Sari la conținut

Achizitie Duster nou - GPL vs Diesel


Postări Recomandate

Uite fix aici vroiam sa ajung. Ca nu prima data cand o aud ,da nu prea m-o lamurit nimeni.

In ce context ajungi sa ai nevoie de aceste "urcari mai pronuntate"?

Tinand cont ca si eu sunt tragator de rulota... Mai pe scurt... Daca vrei sa mergi cu ea la munte, cu o rulota in spate, s-ar putea sa intampini greutati... mai ales actunci cand iti pierzi elanul/serlentine... etc.

In urcari (dar e valabil si la drum drept), din lipsa de cuplu, cu o rulota dupa tine, suprasoliciti mult ambreiajul

 

sa nu se-ajunga la...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Adica sa pot sa imi satisfac curiozitati la modul "oare unde o duce drumeagu ala" fara sa ma scarpin 5 minute in cap.

 

Motive pentru scarpinat pot aparea si DUPA ce ai abordat un asemenea drumeag ... :) Nu toate situatiile extreme sunt previzibile. Un drumeag inofesiv se poate transforma intr-o pista de trial extrem daca te prinde ploaia si sa-ti dea motive de scarpinat de nu te vezi. Nu stiu ce poate un benzinar in asemenea situatii dar stiu sigur ca dieselul poate ajunge aproape de limitele sale.

 

1. Pentru km multi pe asfalt iti iei diesel 4x2 sau benzinar 4x2 cu sau fara gpl. Si asa vei fi mai tare decat cu un Logan (care la randul lui sta peste multe alte berline si compacte din acest punct de vedere), vei putea aborda borduri mai inalte si vei putea iesi mai usor din parcarile inzapezite. Dar cam atat in materie de "off-road".

 

2. Daca esti sigur ca vei vrea sa explorezi drumeaguri atunci iti iei 4x4 diesel ca sa nu te apuce frustrarile cand ti-e lumea mai draga. Daca o sa ajungi pe bune sa explorezi drumeaguri, o sa-ti dai seama si singur ce upgrade-uri, modificari si dotari in plus sunt necesare.

 

3. Pentru mine benzinarul 4x4 este o enigma, nu stiu ce argumente se pot aduce pentru achizitia unui suv benzinar cu cuplu mic dar cu 4x4 (nepermanent)... Cu siguranta se incadreaza intre cele doua categorii de mai sus, atat la pret cat si la capabilitati, incercand sa fie un pic din ambele ... Dar am mai spus, eu nu sunt adeptul solutiilor combo, deci nu pot fi obiectiv in aceasta privinta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca masina va circula preponderent prin oras mi se pare mai potrivit benzinarul. Pleaca mai voios de pe loc, cu diesel, daca mergi in coloana si observi un loc pe cealalta banda si vrei sa te bagi repede...cam intarzie. Benzinarul nu are filtru de particule deci inca un plus pentru mers mult in oras. Daca nu iti iei 4X4 s-ar putea sa iti para rau dupa ( cu 4X4 iarna nu mai dai la lopata :); cu 4X4 iti vine chef de joaca; cand pleci tare de pe loc cu 4X4 pleaca mai repede, nu mai scartaie fata asa mult ca intra spatele, mai ales cand e ud pe jos.

 

Daca masina va face si mult exterior pe drumuri nationale, judetene, etc as zice obliatoriu diesel pentru ca depasirile vor fi mult mai relaxante iar consumul mai mic.

 

Din punct de vedere financiar nu este nici o diferenta majora PENTRU MINE! Am avut si diesel si benzinare. Nici una nu a consumat mai putin de 10 l/100 km pe oras ( sunt mai grabit :) ). Diferenta o face drumul in afara orasului unde diesel iese castigator.

 

Asta este o concluzie personala ( personalizata stilului meu de viata).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns de am facut si test-drive cu dusteru inchiriat.

 

Atelaj = benzinar 4x4, Ambiance + AC. 2012, vre-o 21.000km la bord.

