Sari la conținut

DUSTER 2023


Postări Recomandate

Salut!

Dupa o perioada de cateva luni la care ma tot gandeam la Duster, ezitam apoi iar ma gandeam la Duster si tot asa...pe 30 decembrie am platit rezervarea masinii si la inceputul lunii februarie am intrat in posesia ei. Masina este un Duster TCE 150 cp, 4x4, manuala si echipare Journey+. Culoare kaki lichen.

Achizitionarea s-a facut de la Casa Auto Iasi iar masina a primit dupa livrare scut motor+diferential si protectii aripi+portiere, montate tot in reprezentanta.

Pana acum sunt foarte incantat de masina,  cu toate partile bune si rele. Cele rele mi le asumasem cand am luat decizia de achizitie: scaunul soferului nu e cel mai comod la drum lung (la 3 ore simti nevoia sa te misti putin) si dinamica/inclinarea masinii pe curbe (fapt care se schimba total daca o ajuti din acceleratie, chiar devine fun to drive).  Masina nu a fost luata neaparat pentru sportivitate/ drumuri lungi si confortabile, cealalta masina a familiei , o mazda 3 2.0 din 2017 ofera toate astea dar nu si ce ofera Dusterul (desi motorul are potential). Pentru iesiri in natura si off-road usor mi se pare cea mai potrivita masina pentru mine....plus design-ul care imi place mult.

20230204_114132.thumb.jpg.5c0ff05ffdb4ffa671a16782d57c1a13.jpg

20230204_114032_02_saved.thumb.jpg.7c68b78f5adb7942b89a50b0f2c5f72e.jpg

20230207_171711.thumb.jpg.ef7869bbe57d754e104156b8ce0c29bb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa conduci diferit cand treci de pe Mazda pe Duster si invers. Nu are cum sa se comporte amandoua la fel, mai ales din cauza centrului de greutate, a garzii la sol samd.

In incheiere, iti recomand sa mergi tot timpul pe AUTO. O sa iti dai seama, mai ales in curbe si cand carosabilul nu e curat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu ....cardanul se invirte oricum si in 2WD ,daca chiar este o diferenta este foarte mică ( pe un drum mai "dificil" unde pierzi aderența mai des ) ,pe drum uscat in condiții ideale nu cred sa fie nici o diferență la consum ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine exista o diferenta de consum, cam 0.5L/100km pe benzina/asfalt uscat AUTO fata de 2WD. Pe GPL nu am tinut seama de consumuri.  Ca idee la asfalt uscat, uneori si pe ud daca nu sunt balti prea mari 2WD, AUTO pe drum ud/zapada/off ceva mai greu si LOCK cand dau de belele. Cardanul oricum se invarte indiferent de mod.  La plecarea de pe loc mai brusca cand rupe aderenta e bine sa fii pe AUTO dar atentie la ESP/ASR.... Masina are 11 ani si aproape 99k km.

@ACJ sa o stapanesti sanatos si multe drumuri fara evenimente !

Editat de taviro
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

Sunt curios, poti sa verifici daca scaunele se mai inmoaie dupa 3000-4000 de km? Mie mi se pare ca sunt mai moi acum dupa 3500km , dar mi-e sa nu fie doar in capul meu.

Am postat si in topicul cu "fluierat/suierat/sirenaj", sunetele pe care le scoate masina ta sunt prezente si la a mea

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca se inmoiae sau ne obisnuim noi cu ele...sunt ok ambele variante. Momentan nu simt vreo diferenta, desi am incercat toate pozitiile/reglajele. Nu cred ca faptul ca discomfortul e din cauza sezutului tare dar cert e ca dupa 30 min deja simt o presiune pe spate... indifferent cat de drept sau inclinat as pozitiona spatarul. Efectiv ma depaseste problema. Nu imi imaginez care e problema lui si nu m-am gandit ca un scaun ar putea fi atat de gresit. In plus, am auzit oameni care nu au absolut nici o problema cu scaunele. Poate e combinatia ciudata intre cele 55kg ale mele si scaunul de Duster :))

Oricum, ma bucur de masina chiar si asa, profit de fiecare moment sa ies sa ma plimb pe drumuri de padure.  Sistemul 4x4 se descurca admirabil in ciuda anvelopelor Vector 4 seasons care sunt praf pe noroi si aproape 0 aderenta laterala. Inca ma gandesc ce AT-uri sa iau avand in vedere optiunile limitate pentru a pastra dimensiunile standard.

Editat de Mak
NU CITA ULTIMUL MESAJ!
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reglare suport lombar in scaun, incearca sa te joci cu el poate gasesti o pozitie mai ok pentru spatele tau. Pe mine chiar ma ajuta suportul lombar ca am probleme cu spatele, de cand am trecut la Duster nu ma mai doare spatele ca la celelalte masini.

 

Edit: acum am vazut ca ai journey+ deci sigur ai suport lombar la scaun sofer, incearca sa il ajustezi si vezi daca e mai bine

Editat de CristiPopescu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @Attila  salut si bun venit in aceasta comunitate  Daca cauti si pe acest forum gasesti destule informatii si experiente despre acest subiect, si la Duster ph3 1.2 TCe (motor H5F410) mesajul “Verifica Injectia” poate avea mai multe potentiale cauze implicit rezolvari si este recomandat ca inainte de a schimba orice componente (ex bujii, bobine, sau chiar “Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel”) sa se faca o diagnosticare si verificarile aferente necesare, este bine chiar si pentru acest motor SH sa faci o diagnoza conforma preferabil cu un tester dedicat Dacia \Renault si functie de rezultate urmati ceilalti pasi, altfel fara sa oferi alte detalii (eventuale coduri de eroare, valori ale parametrilor, simptome, etc.) cred ca este greu ca cineva pe forum sa tea jute concret \corect si sa iti spuna cauza exacta (sau cauzele) acestui mesaj.
    • Normal... pentru că 1,2 TCe - exista informații, există #motorgate trebuie doar căutate (nu neapărat pe forum) Motor predispus la probleme, chiar și cu injecția actualizată la zi (sunt vreo 3 softuri și vreo 6 calibrări diferite). Pașii erau: 1 diagnoză și identificare injecție 2 luat compresie 3 actualizare injecție 4 schimbat motor (dacă ăla vechi e varză)   Pentru funcționare staționară la ralanti (încălzire habitaclu) investiți în webasto e mai ieftin.
    • Buna ziua . Avem 2 Dacia Duster 1.2TCE 4x4 2018, mentionez ca masinile sunt folosite la paza, circula de 5 ani exclusiv in oras, si fac si stationari cu mototul pornit .masinile au in jur de 140.000 km Probleme au inceput astfel : -mesaj “verifica injectia” si mergea in 3 pistoane cumva si nu mai targea masina Am fost la mecanic a spus ca e problema motorul . Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel , s-au inlocuit bujii, bobine , dar problema persista . Mentionez ca , daca merg la drum mai lung si merg turata cu ea drum mai lung, se stinge tot si merge perfect , dupa 2-3 zile de circulat in oras, problema revine . rog un sfat , daca a mai patit cineva, ca nu reusim sa rezolva problema .   multumesc anticipat
    • Salut, detin un duster 2 din 2018 si as dori sa stiu daca pot schimba stopurile actuale (cele in forma de cruce) cu cele de pe modelul facelift (in forma de y). Multumesc!
    • Prafosu' a primit "incaltari" noi:   ...Aceleasi BFG AT ko2, dar pe bleu.   
×
×
  • Creează nouă...