Postări Recomandate

Salut,

 

Am observat de 2 zile ca atunci cand parchez cu spatele(lateral) in momentul cand fac prima manevra (mers cu spatele cu volanul la maxim stanga/dreapta depinde pe ce parte parchez) se aude un zgomot (ca de autobuz "oldschool" cand franeaza)

 

Ati mai intalnit asa ceva?

 

Mersi.

Editat de dust3radmin
Folositi va rog litera mare la inceput de propozitie / titlu. Multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se vorbeste ' in sat ' spun si eu mai departe, turatie mica si pompa servo de directie nu are presiune destula. Da-i un pic de turatie daca e OK inseamna ca asta a fost.

 

Alta caz interesant ( am patit-o eu ) aparatorul de aripa interior, s-a decuplat la un nit de fixare si la volan la maxim anvelopa freaca plasticul. Verifica manual cu volanul tras total ( si masina oprita :hyper: )

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si eu aud un zgomot ca un pocnet ca si cum ar veni de la etrieri, in special cand franez brusc si apoi dau cu spatele repede sa parchez, nu neaparat cu rotile bracate, dar banuiesc ca raman etrieri un pic blocati si de aici zgomotul respectiv...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca vine din spate si mai mult un scritiit scurt, este boala Logan. Trebuie pus un pic de vaselina undeva pe la tamburul de frina cu ocsazia schimbarii placutelor. Service-urile Dacia au primit instructiuni in acest sens...

Ne-am lovit de aceast zgomot la MCV-urile de la firma si raspunsul ne-a fost furnizat de Dacia Renault. De atunci le reamintim mecanicilor de fiecare data cind mesteresc pe la sistemul de frina.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e de la frana sau de la aripa. Este un zgomot pe care il aud, cred, toti benzinarii. Si daca esti atent vei observa acest zgomot nu numai la mersul cu spatele. La relanti daca misti usor volanul se aude acel zgomot care seamana cu niste vibratii ce vin din compartimentul motor. Cred ca toate benzinarele fac la fel (cel putin la mine e prezent inca de la inceput). Iar posesorii de diesel nu stiu de asa ceva deoarece, din cate stiu eu, sistemul de asistare al directiei este altul.

In concluzie pentru duster benzina zgomotul auzit se incadreaza ori in categoria asa fac toate ori in categoria asa trebuie sa faca toate.

IZSY poate ca are dreptate: "Se vorbeste ' in sat ' spun si eu mai departe, turatie mica si pompa servo de directie nu are presiune destula. Da-i un pic de turatie daca e OK inseamna ca asta a fost".

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacian are dreptate...

La diesel cu AC ,ca toata lumea are asa ceva acum, DA este actionata cu un GEP(grup electropompa) independent oarecum de turatia motorului. La benzinare aveti grija sa nu prajiti pompa DA cu turatie marita la capat de cursa volan...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • Conținut similar

    • De Cain
      Salut Dusteristi,
       
      Una din imbunatatirile care le aveam in plan era sa reduc zgomotul exterior in masina. Deasemenea ma interesa si o solutie simpla care sa nu implice demontari complexe.
       
      Intrebarea evidenta era - pe unde se aude ??? analizand pe unde a venit Dacia cu al doilea cheder si observand cum a intrat apa odata la spalatorie am dedus ca spatiile mari din usa inca permit zgomote sa caviteze si aerul sa faca presiune slabind ermetizarea. Deasemenea praful adunat pe pragurile din spate imi dadea de inteles ca aerul inca circula bine pintre cele 2 chedere Dacia. Asa ca am decis sa adaug al 3-lea.
       
      Am luat niste chedere negre de la tarabe cu adeziv (25 roni 4m dublii) si testat unde intra fara sa obtureze usile. Totul pare ok pe pozitiile respective.
       
      Cat despre reducerea sunetului, pot sa zic ca aud motorul mai bine acum si simt lipsa in urechi a zgomotelor de fond de strada. Overall o reducere de 40% a zgomotelor laterale de strada si spate. Inca nu am reusit sa o testez la viteza sau sa vad cum se comporta pe ploaie. Deasemenea nu stiu cat vor tine. Cert e ca daca instalati asa ceva, si le dezlipiti, daca ramane lipici sa il extrageti cu o bucatica de cheder cu adezivul pe el, altfel il intindeti cu carpe. Cateva tamponari usoare si se lipeste inapoi pe cheder. Deasemenea sa le dati si cu niste silicon lubrifiant (spray) cu o carpa dupa instalarie.
       
      Am mai detectat sunet ramas - venind de la roata din fata, ramane sa adaug cheder si pe totcul fata al usii si sa vad diferenta.
       
      Revin cu ultimele modificari si deasemena o sa detaliez probleme, se mai dezlipesc ele pe la colturi, dar nu e grav.
       
