Sari la conținut

Sa1fire

Members
  • Număr conținut

    126
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    20

Sa1fire a câștigat ziua ultima dată pe 25 Octombrie

Sa1fire a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

89 Excelent

Despre Sa1fire

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Oraș:
    Bcurești
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.0 TCe GPL

Vizitatori Recenți Profil

1.227 citiri profil
  1. Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus. Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine. Drumuri bune să aveți!
  2. Salutare ! Am promis că revin și : - după schimbul de ulei din cutie, schimbarea vitezelor se face mult mai fluid - am schimbat lichidul de frâne si ambreiaj - acum pare că totul functionează ”ca din fabrică” dar am facut doar 30 km dupa aceasta operațiune. - off topic - mi-am făcut singur și mentenanța la injectoarele GPL (înlocuit garnituri, arcuri si supapele acționate electromagnetic - e un pic mai complicat aici, dar cu ceva deprinderi/cunoștințe tehnice legat de functionarea instalației, se poate) Dacă după toate acestea, mașina va functiona ca acum, dupa încă o
  3. Salutare! Duster 1.0 TCE cu GPL (Fabrică) - fabricație 2021. De nouă, foarte rar, poate și pentru că nu călcam corect ambreiajul (grabă/neatenție), la scoaterea mașinii din viteză, simțeam că ”agață” ușor. Am fost la service în perioada de garanție și m-au asigurat că e normal si arhicunoscutul ”toate fac la fel”. Acestă ”agățare” s-a manifestat foarte, foarte rar pana la 69000 Km, cand s-a intamplat să ajung să forțez un pic pentru a scoate din viteză. Inițial am dat vina pe mine - n-am călcat ambreiajul cum trebuie, dar fenomenul s-a repetat cam de 2-3 ori pe zi (nu trebuia să forț
  4. Folosesc Chat GPT, dar cu atenție. Dacă nu pui corect întrebarea poți primi răspunsuri aiurea. În general îl folosesc cam ca un motor de căutare. Informația este de aici: https://www.facebook.com/watch/?v=301927721758287 . Sunt inginer dar nu de electrice sau auto, asa ca nu mă pricep grozav la asta însă înțeleg repede. Și pe mine m-a nedumerit chestia cu AGM pt că eu stiam ca este compatibila. Mă bucur ca-mi atragi atenția! De fapt primesti raspunsuri aiurea chiar și dacă pui corect și documentat, întrebarea. Asta e cu AI ... deocamdată
  5. Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit asta, pentru motorul TCe 100 GPL : ”- Facilități de electrificare: sistem Start & Stop dezactivabil. - Frânare cu recuperare de energie: suportă ESM (Energy Smart Management) - un sistem (controlat de BMS - Battery Management System) care permite recuperarea energiei cinetice produse prin decelerare / frânare de către alternator și stocarea ei în baterie. Funcțiile care consumă
  6. Ar fi trebuit sa menționez că si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V. Mă gândesc ca era pe ”ducă” bateria și încerca s-o ”forțeze”. Când a montat bateria (înainte de a o pune pe mașină) am văzut că avea 12,73 V - de fapt am si măsurătoarea anexata la garanție. De aia zic, deși nu mă pricep (deci doar bănuiesc) că BMS -ul încă încărca la fel ca la vechea baterie, urmând să se adapteze în următoarea perioada la noua baterie. Oricum voi urmări si voi posta și aici ce ce întâmplă. Acei 14,91V la incarcare au fost masurati la atelier dupa montarea bateriei noi. Nu am facut încă ac
  7. Vă salut! După 4 ani si jumătate, bateria din fabrică a început să dea semne de oboseală - pornire dimineața din ce în ce mai greoaie. Am măsurat cu un multimetru dimineața și avea tensiunea 12,12 V - din informațiile pe care le am găsit, estimativ, asta însemna o încărcare de între 40 și 45%. După această măsurătoare inițială, având multimetrul conectat încă la bornele bateriei și poziționat astfel încât să pot vizualiza afișajul, am pornit mașina iar valoarea indicata imediat după inițierea pornirii a fost sub 10 V, mai precis 9,85 V. Dimineața, pornirea reușea în cel mai bun
  8. Salutare Am cautat topicuri dar nu am gasit pentru problema si motorizarea mea, asa ca am decis sa postez aici. Masina din 2021, motor 1.0 GPL - azi, după un traseu de 30 km prin Bucuresti (caldura 35 grade, AC pornit) am oprit la un magazin. Cand am ploecat, dupa iesirea din parcare, cand am accelerat pe drumul principal mi-a apărut Verifica Injectia (NU, Verifica Injectia GPL !). Acum o luna am facut revizia la 4 ani (bujii, ulei, filtre - toate, inclusiv pe GPL- curea accesorii). Apoi pe drumul catre casa , 2 km nu s-a stins si nici in prezent desi am tot dat târcoale pe la masi
