Sari la conținut

Postări Recomandate

Azi am reusit sa-mi incing masina la soare, au fost peste 30 de grade. Am pornit, manevre de intoarcere, mers incet. Am ajuns in fata casei cind am coborit din Duster, am sesizat ca ventilatorul sistemului de racire era cuplata si functiona. Am sesizat acest lucru in special de la zgomotul ( constant ) produs. Zgomotul mi s-a parut usor ridicat, ma intreb ceilalti Dusteristi cum au sesizat acest lucru? E normal? Dupa ce am intrat in garaj si am oprit motorul in citeva secunde s-a oprit si ventilatorul. Sistemul functioneaza OK. In sa zgomotul...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ceea ce am constatat eu sunt urmatoarele aspecte:

- sistemul de racire este gandit si calculat bine pentru vara, pentru calduri mari - nu ai probleme cu racirea;

dar,

- nu prea este calculat bine pentru iarna, pentru temperaturi negative - motorul se incalzeste foarte greu; am fost nevoit sa pun cartoane in fata; a crescut consumul la ~ 9% (in timp ce vara, masina full si carutul copilului sus pe portbagaj, 180 km/h - autostrada Istanbul - max. 8.7%)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc. Voi incerca sa convetuiesc cu zgomotul ventilatorului.

 

Referitor diferentei de consum diesel iarna/vara asa este si la alte modele. Am 475.000 km cu Fiat Ducato diferente de 1 - 2,5 l la 100 de km iarna / vara.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

treaba cu ventilatorul care inca functioneaza si dupa oprirea motoruli este pentru benzinare. este normal este un ventilator care inca functioneaza - si e normal sa face ceva zgomot si sa se auda in momentukl in care motorul nu mai functioneaza. in mod nomral acest zgomot este acoperit de zgomotul motorului. nu te speria manevrele la viteza mica fac ca motorul sa ajunga la temeperatura mare ( de altfel normala) destul de repede - datorita turatiilor mici, si a vitezei mici - apa din motor si aerul din exterior nu curcula foarte mult si de aici acest fenomen.

Nu trebuei sa iti faci probleme si ai grija mai ales vara sau dupa ce ai mers cu masina - cand deschizi capota motorului- sa ai grija ca este posibil ca ventilatorul sa proneasca - de aceea cand lucrezi ma masina sa nu ai chestii agatate de gat gen flure, cravata, etc -care pt fi prinse de ventilator- cunosc cazur de accidentari ( nu neaparat la Dacia) - chiar pentru lucrari gen revizii, schimat diverse fiptre etc se recomanda deconectarea bateriei de la masina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...