Clasament
Conținut Popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 14.10.2025 în toate secțiunile
-
K9K are baie de ulei din aluminiu, nu-și închipuie cineva că strângi bușonul la 50Nm, în plus se folosește șaibă de etanșare cu cauciuc (110265505R) nu cea de cupru. H4B // H5F / H4D // H5H au baie de ulei din tablă și, implicit, bușonul se strânge mai mult.4 puncte
-
Non problemă, toți consumatorii sunt alimentați cu tensiune variabilă 11,7-15,6V.3 puncte
-
Salut! Am schimbat si eu recent la Duster-ul meu aceasta piesa pentru ca nu se mai deschidea trapa de la rezervor. Incercand sa repar acel "zavor" am reusit sa rup acele prinderi prin care se fixeaza pe caroserie. Am cumparat o piesa noua si am montat-o cu atentie si acum functioneaza totul perfect. Intr-adevar, piesa respectiva nu are o constructie solida si din acest motiv se rupe/defecteaza destul de usor. Morala povestii: nu este greu de montat acea piesa pe masina, se scoate cea veche cu putina insistenta si se introduce capatul cablului de actionare in piesa noua apoi se3 puncte
-
Chiar daca intre masina initiatorului acestui topic Duster (2017) 1.5 dCi si Duster (2022) 1.3 TCe sunt si unele diferente principiul de functionare, incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii sunt destul de asemanatoare iar acestea depind de mai multi factori, doar ca exemplu si atasat, se poate observa usor variatia in diferite conditii (atat pe accelerare cat si decelerare). Despre variatia vitezei stergatoarelor (mai ales prima treapta) nu cred ca se poate “face” ceva, iar referitor la viteza ventilatorului si climatizare aceasta se poate folosi pe auto, de exemplu eu asa o f2 puncte
-
Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus. Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine. Drumuri bune să aveți!2 puncte
-
Nu are de ce sa “curga apele” la prima strangere, experienta colegului @emilian_rks este utila si elocventa (iar la 0.9 TCe s-a mai discutat despre cuplul de strangere si pe forumul monomarca). La aceste modele /motoare busonul de golire ulei motor se strange la 50 Nm (comparativ cu alte motoare de exemplu Duster H79 K4M /K9K se strange la 20 Nm) datorita inelului /saibei de etansare care si la Duster HJD 1.3 TCe H5H4xx este din cupru, tocmai de aceea trebuie inlocuita la fiecare schimb ulei, si care necesita o strangere mai mare:2 puncte
-
La fel e cuplul de strangere si la busonul de baie a motorului de 0.9TCe de pe Logan/Sandero. Cand am facut primul schimb de ulei in "regie proprie" la Loganul de 0.9, am avut un morcov serios sa strang busonul la 50Nm, fiind obisnuit cu Dusterul diesel la 20Nm. Cand am desfacut busonul, s-a destrans foarte usor. Am scurs uleiul si am pus busonul la loc. Am inceput sa strang si mi se parea ca aplic o forta prea mare si nu ajunsese sa faca inca click cheia dinamometrica. Asa ca am pus cheia la 40Nm si am strans pana la click, apoi 45, si la final 50Nm. Ideea e ca saiba de c2 puncte
-
Pentru Duster HJD 1.33 TCe cod motor H5H(480/494) busonul de golire ulei motor se strange la 50 Nm, producatorul Dacia recomanda sa se schimbe si garnitura /saiba busonului D =16mm cod OE 7703062062.2 puncte
-
Niciodată nu.i las sa-mi alimenteze la Peco!Momentan am 2 maini!Dorel pândește la orice colt!2 puncte
-
Comanda incuietoare trapa rezervor sau broasca mecanica usita rezervor cod OE 788276143R se gaseste in reprezentante sau pe net. Iar despre acest subiect s-a mai discutat pe forum: Inclusiv rezolvarea: Si se pare ca este o problema destul de des intalnita mai ales la Duster HJD, ”tumburusul” acela pare ca este prost conceput si realizat.2 puncte
-