  9. Salutare Duster 1.0 GPL împlinește în curând 4 ani și are 65000 Km parcurși. În afară de înlocuirea senzorului de GPL (pe garanție - nici o problemă de atunci) în toată această perioadă am avut următoarele probleme: 1. un bec ars (STOP - frâne) 2 schimbat ștergătoare 3. nimic altceva în afară de punctele 1 și 2 Mașina funcționează perfect. Nu mai dezactivez SS - m-am obișnuit așa și rulez în mod ECO. Punctul forte al mașinii este CONSUMUL - așa cum voi arăta mai jos (calcule făcute cu preț GPL- card reducere 3,43 lei - preț benzină de 95 - 7,23 lei)
  10. Salut! Azi am înlocuit stergătoarele originale. Au rezistat 3 ani. Am cumparat stergatoare Bosch (doar informativ!! - de la unul din magazinele fizice, aflate pe strada Munții Carpați, renumită pt. localnici - Bucuresti). Preț 95 lei - dimensiuni standard Duster 2: 550 si 475 mm. Nu scârțâie, nu aruncă apă, șeterg foarte bine - nu pot spune despre cât de rezistente sunt în timp, pentru că abia le-am cumpărat, dar fiind Bosch, mă gândesc că am ceva șanse să reziste destul de bine. Cele bune tuturor
  11. @alfabitam înțeles că doar de la un anumit nivel de echipare în sus (nu am reținut exact care) au discuri pe spate. Deci unele variante de D3 vor avea în continuare ”tambur” pe spate, dar sigur cele cu frână asistată electric, au si pe spate discuri de frană. Cred că nu motorizările sunt o problemă - eu sunt foarte mulțumit de cei 100 CP cu GPL. Cred că diferența de preț e problema între D2 si D3. Diferenta se justifică parțial prin faptul că este o mașină absolut nouă (nou proiectată de la A la Z), implicit pe altă platformă. În afară de asta, cam toate mărcile au urcat prețul din motive
  12. Salut Cristi. Referitor la: ”protecția de pâslă pe dedesubt pare să păstreze umezeala, favorizând apariția ruginei. Nu înțeleg de ce s-a folosit acest material.” Ce am înteles eu din ce am citit pe internet desprea acea protectie: - materialul respectiv nu reține apa - aceasta iese rapid din material în momentul in care opresti sau iesi din zona ”udă” a carosabilului. Cineva a postat un filmuleț în care prezintă cum a ”întarit” si izolat hidrofug acea pâslă - eu cred că nu a procedat corect, tocmai, pentru că structura materialului trebuie sa permita eliminarea rapidă a apei.
  13. Salutare Cum se prezintă Duster TCE ECO-G 100 după un an si jumatate de la achizitie si 28000 km ? Garantii: - înlocuit senzorul buclucaș (GPL) cu care multi din posesorii aceleiași motorizări au avut probleme Combustibili: - la inceput, am alimentat cu benzina 95 - mergea ok, dar la temperaturi scazute, dimineata la prima pornire daca nu o lasam sa se incalzeasca inainte de plecare, in primele 3-5 minute de rulare simteam o lipsă zdravana de putere - masina nu raspundea cum trebuie la accelerare. - am trecut la benzina 100 - merge brici si fara sa las motorul
  14. @BOGDANI Am Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 - cutie viteze 6 trepte, ridicat de la reprezentanță în iunie 2021. La ridicarea mașinii nu am primit nici o indicatie referitor la a merge o vreme pe benzină, dar: 1. (context răspuns) Am avut un Logan 1.6 mpi cu GPL din fabrică - la acea masină, după un anumit nr. de km - 8000-10000 km- calculatorul masinii isi modifica treptat, în acest interval, din ”proprie inițiativă”, parametrii de funcționare setați din fabrică. După 8000-10000 km deja se simtea că masina merge mai prost pe benzină si crestea un pic consumul pe GPL, motiv pt. c
  15. Motorizare 1.0 TCe GPL (cutie viteze cu 6 trepte) Traseu: Bucuresti - Rm. Valcea - Sibiu - Cluj - Sighetu Marmatiei - Viseu de Sus - Borșa - Sovata - Odorheiu Secuiesc - Brasov - Bucuresti + 350 km (alte deplasari in diferite locatii apropiate de zonele unde m-am cazat) - TOTAL 1600 km -consum 6,2 l / 100 km - fix 3 plinuri de GPL (33-34 litri/plin) Detalii care influenteaza consumul: - viteză autostrada 130-135Km/h - in rest, am incercat sa respect limitele de viteza legale, uneori + 10% (fiind in vacanță, am căscat gura și la peisaje si nu m-am grabit - am lasat polit
×
×
  • Creează nouă...