Sari la conținut

timonovici

Members
  • Număr conținut

    11
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

timonovici a câștigat ziua ultima dată pe 21 Iunie 2021

timonovici a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

4 Neutral

Despre timonovici

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Oraș:
    Cluj
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.6 SCe 4x2 114CP
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Da, acel 1l/1000km e excesiv. Si pana la urma se pare ca au avut un defect de fabricatie (pistoane prea mici) la cateva serii de motoare. Eu in continuare sunt de părere că 700ml la un schimb de ulei încă nu e semn de îngrijorare. Cat timp garnitura de chiulasa nu e sparta si nu se amesteca uleiul cu lichidul de racire (ceea ce nu e prea greu de depistat, unul din lichide se va contamina la un moment dat cu celalalt), e mai acceptabil sa adaugi ~500g la fiecare 10.000km decat sa resegmentezi motorul. Orice motor arde inevitabil o oarecare cantitate de ulei, ramane un film subtire pe pereț
  2. 700ml la 13 mii de km nu e chiar mult, parerea mea. VW de exemplu nu considera defect un consum de ulei de pana la 1L/1000km (o mie). Eu as face totusi un "engine flush", in speranta ca e o problema minora, s-ar putea sa fie doar cateva canale de scurgere de ulei din piston blocate. Legat de ulei - din ce scrie in cartea mea si ce am gasit pe internet, doar 5W30 e aprobat pentru acest motor. Eu nu as pune altceva, suna a uzura prematura a motorului fara a fi cazul. Stiu ca exista un mit printe mecanici ca uzura mai mare a motorului poate fi "contracarata" cu un ulei mai gros, dar daca inc
  3. Același motor aici, instalația montată de fostul proprietar aproape imediat după achiziție (2016). De atunci Dusterache a făcut 234.000 km, mare parte din ei pe gaz, mare parte din ei în afară (cel puțin așa zicea fostul proprietar; deci, presupun eu că destul de turat). Eu am apucat să merg doar vreo 4000km cu ea, dintre care cam 2/3 cu GPL si 1/3 benzină. Instalația e Landi Renzo, montat în Apahida, fără flashlube. Deocamdată nimic nu pare anormal, e doar puțin mai zgomotos cu GPL la relanti; pe benzină abia se aude, uneori nu știu dacă e pornită mașina sau nu. Părea să fie ceva de
  4. Ar mai fi de zis că deși a fost posibil de scos eșapamentul cu cricul mașinii, o tubulară de 13 și una de 16, eu aș recomanda tăierea țevii fie dupa sonda lambda nr. 2, fie mai jos, după "filtrul" ăla, ce o fi el. Am păstrat sedimentele ce le-am curățat, și.. o parte e catalizator sfărâmat, o parte e probabil chestiile ce blocau structura aia din ceramică a catalizatorului, și am mai găsit și niște particule metalice, ceea ce nu e normal. Nu-s parte din metalele active ale catalizatorului, ele sunt depuse într-un strat foarte subțire pe elementul ceramic. Din moment ce eu am dat jos
  5. Am un duster luat la mâna a doua, cu vreo 230.000 km, și mi s-a aprins un martor în bord (Check engine). Am citit codul de eroare cu o ieftinăciune chinezească (ELM327), suna așa: P0420 catalyst system efficiency below threshold bank 1 După mult scărpinat în cap, citit pe net și documentare pe youtube, am decis să curăț catalizatorul în 2 pași: 1. Degresare cu sodă caustică (am băgat apă caldă cu ~300g de sodă caustică, după ce am înfundat toba de eșapament cu un dop de lemn; am lăsat sa actioneze 4-5 ore, după care am clătit cu apă de robinet. 2. Decontaminare catalizator cu acizi org
  6. Mai sunt disponibile? Ce cauciucuri sunt pe ele?
  7. Păi sigur că e normal, discul de frână e un consumabil. Ca și tamburii, saboții, plăcuțele. Vă spune un mecanic când trebuie schimbate, se măsoară cu un șubler special/micrometru care evită buza respectivă - plăcuțele nu calcă exact până în exteriorul discului, și de aia se uzează așa. Producătorii de discuri de frână de regulă specifică o grosime minimă admisibilă, de exemplu, discurile Bosch de 22.4mm grosime au grosimea minima de 20mm; Cele de 24mm -> 21.8mm; Eu am mers și cu discuri mai uzate de atât dar.. faceți ce spune producătorul.
  8. A încercat cineva să modifice sistemul de frânare la Duster 4x2 ? Mă bate gândul să înlocuiesc etrierii si tamburii cu sistemul de pe 4x4, toate componentele par să fie un pic mai mari (disc fata de 280mm in loc de 265, placute mai mari), si ma astept sa fie mai performant... Nu îmi dau seama dacă ar trebui înlocuită și pompa de frână, sau sunt la fel, sau daca mai sunt alte probleme si incompatibilitati.
  9. Eu am de puțin timp un Duster similar din 2016, cu 231.000km; După ce am schimbat bujiile turațiile la relanti sunt mult mai stabile. Urmează să schimb și "cizmulițele" alea de cauciuc de pe bujii, când le strâng între degete se vede că sunt crăpate destul de rău. Se prăjesc totuși destul de nasol acolo, și orice cauciuc după 4-5 ani se cam duce. Am găsit un set pe Aliexpress pentru doar câțiva dolari, doar că e horror că trebuie să dau iar jos galeria de admisie. Are filtru de benzină (deși niște tipi de la un magazin auto din Cluj insistau că nu are); Se schimbă destul de ușor, e
  10. Mi-am luat recent un Duster la mana a doua, cu 230.000km la bord, si am scos toate protectiile de plastic de sub aripa si din jurul masinii. Am vazut si eu mai demult clipul, si acum cu masina in fata, ii dau dreptate rusului - buretele ala chiar acumuleaza apa, si chiar distruge vopseaua in partea de jos. Din fericire nu-i grav, am prelucrat zona, dar ma intreb cu ce sa il inlocuiesc..... L-am bagat in masina de uscat rufe, sa il usuc (nu prea a mers), si planul era sa il acoper cu o vopsea sau un oarecare fel de mastic.
×
×
  • Creează nouă...