Sari la conținut

Postări Recomandate

Ma intereseaza sa achizitionez o o statie sau un walkie-talkie, dar nu ma pricep, motiv pentru care mi-am zis sa dezbatem putin tema aici, sunt sigur ca sunt multi utilizatori experimentati aici in acest domeniu :)

 

In primul rand ma consider de "moda veche", adica nu consider necesara montarea unei statii, intrucat daca circul regulamentar, mi se par inutil sau dau bani pe asa ceva. Sunt genul care porneste daca trebuie cu 30 minute mai repede si ma duc linistit, relaxat, asa nu am nevoie de statie.

 

Ceea ce am nevoie ar fi o statie, un walkie-talkie, pe care sa o folosesc in cazul drumurilor lungi, facute cu 2 masini. Pe mine m-ar interesa un (set) o pereche de walkie-talkie, care sa receptioneze si pe 22. Stiu, distanta de receptie trebuie sa fie foarte mica asa, sub 1 km poate, dar macar exista asa ceva !?

 

Mie imi trebuie pentru drumuri lungi, sa pot comunica cu celalalt sofer, la drumetii, la schi, etc, insa daca poate sa receptioneze si pe 22, ar fi ideal.

 

Un walkie-talkie mai bun, cam la ce distanta emite/receptioneaza ? Ce marca merita sa cumpar ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 46
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Deocamdată folosesc waze, e cât de cât ok pt informații despre trafic. Nu se compară cu timpii reali când vine vorba de cb, dar cel puțin deocamdată este suficient.   Sent from my SM-G900F using

Daca mai e de actualitate sa stii ca exista statii handheld (bine, transceiver e de fapt) care prind fara greturi banda CB precum si multe alte benzi, dar din pacate emit doar in 3 benzi si CB nu e un

Si pe mine ma intereseaza subiectul asta. Daca e sa plec cu masina in afara tarii, de obicei plecam impreuna cu alta masina. Un walkie talkie e mult mai ieftin decat costurile de roaming de a-l suna pe colegu din cealalta masina pt schimbul de informatii cand esti in alta tara.

Ce inseamna 22?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

22 este frecventa folosita de statiile CB folosite in trafic de marea majoritate a soferilor.

 

Walkie Taklie-urile sunt numite si statii PMR au un alt sistem de functionare fata de statiile CB. ele pot fi folosite doar intre ele si sunt mai mult comunicatii single point, folosesc gama de frecvente 410-430 MHz. Statiile de tip CB merg in banda de frecvente de 27MHz. Canalul 22 in CB corespunde frecventei de 27.225 MHz.

 

O alternativa sau compromis ar fi o statie CB alain 42/52.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact la asta ma gandeam si eu. Tutusi, daca imi iau un 42, o pot folosi in sensul ca pot emite si receptiona catre o un walkie-talkie normal ?

 

Din cate stiu, 52 este doar pentru masina, este mai mult o statie micuta, gen walkie-talkie. Deci 52 din cate stiu, nu se poate folosi de exemplu la drumetie, la schi, ci doar pe masina.

 

42-ul insa, poate comunica oare atat cu statiile CB, cat si cu walkie-talkie-urile ?!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

42 este statie CB portabila, cu ea poti comunica doar cu alte statii CB nu si cu statii PMR.

 

Problema este frecventa de emisie a statiilor:

PMR: 410-430 MHz

CB: 27Mhz

Editat de ToranagaSama
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Atunci sa inteleg si eu corect, indiferent de ce statie (CB) imi cumpar, sau indiferent de ce statie PMR imi cumpar, tot nu voi putea comunica CB - PMR, ci doar CB-CB sau PMR-PMR (walkie-talkie), corect ?

 

In acest caz, automat avantajul lui 42 nu-si mai are rostul, adica fiind un CB portabil, mai bine cumpar 52 care e la fel de portabil, dar mai ieftin, intrucat functioneaza doar de pe priza masinii. Degeaba are baterii, ca, daca nu o pot folosi ca si "walkie-talkie", nu am de ce sa o cumpar. Cred ca e util pentru motociclisti, atv-uri eventual.....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • 1. Lichid de frână incorect (uzat/neschimbat total/schimbat cu alt tip) 2. Aerisire insuficientă rulment hidraulic. 3. Pompă comandă ambreiaj uzată (e din plastic). 4. Rulment hidraulic defect  
    • Am mutat eu topicul! Durează mult sa cauți secțiunea potrivita!
    • Salut. Nu stiu daca ai postat in sectiunea potrivita si nici daca are sau nu legatura (daca totul s-a facut in mod conform, inclusiv purjarea circuitului) cu asta: https://forumduster.ro/topic/5855-ambreiaj-15dci-șuruburi-placa-de-presiune/ sau cu asta: https://forumduster.ro/topic/5881-rulment-de-presiune-15dci-sachs-3182-654-301-pentru-cutie-6-trepte/ dar faptul ca “…  nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. …” poate avea cateva cauze iar acestea trebuie vazute /verificate fizic pe masina. Totusi am urcat (sunt prea multe sa le atasez pe forum) cateva capturi, poate sunt de folos si altor colegi, pe: https://postimg.cc/gallery/wJf97bt
    • Salutări, Am o situație neplăcută cu ambreiajul Dusterului meu: 1.5 DCI, 4x4, ambreiaj schimbat în urma cu cam 20.000 km, nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. Pare ceva problemă pe rulment de presiune, placă, sau disc de ambreiaj care nu mai culisează ok pe caneluri (a fost gresat corespunzător, doar cu vaselina din kitul de ambreiaj). Cunoașteți vreo situație specifică Dusterelor? Nu as da cutia de viteze jos fără sa fiu sigur... Este destul de mult de muncă la Duster 4x4.   Mulțumesc anticipat!
    • Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus.  Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine.  Drumuri bune să aveți!  
×
×
  • Creează nouă...