Sari la conținut

taz

Members
  • Număr conținut

    228
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    16

taz a câștigat ziua ultima dată pe 13 Aprilie

taz a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

185 Excelent

Despre taz

  • Rang
    Senior

Vizitatori Recenți Profil

464 citiri profil
  1. taz

    Tractorasul Duster

    Momentul ala unic (cu o masina luata de noua)... :) Sa speram ca vor fi si mai multi si in la fel de bune conditii ;)
  2. taz

    Detector radar

    Multumesc pentru explicatii/sugestii. Ideea e ca asa cum a stat el mult timp nefolosit si-a pierdut setarile memorate initial de mine. Are, printre setari, o functie de atenuare a acestor "detectii" si odata ea reactivata lucrurile au redevenit mai calme Am trecut azi pe langa un radar care "scana" traficul si pe ala l-a ginit de departe si a facut urat si mult pana am trecut de el In rest..mai detecteaza cate ceva si acum dar mult mai rar si le atenueaza imediat asa incat nu mai e deranjant. Bai, fratilor, dar vad ca voi utilizati la greu tehnologia
  3. taz

    Tractorasul Duster

    Multumesc. Cred ca ai dreptate. Ideea e ca asa cum a stat el mult timp nefolosit si-a pierdut setarile memorate initial de mine. Are, printre setari, o functie de atenuare a acestor "detectii" si odata ea reactivata lucrurile au redevenit mai calme Am trecut azi pe langa un radar care "scana" traficul si pe ala l-a ginit de departe si a facut urat si mult pana am trecut de el In rest..mai detecteaza cate ceva si acum dar mult mai rar si le atenueaza imediat asa incat nu mai e deranjant
  4. taz

    Detector radar

    Buna ziua tuturor ! Inainte sa va intreb ceea ce ma preocupa acum vreau sa va spun ca in prealabil am cautat un topic similar dar..nu l-am ginit. Deci..acum vreo cativa ani am primit cadou un detector radar. E modelul Cobra XRS 9730. L-am folosit atunci o vreme si de atunci l-am uitat pe undeva. Ieri am dat peste el si am zis sa il mai pun o data in functiune sa..nimic deosebit pentru ca, desi conduc relativ sportiv, eu oricum nu sunt spaima soselelor.. Doar l-am pus sa il mai vad inca odata functionand asa..de pamplezir Bai, fratilor, dar cum l-am pus in functiune si am inceput sa umblu cu masina cu el pornit..fie ca sunt in afara localitatii..fie ca sunt in interior..nu mai tace decat rar si foarte putin. Toate alarmele de toate felurile le afiseza.. Ba in banda Ka..ba in Ku..ba Spectre 1..ba VG-2...si aproape una dupa alta. Eu nu tin minte ca mai demult sa fi facut atat de urat si des.. E posibil ca intre timp sa fi aparut diverse surse care sa genereze atatea alarme false iar acest model sa fi ramas atat de in urma incat sa vada acum tot felul de chestii ce nu au treaba cu o alarma reala? Va multumesc..
  5. taz

    Tractorasul Duster

    Buna ziua tuturor ! Inainte sa va intreb ceea ce ma preocupa vreau sa va spun ca in prealabil am cautat un topic similar dar..nu l-am ginit. Deci..acum vreo cativa ani am primit cadou un detector radar. E modelul Cobra XRS9730. L-am folosit atunci o vreme si de atunci l-am uitat pe undeva. Ieri l-am gasit si am zis sa il mai pun o data in functiune sa..nimic deosebit pentru ca, desi conduc relativ sportiv, eu oricum nu sunt spaima soselelor.. Doar l-am pus sa il mai vad inca odata functionand asa..de pamplezir Bai, fratilor, dar cum l-am pus in functiune si am inceput sa umblu cu masina cu el pornit..fie ca sunt in afara localitatii..fie ca sunt in interior..nu mai tace dear mai rar si foarte putin. Toate alarmele de toate felurile le afiseza.. Ba in banda Ka..ba in Ku..ba Spectre 1..ba VG-2...si aproape una dupa alta. Eu nu tin minte ca mai delult sa fi facut atat de urat si des.. E posibil ca intre timp sa fi aparut diverse surse care sa genereze atatea alarme false iar acest model sa fi ramas atat de in urma incat sa vada acum tot felul de chestii ce nu au treaba cu o alarma reala? Va multumesc..
  6. @Neek Mai..sa stii ca masina mea e inca in garantie Eu am prins o oferta cu 4 ani garantie sau 100.000 de Km parcursi. Si niciuna din ele inca nu s-a implinit Dar am sa studiez sugestia ta pentru care iti multumesc. Si daca nu inteleg ceva..am sa te mai bat la cap
  7. Salutari ! Am actualizat gratis in 2015 (dupa cumpararea masinii) MediaNav-ul si acum (astazi) am reactualizat inca o data. Versiunea actuala este 7.1 si Media Nav Toolbox zice ca totul e actualizat la zi. Pai din cate am inteles imi ofera sa actualizez harta Romaniei cu 48 euro ca sa beneficiez la ultima harta corespunzatoare actualizarii 7.1. Pai eu nu asta o am acum? Ce pana mea sa inteleg? Multumesc in avand binevoitorilor care se ofera sa ma lumineze
  8. taz

