Sari la conținut

Un nou membru cu Duster Avantaj


Postări Recomandate

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 184
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 (4x2) după 5000 km (2 luni si 10 zile de la achiziție) Într-o postare anterioară spuneam că voi pleca în vacanță și voi reveni cu detalii despre cum se comportă ac

Salutare  Cum se prezintă Duster TCE ECO-G 100  după un an si jumatate de la achizitie si 28000 km ? Garantii:  - înlocuit senzorul buclucaș (GPL) cu care multi din posesorii aceleiași

DE CE AM LUAT DUSTER ? Cel puțin în teorie, orice mașină nouă creează puține probleme spre deloc în primii 4-5 ani, bineînțeles, în funcție și de stilul de condus, calitatea drumurilor și nr. de

Posted Images

Salutare

La 10000 km au aparut și primele probleme legate de functionarea motorului (atat pe benzina cat si pe GPL). 

In primul rand, de aproximativ 2 saptamani, dimineata la plecare (motorul funcționand, înca, pe benzina datorita temperaturii scăzute) pret de 2-3 minute se simte o lipsă serioasă de putere in sarcină. După ce se incalzeste motorul, problema dispare. Momentan, pun asta pe seama temperaturii scazute, dar nu cred ca este normal sa se intample așa.

A doua problema este că, în sarcină, atunci cand accelerez (nu neaparat brusc) mașina ”sare”/trece, mai mereu, automat pe benzina, apoi revine pe GPL, iar la urmatoarea accelerare mă astept sa se reia/sau nu ”saltul” GPL/benzină. Poate ca as fi observat mai greu că masina face aceat ”salt”, daca trecerea GPL/benzina s-ar fi facut lin, așa cum se întâmpla până acum, insa, aceste treceri provoacă o scurta smucitură pe care nu ai cum sa nu o iei in seama.

Această a doua problemă o leg, momentan, de ultima alimentare făcută (stație TSV), pentru că de atunci am observat schimbarea în comportamentul masinii. Astept să golesc complet rezervorul GPL, să vad ce se intampla după realimentare (cu sigurantă, la alta statie GPL). Nu cred ca sunt filtrele GPL după doar 10000 km (sau cel putin nu ar trebui să fie), desi, cam in zona asta mă indreaptă aceste indicii. Despre senzorul de presiune, de la rampa GPL ... cred că lucreaza, atata vreme cat comuta GPL/benzina, stiu ca au fost unele probleme, din fabrică, cu acestea. 

Am cautat pe internet despre probleme asemanatoare la acest tip de motor (Logan, Sandero, Captur, Clio) insă, am gasit referiri doar la generatiile anterioare de motorizari bifuel.

Daca a intalnit cineva o probleme asemanatoare, aș fi interesat să aflu detalii si multumesc anticipat.  

Oricum, despre aceaste probleme, inclusiv despre rezolvarea lor, voi posta și eu ulterior.

Cele bune tuturor :) 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Update la postarea din 09.12.2021. 

Azi, pe acelasi traseu zilnic (2 ore în infernul traficului din București) mașina, a mai facut o singura data saltul automat din  GPL pe benzina, deci mult mai bine decat zilele trecute.

După ce am vazut pe acest site, postarea unui alt proprietar de Duster TCe 100 GPL, cât de murdar era filtrul (GPL) pe faza gazoasa la 15000 de km, cred ca si în cazul meu, la 10000 nu poate fi mult diferita situatia. Probabil un dop de zgură. din acel filtru pe fază lichidă, bloca traseul GPL-ului iar cănd acceleram, senzorul de presiune ”vedea” că nu am suficientă presiune la gaz, și in această situație, mașina trecea automat pe benzină la accelerări. Pentru mine e clar că filtrul pe fază lichidă trebuie schimbat undeva la maxim 15000 sau anual. Cel pe faza gazoasă, cred ca face față mai bine, macar 2 ani (30000 km) - spun asta avand experienta a mai multor ani de condus masină alimentată și cu GPL (tot Dacia si tot cu instalatie Landi Renzo). 

Presupun ca intre timp dopul de zgura s-a mai ”spart” și gazul si-a creeat o cale care permite alimentarea mult mai corecta a motorului.