Dat fiind faptul ca Ambiance nu are afisaj computer de bord calumea, am avut dupa mine un ELM327 + Torque Pro. Suplineste bine computerul de bord, ba chiar iti mai da cate unele in plus (ex: "Engine Load").

 

Conditii test = ~500km, din care:

- 60km Bucuresti, 2 oameni, trafic mediu (weekend + ploaie)

- restu inafara orasului, 5 oameni, portbagaj plin, dupa cum urmeaza:

- 250km (A1 dus-intors) cu viteze intre 110 si 150

- 60km forestier mediu, drum cu piatra in el, baltoace, santuri, vaduri de 20cm, ceva rampe de 25 grade

- restu judetene (Dealu Negru la dus, varianta pe Curtea de Arges la intors)

 

Consum mediu = 9,5:

- in Bucuresti consum ~12 (aer conditionat non stop). Cred ca ar ajunge la un maxim de 14 iarna cu talpa grea.

- forestier... greu de zis, la urcat 15-20, la coborat... frana de motor.

- judetene, viteza legala +10-15, undeva la 7

- A1... mare surpriza mare. Poate si datorita zonei de cuplu / putere maxima, nu am observat diferente notabile intre 110 kmh si 150kmh. In ambele cazuri am avut consum de ~10,5. De asemeni, nu am observat diferenta de consum intre mers cu 2WD vs Auto.

 

 

Consumul a fost calculat asa:

- Mediu = plin-plin + Torque Pro... au concis la milimetru

- Instant = Torque Pro

 

Pareri generale Duster:

- Suspensii = mult peste ce ma asteptam. S-au achitat cu brio de toate cele: gropi in Bucuresti, colti de stanca pe forestier, viraje stranse pe judetene luate cu peste 70.

- Garda de sol = un pic dezamagit, am reusit sa ating putin cand m-am infipt mi entuziast in vre-un sant... cre ca niste arcuri H&R sunt utile

- Directie / Volan = OK, cu un mare minus pentru pozitionarea spitelor volanului. La 150kmh pe autostrada numa nu imi gaseam o pozitie calumea sa tin bine de covrig.

- Spatiu interior = suficient, si la pasageri, si la bagaje. Cine are nevoie de mai mult spatiu de bagaje, nu prea a mers pe munte cu rucsacu sau la drum lung cu mobra. Chiar nu trebuie sa jumate de casa dupa tine la orice iesire.

- Ergonomie interioara = zici ca s-au chinuit in unele locuri sa nu le iasa bine.

 

Pareri motor 1.6 16V:

- DECENT

- sub 2.500RPM e bleg rau

- de pe la 3.500RPM in sus simti ca bagi picioru in acceleratie

- depasiri = tre sa pleci de la peste 3.000RPM si se descurca bine. Am depasit in urcare pe Dealu Negru fara prea mari greturi.

- off-road = poate, trebuie doar sa fii atent unde il tii. Mai tot forestierul a fost facut intr-a 2-a, uneori chiar sub 2.000RPM in urcare. O singura data l-am inecat la iesire abrupta din rau. Bagat a 1-a (superba viteza asta f scurta) si plecat de pe loc din rampa de ~30 grade cu pietre de rau fara nici o problema.

 

Cred ca per ansamblu Benzinarul iese mai OK asfalt preponderent, iar Diesel pentru o utilizare mai hard-core.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bonus la testul de mai sus:

Pe forestierul in drum spre canbana, ne trezim cu un mare excavator si niste munti de pietris acolo unde ar fi trebuit sa fie drumul. Il luase apa in noaptea dinainte. In nici jumate de ora nea cu excavatorul ne-a facut loc sa ne miscam artistic.

 

Ocazie cu care vreau sa mai laud un produs romanesc: Logan MCV, model nou. S-a tinut dupa Dusterica cu mare talent, avand putine locuri in care a sughitat cu adevarat (noroaie pana la jumatea rotii, urcari pe pietris dizlocat). Mai conta si faptu ca era masina de firma ;)

 

post-2806-0-36857400-1401693136_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...