Sari la conținut

AdrianR

Members
  • Număr conținut

    14
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Reputație Comunitate

6 Neutral

Despre AdrianR

  • Rang
    Membru
  • Dată Naștere 06.07.1971

Informații profil

  • Gen:
    Nu spun

Vizitatori Recenți Profil

96 citiri profil
  1. Tractorasul Duster

    Am ratat narcisele, m-am trezit cam tarziu. Anul acesta sigur merg sa le vad
  2. Tractorasul Duster

    Aa, gata, am inteles. Stiu unde este Vad, am trecut de multe ori pe acolo si cu cursiera (cand eram ok) dar si cu masina
  3. Tractorasul Duster

    @taz: Si la a mea la fel se comporta. Martorul de bujii incandescente se stinge inaintea celorlalti de pe bord. Nu mi se pare nimic anormal in asta, chiar as spune ca e ok, mai ales ca la fel am vazut si la alte masini diesel pe care le-am condus, inclusiv la un batran Mercedes 190D fabricat in 1995. O problema mi s-ar parea daca ar ramane aprins martorul acela pana as actiona demarorul, el este proiectat sa se stinga in momentul in care bujiile incandescente au atins temperatura necesara pornirii motorului. Deci faptul ca se stinge repede e un lucru bun. Unde in Fagaras si la ce ora ai avut azi -32 grade C, eu azi la ora 8, tot in Fagaras am vazut pe bord -27 gr.C. Sau nu e vorba de Fagaras ?
  4. Vreau Un Duster. Nou.

    Pentru Duster 4x4 te-as sfatui si eu sa optezi, chiar e pacat sa iei fara tractiune integrala daca tot faci o cheltuiala consistenta cu achizitia unei masini noi. In privinta motorizarii e mai greu, insa la numarul de kilometri pe an estimati de tine parca nu s-ar justifica economic diesel-ul, mai ales daca ii faci preponderent in oras (DPF). Oricum trebuie sa stii la ce sa te astepti, nu este o masina proiectata pentru viteza in varianta 4x4 diesel, repet si eu ce au spus altii in nenumarate randuri ca are o cutie cu rapoarte scurte, dar e fun de condus la viteze legale datorita cuplului specific acestui tip de motor.
  5. Nou Pe forum - Duster 1.5 Dci 4X2

    Salut, bine ai venit si sa te bucuri de masina fara incidente neplacute. Despre cotierele de pe Duster nu stiu ce sa iti spun, am montat ceva similar pe Ibiza, am suportat-o 2 luni dupa care am aruncat-o la gunoi. Si era chiar aproape identica cu ce monteaza dealerii Dacia la modica suma de 1000 lei (pe mine m-a costat in 2006 vreo 600 lei la dealer Seat). Nu era deloc ce trebuie, scartaia, facea tot felul de zgomote aiurea, nu era rigida si nici comoda, era prea sus fata de cum ar fi trebuit. De atunci am zis ca nicio masina care nu vine cu cotiera in standard nu merita solutii aftermarket in privinta asta. Iti va ingreuna accesul si la frana de mana, vei putea sa o actionezi doar la rabatarea cotierei, o prostie de concept. Parerea mea e ca mai bine iti cheltuiesti banii pe altceva.
  6. Un Nou Duster In Oras :)

