Sari la conținut

Anvelope Dacia Duster


Postări Recomandate

Eu am primit Michelin (Latitude Tour HP) si pe roti si rezerva. Conform review-urilor sunt foarte bune pe sosea dar se uzeaza repede. Ma gandesc sa le vand fiindca nu mi se par potrivite deloc pentru un 4x4, fie el si folosit 90% pe asfalt. Sunt convins ca pot sa raman cu ele intr-o baltoaca mai mare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 1,3k
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Jentile stilizate ...365R sunt mai grele decat cele de tabla cu peste 2 kg.Dusterul este o masina grea pentru motorul 1,3 sau 1,5.Plecarea de pe loc este greoaie fata de alte masini cu aceeasi motoriz

Am largit lista inceputa de @dacian cu variante de cauciucuri mai late (225 mm) care intra pe janta stoc. Vorbim strict de R16, jante stoc si suspensie stoc, varianta 4x4 (benzina/diesel/ph1/ph2).  

Ca si utilizator de continental standard pot sa ma bag si eu nitel in discutie. Atat anu trecut la Zetea (IND5) am avut parte de cativa km de noroi, cu apa cu iarba cu de toate. Anvelopele au facut fa

Posted Images

Eu am primit Michelin (Latitude Tour HP) si pe roti si rezerva. Conform review-urilor sunt foarte bune pe sosea dar se uzeaza repede. Ma gandesc sa le vand fiindca nu mi se par potrivite deloc pentru un 4x4, fie el si folosit 90% pe asfalt. Sunt convins ca pot sa raman cu ele intr-o baltoaca mai mare.

Nu am Michelin pe masina dar, imi permit sa te contrazic prin prisma celui care s-a plimbat destul de mult prin balti si noroaie sau... a organizat trasee montane/cu noroaie/balti etc pentru posesori de Dustere echipate Standard.

Si anvelopele Michelin dar si anvelopele Continental sunt anvelope chiar foarte bune pentru aceasta masinuta. Se descurca chiar foarte bine si in off road si pe asfalt. Este adevarat ca ele sunt un fel de struto-camila, fiind anvelope All Season, dar pentru o bucata buna de timp te poti descurca foarte bine cu ele.

Daca ai dorinta de a le schimba... eu nu pot si nici nu-mi doresc sa te opresc (pana la urma fiecare face exact ceea ce doreste cu a lui masina/a lui buzunar) dar, pot sa-ti spun ca nu vei gasi niciodata anvelopele care sa satisfaca absolut toate necesitatile si... probabil ca atunci vei ajunge sa faci depozit de anvelope la tine acasa (eu sunt in aceasta situatie din acest motiv vorbesc).

Anvelopele necesare sunt... anvcelope de vara pentru vara pe asfalt... anvelope de iarna pentru iarna... si anvelope de off road pentru a nu ramane impotmolit.

Se poate lua si o varianta imbratisata de cativa colegi de forum ... AT-uri dar care... au si ele un inconvenient prin prisma faptului ca iti vor consuma mai mult (consumul creste cu aprox 1 l carburant la 100 km)

Bafta multa in alegerea ta!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am Michelin pe masina dar, imi permit sa te contrazic prin prisma celui care s-a plimbat destul de mult prin balti si noroaie sau... a organizat trasee montane/cu noroaie/balti etc pentru posesori de Dustere echipate Standard.

Si anvelopele Michelin dar si anvelopele Continental sunt anvelope chiar foarte bune pentru aceasta masinuta. Se descurca chiar foarte bine si in off road si pe asfalt. Este adevarat ca ele sunt un fel de struto-camila, fiind anvelope All Season, dar pentru o bucata buna de timp te poti descurca foarte bine cu ele.

Daca ai dorinta de a le schimba... eu nu pot si nici nu-mi doresc sa te opresc (pana la urma fiecare face exact ceea ce doreste cu a lui masina/a lui buzunar) dar, pot sa-ti spun ca nu vei gasi niciodata anvelopele care sa satisfaca absolut toate necesitatile si... probabil ca atunci vei ajunge sa faci depozit de anvelope la tine acasa (eu sunt in aceasta situatie din acest motiv vorbesc).

Anvelopele necesare sunt... anvcelope de vara pentru vara pe asfalt... anvelope de iarna pentru iarna... si anvelope de off road pentru a nu ramane impotmolit.

Se poate lua si o varianta imbratisata de cativa colegi de ... AT-uri dar care... au si ele un inconvenient prin prisma faptului ca iti vor consuma mai mult (consumul creste cu aprox 1 l carburant la 100 km)

Bafta multa in alegerea ta!

 

Nu te contrazic fiindca nu am experienta in noroi decat cu bicicleta :) si doar presupun ca anvelopele respective nu sunt potrivite pentru noroi.

 

Din moment ce esti experimentat sunt curios de parerea ta despre urmatoarea situatie: sa zicem ca aproximativ o data pe saptamana merg 6 km pe un drum de pamant, nepietruit si relativ plat. Cand ploua drumul respectiv devine noroios de te afunzi ceva mai mult de glenza in el in anumite locuri. Eu imi doresc anvelope cu care sa fiu convins ca nu raman acolo dar in rest trebuie sa fie ok si pe asfalt. Intrebarea e merita in cazul asta sa schimb anvelopele stock? Eu ma gandeam sa imi pun Yokohama Geolandar A/T : http://www.cauciucuridirect.ro/product/Yokohama/65/16/R-134165

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu imi doresc anvelope cu care sa fiu convins ca nu raman acolo dar in rest trebuie sa fie ok si pe asfalt. Intrebarea e merita in cazul asta sa schimb anvelopele stock? Eu ma gandeam sa imi pun Yokohama Geolandar A/T : http://www.cauciucur.../65/16/R-134165

Anvelopele sunt OK!

