Sari la conținut

Achizitie Duster nou - GPL vs Diesel


Postări Recomandate

Ca sa nu se intample poluari pe topicurile dedicate (vezi GPL pe Duster 1.6 16V), deschid un topic aparte.

 

Cam in 2 saptamani dau avansu la un prafos nou si is cu multe intrebari in freza. Principala ar fi motorizarea: Diesel vs Benzina + GPL

 

Vom lua ca punct de referinta cele 2 mari aspecte care difera:

1. Cost (achizitie + exploatare)

2. Placere (exploatare)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Cost (achizitie + exploatare)

 

Pornim de la premiza ca GPL se pune pe masina din ratiuni financiare. Instantaneu vine comparatia cu Diesel. Si aici o sa spun ca toata lumea uita un element important ca si comparatia preturilor de acizitie = taxa de mediu. Luam ca punct de reper un Laureate 4x4:

- 1.5 dCi = 17.100EUR (achizitie) + 151EUR (taxa de mediu) = 17.251EUR

- 1.6 16v = 15.100EUR (achizitie) + 453EUR (taxa de mediu) = 15.553EUR

- 1.6 16v + GPL = 15.553EUR (achizitie + taxa) + 600EUR (GPL aproximativ) = 16.153EUR

 

Asa ca mie imi da o diferenta intre Diesel si GPL de ~1.100EUR. Daca mai pun si RAR + plimbare pan la Vernesti (de ex) diferenta ramane de (tanda pe manda) 1.000 EUR.

Acuma, daca faci achizitia prin credit (cazul meu), diferenta se duce in 1.200 - 1.300EUR, ca tre sa haleasca si banca.

 

In ceea ce priveste costurile de exploatare (medie per 100km), voi lua ca punct de referinta:

- Diesel = sprintmonitor.de zice cam 6.52 ... uitamdu-ma pe topicul dedicat de aici cam 7.5 ... la un pret mediu de 6.2 RON / litru avem undeva la 40 - 47 RON / 100km

- GPL = voi lua de bune spusele lui costelandrei20 = 40 - 41 RON / 100 km

Facand o medie mere cu pere, la vre-o 15.000km pe an, GPL-ul iese iese o economie de undeva pe 150 EUR pe an fata de diesel. Sincer, parca ma asteptam la mai mare diferenta.

Ca sa aduc la un numitor comun cu creditul la banca, voi zice ca in 5 ani de exploatare cu un preconizat 15.000km pe an, as (re)aduce diferenta Diesel vs GPL la peste 2.000 EUR.

 

Am mai avea revizii / pret Casco, da astea is greu de estimat... sa zicem undeva din burta ca am ajunge la 2.500-3.000EUR pana termin de platit atelajul (5 ani).

Uitandu-ma in crucis pe site-urile de vanzari auto, diferentele intre un benzinar si un diesel SH cu aceleasi caracteristici (dotari, an, km) sunt undeva la 2.000-2.500EUR (diesel mai scump, sa fie clar), deci poate GPL ar iesi in castig si aici (2.500-3.000 economisiti vs 2.000-2.500 revanzare)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pune in calculul tau si un subiect destul de important...

Ce vrei sa faci cu el? Daca ai sau nu tendinte/dorinte de plimbari in afara asfaltului...

Uitandu-ma in crucis pe site-urile de vanzari auto, diferentele intre un benzinar si un diesel SH cu aceleasi caracteristici (dotari, an, km) sun undeva la 2.000-2.500EUR (diesel mai scump, sa fie calr), deci poate GPL ar iesi in castig si aici.

Deci... cum sa iasa in castig GPL-ul daca la revanzare Diseselul este mai scump? Ce-i mai avantajos sa vinzi peste 5 ani?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

2. Placere (exploatare)

 

In acest moment am facut un test drive doar cu 1.5 dCi... o aberatie de test, juma de ora pe A1.

Cam dezamagit.

