiind pentru Duster PH1 pe site. Probabil se potriveste exact si pe PH2. In instructiunile de montaj de pe acelasi site se prinde cu suruburi de metal si saibe. Unde ai vazut ca s-ar prinde cu bolturi de plastic? Daca te referi la poza 7 acolo pare a fi in gaura laterala un holzsurub negru din metal. Daca te referi la poza 10 acolo cred ca se vad piulitele care se monteaza in gaurile suportului de sub mocheta.

Pe acelasi site este alt model de cotiera data ca fiind pentru PH2, model care mi se pare mai prost ca sistem de prindere. Totusi este posibil sa se potriveasca la ambele modele de Duster amandoua cotierele. Oricum sunt copii dupa originale facute in Germania dupa cum scrie pe site, cel putin la modelul PH1.

Editat de afaco
  • Îmi place 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prinderea se face cu suruburi metalice cu cap imbus. In poza 7 se vede un holzsurub folosit pentru a fi sigur ca am pozitionat toate gaurile correct dupa ce, asa cum am explicat in primul post piulitele prinse in support au iesit la prima incercare de prindere. In poze apare doar piulita din dreapta spate. Aici cred ca e mai slab sistemul decat cel original dar cu putina atentie nu e problema majora.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine s-a decojit/crapat viniliniul care imbraca partea de sus a cotierei pe care o am si cum nici nu este foarte tapana(fiind un aftermarket pus de fostul proprietar insa prost fata ca cea prezentata aici neavand si partea metalica pentru prindere) cred ca voi apela si eu la cotiera pe care a prezentat-o bobcat.

Multumim pentru pareri si step by step instructions.

Editat de klaus

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • Conținut similar

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.