Sari la conținut

Nic

Sfaturi Duster cu arcuri H&R

Postări Recomandate

Bine v-am gasit!

Nic este numele meu si sunt din Bucuresti.

 

Sunt tentat de achizitia unui Duster 1.6 4x4. Tot citesc despre SL-ul cu arcuri H&R cu  amortizoare stock. As folosi anvelope 215/70/R16 Cooper Discoverer AT3, cu SL-ul mentionat.

 Am urmatoarele intrebari, rogu-va:

- Am citit ca arcurile s-ar lasa in scurt timp., iar pe spate raman un pic mai jos. Se pot folosi flanse de duraluminiu, pentru a tine spatele masinii mai sus decat fata, cand e masina fara incarcatura sau afecteaza stabilitatea masinii?

- Nu am inteles clar urmatorul aspect: La capat de cursa arcurile 'bat' sau nu?

- Jante tabla sunt numai 6,5J cu ET+50? Exista si 6J cu ET pozitiv mai redus( otel)? Sau compatibilitate de la alte auto, cu J-ul mai mic( otel)?

- Cu roata mai in exterior, fata de stock, se pot folosi lanturi? In caz afirmativ, unde ar fi limita scoateri rotii?

- La iesirile in teren planetarele pot invarti lejer si 225/75/R16 MT?

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am eu arcurile de aproape 2 ani și pot afirma următoarele:

1) arcurile se lasă cam 0,5-1 cm (toate), dar cele spate, daca cari frecvent greutăți mai mari in portbagaj (gen 100kg), se pot lăsa mai repede.

2) cu amortizoarele stock sau cu bilstein b4, la capăt de cursa, se aude o bătaie, in schimb cu amortizoarele de la mudster (cele galbene care se bazează pe bilstein B6 dar cu talerul mai sus) nu există problema asta

3) in treptele mai mici, la accelerări mai puternice, o sa ai o dezbatere mai accentuată a planetarelor (parca mașina țopăie), dar poți compensa cu un kit de coborâre motor (cu 1,2-1,5 cm). Daca folosești și amortizoarele de la mudster trebuie să îți confecționezi distanțiere mai mari. Deasemenea, in timp, o data cu lăsarea arcurilor și a bucșelor de cauciuc dintre talerul superior al amortizoarelor și caroserie, bătaia asta a planetarelor se va reduce.

Despre jante:

1) singurele jante 6j (mai cresc foarte puțin garda la sol) compatibile sunt cele de Suzuki SX4. Eu am căutat ceva cu un et mai mic, dar nu găsit decât pe 7, 7,5 sau 8j lățime.

Despre folosirea lanțurilor și a distanțierelor de roata nu am experimentat.

Sunt destui care au folosit și dimensiunea 225/75 R16 (MT sau AT) și nu s-au plâns de nimic. 

Eu as folosi mai degrabă 215/70 r16, astfel as păstra un raport scurt in treapta 1, fata de 225/75 R16 (diferența pe raza de aproape 2 cm intre cele 2 dimensiuni).

Sper că ți-am răspuns la întrebări.

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. E posibil sa fie butelie GPl si diverse, in portbagaj. Asa ca ar merge, poate, si flanse.

2. Bilsten B6 au un cost considerabil, astfel ca daca e doar zgomotul dat de bataie, fara deteriori ale amortizoarelor, ar fi ok amortizoarele stock, ma gandesc.

3. Afecteaza planetarele acea dezbatere?

Jante:

1. Jantele mai inguste ajuta si la coborarea presiunii in teren. Acest motiv, plus cel etalat de tine, ma determina sa caut jante mai injuste. Am vazut, in poze, pe Duster, jante cu Et+40.. Banuiesc ca sunt 'intoarse'.

2. 215/70/R16 Cooper Discoverer AT3 sunt anvelopele pentru care as opta. Am pus intrebarea despre 225/75/R16 MT, citind ca sunt uzitate.

 

Multumesc @ cristic1982.

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1) când vorbești de flanșe, vorbești de cele folosite pentru distantierea arcului de talerul amortizorului? Din ce vrei sa le realizezi?

2) B6 sunt net mai bune decât amortizoarele serie sau fata de b4. In plus poți lua doar amortizoarele galbene de la mudster și astfel ai o înălțare de 2cm cu arcurile stock, sau poți folosi flanșe de înălțare.

3) posibil sa afecteze articulația superioară (CV joint in engleză), dar eu am rulat cam 30k km până acum și nu am avut probleme. Dar recomand coborârea motorului. Eu vreau să îmi construiesc distanțiere mai mari (2,5cm) pentru coborârea motorului, dar trebuie sa cobor puțin și cadrul (aprox. 0,5-1cm), pentru că altfel lovește flansa de prindere a cadranului in cadru.

Jantele cu ET 40 nu sunt întoarse. Ca sa scoți roata in afara fata de fuzeta, trebuie un ET mai spre 0 sau chiar negativ. Janta serie are ET40 sau 50, dar lățimea de 6,5.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Nu sunt cunoscator in amanunt al suspensiei Duster. Am experienta cu Suzuki, unde se pot folosite flanse pe arcuri. Dupa cum arata arcul spate Duster, banuiesc ca se pot aseza flanse deasupra. In caz contrar, dedesubt.  Ca si material sunt adeptul duraluminiului. Daca nu exista de achizitionat, cu cote se pot realiza. 

2. Set 4 amortizoare Bilstein by Mudster- 2.380,98 lei cu TVA. E o suma! 

     Flanse de inaltare la amortizoare? De unde?

 

Stiu ca ar trebui offsetul cat mai spre 0. Insa conteaza si cat permite aripa, carenajul( dupa schimbarea formei la cald) si lanturile.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Astept pareri, domnilor, va rog. Ce am scris ca as face este pentru a ma consulta cu voi. 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si sfaturi. 

Editat de Nic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am găsit flanșe de înălțare până acum sa cumpăr. M-am gândit să le fac din poliamidă, dar mă ducea destul de mult materialul (aprox 400 lei când m-am documentat).

Că poziționare eu as opta pt flanșe sub arc. 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×