Sari la conținut

tavy72

Members
  • Număr conținut

    21
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Reputație Comunitate

6 Neutral

Despre tavy72

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.6 4x4 114cp
  • An fabricație:
    2017

Vizitatori Recenți Profil

489 citiri profil
  1. Se pare că e și greu să întâlnești dacă te uiți câte stații OMV au GPL https://www.omv.ro/services/downloads/00/omv.ro/1522147990465/lista-statii-de-disctributie-cu-gpl
  2. Multe benzinării Rompetrol (nu toate) au și GPL, în plus sunt multe stații Rompetrol care au doar GPL, achiziționate de Rompetrol prin 2010, din ce citesc pe net (Rompetrol Gas). În ce privește prețul, nu este singurul criteriu, și la benzină și motorină au prețuri mai mari și tot de acolo alimentez (mai am un Logan diesel pentru navetă). Nu toți partenerii Rompetrol au preturi mult mai mari decât Rompetrol dar, când am fost în nordul țării în concediu, am remarcat că într-adevăr pe acolo prețurile la parteneri Rompetrol sunt mult mai mari, probabil din combinația ardeleni + lipsa stații Rompetrol genuine. Dacă te referi la „kit protecție supape - Flashlube”, conform facturii 500RON, este vorba de https://gplshop.ro/accesorii-gpl/108-flashlube-kit-protectie-supape.html care văd că este doar 252,00 lei, probabil diferența fiind manopera și faptul că este montat la Vernești. Am fost multumit de cum lucrează cei de la Vernești dar nu am ce ce să-i compar pentru că nu am mai instalat altă dată. La birou m-au recomandat stațiile mari, Rompetrol, Petrom, OMV. Băieții din service aveau diferite păreri. Șeful de service mi-a zis că, în cel mai rău caz, un gaz prost duce la defectarea injectoarelor care, în cazul meu, un kit de reparație este foarte ieftin, de genu 100RON.
  3. O să alimentez de preferință de la Rompetrol. Folosesc Rompetrol pentru benzină și motorină de ani de zile și sunt foarte mulțumit, sper că e la fel și pentru GPL.
  4. Montat ieri GPL la Vernești Landi Renzo EVO Emulator nivel benzină kit protecție supape - Flashlube Total 3.750 RON Făcut plinul la Buzău (Rompetrol) și la Giurgiu (tot Rompetrol), distanța 170km, mers potolit, foarte potolit (obosit, m-au chemat la 8:00 și veneam de la Giurgiu), peste 1.5h traversare București, foarte aglomerat. La Giurgiu am alimentat 12.7l, consum cca. 7.5%. Calculatorul de bord afișa un consum de 13.5l. Pompa nu a sărit nici la Buzău nici la Giurgiu, au oprit-o la ceva timp după ce a început să meargă foarte greu, din cauza asta nu sunt sigur că la Giurgiu am băgat exact cât am consumat, poate să fie mai mult sau mai puțin dar nu cred că mai mult de 1l. Deși aveam benzină peste jumătate rezervor, în București a scăzut brusc indicația și a ajuns pe rosu, am alimentat benzină în București cu 50 RON și indicația s-a dus la două liniuțe peste jumărate și a rămas așa până la Giurgiu. Sper să fi fost doar un sughiț al emulatorului de nivel și să nu mai mă sperie. (Înainte să alimentez cu Benzină am oprit și pornit motorul de câteva ori în speranța că se va reseta nivelul) Astăzi am montat și portbagaj de plafon Bare: http://www.mudstershop.com/ro/bare-transversale-turtle-dacia-duster-2013 - formidabile Cutie: https://www.emag.ro/cutie-portbagaj-dacia-400l-7711574056/pd/DNTXVYBBM/ - nu foarte încântat, vezi comentariul de pe emag, dar nu am termen de comparație Mă gândesc că cu cutia nu o să mai am consum atât de mic, nu pot să testez acum cât influențează, cert este că am ieșit puțin pe șosea și destul de greu am atins 130km/h, nu am încercat mai mult, greu de spus pentru că cu Duster am evitat să merg cu peste 100km/h și poate doar mi se pare că ajung mult mai greu la 130km/h.
  5. Dacă există dedicate pentru GPL! Eu nu știu, tu știi? Relevant e și cât costă piesele + manopera, dacă știi cumva ar fi util să ne spui și nouă.
  6. Interesant! Pe de altă parte ar fi interesant ce înțeleg ei prin „durata de viață a chiuloasei", se referă la garnitura de chiuloasă, include și supapele, cam la ce costuri ajunge reparația. Pentru că, dacă într-adevăr, la 100.000 de km trebuie făcută o intervenție majoră la motor atunci costurile acestea trebuie scăzute din economia care o faci din prețul GPL/benzină. Poate este cineva pe aici care știe un ordin de mărime pentru costul înlocuirii supapelor, a garniturii de chiuloasă, sau ce se mai poate deteriora dacă folosești GPL. Pentru că una ar fi ca la fiecare 100.000 de km să mai bagi în reparații 2.000-3.000 de RON și alta să bagi 10.000-15.000 de RON sau mai mult.