    @quarelin: Eu zic ca e normal pentru ca nu are o aderenta uniforma cauciucul rupe zapada afanata/apoasa de sub el, nu e cazul sa iti faci griji. Chestia asta am simtit-o si la Leon (l-am deszapezit si miscat un pic si pe el in seara asta) dar nu asa pronuntat ca la Duster, probabil datorita servodirectiei electro-hidraulice mai performante. Cauciucurile pe cele doua masini sunt acelasi model, difera doar dimensiunile. Acum un mic review la anvelopele Dunlop Winter Sport 5 si al comportamentului Duster cu acestea dupa ce am "bananait" azi toata ziua prin oras. Am iesit din parcare fara niciun fel de emotie, direct si ferm, ca si cum pe jos nu ar fi fost zapada, dar in spatele masinii se adunase incat depasea garda la sol a masinii (am testat-o intai la picior sa ma asigur totusi ca e afanata ca sa nu distrug ceva). Deci am scos din parcare cu 4wd lock si esp off si apoi am revenit in modul auto si esp on. Anvelopele au tras foarte bine in zapada de azi, nu au invartit in gol niciodata. Am facut proba si in 2wd si la fel, nicio problema, tractiune din plin pe diferite conditii (si afanata si mai batatorita, etc). La franare in schimb am simtit ca intra destul de repede ABS-ul, vorbim aici de probe cu frane apasate mai violent. La franari adecvate specifice conditiilor de iarna combinate cu frana de motor nu exista probleme, se comporta ok. De asemenea nu am avut probleme cu stabilitatea laterala, nu a fugit deloc nici in demaraje mai ferme nici in coborari de pante si nici in viraje. Am mers cu presiune 2.4 atm, asa le-au umflat cei care au efectuat montajul. As vrea sa le pun macar la 2.2, pe stalpul central stanga am vazut eticheta ce recomanda 2.1 pentru 215/65R16. V-as ruga, daca vreti, sa imi faceti recomandari in acest sens. Inca o chestie care mi-a placut, masina si-a croit fara jena loc de parcare laterala intr-un cordon de zapada creat de o lama. Stiti doar ca asa se face deszapezirea vietii pe la noi de cand lumea... lama directioneaza zapada din strada catre margine si pe trotuar si de acolo nu o mai ridica, lasa ca o dau "prostii" la lopata daca au nevoie In rest ce sa spun, am fost foarte amabil si rabdator in trafic, am facut loc tuturor celor pe care ii vedeam cu autoturisme normale cu tractiune 2wd, m-am bagat eu pe dreapta in zapada stiind ca pot sa ies fara probleme de acolo. Asta poate si pentru ca mi-am amintit cum ii injuram eu pe unii ciobani cu dulapuri 4x4 cand ii vedeam aroganti si nesimtiti pe stradutele blocate de zapada cand ma chinuiam la volanul masinilor anterioare. Ca si o concluzie, masina imi place, isi indeplineste foarte bine pana acum rolul pentru care a fost cumparata. Am observat ca se incalzeste si repede pentru un diesel, cat am dat eu zapada jos de pe ea, s-au dezghetat si geamurile, nu a fost nevoie sa pun racleta in functiune. Ce nu imi place si nu am mentionat in posturile precedente, dar stiam asta de cand am luat-o, este ca au pastrat modul de proiectare a usilor de la Dacia Nova, Supernova, Solenza, Logan, Mai exact nu imi place faptul ca usile nu se inchid integral sub plafonul caroseriei, au rama aceea exterioara curbata care se apropie de plafon, intelegeti voi ce vreau sa spun. Probabil aia ar fi si o sursa de zgomote de curenti de aer la mersul cu viteza mai mare.
  7. Un Nou Duster In Oras :)

    Maine cod de ninsori inclusiv in Bucuresti. Nu vreti sa stiti cum il astept ) Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk
  8. Un Nou Duster In Oras :)

    Anterioara este un Seat Toledo 1.6 tdi fabr. 2014. Exact aia e senzatia, ca nu revine, ai intuit bine tu Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk
  9. Un Nou Duster In Oras :)

    @B55CHU, multumesc, la fel si tie @Caphonne, servodirectia nu imi place pentru ca mi se pare greoaie si nerafinata, trebuie sa fac foarte des mici corectii din volan. Cred ca nu este progresiva. Bine, e o chestie de obisnuinta, percep eu diferente fata de masina anterioara, cu timpul probabil nu voi mai observa. Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk
  10. Un Nou Duster In Oras :)

    Gata, astazi i-am montat cauciucuri de iarna Dunlop Winter Sport 5 215/65R16 98 H. A devenit parca mai silentioasa la rulaj, acum sa vedem cum se va comporta cand va veni zapada. Tot nu reusesc sa ma impac cu ideea de servodirectie de la Duster, mi se pare ca e proiectata de un scolar, nicidecum de ditamai grupul auto... Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk
  11. Un Nou Duster In Oras :)

    Da, asta este.
  12. Un Nou Duster In Oras :)

    Salut SYL40, alarma este Maat 675, nimic deosebit, are doar functiile primare. As avea in vedere si Nokian dar nu vad la ei un model care sa imi suscite interesul in mod deosebit si nici nu prea mai sunt pe stoc. Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk
  13. Un Nou Duster In Oras :)

    Multumesc mult Cain si Daniel Cojocar pentru urari . Spre Dunlop Wintersport 5 inclin si eu, le am de iarna trecuta pe masina personala (Seat Leon) si sunt multumit. Am vazut ca au iesit pe primul loc si in testul AutoBild Allrad pe dimensiunea 215/65R16, bineinteles sub rezerva obiectivitatii asupra unor astfel de teste uneori. Cu plecarea de pe loc am experimentat azi si intr-adevar pare mai ok sa plec direct cu a 2-a cand nu sunt in rampa
  14. Un Nou Duster In Oras :)