Salut, la modelele Dacia inclusiv Duster HJD sunt cateva conditii pentru activare /dezactivare HSA, iar despre asta s-a mai discutat si pe acest forum. Dar daca la telefon nu a raspuns femeia de serviciu atunci asta "... Am sunat vineri la reprezentanță, mi-au zis că poate am dezactivat-o din buton. Le-am zis că mașina nu are așa ceva, au zis că se mai interesează. ..." cred ca arata cat de "meseriasi" sunt cei din reprezentanta aceea ...1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
Păi nu rămân decât 2 ipoteze: - material cu probleme sau - CID (consumer induced damage) - utilizator ce pedalează * excesiv ambreiajul *pedala de ambreiaj e apăsată aproape permanent, a nu se confunda cu patinarea ambreiajului1 punct
-
Se confirma ceea ce am scris "... este bine sa verificati si placa de presiune ..." si nu intamplator prima captura pe care am oferit-o este cu aceasta, pe forumuri au mai fost (ne)cazuri cand acest efect a avut cauza placa de presiune, nu este "singular", au mai fost placi fisurate ...1 punct
-
Dacă vrei desfaci, dar pentru recuperare resturi. Niturile cu 3 craci* necesită o sculă dedicată (gen Yato YT-3610), un banal clește de nituri se va îndoi. *folosite și la boxe1 punct
-
Sunt nituri cu 3 craci, nu orice fel de nituri. Asta înseamnă că dealerul și-a dat silința înainte de livrare, în mare parte din mașinile întâlnite am găsit suruburi nu nituri.1 punct
-
Intradevar, este nituit suportul de numar. Trebuie scoase niturile folosind o bormasina, si prins noul numar in nituri noi. Merge prins si in suruburi, dar trebuie desfacut plasticul interior al haionului. Pe frigul asta, se vor rupe clipsurile in care se prinde plasticul de haionul de tabla, si trebuie inlocuite.1 punct
-
1. Lichid de frână incorect (uzat/neschimbat total/schimbat cu alt tip) 2. Aerisire insuficientă rulment hidraulic. 3. Pompă comandă ambreiaj uzată (e din plastic). 4. Rulment hidraulic defect1 punct
-
Am mutat eu topicul! Durează mult sa cauți secțiunea potrivita!1 punct
-
Atasat si cuplul de strangere pentru Duster H79 H4M /K9K (20 Nm, asa cum am scris, se observa diferentele, inclusiv saiba de etansare cu NBR), poate sunt de folos si altor colegi de forum:1 punct
-
Mi-e clar acum de unde vine diferenta. Multumesc frumos pentru clarificari!1 punct
-
Salut, ai mai scris /intrebat acelai lucru si aici: Pe scurt, lantul de distributie se schimba doar cand /daca este necesar, iar asta poate sa depinda si de modul de exploatare al masinii, dar nu numai ...1 punct
-
Salutare ! Am promis că revin și : - după schimbul de ulei din cutie, schimbarea vitezelor se face mult mai fluid - am schimbat lichidul de frâne si ambreiaj - acum pare că totul functionează ”ca din fabrică” dar am facut doar 30 km dupa aceasta operațiune. - off topic - mi-am făcut singur și mentenanța la injectoarele GPL (înlocuit garnituri, arcuri si supapele acționate electromagnetic - e un pic mai complicat aici, dar cu ceva deprinderi/cunoștințe tehnice legat de functionarea instalației, se poate) Dacă după toate acestea, mașina va functiona ca acum, dupa încă o1 punct
-
Este 341015710R, 5 s-a strecurat din eroare. Codul e doar pentru timonerie, dar pentru montaj, trebuie să recuperezi de pe timoneria veche sau să iei piese noi : măciuca de schimbător (64euro) , tija de selector R (34euro) și arcul de revenire (unobtanium=priceless)1 punct
-
Pentru seria din primul post, codul e 3410157105R 96euro+tva, oricum cam ciudat să pice timoneria la doar 140862km (aprilie 2025)1 punct
-
@foxbatPartea mai grea e doar faptul sa te asiguri ca totul functioneaza corect inainte de a fixa piesa noua la locul ei. Daca vei incerca sa o scoti pentru ca nu functioneaza cum trebuie la actionarea manetei de deschidere a rezervorului iti va trebui cel mai probabil o piesa noua sau poate nu am fost eu destul de grijuliu la scoaterea piesei vechi care probabil era mai casanta ca una noua datorita varstei. In general piesele de plastic sunt cam de unica folosinta la Dacia cum bine ai remarcat. Demontarea si montarea piesei respective se face cu o mana prin portbagaj si una pe exterior1 punct
