Sari la conținut

Un nou membru cu Duster Avantaj


Postări Recomandate

Postat (editat)

Salutare!

Ce mai face Duster TCE ECO-G 100 după 75000 Km

1. A primit o baterie nouă VARTA DYNAMIC EFB N60 12V 60Ah 640A - cei 640A față de 510A ”originali”, ajută la pornire. Bateria veche, probabil mai ținea o vreme dar urmând perioada de iarnă, n-am vrut să risc. Dacă treceam iarna, sigur ar fi rezistat până în toamna anului viitor, însă am considerat că nu merită riscul. Preț cu montaj, rescriere baterie și ”ciubuc” :)  600 lei ;

2. Înlocuit bieletă antibalans - 283 lei (origine Renault)- montaj (ușor) în regie proprie - conform manualului, strâns șuruburi/piuliță cu cheie dinamometrică. Nu știam cu certitudine dacă trebuie înlocuită dar din teste, dădea semne că ar trebui înlocuită și într-adevăr, cauciucul bieletei din partea spre cutie avea joc (s-a desprins din carcasa metalică). Recomand să cumpărați piesa de origine si schimbul să se facă cu mașina pe roți, altfel s-ar putea amplifica trepidațiile mașinii.

3. Înlocuit ulei cutie viteze - regie proprie -  cost 100 lei (2 litri Elf Tranself NFX, 75W, API GL-4   + șaibă cupru). Fiind o operațiune simplă cu costuri mici, recomand pentru orice motorizare. Am avut surpriza să găsesc ulei destul de curat dar in cantitate mai mică decât până în ”buză”. Deci, chiar dacă nu schimbați uleiul, măcar verificați nivelul;

4. Înlocuit lichid frâne și ambreiaj - regie proprie - 1 litru DOT 4 (TRW) - 40 lei. Pedale ambreiaj și frâne, mai ferme;

5. Înlocuit discuri frâne - regie proprie - 400 lei (origine Renault). Partea neatinsă de plăcute îmi indica o uzura de 3 mm - mers preponderent în oraș la ore de vârf (90% din nr. de km). Operațiunea a fost efectuată odată cu revizia anuală, când am schimbat și plăcuțele (am folosit plăcuțe TEXTAR - 180 lei)

6. Înlocuit curea accesorii și bujii - în service  + revizia anuală normală. Între timp mi-am cumpărat cheie de bujii și la o verificare am constatat că bujiile erau strânse cu ”degetele”, așa de ușor le-am deșurubat. Asta e unul din motivele pentru care evit pe cât posibil să duc mașina în service, dar nu recomand tuturor să vă apucați de mecanică auto acasă - e riscant si pentru mașină și pentru voi, dacă nu aveți experiență în ”șurubăreală”

7. Am curățat senzorul MAP cu spray curățare debitmetru aer cu aplicator - Ma Profesional. Mașina avea ezitări (uneori) la pornire. Deși nu părea deloc murdar, am aplicat jet cu spray de la 10-15 cm, inclusiv în interior si am lăsat sa se scurgă și să se usuce. Rezultat -pornire perfectă motor, la fiecare cheie. 

8. Am curățat senzorul CKP - regie proprie - acces dificil pe sub mașină. Nu era nevoie, senzorul era destul de curat.

9. Am găsit să cumpăr o rampă de injectoare GPL originală NOUĂ, Landi Renzo, inclusiv cu senzor GPL cu doar 900 lei (pe internet sunt în general prețuri de la 3000 lei în sus). Am înlocuit-o iar mașina funcționează pe gpl ca nouă.

10. Pentru că aveam în rezervor benzină 98 ”de vară” și doream să o consum înainte de perioada rece, am profitat și am cumpărat ”Aditiv curățat injectoare benzină Liqui Moly, 300 ml”  38 lei. Am adăugat tot conținutul în rezervorul aproape plin pentru a curăța eventuale depuneri de pe injectoarele de benzină (mașina funcționând preponderent pe GPL, am considerat ca e bine să fac asta). Operațiunea a coincis cu curățarea senzorului MAP iar de atunci mașina pornește perfect. Asta cu aditivul nu știu dacă ar trebui să o recomand pentru că pot apărea și probleme, mai ales la mașini mai vechi (sunt tutoriale pe internet care tratează problema) - în cazul mașinii mele cu GPL, cred că a prins bine. 

11. Am fost la un mecanic pe care-l cunosc si a verificat mașina din bară în bară - mi-a spus că nu e nevoie de alte intervenții - cu cuvintele lui ”mașina e solidă pe partea de articulații”. A găsit un por foarte mic pe conducta de eșapament si mi-a recomandat un punct de sudură TIG - urmează să rezolv. 

Cam astea au fost niște intervenții pe care a trebuit să le fac la aproape 5 ani de utilizare a mașinii. 

Da, în continuare mă declar mulțumit de Dusterică!

Drumuri bune tuturor 

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 184
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 (4x2) după 5000 km (2 luni si 10 zile de la achiziție) Într-o postare anterioară spuneam că voi pleca în vacanță și voi reveni cu detalii despre cum se comportă ac

Salutare  Cum se prezintă Duster TCE ECO-G 100  după un an si jumatate de la achizitie si 28000 km ? Garantii:  - înlocuit senzorul buclucaș (GPL) cu care multi din posesorii aceleiași

DE CE AM LUAT DUSTER ? Cel puțin în teorie, orice mașină nouă creează puține probleme spre deloc în primii 4-5 ani, bineînțeles, în funcție și de stilul de condus, calitatea drumurilor și nr. de

Posted Images

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...