Sari la conținut

Testeaza comportament / vibratii in conditii de demaraj puternic


Postări Recomandate

problema cu vibratiile care apar la pornirea, in forta, de pe loc a fost tratata,

in spiritul caracteristic, de cei de la show-ul tv. top gear, atunci când afirmau ca masinile porsche nu sunt asa de bune,

vibreaza volanul atunci cand demarezi in forta....

eu nu am condus nici un porsche, dar chiar daca a fost o gluma, din partea lor, in legatura cu vibratiile care apar la un demaraj in forta, cred ca aceste lucruri pot sa apara....

acum daca privim realist dusterul, aceasta masina este putin din toate; este si puțin sport, și puțin 4x4, și puțin românească,

dar adunate toate la un loc, cu minusurile și plusurile ei, pentru mine, rezultatul este pozitiv.....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 27
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

  • 1 month later...

Ei bine, ca sa revenim la subiectul acestui topic: Am deslusit intr-un oarecare procent problema!

Cei cu masini de serie dci 4x4 fara modificari (arcuri, chestii, trestii) puteti sa testati mult si bine ceea ce v-am rugat (chiar daca nu prea a sarit nimeni in directia aceasta). Nu veti regasi acest comportament la masinile voastre!

Eu personal mi-am reechipat masina cu arcurile originale. In aceste conditii, nu mai reusesc de absolut nici o culoare sa reproduc comportamentul de vibratii / trepidatii la demaraj!

 

Nu mai exista asa ceva. Pot sa plec eu brusc si cu 3000de ture de pe loc. Totul este perfect normal fara nici urma de trepidatii.

 

Asadar, acel comportament anormal, era dat de inaltarea masinii cu ~5cm din arcuri. Inaltare ce a afectat evident unghiul de lucru al planetarelor.

 

Cu toate ca asa sta treaba...., nu va pripiti sa trageti concluzii gresite. Ingineri mecanici mi-au spus ca desi asta este realitatea, ceva da cu virgula la sensul ca ei nu considera ca intradevar unghiul planetarelor este cauza:"chiar si cu acel unghi, comportamentul este inca neexplicat". Da este adevarat ca ridicarea cu ~5cm declanseaza acel comportament INSA cu siguranta nu sunt de vina planetarele si/sau unghiul acestora.

 

Daca intradevar planetarele erau de vina, pentru ca ar sta intr-o pozitie "fortata", atunci comportamentul ar fi trebuit sa se agraveze odata cu cresterea vitezei si ar fi trebuit sa se manifeste la fiecare treapta in parte ba chiar in treptele superioare sa fie mult mai grav. Ori acest lucru nu se intampla! (pentru ca problema aparea doar la demaraj punct! In rest totul era OK)

 

Acestea fiind spuse... sunt tare curios care este de fapt explicatia completa in acest caz. Din pacate cred ca va ramane un mister pentru mult timp de acum incolo sau poate chiar pentru totdeauna pentru ca inca nu am gasit pe nimeni profesionist in adevaratul sens al cuvantului care sa ma poata ajuta.

O speranta am chiar in mecanicii si inginerii de la uzina dacia. Insa ca sa ajung acolo si sa-i si fac sa vrea sa ma ajute.... trebuie sa aloc timp si finante serioase...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

De ceva vreme (nu pot preciza, nu am dat atentie) am constatat aparitia acestor vibratii la pornirea de pe loc, pornire mai sportiva ...

Spre deosebire de cele spuse in postul imediat anterior, eu am masina de serie, nu am modificat nimic, inca, si cu toate astea vibratiile se simt.

Nu am o explicatie, nu apar intotdeauna, dar cred ca este vorba de "jocul" acceleratie-ambreiaj. Avand doua masini, un C3 si Dusterul, trecerea de la una la alta este problematica pentru mine ... cu C3-ul plec de pe loc cu a-ntaia, cu Dusterul doar cu a doua, exceptie facand cazul cand am nevoie de demaraj.

Trecerea asta, de la Duster la C3 si invers, se lasa cu rateuri de alegere a vitezelor. In plus, cursa schimbatorului este foarte scurta la Duster comparativ cu C3. Pe vremea cand am avut Logan, trecerea era usoara.

In aceste conditii, cum ziceam mai sus, am constatat aparitia acestor vibratii pe care le-as pune in incapacitatea mea de a ma reseta de pe o masina pe alta. (Am condus benzinare vreme de 24 ani, Dusterul are aproape un an).

Pentru curiosi, nu fac "liniute" la semafor sau oriunde, cu nimeni, dar am plecat "tare" din pole position, la Universitate, de cateva ori, cand am intarziat la scarbici.

Ei bine, uneori au aparut vibratiile de mai sus.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Ei bine, ca sa revenim la subiectul acestui topic: Am deslusit intr-un oarecare procent problema!

Cei cu masini de serie dci 4x4 fara modificari (arcuri, chestii, trestii) puteti sa testati mult si bine ceea ce v-am rugat (chiar daca nu prea a sarit nimeni in directia aceasta). Nu veti regasi acest comportament la masinile voastre!