-
pai nici nu s-a pus problema vreodata sa se ocupe altcineva :). ba chiar am tot uns pe acolo ( balamaua, etc) in timp ca deh, ii dacie. asta fuse..multam ce parte a fost mai "tricky"? am incercat sa fac o programare dar n au vreme.. pesemne ca voi comanda piesa si trec pe un service care sa aiba vreme de mine cand am drum in oras. ca la 2 ore /sens n-are rost.multam si da..la dacie, renault - sunt componente de "unica folosinta" ( ex lampile de la numar) care vor necesita inlocuire la primul bec ars..oricat de mult atentie ai avea nu poti sa garantezi ca nu se vor rupe urechil1 punct
-
Da, montarea/ demontarea e cu violență. 😄 Din păcate aceasta piesa e destul de fragila. Pentru a extinde durata ei de viata, încerc pe cat posibil sa inchid eu clapeta la rezervor in urma alimentarii. (la benzinăriile din străinătate unde este cineva care alimentează) De asemenea, o deschid inainte sa apuce omul sa tragă sau sa apese pe ea pentru a o deschide.1 punct
-
Mltumesc frumos! salut! Multumesc pentru sfat. Speram s-o pot schimba singur - nu mai sunt in zona urbana si ma ajuta sa nu pierd o zi. insa daca zici ca nu e usor si ca e nevoie de chestii speciale voi merge pe mana service-ului. multumesc!1 punct
-
Salutare! Piesa de care ai nevoie este intr-adevar cod 788276143R -comanda incuietoare trapa. Este fara cablu, doar partea finala se înlocuiește. O gasesti de obicei pe stoc la reprezentantele ce au si departamentul Caroserie. Iti recomand sa o schimbi la ei, deoarece ai nevoie de scule speciale si poți zgâria foarte usor masina.1 punct
-
, poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.1 punct
-
Daca bateria de prim montaj a tinut patru ani si jumatate in conditii de exploatare preponderent urban /Bucuresti si trafic aglomerat, S&S activat, etc. inseamna ca sistemul isi face treaba si nu sunt "motive de ingrijorare". Totusi cred ca este bine sa se monitorizeze bateria noua in perioada urmatoare, indicat cu un tester de baterie si via diagnoza, sau macar cu multimetrul. Tangential la asta maine iti trimit un PM si putem discuta cateva detalii daca doresti.1 punct
-
Cu placere, dar nu stiu unde ai gasit ceea ce ai citat ("seamana" putin a ChatGPT) pentru ca sunt destule greseli si inadvertente, se poate folosi si o baterie AGM inloc de EFB iar softul masinii sa stie asta, Stop&Start (asa este corect si NU Start&Stop) are mult mai multe conditionari, gama de tensiune de lucru: 12,8-14,4 V poate sa fie mult mai larga, tensiunea "15 Volți pe frânare când se recuperează energia" poate sa fie diferita functie de mai multi factori , repet mai ales la 1.0 TCe GPL unde energia se gestioneaza la sange (plus ca la alt model sunt cunoscute problemele cu inca1 punct
-
Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit asta, pentru motorul TCe 100 GPL : ”- Facilități de electrificare: sistem Start & Stop dezactivabil. - Frânare cu recuperare de energie: suportă ESM (Energy Smart Management) - un sistem (controlat de BMS - Battery Management System) care permite recuperarea energiei cinetice produse prin decelerare / frânare de către alternator și stocarea ei în baterie. Funcțiile care consumă1 punct
-
Sorry, wrong post. Hi Mario, For Duster II HJD (2020) 1.5 dCi (K9K874) 4x4: torque tighten the differential crownwheel bolts 108 Nm; torque tighten the bolts of the rear final drive housing 35 Nm and 15 Nm.1 punct
-
Sanatate tuturor! Pe mine m-a lasat ambreiajul la 83.000 km . Simptome: tremurat enervant la plecarea de pe loc . Tremuriciul nu aparea daca ambreiajul era rece - aparea la cald - dupa aprox 100 km de mers cu ea. Am uitat sa precizez masina: an 2020 varianta 4x4 cu motor de 1.3. De condus: normal fara fortari - totusi plecatul cu a 2 de pe loc a lasat urme clare .... Costuri inlocuire kit ambreiaj + rulment + furca ~ 3.000 lei - la reprezentanta dacia. Observatie: primul simpton a fost intarirea pedalei de ambreiaj - dupa schimbare totul a revenit la normal.1 punct
