Sari la conținut

DUSTER 2023


Postări Recomandate

Salut!

Dupa o perioada de cateva luni la care ma tot gandeam la Duster, ezitam apoi iar ma gandeam la Duster si tot asa...pe 30 decembrie am platit rezervarea masinii si la inceputul lunii februarie am intrat in posesia ei. Masina este un Duster TCE 150 cp, 4x4, manuala si echipare Journey+. Culoare kaki lichen.

Achizitionarea s-a facut de la Casa Auto Iasi iar masina a primit dupa livrare scut motor+diferential si protectii aripi+portiere, montate tot in reprezentanta.

Pana acum sunt foarte incantat de masina,  cu toate partile bune si rele. Cele rele mi le asumasem cand am luat decizia de achizitie: scaunul soferului nu e cel mai comod la drum lung (la 3 ore simti nevoia sa te misti putin) si dinamica/inclinarea masinii pe curbe (fapt care se schimba total daca o ajuti din acceleratie, chiar devine fun to drive).  Masina nu a fost luata neaparat pentru sportivitate/ drumuri lungi si confortabile, cealalta masina a familiei , o mazda 3 2.0 din 2017 ofera toate astea dar nu si ce ofera Dusterul (desi motorul are potential). Pentru iesiri in natura si off-road usor mi se pare cea mai potrivita masina pentru mine....plus design-ul care imi place mult.

20230204_114132.thumb.jpg.5c0ff05ffdb4ffa671a16782d57c1a13.jpg

20230204_114032_02_saved.thumb.jpg.7c68b78f5adb7942b89a50b0f2c5f72e.jpg

20230207_171711.thumb.jpg.ef7869bbe57d754e104156b8ce0c29bb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa conduci diferit cand treci de pe Mazda pe Duster si invers. Nu are cum sa se comporte amandoua la fel, mai ales din cauza centrului de greutate, a garzii la sol samd.

In incheiere, iti recomand sa mergi tot timpul pe AUTO. O sa iti dai seama, mai ales in curbe si cand carosabilul nu e curat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu ....cardanul se invirte oricum si in 2WD ,daca chiar este o diferenta este foarte mică ( pe un drum mai "dificil" unde pierzi aderența mai des ) ,pe drum uscat in condiții ideale nu cred sa fie nici o diferență la consum ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine exista o diferenta de consum, cam 0.5L/100km pe benzina/asfalt uscat AUTO fata de 2WD. Pe GPL nu am tinut seama de consumuri.  Ca idee la asfalt uscat, uneori si pe ud daca nu sunt balti prea mari 2WD, AUTO pe drum ud/zapada/off ceva mai greu si LOCK cand dau de belele. Cardanul oricum se invarte indiferent de mod.  La plecarea de pe loc mai brusca cand rupe aderenta e bine sa fii pe AUTO dar atentie la ESP/ASR.... Masina are 11 ani si aproape 99k km.

@ACJ sa o stapanesti sanatos si multe drumuri fara evenimente !

Editat de taviro
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

 

Sunt curios, poti sa verifici daca scaunele se mai inmoaie dupa 3000-4000 de km? Mie mi se pare ca sunt mai moi acum dupa 3500km , dar mi-e sa nu fie doar in capul meu.

Am postat si in topicul cu "fluierat/suierat/sirenaj", sunetele pe care le scoate masina ta sunt prezente si la a mea

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca se inmoiae sau ne obisnuim noi cu ele...sunt ok ambele variante. Momentan nu simt vreo diferenta, desi am incercat toate pozitiile/reglajele. Nu cred ca faptul ca discomfortul e din cauza sezutului tare dar cert e ca dupa 30 min deja simt o presiune pe spate... indifferent cat de drept sau inclinat as pozitiona spatarul. Efectiv ma depaseste problema. Nu imi imaginez care e problema lui si nu m-am gandit ca un scaun ar putea fi atat de gresit. In plus, am auzit oameni care nu au absolut nici o problema cu scaunele. Poate e combinatia ciudata intre cele 55kg ale mele si scaunul de Duster :))

Oricum, ma bucur de masina chiar si asa, profit de fiecare moment sa ies sa ma plimb pe drumuri de padure.  Sistemul 4x4 se descurca admirabil in ciuda anvelopelor Vector 4 seasons care sunt praf pe noroi si aproape 0 aderenta laterala. Inca ma gandesc ce AT-uri sa iau avand in vedere optiunile limitate pentru a pastra dimensiunile standard.

Editat de Mak
NU CITA ULTIMUL MESAJ!
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reglare suport lombar in scaun, incearca sa te joci cu el poate gasesti o pozitie mai ok pentru spatele tau. Pe mine chiar ma ajuta suportul lombar ca am probleme cu spatele, de cand am trecut la Duster nu ma mai doare spatele ca la celelalte masini.

 

Edit: acum am vazut ca ai journey+ deci sigur ai suport lombar la scaun sofer, incearca sa il ajustezi si vezi daca e mai bine

Editat de CristiPopescu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Punctul 1 include si verificarea corespunzatoare a intregului circuit de racire plus aerisirea acestuia in mod conform. (este bine \recomandat sa se adauge la profil si masina, motorizare si an fabricatie, ulterior se primeste mai usor ajutor)
    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
×
×
  • Creează nouă...