    Tractorasul Duster

    Buna ziua prieteni, Am lipsit o vreme (sa-mi fie rusine) si revin dupa o relativa pauza cu noutati despre masina mea care a trecut cu bine de a 4-a revizie (80.000 km rulati in trei ani). Cu bine dar pe langa costurile de revizie, pentru prima data de cand am masina, am schimbat placutele de frana, bratele suspensie fata si un cap bara dreapta. Doar pentru revizia in sine si pentru placutele de frana am platit intrucat masina e inca in garantie. In rest..toate bune si frumoase. Inca am gumele originale pe masina (nu vreau sa fortez nota deloc pentru ca prefer sa stiu ca rulez in siguranta decat sa sparg eu recorduri caudate) dar..din ce mi-au zis toti (de la service Dacia si pana la vulcanizatorii la care, fara sa imi doresc, mai ajung cateodata) inca pot merge fara probleme cel putin pana in toamna dar nu si in sezonul rece ce va urma. Pentru iarna ce urmeaza (dar in regimul de utilizare pe care il am...probabil va fi si pentru cea de dupa ea) am deja cumparate gume noi (exact ca acestea, Continental ContiCrossContact LX, cu care a venit masina echipata) si in toamna le pun in locul celor actuale de care eu sunt tare multumit si nu am rulat doar pe asfalt cu ele ci si in locuri chiar cam ciudate pentru o masina 4x2. Placutele de frana erau uzate la jumate din grosimea celor noi (am vazut asta comparativ pentru ca chiar am vrut sa aflu cat de uzate sunt) si desi folosesc si eu frana de picior atunci cand situatia o impune (si pot spune ca se intampla relativ des cand rulez in mediul urban) probabil faptul ca majoritatea drumului este extraurban conteaza la uzura in timp a placutelor de frana. Oricum aia de la service au fost amuzati (ei au crezut ca e probabil a doilea sau al treilea rand de placute si de aceea initial mi-au zis ca la felul cum arata probabil ma mai tin cam 5000 de km si daca tot sunt acolo imi recomanda sa le schimb..iar cand au auzit ca ele sunt cele cu care a venit masina au facut ochii mari si si-au refacut estimarile dar..fiind deja montate cele noi..am lasata treaba asa) de uzura redusa raportata la rulajul masinii si m-au laudat ca pe un scolar deducand ca eu foloesc mai mult frana de motor (ceea ce e adevarat dar nu in o maniera obsesiva). Cam asta despre masina (am detaliat putin ca deh..poate e util cuiva) iar despre drumurile facute intre timp..nu prea pot spune ca am noutati deosebite. Acelasi regim de mers general de 70/% extraurban si 30% urban (navetele zilnice) si consumul de motorina, la stilul meu de mers usor sportiv cu masina, e de 5,2-5,4% ruland in afara localitatilor cam cu 100-110. Va urma o perioada cu ceva relaxare in care sper sa ajung prin locuri noi din tara (unde inca nu am fost) si voi oferi si niste poze.
  9. taz

    Tractorasul Duster

    i96nds, privitor la ratarea peisajelor, stiu ce spui si ai dreptate. Multi se prea grabesc sa ajunga repede undeva si daca ii intrebi ce au vazut pe unde au trecut..nu prea stiu sa zica. Eu, acolo unde am ce vedea, nu ma grabesc (mai ales in zone unde nu ajung des). Dar, pe autostrada...sub 130 cobor (mai ales pe sectoarele anoste gen Bucuresti-Fetesti) doar daca situatia o impune. In rest..viteza setata pe cruise control si blana, tata.. Si, da, un prieten posesor de Duster ph2 4x4, ce avea masina la service, m-a rugat sa-l duc sa isi ridice masina si pe drum, la un moment dat m-a rugat sa il las putin la volan sa vada cum e cu modelul 4x2. Am remarcat ca la inceput schimba viteza altfel decat mine si imi spunea ca e putin derutat caci la 4x4 motorul are altfel de turatii la diferite viteze (si trepte de viteze). Si, exact cum zici, odata ajuns in treapta a 6-a, a spus ca e incantat de felul cum merge varianta 4x2 la drum lung. Mai ales se tot uita la consumul afisat in treapta a 6-a ruland cu cca 100-110 la ora spre Brasov si mi-a zis ca, din cate vede el, varianta 4x4 are un consum clar mai mare. Eu nu stiu cum e la Dusterul 4x4. Poate o sa il rog o data pe prietenul asta sa ma lase si pe mine sa vad cum e.
  10. taz