Eu personal mi-am reechipat masina cu arcurile originale. In aceste conditii, nu mai reusesc de absolut nici o culoare sa reproduc comportamentul de vibratii / trepidatii la demaraj!

 

Nu mai exista asa ceva. Pot sa plec eu brusc si cu 3000de ture de pe loc. Totul este perfect normal fara nici urma de trepidatii.

 

Asadar, acel comportament anormal, era dat de inaltarea masinii cu ~5cm din arcuri. Inaltare ce a afectat evident unghiul de lucru al planetarelor.

 

Cu toate ca asa sta treaba...., nu va pripiti sa trageti concluzii gresite. Ingineri mecanici mi-au spus ca desi asta este realitatea, ceva da cu virgula la sensul ca ei nu considera ca intradevar unghiul planetarelor este cauza:"chiar si cu acel unghi, comportamentul este inca neexplicat". Da este adevarat ca ridicarea cu ~5cm declanseaza acel comportament INSA cu siguranta nu sunt de vina planetarele si/sau unghiul acestora.

 

Daca intradevar planetarele erau de vina, pentru ca ar sta intr-o pozitie "fortata", atunci comportamentul ar fi trebuit sa se agraveze odata cu cresterea vitezei si ar fi trebuit sa se manifeste la fiecare treapta in parte ba chiar in treptele superioare sa fie mult mai grav. Ori acest lucru nu se intampla! (pentru ca problema aparea doar la demaraj punct! In rest totul era OK)

 

Acestea fiind spuse... sunt tare curios care este de fapt explicatia completa in acest caz. Din pacate cred ca va ramane un mister pentru mult timp de acum incolo sau poate chiar pentru totdeauna pentru ca inca nu am gasit pe nimeni profesionist in adevaratul sens al cuvantului care sa ma poata ajuta.

O speranta am chiar in mecanicii si inginerii de la uzina dacia. Insa ca sa ajung acolo si sa-i si fac sa vrea sa ma ajute.... trebuie sa aloc timp si finante serioase...

Exact asa face si la mine si tot din cauza schimbului de arcuri (inatarea cu cca 4-5cm). Problema vine de la faptul ca pt puntea fata nu exista reglaj la unghiul rotilor decat la convergenta, nu la caderea pe asfalt. Inaltandu-se masina, rotile ating asfaltul cu partea exterioara. Imagineaza-ti o masina care este ridicata pe un elevator, rotile au tendinta sa se incline sub masina, cand masina este pusa dinou pe sol, rotile se departeaza. Concluzie, acea trepidatie apare cand cuplu foarte puternic si din cauza faptului ca rotile au contact cu partea exterioara pierd usor aderenta, generand acele trepidatii. Daca pui inapoi arcurile de inaltare si incerci de 3-4 ori acele trepidatii o sa vezi urmele clare de frecare pe exteriorul rotilor din fata. In plus, aceste trepidatii le vei simti DOAR in 2WD sau AUTO. Daca fixezi comutatorul pe 4WDLOCK, nu mai trepideaza. Explicatia? cuplul nu mai este asa mare pe rotile din fata ca sa piarda aderenta deoarece este distribuit si pe puntea spate permanent. Daca motorul ar avea si mai mare putere, probabil ca ai simti si in 4WDLOCK acele trepidatii.

Daca aveai anvelope stock (alea all season cross contact), nu au aderenta stalucita pe nicio suprafata. Eu am rezolvat problema schimband anvelopele cu unele 215/70 (in loc de 215/65) si seturi separate vara/iarna. Acum trepidatiile sunt aproape insesizabile si asta doar pe carosabil cu mazga sauapa cu noroi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@ghostdog - Super multe multumiri pentru interventia ta!

Ceea ce spui, explicatia data, pare sa fie foarte aproape de adevar daca nu chiar adevarul gol golut.

Aveam o oarecare banuiala in directia pierderii aderentei care ar genera acele trepidatii. Dar nu reuseam sa-i dau o forma teoriei....

Ma gandeam chiar sa fac rost de o camera cu suporti din aceia speciali pentru montaj pe caroserie, ca sa filmez fenomenul ca sa-l inteleg/identific mai bine...

 

Da, am anvelopele standard; deci se confirma iar teoria ta.

 

Totusi, vreau sa te mai gandesti la un lucru:

- cand mi-au luat-o baietii din service la teste, au identificat ca acea trepidatie apare nu doar la plecarea de pe loc in forta asa cum le povestisem eu.

- m-au luat si pe mine si mi-au aratat: chiar daca plecai usor, la o anumita turatie intr-a II-a, se simteau acele trepidatii insa mult, mult, mult mai putin

- eu pana la acel moment nu sesizasem ca trepideaza chiar si fara sa pleci in forta

- asadar, la acel moment, inceputul meu de teorie cu pierderea aderentei.... s-a prabusit

 

PS. care este combinatia pe care ai mers tu pentru inaltare? (ce arcuri, ce amortizoare, flanse, distantiere ceva?)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...