Problemele in situatia mentionata de tine sunt:

- Atunci cand sleaurile se fac mai mari... daca inaltimea anvelopelor este aceeasi nu te ajuta prea mult.

- Anvelopele AT (All Terrain) sunt anvelope gandite sa te ajute in marea majoritate a terenurilor dar nu stralucesc in toate terenurile! In special la noroi cand se incarca (se astupa canelurile) si devin niste slick-uri

- Cand este vorba despre noroi... este mult mai complicat cu anvelopele AT! Aici poate confirma si colegul @dorucz cand la Sarata Monteoru am coborat amandoi pe un drum cu noroi si el s-a chinuit putin cu controlul masinii.

 

Acum, pentru o exemplificare mai concreta, exista aici pe forum colegii @fnicolau (AT-uri), ITLand (MT-uri), @77Dan(AT-uri), @Robert Off si prietenul Razvan Loghin (de la revista 4x4adventure (gasesti pagina lor in partea de sus) care pot vorbi despre modul in care o masina cu anvelope standard (cred ca erau Continental) a parcurs traseul special facut pentru IND7 la categoria MT&AT.

Exista tot pe acest forum colegi care au participat la IND5 la Zetea si care au parcurs km multi pe drum cu noroi (drumuri de pamant plouate o saptamana) si care au trecut chiar si cu 4X2 (este adevarat ca si cu ajutor) cu anvelope Standard (colegul @adailton) prin asazisa Mlastina. Aici poate vorbi colegul @masiu despre experienta pe anvelope standard.

Eu, cu anvelope MT (Mud Terrain) care au diametrul cu 6 cm mai mari decat anvelopele Standard, am reusit sa raman impotmolit in noroi...

 

Ce-am vrut sa spun cu aceste exemplificari este faptul ca exista posibilitatea sa mergi cu anvelopele standard prin multe locuri (pe care nici nu iti imaginezi c-ai sa le depasesti) dar este foarte important sa ajungi si sa iti cunosti bine masina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesant... M-as astepta ca AT-urile sa se descurce mai ok in noroi (nu neaparat exemplar) fiindca au canelurile mai late si intuitia mea imi zice ca asta inseamna ca se descarca mai usor si au grip mai bun. Dar n-ar fi prima data cand ma inseala intuitia, si daca practica zice altceva voi testa si eu avelopele stock in noroi cu prima ocazie. As fi foarte fericit sa constat ca nu am nevoie de AT-uri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesant... M-as astepta ca AT-urile sa se descurce mai ok in noroi (nu neaparat exemplar) fiindca au canelurile mai late si intuitia mea imi zice ca asta inseamna ca se descarca mai usor si au grip mai bun. Dar n-ar fi prima data cand ma inseala intuitia, si daca practica zice altceva voi testa si eu avelopele stock in noroi cu prima ocazie. As fi foarte fericit sa constat ca nu am nevoie de AT-uri.

Diferenta intre AT-uri si MT-uri este destul de mare... Mt-urile au caneluri mult mai largi si altfel orientate si ele se descarca mai repede si mai bine decat AT-urile.

Uite niste exemple de profile pentru a vedea diferentele de orientare a canelurilor. Cele din Stanga sunt AT-uri si cele din Dreapta sunt MT-uri:

post-300-0-29885500-1406625759_thumb.jpg

 

Acum... AT-urile au cel mai bun raport de utilitate in toate categoriile de drum si o viata mult mai lunga decat MT-urile la mersul pe asfalt dar... mai putin utile pe noroi si... ca mereu... nici unele nu sunt bune peste tot

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea, daca excludem noroiul extrem, Dusterul trece foarte bine pe orice tip de teren cu toate tipurile de cauciucuri. Daca insa faci plimbari regulate off-road atunci e mai bine sa ai niste gume mai rezistente la stancile/pietrele ascutite, crengile etc. AT-urile sunt perfecte pentru asa ceva. In schimb pe noroi extrem exista o diferenta semnificativa in favoarea MT-urilor. Insa - cum spune si @danielcojocar - daca noroiul este si mai extrem, nici MT-urile nu te mai ajuta...

Daca nu trebuie sa mergi mult cu ele pe asfalt (se tocesc repede, sunt zgomotoase) sau nu te deranjeaza sa le schimbi des atunci MT-urile sunt alegerea mai buna. Cu AT-uri e indicat sa nu te aventurezi in noroaie ca dupa ce se incarca (in functie si de tipul de noroi) nu te vor ajuta mai mult decat niste cauciucuri stock...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca si utilizator de continental standard pot sa ma bag si eu nitel in discutie. Atat anu trecut la Zetea (IND5) am avut parte de cativa km de noroi, cu apa cu iarba cu de toate. Anvelopele au facut fata atata timp cat si soferul colaboreaza cu ele. De atunci am mai avut 2 experiente "organizate" prin noroi, la "Groapa" si prin padurea calugareni. Am reusit ca in ambele iesiri sa scap fara sa raman inpotmolit in noroi. Anvelopele au acuma aproape 40K rulaj si pe un drum de tara cu pamant inca fac fata.

Acuma ideea principala este sa nu te astepti ca masina sa se comporte ca si pe asfalt. O sa iti dea emotii, o sa tremure, o sa alunece, dar cu indemanare poti sa scapi de noroi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...