    Tractorasul Duster

    No, numa' buna ziua! La noi a venit primavara. Am zarit azi dimineata primele 5 berze pe un camp langa casa. Da' nu cu asta vroiam sa deranjez prea cinstitii boieri. Ci cu altceva. Azi am avut ideea de a face o verificare a consumului de carburant in conditiile in care tractorasul se apropie de 50.000 km rulaj. Am resetat valorile acumulate am pornit (motorul era rece) si am parcurs cca 110 km incercand sa merg cat mai uniform si mai lin (fara accelerari bruste si franari de neevitat). Adica am mers asa cum nu merg de obicei caci e un stil care nu ma caracterizeaza. Eu de obicei circul cu motorul turat peste 2000 si undeva intre 90 si 110 km/h (sau mai mult pe autostrada). De data asta am rulat cu atentie, preponderent intre 80 si 90 km/h si la apropierea de localitati lasam pe liber de la distanta asa incat sa rulez in localitate cu viteza legala dar fara sa franez ca sa o obtin. La iesirea din localitati am accelerat lin. Nu am ajuns la viteza a 6-a deloc. Am cautat sa fiu doar pe la 2000 de ture (indiferent de viteza in care ma aflu) si sa nu conduc subturat. M-au depasit diversi cu diverse vehicule (mai putin cei cu carute, biciclete si tractoare) si chiar ma amuzam vazand unele priviri satisfacute (aruncate in oglinda retrovizoare dupa ce, fericiti, ma depaseau) ale unora ce probabil sufera de frustrari cronice la volanul unor masini care de obicei mai mult incurca fluenta circulatiei. Eu nu am probleme cu ideea de a fi depasit sau de a fi doar eu primul. Daca trebuie sa depasesc ca sa raman in ritmul meu..depasesc..daca altul ma depaseste ca are el motivele sale..duca-se din partea mea. Dar nu prea se intampla sa ma depaseasca cei care ruleaza in mod curent cu 70-90 la ora. Acum..era ca in filmele alea ciudate Ce mai..a fost o mica nebunie dar am zis ca daca am pornit pe ideea asta..hai sa termin asa si sa vedem ce iese. Sa vad eu, macar o data (si dupa ce deja m-am obisnuit bine cu regimul de condus al acestui autovehicul si cu felul cum raspunde), daca e posibil sa scoti valorile declarate de producator. Carosabil Ok, in Tara Fagarasului, fara declivitati deosebite. Cine a fost pe segmentul Persani-Porumbacu (DN1) stie cum e acest drum. Am avut parte de un drum chiar liber (la prima geana a zorilor) chiar si in localitati. Fagarasul l-am ocolit pe o ruta de "centura". La sosire, in fata casei, am avut afisat un consum mediu de numai 4,5 l/100 km. Am parcurs acest drum singur (am 122 kg dar nu-s pitic ) in masina fara incarcatura. Nu cred ca CB-ul e defect caci eu, facand o naveta zilnica, obisnuiesc sa cam tin evidenta consumurilor obisnuite si ele, la aceleasi drumuri pe care le fac curent sunt cam tot alea. Evident ca valorile difera putin caci, datorita conditiilor de trafic, nu merg exact la fel pe acceasi ruta. Ar trebui, totusi, sa imi fac griji legate de acuratetea valorilor afisate?
  11. taz

    Tractorasul Duster

    Pe aici trece o varianta de scurtare a drumului dinspre Ardeal spre Bucuresti (si invers). Multi o folosesc. Sau poate ai venit si cand erau narcisele inflorite in padurea din apropiere?
  12. taz

    Tractorasul Duster

    Nu Adrian. Nu locuiesc in oras. In Fagaras la ora 8 erau, din cate au postat prietenii mei de acolo, cam -28 grade. Depinde..ca masele astea de aer rece nu sunt uniforme nici in localitatea unde locuiesc eu. Eu nu locuiesc in Fagaras. Ci la 17 km de oras..spre Brasov si putin mai spre munte. Localitatea se numeste Vad (comuna Sercaia) judetul Brasov. Stau chiar in extremitatea sudica a comunei spre munte Si -32 grade erau devreme aici (la ora 6 si putin cand am avut de facut naveta de dimineata) ..nu la ora 8.. La ora 8 aici erau cam -29. Deci zici ca si masina ta face la fel..atunci asa o fi OK..
  13. taz

    Tractorasul Duster

    Ma gandeam sa nu fie ceva defect si eu sa fortez ceva, pornind masina cumva necorespunzator, la astfel de temperaturi. De aceea intrebam si pe altii. La Dusterul tu, din inteleg, acel martor ramane activ. La Dusterul asta al meu vad ca...ba. Si nu m-am dumirit de ce. Am apreciat clipul ala al tau Interesant.
  14. taz

    Tractorasul Duster

    Asa am inteles si eu de la altii (e drept...pe chestia asta am discutat pana acum doar unii cu masini diesel ceva mai vechi si nu posesori de Duster ci de alte marci). Ca sub -15 grade ar trebui sa se aprinda (sa ramana aprins mai mult ca restul martorilor). Am intrebat si la service Dacia cand am facut reviziile care e treaba cu asta si dupace au verificat diverse (inclusiv eventuale erori) mi-au zis, dupa ce au studiat ceva documentatii, ca daca, la ger, nu ramane aprins martorul de incandescena dupa stingerea celorlalti martori inseamna ca nu are nevoie Zbang Ce aiba sa inteleg? E modelul asta de Duster mai altfel?
×