Referitor la cealalta problema si anume lipsa de putere dimineata pe benzina, banuiesc ca are legatura tot cu lipsa presiunii GPL-ului. Fiind frig in aceasta perioada, inaine de a pleca la drum, las masina 2-4 minute sa mearga la ralanti pana imi fac de lucru in jurul ei sa ajut la  dezghețarea geamurilor. Cand plec, probabil ca motorul este destul de cald, iar masina caută să treaca de pe benzina pe gaz .(doar pe benzina porneste la ”prina cheie” dimineața) Filtrul pe faza lichidă fiind, probabil, îmbâcsit cu zgură se intămplă ca masina să incearce  să treaca de pe benzina pe gaz, dar senzorul de presiune ”vede” lipsa acesteia si ”sare” inapoi pe benzina in mod repetat (!), pânâ la momentul când masina se ”dezmorteste” complet dupa frigul din timpul noptii. Aceste incercari repetate și nereușite, la intervale scurte de timp, de a trece la alimentarea de pe gaz pe benzina, cred ca provoaca lipsa de putere in primele 2-3 minute de rulare in sarcina. 

Urmează să monitorizez situația, dar sunt aproape sigur că aici este ”buba” - nu scot din calcul nici functionarea incorecta a senzorului de presiune. 

Revin cu alte detalii. 

Cele bune

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Am gasit ”vinovatul” pentru problemele mai sus mentionate GPL de slabă calitate.

Dupa golirea buteliei de gaz si reumplere, masina si-a revenit. Nu mai trece automat pe benzina la accelerări și a dispărut bâlbâiala de putere dimineața. 

Concluzia: gpl de slabă calitate + temperaturi exterioare scăzute = probleme pt. motorizarea 1,0 ECO - G. 

Cele bune tuturor

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@foxbat

Eu alimentez, aproape totdeauna, când se golește complet rezervorul de gaz. După ce se golește, mai merg câțiva kilometri pe benzină (între 30 și 50 km în funcție de situație) pentru că știu din trecuta experiență cu mașină pe GPL, că este indicat să rulezi din când în când și pe benzină. După acest rulaj pe benzină, opresc la prima stație GPL pe care o întâlnesc pe traseu - însă de cele mai multe ori am alimentat de la o stație TSV care îmi este cel mai la îndemână. Până acum nu am avut probleme cu gazul de la această firmă și nu pot spune că, sigur de la gazul lor a fost problema. Acum, când a dispărut problema, am alimentat tot de la TSV, dar de la altă stație. Este posibil să aibă legătura cu o alimentare anterioară pe care am făcut-o la o stație ”no name”, deși bănuiala mea (dacă ar fi să spun în procente aș spune peste 90% sigur) este că, gazul prost l-am ”băgat” de la TSV. 

Stațiile TSV au gazul ceva mai ieftin - probabil că principiul ”ieftin și prost” se aplică și în această situație. Din experiența mea (15 ani de mers cu GPL - nu sunt taximetrist :)) gaz ceva mai bun ar fi la Rompetrol si la Mol. Dar vă spun cu sinceritate că, am alimentat în marea majoritate a cazurilor, de acolo unde era mai ieftin. Nu recomand acest lucru pentru că apar probleme mai ales în ce privește partea de filtre și vaporizator (depuneri de zgură) - asta înseamnă vizite dese la service GPL, pierdut bani/timp. Vechile motorizări 1,4 și 1,6 mpi de la Dacia-Renault, duceau mai bine povara gazului prost (cilindree mai mare, aspirație naturală etc) comparativ cu  1.0 TCE. Chiar dacă produce mai multă putere este un motor ceva mai sensibil, cel puțin în privința calității combustibilului (vorbind strict de partea de funcționare cu GPL). 

Am citit despre situații în care posesorii de mașini cu GPL au avut probleme și cu gaz de la Rompetrol sau Mol însă mult mai puțin, comparativ cu cei care se văitau de gazul de la stații Lukoil, dar cel mai des se vorbește de gaz prost de la stații ”no name”. Despre TSV am căutat pe net, dar nu am găsit referințe ... nici bune, nici rele. 

Cam asta pot spune :) 

Cele bune tuturor 

 

 

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...