    Salut si bine v-am gasit ! Am cumparat astazi un Duster Laureate 1.5 dci 4WD culoare gris comete, nou, cu cateva dotari suplimentare pe el dupa cum urmeaza: - pack look - volan si schimbator imbracate in piele - scaune incalzite - media nav - senzori parcare spate - cruise control - camera marsarier Bonus am mai primit si covorasele originale de interior precum si sistemul de alarma. Masina a fost achizitionata de firma pentru care lucrez si inlocuieste un Seat Toledo 1.6 TDI cu aproximativ 93.000 km la bord, fabricat in februarie 2014. Desigur ca unii s-ar putea intreba de ce am inlocuit Seat-ul cu Duster. Raspunsul este simplu, cu toate ca Toledo e o masina super ok, pe care as recomanda-o oricand fara rezerve, imi era necesara o masina care sa ma ajute cat mai mult posibil sa ies din parcari iarna cand se asterne zapada serios. Aceasta situatie a intervenit in urma unei interventii chirurgicale ce ma restrictioneaza la efort o perioada de aproximativ 6 luni, implicit fiind exclus sa pun mana pe lopata cand s-ar impune (lucru pe care il faceam fara nicio retinere si chiar cu entuziasm cand ningea abundent). Sefii mei au hotarat sa imi schimbe masina cu una adecvata conjuncturii in care ma aflu acum, sa le dea Dzeu tot binele, asa ceva mai rar am intalnit. Asadar am studiat ce variante ar exista in limita unui buget rezonabil si a ramas sa aleg intre Duster si Suzuki new Vitara. Suzuki era ceva mai scump dar nu la distanta foarte mare si oferea in plus ceva dotari care pe Duster nu exista, nu le enumar aici, sigur multi dintre dumneavoastra le stiti Dusterul a castigat prin faptul ca are o garda mai mare la sol si capacitati de trecere mai bune si bineinteles printr-un pret mai scazut, precum si prin faptul ca a fost disponibil rapid. M-am documentat destul de intens pe forumuri despre cele doua masini si le-am observat si in trafic, sincer Vitara nu mi-a inspirat incredere ca ar putea face fata la nevoile mele cand am vazut ce garda joasa pare sa aiba (cu toate ca e specificata la 185mm) si un unghi de atac ce te face sa te intrebi daca nu cumva echipa de design a uitat ca proiecteaza un crossover sau mini SUV si nu un autoturism de oras. Dar aici s-ar putea sa ma insel, poate si Vitara ar fi fost foarte ok pentru scopul meu. Sunt in acelasi timp perfect constient ca si Dusterul are partea lui de minusuri in comparatie cu Vitara pe partea de siguranta si comportament pe sosea dpdv al vitezei de croaziera. Dar acestea nu reprezentau criteriile prioritare in alegere, daca erau doar astea ramaneam cu Seat-ul. Dusterul a fost cumparat "in blind" , fara drive-test inainte, nu prea am avut deloc timp si nici mobilitate fizica pentru asa ceva. Doar am citit/vizionat review-urile altor site-uri care se pricep mai bine decat mine in a aprecia o masina din mai multe puncte de vedere si care in definitiv cu asta se ocupa si am citit forumurile dedicate celor doua masini, deci si acesta pe care scriu . Am condus pe termen lung pana acum urmatoarele masini: Dacia 1310, Alfa Romeo 155 T, Supernova, Solenza, Passat 1.8T, Passat TDI, Seat Ibiza, Seat Leon 1P, Skoda Octavia II FL 2.0 TDI, Audi A6 3.0 TDI Quattro (un vis frumos ) si Seat Toledo TDI. Deci niciun SUV sau crossover pana acum. Sincer, de cand am plecat cu ea de la dealer pana acasa, doar vreo 6 km, nu am incetat sa ma minunez de progresul facut de Dacia cu aceasta masina. In ciuda unor prejudecati auzite pe la altii cum ca Dacia tot Dacie ramane si nu merita banii, as vrea sa cred ca multe dintre ele sunt doar rautati ale unor oameni care, fie nu au condus o masina de fabricatie recenta Dacia, fie sunt prea fixati pe ideea de masina straina SH la echivalentul de bani pentru o Dacia noua (se subintelege ca pe cei ce dispun de sumele necesare sa isi cumpere la cativa ani masini noi de peste 30000 eur ii exclud din context). Acum, stand stramb si judecand drept, este probabil ca as fi avut eventual si o mica sansa sa nimeresc o masina SH superioara tip SUV la pretul platit pe Dusterul nou, dar astfel de loterie nu prea vreau sa accept, mai ales cand este vorba despre bani ce nu sunt ai mei (reamintesc aici ca este masina companiei pentru care lucrez). Acum mai trebuie sa caut anvelope de iarna, dar pe 30 decembrie nu sta nimeni sa vanda si sa monteze asa ceva, deci momentul achizitiei acestora va fi in prima saptamana a anului 2017. Aici am o mare problema. Daca ar fi dupa mine as alege Dunlop Grandtrek SJ6 pentru capabilitatile acestora in zapada mare si conditii grele, dar avand in vedere ca aceasta masina va circula foarte mult pe sosea, facand saptamanal un drum Bucuresti-Fagaras si retur, nu stiu daca sunt cea mai potrivita alegere cu toate ca le-as vrea. Alte optiuni ar fi Dunlop Winter Sport 5, Good Year UltraGrip Performance Gen 1 si Pirelli Winter Sottozero 3. Deci imi trebuie anvelope care sa ma scoata din zapada parcarilor bucurestene (si nu numai) dar care sa aiba o prestatie buna si pe sosea la drum lung. Greu de zis, daca aveti ceva recomandari le astept cu placere. Revin cu impresii dupa ce voi mai merge cu masina, dupa doar 6 km facuti azi e cam prea devreme sa spun mai multe, cu toate ca prima impresie e ok, mai putin servodirectia, care pare cam rigida si nerafinata, dar nimic de speriat Pana cand ne mai vedem pe aici, va doresc toate cele bune si un an nou fericit si plin de satisfactii ! Adrian
×