      Hope it helps,
      Cheers





    • De vally007
      Buna seara,
       
      Va supun atentiei o problema pentru care pana in momentul de fata nu am gasit rezolvare, oricat am incercat. Dar mai intai un scurt istoric al masinii:
       
      Masina este un Duster 4x2 din 2011 si am cumparat-o la putin peste 80.000 km, verificata in reteaua dacia, km reali, doar ce schimbase respectivul distributia. Primul schimb l-am facut la 95.000 si acum doua saptamani am facut alt schimb la 105.000. La ultimul schimb am trecut pe ulei Motul de care sunt foarte multumit. Vechiul proprietar avea barca cu peridoc, motiv pentru care masina era deja echipata cu cui pe spate si bara spate a primit cateva lovituri de la peridoc/barca.
       
      Acum vine partea cea mai importanta: la ultimul schimb am decis sa inlocuiesc si amortizoarele stock cu unele Bilstein B4 fata + spate si verificarea franelor spate. La franare se auzea un huruit serios pe spate si am presupus ca trebuie schimbate franele. Toate aceste operatiuni s-au efectuat in service autorizat dacia de la noi din oras. Franele spate DOAR au fost curatate, nici vorba sa fie nevoie de inlocuire. Curatarea s-a efectuat prin indepartarea "oalei" de la rotile spate dreapta (scuzati termenii atehnici) si pulverizarea unui spray de curat franele pe sistemul de franare ramas. In oale nu s-a intervenit cu nimic ca sa "nu fie afectat rulmentul", dupa spusele celor din service, adica le-au pus inapoi pline de praful acela negru si bineinteles ca dupa o saptamana franele fac la fel.
      Amortizoarele spate au fost inlocuite prin desfacerea surubului cu care erau prinse in puntea spate si apoi a celui de deasupra din habitaclu. Remontarea celor noi s-a facut in ordinea inversa.
       
      Toate bune si frumoase pana acum, numai ca dupa aceste operatiuni, in partea din spate dreapta a masinii, au aparut zgomote ciudate, mai exact: DOAR cand trec peste denivelari usoare cu partea dreapta a masinii, care induc vibratii, se aude o bataie ca lovitura intr-o sticla goala de plastic. Aceste zgomote nu se repeta la intervale foate mici de timp, adica nu se aud ca o vibratie, este o singura lovitura. Spre exemplu: la trecerea peste o gura de canal, se aude o data sau de doua ori aceasta bataie.
       
      Ce am facut pentru depistarea problemei:
       
      I. Mers in service si cerut insistent schimbarea amortizorului in garantie, crezand ca acesta este problema.
      II. Tot in service am fost la departamentul echipare/dezechipare si am desfacut toata partea dreapta spate a masinii pentru eliminarea suspiciunilor ca ar fi ceva din interiorul masinii. Am facut test cu masina dezechipata si zgomotul este acelasi, nicio modificare.
      III. Urcat mecanicul "calare" pe amortizorul din dreapta in mers si in momentul in care se auzea zgomotul se simtea si o vibratie in amortizor. Am trecut si eu pe locul cu pricina si la fel mi s-a parut si mie.
      IV. schimbat bucsa aceea din partea de sus a amortizorului cu un mai scurta cu 2-3 mm, crezand ca nu strange suficient aceasta originala, dar tot degeaba. Prin urmare mi-au facut comanda de alt amortizor pana se rezolva cu acesta in garantie. L-am schimbat vineri crezand cu tarie ca am eliminat problema. SURPRIZA insa, problema persista, zgomotul este acelasi.
       
      Drept urmare, cred ca se poate elimina fara probleme vina amortizorului, asa ca am un amortizor nou de spate Bilstein B4 de vanzare deoarece nu se mai pune problema inlocuirii lui in garantie.
       
      Se pot elimina fara probleme si alte suspiciuni referitoare la bara spate sau elemente slab prinse in zona cu probleme, zona banchetei spate si usa dreapta spate(am mers si cu usa deschisa, zgomotul este acelasi) deoarece au inspectat-o 2 mecanici, mi-am aruncat si eu privirea cu atentie pe acolo si un alt prieten care se mai pricepe cat de cat...
       
      Dati-mi va rog o parere / explicatie de la ce ar putea fi acest zgomot care ma scoate din minti. Urmeaza sa ma duc in "teste" cu un prieten care este si pilot de raliu si cunoaste masinile foarte bine sa isi dea si el cu parerea. Cei de la service sunt in pana de idei, iar eu nu sunt nici pe departe specialist sa le sugerez ceva. Astfel ca orice idee / sugestie este binevenita.
       
      P.S. va rog sa tineti cont ca masina este 4x2 si suspensia spate este mai simpla decat la 4x4, dupa parerea mea de amator!!!
       
      Multumesc anticipat!
    • De rhadoo82r
      Salut!
       
      Primul meu topic/post .
       
      Detin un Duster 1.6 16v 4x2(benzina) - 3000km. Intrebarea mea:
       
      Dupa oprire, se aude un zgomot scurt(dar se repeta cam la cateva secunde) ca o picatura/ releu (nu stiu cum sa explic mai bine - ca un tic).
       
      Imi puteti spune daca e ok sau vreo problema?
       
      Mersi.
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.