Nu zic, se simte cuplu fain intre 2.000-3.500 RPM, da parca prea se blegeste dupa. Bine, nici cutia nu ajuta. Ca sa va lamuresc, pana la 4 roti m-am dat ceva vreme pe 2 roti si stiu ce inseamna cuplu mare pe plaja mica (monocilindru). Poate m-a debusolat si minunatul turbo-lag, da nu ma simteam eu stapan pe masina, ci invers. Pentru operatiuni gen "hai sa aram noroiu" mi se pare super motorizarea, da cre ca in Bucuresti m-ar cam apuca spuma sa mestec atat in cutie.

 

In weekend o sa bag un test-drive mai serios cu 1.6 16v, la modu inchiriat si bagat un Buila. O sa pupe si autostrada, si judetene si un forestier mediu. Dat fiind ca forestieru va fi facut (la dus) noaptea, sper sa ma lamuresc cat de ok se pot doza turele mari de benzinar in conditii de manevre mai delicate.

 

Nu ma intereseaza masina sa ma urc in copac cu ea (2 roti, 300cc, 2 timpi e pentru asta), asa ca sunt sincer curios unde ati avut nevoie de cuplul considerabil mai mare de la Diesel. Nota benne, fara sa o cautati cu lumanarea, ca asa reusesti sa incui si un GHE-O daca te chinuie talentu.

dusty2010 zicea ca el trage rulota de 1,5tone cu GPL-u, deci intrebarea e unde anume sughit cei ~150Nm de benzinar.

 

 

Stau si ma mai gandesc la incalzirea in habitaclu iarna... cat de repejor baga Dieselu. Nu de alta, da pe la 7 dimineata e cam racorica si anii de mers pe mobra incep sa isi spuna cuvantu la ciolane.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pune in calculul tau si un subiect destul de important...

Ce vrei sa faci cu el? Daca ai sau nu tendinte/dorinte de plimbari in afara asfaltului...

 

Cred ca cel mai bine as descrie dolantele mele ca ... adventure touring.

Adica sa pot sa imi satisfac curiozitati la modul "oare unde o duce drumeagu ala" fara sa ma scarpin 5 minute in cap. Repet, NU vreau noroiala extrema. Nu ca un Duster in care bagi 4.000-5.000EUR nu s-ar tine de un Samurai (Mudsteru e lucrat in sevice la un amic, deci am vazut ce se poate face). Da pentru extreme prefer 2 roti, motorizate sau nu.

 

Mai mult, pe langa "floricele" inafara asfaltului, la mine asta va fi masina care va taia satu cu ministri in doo zilnic (45km naveta).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De obicei pe urcari mai pronuntate.

Uite fix aici vroiam sa ajung. Ca nu prima data cand o aud ,da nu prea m-o lamurit nimeni.

In ce context ajungi sa ai nevoie de aceste "urcari mai pronuntate"?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am avut exact dilema asta gpl vs diesel, fiind benzinar convins, si pana in ultimul moment am fost hotarat pe 1.6 16v benzina, insa

- acea taxa de mediu mi s-a parut de-a dreptul furt, avand in vedere ca statul mai ia si tva-ul de pe mine

- faptul ca probabil nu i-as fi pus gpl decat dupa un timp, ca sa nu am probleme de garantie, deci as mai fi pierdut ceva bani in asta

- spatiul ocupat in portbagaj de rezervor

- autonomia scazuta pe gpl, mai ales in caz de rezervor toroidal

- faptul ca sunt niste limitari in parcari subterane, tunele, etc pt gpl

- posibilitatea de marire a puterii prin chiptuning, buna la diesel si total ineficienta la benzina

- cuplul mai mare la diesel, care ar trebui sa ajute la depasiri

 

Asa ca pana la urma am comandat cu oferta curenta un 4x4 dci cu 5 ani garantie.

Avand in vedere faptul ca diesel-ul incalzeste mai greu iarna in primele minute (chiar incalzeste electric, daca stiu bine) am luat cu incalzire in scaune, asta fiind singura extraoptiune aleasa in afara de culoarea metalizata.

Acum astept luna iulie sa vina masinuta...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...