  7. Destul de probabil ca cei de la AGR sau Vernești să nu spună despre cei care au avut probleme. Din acest motiv am întrebat aici. Mai ales vroiam un feedback pozitiv sau negativ despre AGR pentru că aici s-a vorbit, destul de pozitiv, despre Vernești dar pentru minie este puțin peste mână. Poate ne mai spune ciortanionut cum merge după încă, aproape, 4 luni.
  8. Nimic aici din februarie ... ceva noutăți? Azi am făcut revizia la 2 ani, 32.600 km, mă gândesc serios săptămâna viitoare să pun GPL și mă gândeam la https://www.monteazagpl.ro/instalatii-gpl-dacia/duster-4x4/duster-4x4-2010-2016/kit-gpl-dacia-duster-4x4-16-4cil-orice-an-rezervor-ti-53l-205296-d dar cei de la revizie m-au pus serios pe gânduri, ziceau că au acolo un Duster ca al meu cu supapele arse și că ar fi de la GPL. I-am întrebat câți km avea Dusterul acela pe GPL și au zis că peste 100.000 de km. O altă întrebare ar fi, risc mult dacă nu mă duc la Vernești și mă duc la linkul de mai sus în București? Nu de alta, dar au sunt din Giurgiu și să mă duc la fiecare revizie tocmai la Buzău ... pe de altă parte am înțeles că la Vernești au reviziile la 1 an pe când cei de la AGR le au la 6 luni, așa este? Vă mulțumesc.
  9. Chiar nu este o improvizație, așa funcționează ștergătoarele Valeo folosite în tutorial, folosind adaptoare. Tutorialul te învață cum șă faci un adaptor cu care ștergătoarele respective nu vin din fabrică. Adaptorul astfel fabricat este la fel de bun ca unul original Valeo și a trecut proba timpului pentru că eu îl folosesc din octombrie 2017 fără a fi nevoie să-l înlocuiesc. Dacă nu dispui de îndemânarea necesară pentru fabricarea adaptorului, sau ai prea mulți bani și timp puțin poți apela la un atelier mecanic care să-ți fabrice adaptorul. Prin utilizarea adaptorului se ating două obiective: 1. Obținem o pereche de ștergătoare de calitate superioară celor de origine. 2. Dăm un semnal Dacia că nu acceptăm încercarea lor de a ne limita dreptul de a alege producătorul ștergătoarelor.
  10. Să nu uitați de varianta de a adapta ștergătoarele Valeo
  11. Conform https://ro.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum argumentul că la majoritatea mașinilor comutarea fazei lungi se face prin împingerea manetei este o eroare de argumentate. Eu am venit cu argumente ce țin de persoana mea, nu am afirmat că este valabil pentru toată lumea, pentru mine este mai ușor ca la Logan și în această idee mă interesam dacă aș putea face acestă modificare la mașina mea. În ce privește jignirea cu problema dintre volan și spătar nu știu are loc aici, mie nu mi se pare fair-play. Am spus foarte clar că folosesc un Logan de 10 ani, pe care încă îl folosesc și că mai am și un Duster, alte mașini nu conduc. În condițiile acestea este firesc să încerc să aduc Duster-ul la sistemul cu care sunt obișnuit.
  12. Păi ținând cont că de Luni până Vineri folosesc Logan-ul (naveta, ce să faci, nu merită folosit Duster nou la asta) pe care-l am de 10 ani, și în weekend folosesc Duster-ul, dacă mut claxonul pe manetă ca la Logan nu poate fi decât bine, aplicând raționamentul lui 22DCI.
  13. Mă întreb dacă merge înlocuită maneta de lumini de la Duster cu cea de pe Logan. Mai exact mă deranjează modul de comutare de la fază scurtă la fază lungă. La Duster se face trecerea la fază lungă prin împingerea manetei și revenirea la faza scurtă prin tragerea manetei. La Logan trecerea se face în ambele sensuri prin tragerea de manetă spre tine. Mai mult, pentru că maneta de Logan ale și buton de claxon ar fi interesant să funcționeze claxonul și de pe volan și de la manetă. La Duster este deranjant că poți atinge uneori maneta și să treci în fază lungă fără sa vrei sau să declanșezi semnalizarea atunci când împingi de manetă, mai ales dacă vrei să faci manevra fără să ridici măna stângă de pe volan.
  14. Salut, Scuze de răspunsul întârziat, nu am nituit, bolțul format intră putin forțat în elementul interior al ansamblului (cel căruia i-am tăiat cele două urechi). Nu aș folosi șurub pentru că celălalt element trebuie să se poată roti câteva grade pe bolț, filetul șurubului bănuiesc că l-ar uza. Oricum nu ai loc pentru nituire și cu atât mai puțin pentru piulită,
  15. Dusterul meu este SL Explorer din iulie 2017
×
×
  • Creează nouă...