Sari la conținut

Clasament

Conținut Popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 12.09.2025 în toate secțiunile

  1. Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o o
    2 puncte
  2. Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit asta, pentru motorul TCe 100 GPL : ”- Facilități de electrificare: sistem Start & Stop dezactivabil. - Frânare cu recuperare de energie: suportă ESM (Energy Smart Management) - un sistem (controlat de BMS - Battery Management System) care permite recuperarea energiei cinetice produse prin decelerare / frânare de către alternator și stocarea ei în baterie. Funcțiile care consumă
    2 puncte
  3. 77 mii km (5 ani si 7 luni). Problema cu rezonanta a fost rezolvata prin inlocuirea bridei iesire transmisie inainte de diferențialul spate. Acum totul este in regula! Fara greierasi. Sunt mulțumit de masina.
    2 puncte
  4. Într-o ordine cronologică: - ai pus GPL, deci e normal să ai probleme - revizie la sânge la toată partea GPL* - în dreapta fată ai canistra de carbon - altă piesă generatoare de probleme * are rost să întreb dacă instalația gpl are releu pentru oprirea pompei de benzină când e pe GPL ?
    1 punct
  5. Daca bateria de prim montaj a tinut patru ani si jumatate in conditii de exploatare preponderent urban /Bucuresti si trafic aglomerat, S&S activat, etc. inseamna ca sistemul isi face treaba si nu sunt "motive de ingrijorare". Totusi cred ca este bine sa se monitorizeze bateria noua in perioada urmatoare, indicat cu un tester de baterie si via diagnoza, sau macar cu multimetrul. Tangential la asta maine iti trimit un PM si putem discuta cateva detalii daca doresti.
    1 punct
  6. Folosesc Chat GPT, dar cu atenție. Dacă nu pui corect întrebarea poți primi răspunsuri aiurea. În general îl folosesc cam ca un motor de căutare. Informația este de aici: https://www.facebook.com/watch/?v=301927721758287 . Sunt inginer dar nu de electrice sau auto, asa ca nu mă pricep grozav la asta însă înțeleg repede. Și pe mine m-a nedumerit chestia cu AGM pt că eu stiam ca este compatibila. Mă bucur ca-mi atragi atenția! De fapt primesti raspunsuri aiurea chiar și dacă pui corect și documentat, întrebarea. Asta e cu AI ... deocamdată
    1 punct
  7. Cu placere, dar nu stiu unde ai gasit ceea ce ai citat ("seamana" putin a ChatGPT) pentru ca sunt destule greseli si inadvertente, se poate folosi si o baterie AGM inloc de EFB iar softul masinii sa stie asta, Stop&Start (asa este corect si NU Start&Stop) are mult mai multe conditionari, gama de tensiune de lucru: 12,8-14,4 V poate sa fie mult mai larga, tensiunea "15 Volți pe frânare când se recuperează energia" poate sa fie diferita functie de mai multi factori , repet mai ales la 1.0 TCe GPL unde energia se gestioneaza la sange (plus ca la alt model sunt cunoscute problemele cu inca
    1 punct
  8. Va salut, referitor la senzorii oxigen /sondele lambda (plus catalizator) si pornirea motorului dumneavoastra ati mai scris si intrebat prin Februarie 2024 aici: Apoi erorile acelea P1351 si P1352 plus valorile sondelor se pare ca au fost citite cu o aplicatie /program generic multimarca gen CarScanner, Torque, etc. dar nu am inteles "... Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. ", daca va referiti la citirea si stergerea celor doua erori, altele sau altceva, puteti detalia
    1 punct
  9. Repet, pe langa tensiune importante sunt si celelalte caracteristici ale bateriei, iar in softul masinii sunt si ceilalti parametri plus multe alte conditionari. Iar referitor la "... si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V ..." conteaza cu ce, cum si cand se masoara aceasta tensiune (variatia acesteia poate sa fie chiar si la cateva zeci de milisecunde), dar reiterez ca doar tensiunea nu este relevanta. LE: tinand cont de ceea ce ai editat /adaugat bateria noua poate sa fie OK, conteaza si cum o "gestioneaza" softul masinii.
    1 punct
  10. Ceea ce ai descris poate sa fie destul de “normal”, probabil ca bateria a stat mai mult “pe raft”, dar NU doar tensiunea conteaza (dupa cum poti vedea si in graficele pe care le-am atasat cei 14,91V pot sa varieze in functionare) si celelalte caracteristici al bateriei SoC, SoH si Ri. Tinand cont si de “…și încă nu s-a activat SS (am circulat doar 7 km cu noua baterie) ...” la fel de probabil este ca bateria are o incarcare sub 80% (una din conditionarile Stop&Start), apoi la motorizarea 1.0 TCe GPL cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii s-a “taiat in carne vie” de aceea cr
    1 punct
  11. Vă salut! După 4 ani si jumătate, bateria din fabrică a început să dea semne de oboseală - pornire dimineața din ce în ce mai greoaie. Am măsurat cu un multimetru dimineața și avea tensiunea 12,12 V - din informațiile pe care le am găsit, estimativ, asta însemna o încărcare de între 40 și 45%. După această măsurătoare inițială, având multimetrul conectat încă la bornele bateriei și poziționat astfel încât să pot vizualiza afișajul, am pornit mașina iar valoarea indicata imediat după inițierea pornirii a fost sub 10 V, mai precis 9,85 V. Dimineața, pornirea reușea în cel mai bun
    1 punct
  12. Da, la acele șuruburi de la suporții de etrier mă refeream. Mulțumesc @Gil26, ca de obicei prompt la orice întrebare de ordin tehnic 🙏
    1 punct
  13. Bună ziua tuturor! Din 17.07.2025 dețin un Duster 3 Hybrid, cu care am reușit până acum să „fac” aproape 2000 km (în general, sunt fan al transportului local în comun). Înainte am avut un Logan 1.6 din 2007, cu care am reușit să ajung, în 18 ani, aproape de 125.000 km . Analizând perspectivele (vârstă, dinamica involutivă a stării de sănătate, etc.), mi-am zis să trec la ceva mai ușor de condus (cutia automată, înălțimea mai mare a mașinii, asistența la parcare - camere, senzori, semnalizare cu impuls). Am vrut tot ceva de la Dacia, nu sunt genul care tușește dacă nu are BMW (mai al
    1 punct
  14. Starea acumulatorului masinii se poate verifica cu un tester de baterie analizand U, SoC, SoH si Ri iar functionarea sistemului de incarcare monitorizand parametri aferenti din softul masinii, atasat doar ca exemplu cateva capturi in care se poate observa usor cum functioneaza incarcarea pilotata in diferite conditii (cu mentiunea ca variatia parametrilor poate sa fie destul de mare chiar la intervale de milisecunde, variatie pe care un incarcator legat la priza bricheta nu o poate “sesiza”), iar intr-o functionare conforma softul “tine cont” de toti factorii si bateria este incarcata cand \ca
    1 punct
  15. Atasat si procedura de diagnosticare a erorii DTC95A064 = Mecanism de acţionare ştergător geam spate:
    1 punct
  16. Atasat si cateva capturi referitoare la stergatorul spate pentru un Duster H79 ph2, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
    1 punct
  17. Am reușit să montez ștergătoare Valeo, cu puțină manoperă ...
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00

  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • Postări

    • Am o problema, nu mai merge sa deschd si sa inchjd masina cu cheia din telecomanda, am inlocuit bateria si am verificat si daca cheia emite, esye ok.
    • , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
    • Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc. Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.
    • @ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 
    • La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.  
  • Topicuri

×
×
  • Creează nouă...