-
Da, e normal. Treapta 1 doar când ești încărcat sau în off-road. Pornești de pe loc cu treapta 2 (scrie și în manual). Treptele sunt scurte pentru că sunt gândite pentru off-road.1 punct
-
Revin cu completări despre statusul ambreiajului meu, poate mai sunt și alți posesori de Duster 2 2018 cu motorizare 1.6 sce benzina 4x4. După alte căutări, am ajuns la un mecanic care, la recomandarea unui prieten comun, s-a oferit să mă ajute. A urcat mașina pe elevator, a desfăcut ambreiajul vechi și a încercat pe rând 3 kituri de ambreiaj aftermarket care ar fi trebuit să fie compatibile, judecând după codul mașinii și codul piesei de origine (care într-adevăr se producea în Rusia). Nici unul din kituri nu s-a potrivit și le-a returnat. Atunci a apelat la o firmă din Suceava căro1 punct
-
Clar Duster este mai bun. Toyota au problème clare la coroziune și electronică !! Mă refer la gunoaiele fabricate in Turcia, Africa de Sud, Thaïlande, și Europa. Dacă vorbim de modele hybride produse in Japonia, alea încă au calitate1 punct
-
In CV e si diferentialul fata. Trebuie sa transmiți mișcarea către planetare. Exista la orice masina 4x2. ""Diferențialul este cel care preia mişcarea de rotație de la arborele de ieşire din cutia din viteze şi o repartizează, prin arborii planetari, către roţile motoare." In CV, care e impreuna cu distribuitorul de care vorbea colegul, eu am folosit 75w-80 ELF. iar in diferential spate 80W-90 ELF . La 1,6 benzina, 105 cp.1 punct
-
Diferențial în față nu există. Poate te referi la modulul de transfer care are același tip de ulei ca și diferențialul spate. Norma ar fi 80W90, iar din fabrică se spune că ar fi Elf Tranself Type B. Unii mai recomandă Ravenol VSG 75W90. Cantitățile ar fi in felul urmator : ~ 0.8L diferențial spate ~ 0.25L modulul de transfer Oricum ar fi trebuie să îți cumperi 2L de ulei. În cutia de viteze manuală trebuie 75W80, iar din fabrică se spune că ar fi Elf NFJ. Mai nou îi spune NFX în loc de NFJ. Cantitatea ar fi ~ 2.3L. O alta recomandare ar fi Ravenol PSA 75W80.1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+02:00
-
Susține forumul
Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton
și vei susține forumul.
Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro
De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere. -
Inregistrare/Autentificare
Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.
-
Postări
-
Salutare tuturor! Aduc in discutie problema mea, respectiv Duster 2 1.3 tce 150 cp, an 2020 , am observat ca nu porneste ventilatorul GMV, temperatura lichid de racire a ajuns la 110 grade, masurata cu testerul in port OBD.In bord nu a crescut mai mult de jumatate la pavele. Mentionez ca termostatul deschide normal la 98 grade, ventilatorul fonctioneaza daca pornesc AC. Am inlocuit sonda de temperatura din corp termostat cu una orig Renault, si tot nu porneste. Orice parare a fi de ajutor.Multumesc!
-
Am urcat si cateva capturi doar ca exemplu pe: https://postimg.cc/gallery/v5RxDGt
-
De t0rquemada · Postat
Posibil să fi beneficiat de o configurare automată, când s-a pus diagnoza pe mașină în reprezentanță. Posibil să ai blocul ABS cu ceva aer în el. -
Hello again Mario, you need the full suffix of the gearbox TL8xxx, which is on the nameplate, please see attached. According to it, you can get the gearbox ratios, just for example in the second screenshot. PS: regarding “…I decide what the new ratios should be … I think I will make the 1st gear 40% shorter. The 2nd gear 20% and the 3th gear 10%.” this is up to you, no comment.
-
-
Topicuri
-
